IN MEMORIAM: Marek Sutt nädalapäevad tagasi Tartus peetud võistlusel. (Taavi Võsu)

Marek Sutt paiskus pärast konkurendiga kokku põrkamist vastu kaldakive.

Laupäeval Lätis Jelgavas peetud jetivõistlus lõppes traagiliselt, nõudes eestlase Marek Suti elu. Konkurendiga kokku põrganud Sutt paiskus jõe kaldal olnud kivide vastu ja suri kiirabiautos teel haiglasse.

Teine avariis osalenud mees, lätlane Janis Burka viidi vigastatuna Riia haiglasse. Mõlema mehe jetid olid pärast kokkupõrget kaotanud juhitavuse.

25aastaseks elanud Sutt oli nädal varem võitnud Tartus peetud võistlusel oma klassis (Runabout 1300 NA) teise koha, ta lootis head tulemust ka Lätist. Ent stardisirge jäi tema teel viimaseks, kurvi minnes ta Burkaga kokku põrkaski...

"Stardisirge oli umbes 300 meetrit pikk," otsis sõnu samas sõidus osalenud Suti klubikaaslane Tartu Jetspordist – kes ei soovinud oma nime avaldada. "Ma ei näinud juhtunust midagi, stardi järel sõidad ju veepilves. Kui ise kurvini jõudsin, nägin üht veepilve kalda poole liikumas. Ise keerasin vasakule. Alles pärast esimest ringi nägin, mis oli juhtunud. See on košmaar," nentis ta vaikselt.

Võistluse üks korraldajaid Einars Zalcmanis Läti jetiliidust ütles Õhtulehele, et kurvikohast jäi kaldani 20-30 meetrit ning seda peeti mõistlikuks vahemaaks. "Oleme erinevate inimestega asja arutanud ja arvame, et Sutt hukkus mitme õnnetu asjaolu kokkulangemise tagajärjel. Avaldame tema omastele sügavat kaastunnet," lausus Zalcmanis.

Kui Läti alaliidu esindaja ei soovinud õnnetusse sattunud jetide kiiruse üle spekuleerida, siis eelpool mainitud Suti klubikaaslane pakkus 60-70 km/h. "Meie klassi tippkiirus jääb 100 ringi, aga selle saavutamiseks peab läbima küllalt pika vahemaa. Stardi järel jõuti aga üsna kiiresti esimesse kurvi."

Kas tema meelest ei jäänud kurv liiga kiviseina lähedale? "Vahemaa võiks olla suurem, sest hoog kurvi tulles on suhteliselt suur. Samas, kui kurv jätta kaldast veelgi kaugemale, siis oht ikka säiliks. Ja tegemist oli ühe või mitme sõitja eksimusega. Eks juhtunut olnuks kaldalt parem hinnata."

Sutt võistles jetil teist hooaega. Eelmisel hooajal saavutas ta Eesti meistrivõistlustel neljanda koha ning tuli esimeseks hooajalõpu enduurovõistlusel Ristnas.

Sõit katkestati kohe ning kui selgus kahe mehega juhtunu tõsidus, jäeti võistlus pooleli ning autasustamistseremooniad ära. "Tean kahe jetispordis olnud aastakümne jooksul veel üht sama traagilist sündmust – eelmine juhtus aastaid tagasi Eestis," ütles Läti alaliidu juht Arvids Šteinbergs kohalikule meediale.

Jeti- ja mootorkelguliidu juhatuse liikme Taavi Võsu sõnul toimus viimane surmaga lõppenud õnnetus Eesti jetisportlasega 1998. aasta juunis, kui Hiiumaal Ristnas peetud võistlusel hukkus Kalev Varjulill. 2007. aastal Prahas sai võistlusel Alpe Adria Cup tõsiselt vigastada Martin Millermann.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Triinu Laan
Telefon 51993733
Triinu.laan@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis