Kes enda seisundit klassikalise balleti jaoks ebapiisavaks hindab, saab peaaegu samasuguseid harjutusi teha spetstunnis põrandal istudes või lamades.

Idakeskuse spordiklubi tantsutreener Aleksei on kokku pannud 55minutilise joogal ja stretchingul põhineva tunni eri jalasirutustest, painutustest ja venitustest ning nimetab seda ballet on the floor’iks. "Eriline koht on eri venitustel, õpime harjutuste ajal õigesti hingama, keha tunnetama. Eriti kasulikud on venitusharjutused istuvat tööd tegevale inimesele, kel rüht ära vajuma kipub," ütleb ta. "Aga ka pärast jõutreeningut võiks balletiharjutusi tegema tulla – nii saab lihased jälle õigesse pikkusesse tagasi venitada."

Tunni ülesehitus on lihtne, harjutuste tempo aeglane. Kõige raskemad ongi staatilised jõuharjutused ette- või tahaviidud jalgadega, kus tuleb vaheldumisi pöida välja või enda poole sirutada. Harjumatusest kisuvad pöiad kogu aeg krampi.

Ehkki Aleksei viib tunni läbi vene keeles, pole kehva keeleoskust vaja peljata: treener käib pidevalt mööda saali ringi ja parandab asendeid. Tunni lõpuks on kõik lihased korralikult läbi venitatud ning enesetunne lihtsalt suurepärane.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Gerly Mägi
Telefon 51993733
gerly.magi@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis