Blogid

Kas tõesti maa, mis kannab Maarjamaa nime, tahab maailmas kuulsaks saada Neitsi Maarja tapmise kaudu? (139)

LISA KOMMENTAAR

Hooliw6. oktoober 2016, 23:56
Tarand ja Lukas on juudi usku ning nende eesmärk kristlaseid naeruvääristada ja moslemid sõjaga hävitada.Kuulge Inimesed, kas oleks juba aeg asjadest õigesti aru saada.!?
4. oktoober 2016, 17:04
See eksponaat mind sügavalt, südame põhjani kurvastab.
Tean et pole mõtet seletada nendele kelle südamed on nii jäised Jumala vastu et püha vaim neist läbi ei puhu - aga tahtsin lihtsalt õelda avalikult et kui inimene lööb Maarjat (isegi ta kuju) jalaga, ta lööb ka meid kes oleme usklikud, ükskõik kas meil on kirikuga sidet või mitte.
konsa3. oktoober 2016, 11:09
Kui peapiiskop Viilma sellele tähelepanu juhtis (et see riivab usklike tundeid), siis ERMi avalike suhete
Kas tõesti maa, mis kannab Maarjamaa nime, tahab maailmas kuulsaks saada Neitsi Maarja tapmise kaudu?
>>
....Kaarel Tarand ütles, et mittekristlasena on tal Viilma solvumisest raske aru saada ja üleüldse on ERM konsulteerinud kõrgesti haritud kultuuriloolastega, kes kinnitavad et tegu on igati kombekohase eksponaadiga.
.-.-.-.-
eh, nendel "kõrgesti haritud kultuuriloolastel" on ka väga konkreetsed NIMED olemas.
kui kaarel tarand ei usklik-kristlane, siis pole tema otsustada sellistes EETILISTES küsimustes, kas on sobilik või ei.
antud juhul meenutab EESTIRAHVA MUUSEUM JUHTKONNA etteaste juba PROLETKULTI aega PUNAVENEMAAL
https://et.wikipedia.org/wiki/Proletkult
KARL MARX religioon on oopium rahvale
https://www.google.ee/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fpublishing.cdlib.org%2Fucpressebooks%2Fdata%2F13030...
konsa3. oktoober 2016, 11:11
KULTUURIMARKSISTID aktsioonis
mida enam vehkida?3. oktoober 2016, 11:17
Kui sellele vaatamata Viilmaa talitluse läbi viis on ta ise pehmo, oleks pidanud keelduma kuni asi korda tehakse.
usklik kodanik3. oktoober 2016, 10:10
Valitsejate ja nende järgijate ülbus ruulib aknast ja uksest.Nüüd on asutud ka pühamast pühama kallale, põhjenduseks et usk meie riigis on võimust lahutatud.Siis poleks valitsejate terminoloogias Eestimaad vaja nimetada Maarjamaaks ja 500 aastasele juubelile tähelepanu osutada, kirikut rahaliselt toetada jne.Ajalugu on näidanud et usu alavääristamine, mis kindlasti antud juhul ei olnud eesmärk, viib võimul olijad tupikusse.
Selleks3. oktoober 2016, 07:41
et pagulastele meeldida.Rootsi kirikut juba hävitavad riste. Mis teha?
3. oktoober 2016, 10:05
Rõõmustada rootslaste vabanemise üle võõraste ristide alt, aga see, mis ERM-is tehtud on puhtalt "löö kiilu ja valitse" tegu. Inetu ja viha eestlaste vastu üles keerav. Selliseid asju saavad teha ainult rahva reeturid.
heh2. oktoober 2016, 20:32
Mis ajast Eesti kannab Maarjamaa nime? Lätis küll Igaunia, aga et Maarjamaa...Väike-Maarja veel kuidagi... Igaunia võiks ollagi Eesti asemel. Kaunis ja muistne nimi.
magage rohkem3. oktoober 2016, 08:17
laulame küll Maarjamaast
3. oktoober 2016, 10:06
Laulda võib millest iganes, kust see Maarjamaa pärit on? Sealt otsige põhjust, kes ja miks selle kasutusele võttis.
vabadik4. oktoober 2016, 17:49
Maavald on see maanurk, kus elame. Nii Eesti kui maarjamaa on ristirottide nimetused ja ei sobi mitte.
tohoh,2. oktoober 2016, 14:30
aga moslemite tunded puudutavad tarandit küll?
Huvitav,2. oktoober 2016, 14:17
kas tegijad ei karda rahvusvahelist skandaali?
3. oktoober 2016, 10:07
Viha ässitatakse ju eestlaste vastu, tegijad ise irvitavad pihku.
msi2. oktoober 2016, 11:42
lust omas mahlas. ta on iga kell valmis oma kirjalikke tekste ja teleklippe ümber tegema, kui on hakkama saanud suurema või väiksema prohmakaga. ilma, et ta seejuures muudetud toote juures ära märgiks, et esialgne tekst või teleklipp on ringi tehtud.
nii juhtus ka seekordse blogipostitusega. esmailmumisel puudus siin igasugune viide sellele, et lust tutvus lisaks fb-le ka delfiga. pärast seda, kui kommentaaris süüdistati teda delfi artikli plagieerimises, muutis ta ära blogipostituse alguse. pressinõukogult ei tahaks ju kohe jälle vitsa saada...
lisaks viilma fb-le soovitan lustil tutvuda fb-s ka hendrik toompere postitusega. aga see on vist lusti jaoks liiga keeruline.
Uskumatu2. oktoober 2016, 08:22
Eesti on olnud 800 aastat osa Läänemaailma kultuurist. Nüüd ehitame pea miljard eurot maksva muuseumi, kust selgub, et külge hakanud pole aastasadade jooksul midagi; matsirahvas jääb matsirahvaks. Ei julge sellist asja oma eakale emale, kes niiväga selle muuseumi valmimist ootas, rääkidagi. Väga häbi on.
mõistmine on võimalik ainult võrdleva mõttekäigu tulemusel1. oktoober 2016, 23:48
Ei ole nõus Eesti nimetamisega Maarjamaaks ega Eesti pühendamisega nn neitsi Maarjale. See on võõra rahva religioon, mida sunniti rahvale Eestimaal ilmselt kõige vägivaldsemalt kõigi muude Euroopa rahvastega võrreldes. Ei lunasta see Maarja mitte kuidagi tapetud inimesi, mõnitatud tüdrukuid, ei anna tagasi ühtki elu. Elage ükskord reaalses maailmas, aeg on toimunust rääkida nii, nagu asjad on. Praegu kogub üle Euroopa levimiseks jõudu üks teine usk - nonii, kes teab, palju neid pugejaid või kindluse mõttes uue usu järgijaid võib tekkida - ja praegu tundub võõras ja võimatu - ent realistile pole miski tabu: kui pea kogu aeg laiali otsas, siis tuhande aasta pärast võib siin olla juba mingi Habibi-maa. Ja kui rahvas ka sellest kord üle saab – kas on siis problem, kui eesti rahva muuseumis on selle tegelase interaktiivne kuju, mille saab jalaga laiali lüüa?
Incognito1. oktoober 2016, 20:40
Ja kogu aeg on millegi tekkimine.
maanaine maausku maamehele1. oktoober 2016, 17:21
võib ka öelda, et hiieemanda lapselapselaps
kui omad peale emakesesse Maasse uskumise (seda see maausk tegelikult on ) kõrva kuulamiseks ja silma nägemiseks siis oled ehk kuulnud vast 1000aastast hiiekohta laulmas, keel on muutunud ja raske aru saada kuid siiski - palutakse valgel linnul laotada tiivad üle ning kaitsta end kurjade naabrite eest
üksmeele puudus oli see mis hävitas meie kunagise vabaduse, ei ole mitte päris vale, et mõned pered ühinesid sissetungijatega et tasuda kunagise ülekohtu eest ka praegune vabaduse valgusekiir mattus sellesama naabrile tehtud ülekohtu sisse - omandireform, oleks selle teinud nii nagu leedukad ehk oleks saatus veidi teine olnud
aga mis puutub usku siis on jumal ja jumalaema üks ja seesama vaid teed tema juurde on erinevad ning mõned on sootuks eksinud teelt kurjuse juurde (vere ohverdajad ja kuu kummardajad)
Maa on tervenisti elav , võib öelda et Jumalaema kui ta tahab võib meie kaitseks materialiseerida Kaitseingli või siis näidata meile pilti minevikust või tulevikust ja Maa mälu on see infoväli kust selgeltnägijad teadmisi saavad, ka Jumalaema võib ta materialiseerida et meil kergem oleks aru saada
kokkuvõtteks kõik on õige kui tegutseb Tõe, Headuse ja Eluandmise nimel
arvamus1. oktoober 2016, 15:46
Lust teeb lihtsalt oma tööd ja minu meelest mitte halvasti.Mulle ka ei meeldi kõik mida ta teeb,kuid vahel jälle vaatan,et tubli.Ta on ju ajakirjanik ja otsi sensatsiooni.Mitmel korral on siin mainitud sirpi ja vasarat,mis oleks võinud Maarja kuju asemel olla.Mina ,kes ma olen kasvanud nõukogude ajal ütlen,et elu ei olnud üldsegi halb ja minuga nõustub palju selle aja inimesi.Igatahes õpetati siis kodus ja koolis austust vanemate inimeste vastu. Austati ka õpetajaid ja õpetati viisakat käitumist.Kõigil oli töö ja eluase.Reisida sai vähe,aga polnud ka selliseid haigusi nagu tänapäeval.Ah ja õpetati ka kodumaa armastust ja ausust.Võrrelge vene multikaid ja neid ,mis näitab kanal 3 hommikuti,siis saate aru,kust tuleb vägivald.
sinu kodumaa2. oktoober 2016, 09:38
oli venemaa. ja sa unustasid lisada ühe tähtsa asja, mis oli sinu jaoks peamine - ei pidanud ise midagi mõtlema ega muretsema, kõik tegid ära partorg või kolhoosiesimees. kahju sinust.
ullike3. oktoober 2016, 08:22
Kus sa siis elasid või ei olnud sündinudki?Selles jutus ei olnud partorgiga midagi pistmist.Need partorgid on nüüd headel kohtadel ja kiidavad eesti elu .
Katrin, tubli tüdruk.1. oktoober 2016, 14:48
Palun võta midagi ette, et selline asi ERMist võimalikult kiiresti kõrvaldataks. Ajakirjanikuna on ju võimalusi rohkem. Võiks vajadusel allkirju korjata jne. Kuidas saab veel sügavamalt solvata Neitsi Maarjat ja Maarjamaad, ei kujuta ette? Ja veel. Vanemat Tarandi-poissi olen alati klouniks pidanud,
nüüd selgub, et noorem ka sama masti. Hale, kui inimene ise oma piiratusest aru ei saa.
aa1. oktoober 2016, 13:31
See eksponaat meeldib kindlasti agressiivsetele lastele- muuseumis Maarjale jalaga, koolis kooliõele, kodus vanematele, suureks saades naisele... Nii me kasvatamegi kena röövlit!
!1. oktoober 2016, 13:28
Aga turistid vajavad ju ekstreemseid eksponaate ning atraktsioone. Muuseum peab ju midagi sisse kah tooma, end ära majandama.
Maie-Ann1. oktoober 2016, 13:42
Väga labane ekstreemsus, aga kindlasti silmahakkav ja teravaid negatiivseid elamusi pakkuv. Ju siis reklaamitrikina mõeldud-tehtud.
noh 1. oktoober 2016, 14:12
turistid katoliiklistest maadest võivad selle õhku lasta või siis kohtu kaudu miljardeid valuraha nõuda, , kui ise mõelda ei suuda tuleb palgata nõunik ja kui ilmselt tema ka mõelda ei suuda siis pood kinni panna
JUSS1. oktoober 2016, 19:16
Isake Kim keelas karistuste ähvardusel oma riigis iroonitsemise ning satiiri. Näib, et eeskuju on nakatav. Et musta huumorit enam ära ei tabata.
3. oktoober 2016, 10:20
labasus ei ole must huumor ega üldse mingi huumor, külaliste tahtlik solvamine toob kahju kõigile.
!!!1. oktoober 2016, 13:27
Neitsi Maarjale võib muidugi jalaga virutada - See on okey, meie ju puha haritud ateistid.
Aga küsimus, mis saaks ERM-ist siis kui sinna oleks paigutatud näiteks prohvet Muhamedi, Kaaba püha musta kivi või mõne kuulsa mošee kujutis, et viruta aga jalaga ja pudenebki! Kui keegi sellise deega välja tuleks, oleks ta kohe vihakõneleja,vaenuõhutaja jn.e. See ei realiseeruks kunagi. Või kui siiski, siis ei kujuta ette, kuidas solvatud islamiradikaalid sellele reageeriks ning millise veresauna korraldaks.
Aga neitsi Maarjale äsada pole mõne arates mudugi patt.
3. oktoober 2016, 10:21
Väga õige määratlus, see ongi vaimne terror kõige ehedamal kujul.
Karl1. oktoober 2016, 12:55
Kunagi kui ristisõjad hakkasid siis kuulutati ka sõda Jeruusalemmi Jeesus Kristuse auks ja Jeruusalemm Jeesus Kristuse maaks...proovi seda nüüd seal mainima minna...
Sead lendavad1. oktoober 2016, 12:46
Katrin Lust-Omar, kes on oma isikliku panuse andnud Eesti islamiseerimisse, tunneb korraga muret kristlike sümbolite pärast?
moslem2. oktoober 2016, 11:34
Ka koraanis on Jeesuse emal tähtis koht ja islam tunnistab teda , kui kõige pühamat naist , kes kunagi maa peal elanud!
neeme lall1. oktoober 2016, 12:21
Katikene, kullakene...:)
Ole Sa hoitud & kaitstud, aus & õiglane Eesti naine...! Meie tõeline Maarja Magdaleena !
ära irvita1. oktoober 2016, 14:16
mõistust on tal tõesti kümneid kordi rohkem kui selle eksponaadi ülesseadjatel
kapp1. oktoober 2016, 12:20
jumal on rõõm ja vabadus.
ärge piirake seda mingite reeglite ja uskudega.
uskuge ja armastega kõigepealt vaid ennast,sellega armastate ka jumalat ja teisi.
3. oktoober 2016, 10:23
Milleks siis ennast jumalaga(jumalatega) piirata? See ei ole siis vabadus, inimesel on võimeid palju enamaks kui jumalate tase. Ma ei vihka jumalaid ega ole kuidagi ateist.
sirje1. oktoober 2016, 11:57
esimene kord, kus ma Lustiga nõus olen. Pole kristlane, kuid headust tuleb austada, ükskõik, mis religiooni alla see kuulub. Maarja on aga headuse sümbol. Nii nagu kristlased peavad austama meie Loodususku, nii peame austama ka meie HEADUST ja JUMALAT. Jumal on ÜHINE, olgu usk ja religioon, missugune tahes. mõlemad Tarandite vennad on aga üldtuntud barbaritena. Indrek rääkis hiljuti innukalt, kuidas ta pooldab globaliseerumist, ehk siis teiste sõnadega r.assismi, g.enotsiidi. seega on ta Stalini ja Hitleri ideede edasikandja..
kapp1. oktoober 2016, 11:50
jeesus kristus õpetas:otsige taevariiki enda seest.
milleks siis klammerduda igasuguste kujude,religioonide,konseptsioonide külge.
ka budha käskis oma õpilastel põletada tema pilt.
aeg on vabastada hing nendest dogmadest.
laud1. oktoober 2016, 12:11
ja seepärast otsi taevariiki enda seest mitte Indiast
kui vabastad oma hinge Jumala selle Headuste Allika ja Eluandja mõju alt ning ütled lahti tema kümnest käsust siis mida sa asemele saad? mis täidab selle headusest tühja koha? - loomulikult saatan ja täpselt nii ongi juhtunud lääne rahvaga, otsides seda suurt vabadust on langetud perverssuste ja veelgi suurema orjuse küüsi
kapp1. oktoober 2016, 14:31
kui sa oled enda seest selle taevariigi leidnud,siis ei ole vaja sulle neid 10 käsku,et meelde tuletada, mida võib teha või mida mitte.
headus ja armastus voolab sinu tegudesse ja mõtetesse,siis sundimatult ja loomulikult,mitte eelnevalt arutades ja mõeldes,kas olla jumalale meelepärane.
otsida ei ole vaja midagi.tuleb lihtsalt lõpetada see mõtetu diskuteerimine ja arutamine teemadel kellel on õigus.
kle laud3. oktoober 2016, 10:26
sa oled ju päris tumba, kui ainult äärmusi näed, on ka muud võimalused väljaspool äärmusi, Õrnõhuke kesktee on olemas.
Usume1. oktoober 2016, 11:43
Omari udujuttu ja mis meil muud vaja.
3. oktoober 2016, 10:29
Omari eest kostsid ka need, kellele ta otseselt teeneid tegid. Nemad ta siia vedasid siis vastutavad ja integreerivad. See pole veel kõige hullem variant, kui tänuvõlg lahendatakse. Kahjuks on pettumus immigrantidel vältimatu ja esimesed 3 aastat on väga rasked uues keskkonnas.
Usk on pimedus!1. oktoober 2016, 10:40
Usumehed on alati kultuuri ja teaduse mahasurujad olnud!
Usk on pimeduseks ainult rumalatele!1. oktoober 2016, 10:53
Kas keegi teab, mis tähendab platseeboefekt ja platseebol põhinev ravi. Enamus seda vast ei tea. Aga platseeboravi kasutatakse laialdaselt psühhoteraapias. Platseebo efekt põhineb uskumistel ja usul! Tervenemine sõltub suuresti sellest, mida patsient usub. Tegemist on psühholoogilise trikiga, mille läbi organism suudab ise terveneda. Platseeboravi puhul antakse toimeaineta tablette. Millest see kõik räägib? Aga sellest, et usul on suur osa inimese tervises, tema vaimses regulatsioonis ja toimetulekus! Seesama usuefekt tuleneb ka religioonsest usust- st pole vahet, milline on usu allikas, vaid selle toime. Isegi pole oluline Jumala olemasolu, vaid inimese usk sellesse. Just see usutoiming ise on automaatse toimeefekti stardipakuks! Seega enne kui rumalusi rääkida nn usu pimedusest, tuleks end kõigepealt harida! See, et usku on poliitiliselt ja vääralt ärakasutatud valitsejate poolt, on hoopis eraldi teema, kuid ei tee usu toimeefekti kuidagi väiksemaks!
???1. oktoober 2016, 13:40
Ainult rumalatele? Lahkesoovitus sulle - mine ja ütle seda ISIS-e poistele ja muudele radikaalidele Ning vaata, mis siis sinuga juhtub.
Usk on pimeduseks ainult rumalatele!1. oktoober 2016, 19:04
See soovitus ei haaku minu väitega, "???". Liiatigi on usk/usklikud ja usu tõlgendajad/oma poliitika ette rakendajad kaks erinevat asja. Ja ka on erinevad usud. Mõned on ka Lutsiferikummardajad, ega see ei tähenda, et nad Lutsiferisse uskumisega õiget asja teevad st üks teema on usk kui selline, teine teema on erinevad religioonid.
ah rumalatele?2. oktoober 2016, 08:07
kas Sinu meelest maestro Arvo Pärt on rumal? ta on sügavalt usklik inimene ja GEENIUS
eksid1. oktoober 2016, 11:18
suurkorporatsioonid ikka, nemad hävitasid näiteks Tesla, et nafta pealt teenida
vastus sulle1. oktoober 2016, 11:34
Just sinusugused hälbelised ongi kultuuri- ja teaduse rüvetajad!
3. oktoober 2016, 10:31
Pime oled hoopis sina, tippteadlased saavad väga hästi aru teaduse lünkadest ja millegi kõrgema olemasolust, mateeria ja infoväljade koosmõjust, võta mis reaalteadus tahes. Igasugu ideoloogiate levitajad ei ole teadlased. Praegune teadus on järjekordne kast inimeste lõksu ajamiseks.
kurr1. oktoober 2016, 10:20
delfis ilmus eile kl.20.08 artikkel samal teemal. lust tegeleb kõige ehtsama plagieerimisega. viilma käest on ta võtnud termini "pildirüüste". tarandi vastulause on ta enam-vähem sealtsamast maha kirjutanud. huvitaval kombel ilmuvad lusti sellised haltuuralood just reede õhtuti. näib, et just siis jõuab talle kohale, et lisaks taarapunktile on alati abiks ka õhtulehe blogi.
ää1. oktoober 2016, 10:06
Järgmine kord proovigu sama teha Koraani pildiga. Vot siis näeks alles, mis saama hakkab ja kelle meelsest on see ajaviide.
tony1. oktoober 2016, 09:16
kuigi olen ateist ei saa aru miks siis prohvet Muhamedi pilgata on okei.
Teiste inimeste Jumalate hävitamise oleme me just kristlastelt õppinud, aga eksponaat oleks pidanud ka näitma kuidas ristiusk siia toodi, mõõga ja tulega, nii et hr.Vilimaaei peaks asja ainult oma mätta otsast vaatama
võiks aru saada1. oktoober 2016, 11:23
et kui mõned kasutavad vallutuse kenamaks muutmiseks kilbina usku siis ega usu olemus sellest ei muutu
maailmas on kaks poolt pluss - jumal see Headuste Allikas ja Eluandja ning miinus hävitaja ja rumalate orjadeks värbaja saatan
sirje1. oktoober 2016, 12:30
täiesti nõus. kuna pole aga näidatud, siis praegusel juhul on eksponaat barbaarne. lisaks pole ristirüütlitest mõrtsukatel midagi tegemist kristlusega. nemad tapsid kristluse nime kasutades. Nagu juba mitmes kommentaaris öeldud - on HEADUSE ja KURJUSE jõud. praegune neitsi Maarja jalaga tagumine kuulub Kurjuse jõudude alla. Lihtne. Iga haritud inimene võiks sellest aru saada.
RR1. oktoober 2016, 09:14
Usumees ja üüd ka Lust on ikka valusalt oma margi nüüd täis teinud. Üldiselt oleks mõistlik kõik mingit religiooni ja naisi toetavad-õigustavad avaldused ära keelata. Need annavad inimestele selgelt vale signaali. Justkui usul oleks mingit pistmist reaalsusega ja justkui naistel peaksid olema mingid õigused või eelised. Naiste koht on kodu, tööks mehe rahuldamine ja ümmardamine ning laste kasvatamine. Kui hakkab vastu, siis võib ka jalaga lüüa. Usk on oma olemuselt dekadentlik ja hoiab inimesi vaimselt stagnatsioonis.
etskae1. oktoober 2016, 11:55
koduvägivalla eest trellide taga istujad ka puhkepäevaks arvuti taha lastud
aga noh segast parandab vaid haud
kaks korda mitteilmunud kommentaar1. oktoober 2016, 09:12
Katrin Lusti peab sedakorda kiitma - tubli ja julge tüdruk
vaevalt et see kuju just juhuslikult sinna niimoodi pandud sai (aga milline ebameeldiv skandaal sellest maailmas tõuseb, seda panijate arukene ei võtnud) selle asemel oleks võinud kildudeks lennata sirp ja vasar
praegu saab iga loogiliselt mõtlev inimene teha järelduse, et Eestis on valitsev usk satanism, lausa rahva enda muuseumis üleval
...1. oktoober 2016, 09:39
Meil on riik, kus ametnik ei näe otsesest ülemusest kaugemale.
Köik seosed, mis võivad riigile head või halba tuua - varem arvasin, et ametnikud on pahatahtlikud, täna mõistan, et nad kuramused ei saagi aru, mida teevad. Oleks nad siis pimedusega löödud, aga on hoopis juhmusega.
Köige hullem on see, et juhmus on aktiivsel kauboikapitalismi ajastul enesele ringkaitse loonud ning peksam ärksamaid eemale (sestap see Eestist põgenemise laine).
tehnilisest küljest3. oktoober 2016, 10:45
Kirikutes hoitakse inimeste säilmeid, mis see muu siis on kui satanism, aus on surnute kummardamine, miks te sellest siis rääkida ei julge nii nagu on? Kõik töötab rahva hirmu alla hoidmiseks. Õnneks ei ole kohustust kirikus käia, aga te ise ei teagi, et teid teie teadmata ristimärgi alla on topitud ja selle tõttu ei oska ka ennast kaitsta. Väga kavalalt tehtud.
See1. oktoober 2016, 08:42
Maarjamaa hakkab muutuma Karjamaaks kuna siia tassitakse sisse igasuguseid karvaseid, sulelisi ja värvilisi.
1. oktoober 2016, 08:35
nii aus ja õiglane kirikuisa! vaata ja imesta. ise õnnistab kogu kopatuse sisse, hiljem fb-s kirub. naeruväärne. ja see müüdav lu...st, nüüd on siis usklik ja kristlane, et aga saaks uue intrigeeriva lookese kokku treida.
1. oktoober 2016, 09:58
tõeline kristlane ju: silma ees ninnunännu, aga selja taga ehtne maduuss.
hm1. oktoober 2016, 08:33
Just, jääb arusaamatuks, miks selles meie "edumeelses" (s)ilma(kirja)likus riigis istuvad jõuluteenistusel kõik riigitegelased lausa koos peredega kirikutes?
3. oktoober 2016, 10:46
Rumalale rahvale kinu tegemiseks.
peab järjekordselt1. oktoober 2016, 08:25
kiitma Katrinit selle õige artikli eest, on küül tema peale vihasttud kuid peab ütlema, et noor inimene areneb õiges suunas
ei usu, et see kuju just niimoodi sinna juhuslikult pandud sai, selle asemel oleks ju võinud olla paljukirutud nõukaaja sümbolid aga kuna sellist asja ei tehtud siis on igale inimesele veenvalt ära tõestatud, et sama sarvilise eluka teenimise aeg kestab jätkuvalt edasi, tõsi küll teisest ilmakaarest ja teiste sümbolite all
pole ju mingi saladus mis riitusi korraldatakse samale sarvilisele tegelasele teatud ühingutes
aga siinkohal oleks paslik püha halastaja ja headuste allika Jumalaema kuju ülespanijatele meelde tuletada mida teavad vanad eestlased sarvilise kummardamisest - annad sõrme ja ta võtab terve käe ning sinu hinge ja oledki ta ORI mitte isand ega sõber ning lõpuks keedab ta sind katlas, Seevaldi sanitarid teavad rääkida kümneid lugusid sarvikuga suhtlejatest kes on lolliks läinud
ja siin on mõttekoht - kas läänekaare tegemised on niivõrd jaburad just selsamal põhjusel
ka see mis kurjuse ülemvõimule järgneb on ju ammu ennustatud
tahaks veel inimestele meelde tuletada mida ennustas enne IIMS meie prohvet Karl Reits - palugem jumalat, käitugem tema õpetuse järgi muidu tuleb suur häda idast, tehkem siis seda mida tookord tegemata jäi - palugem Jumalat seda Headuste Allikat, et ta päästaks Eesti kurjuse käest
süsimust iroonia1. oktoober 2016, 08:19
Klooga koonduslaagrist tuleb teha interaktiivne teemapark! :D
Taibud1. oktoober 2016, 08:10
Pange sinna kõrvale muhhamedi kuju mida puruks lüüa vaat siis on tase.
maamees1. oktoober 2016, 08:08
Kirik tuleb likvideerida.
nagu1. oktoober 2016, 08:14
seda tegi Stalin?
Ja miks sulle meeldib naisi jalaga peksta?
maamees1. oktoober 2016, 11:19
Ei ole ma kuskil jalaga peksmisest rääkinud,ega pooldanud,kuid miks kirik eestlasi vägistab ja seda riiklikul tasandil.
maanaine1. oktoober 2016, 14:28
suu kinni rumal vanamees! see pole ju kirik mis eestlasi vägistab riiklikul tasandil vaid selle vastaspool eurosallivuse sildi all
maamees1. oktoober 2016, 16:19
Eurosallivus ja kirik on ühe lipu all ja teevad usinalt koostööd rahva vaimu mahasurumisel,nii,et tao oma ots esist vastu kiriku seina edasi.
vaata, naisisend2. oktoober 2016, 10:55
Paljude hädade, mis põlisrahvale külge hakanud, juuri otsides jõuame ikka ja jälle tagasi kirikumüüride vahele. See on tõestatav, seda vagatseva lälinaga ei varja.
3. oktoober 2016, 10:53
Stalin oli võimuhull ja selle nahka läkski, võeti ära.
3. oktoober 2016, 10:54
Paavst isiklikult andis korralduse kristlastele võtta vastu islami usk, Kogu Euroopa ja Venemaa islamiseerimise leping on üle aasta vana.
3. oktoober 2016, 10:51
KIrik likvideerub ise, kui seal rahvas ei käi. ei ole keeruline, ja mingeid laste rulaparke sellistesse kohtadesse teha ei tohi, rikute laste elud ära. Sakraalehitised ei ole niisama tilulilu ja lihtsalt hooned, nendega on tehtud asju, et nad inimesi lüpsaks.
loogiline1. oktoober 2016, 08:05
olen mitmeid kordi vihastanud Katrini peale kuid ka mitmeid kordi pidanud leidma - ikkagi tubli, arukas ja julge tüdruk
selle kuju sinna panek ja jalaga löömine ei olnud mitte juhus, eks ole sm Lukas
selle asemel oleks võinud olla satanismi langenud sümbol sirp ja vasar, poleks olnud probleemi
aga nüüd on veenvalt ära tõestatud, et satanism kestab edasi teises ilmakaares ja teiste sümbolite all
aga kuna ERM on ajalugu siis tuletaks teile endine sm ja nüüdne härra Lukas meelde mida teab eesti rahvas saatanast - ta teab et kui oled andnud sõrme võtab ta terve käe ja oledki ta ORI mitte peremees või kamraad, Seewaldi sanitarid teavad kümneid lugusid vaimude ja saatana väljakutsumisest lolliks läinud patsientidest ja siin ongi mõtlemise koht - ei ole saladus keda tegelikult kummardavad need põllemehed ja samuti saab iga inimene aru, et nende tegemised ei ole terve mõistusega kooskõlas
ja on ka ennustatud mis sellele saatana võidule järgneb - suur tuli, maavärinad ja vesi
seega inimesed - palugem Jumalat seda Headuste Allikat et ta kaitseks Eestit kurjuse pealetungi eest ning tuletagem meelde mida ennustas meile enne IIMS Karl Reits - palugem muidu tuleb suur häda , tehkem seda siis nüüd
vot kui kahju3. oktoober 2016, 10:55
Nüüd tuleb sama häda Läänest ja pole kedagi hoiatamas.
maamees1. oktoober 2016, 08:01
Võõrusunditel pole eestis kohta,kõik nad on erinevate okupantide tööriistad.Kui usund peabki olema,siis see olgu oma maausund.Kirik tuleb eestis likvideerida,või maksustada räigel moel,sest nad on need maad ,kus nad asuvad, vägivaldselt omastanud.Nad on hävitanud meie muinas matmispaigad pühakohad jne.Nad ei erine üldjuhul mitte millegagi islamist millest iganes piiri tagustest usunditest.
1. oktoober 2016, 08:06
Mis pröökad,kõik see paganlus ehk maausk on seotud deemonitega ehk langenud inglitega,kas on selge va paganamolju?
maamees1. oktoober 2016, 08:42
Elagu maausk!,-Surm okupantidele ja nende käsilastele!
Teeline2. oktoober 2016, 22:47
Huvitav komme neil kristluse pooldajail. Kui argumendid otsa saavad, algab lihtsalt sõim.
Maausk oli ammu-ammu enne kristluse sündi. Kristlus lihtsalt võttis üle nn paganate poolt tähistatavad tähtpäevad, nimetas need endale sobivalt ümber ja nõudis nende tähistaist nüüd juba kristlike pühadena.
hah1. oktoober 2016, 09:23
MIda sa kristluse asemele soovid? Eestlastel pole ju oma usku või religiooni. On vaid vähem kui sada aastat tagasi kunstmuinasjutuna valmis nikerdatud maausk või oli see taarausk. Ennem looge oma religioon koos Jumala, jumaluste, filsooofia, eetika jm ja siis tulge sellest rääkima! Miks küll see nii ugrimugri taarausk ei levi meie rahva hulgas? IRW!
maamees1. oktoober 2016, 10:06
Filosoofia,eetika jms. ei pea olema ilmtingimatta kirja pildis.Taarausk,maausk ei ole olnud mõõga,tule,vägivallaga levitatav usund.See Teie nn. filosoofia ,eetika põhineb rahvaste hävitamises,nende põliste arusaamade hävitamises,just,kui põlisrahvad ei tohi omada oma religioosseid arusaamu.Veel kord,-kõik võõrusundid on eestis kõikvõimalike okupantide põhilised tööriistad.
Usuvad nad küll!?1. oktoober 2016, 10:19
See mida "maausu" nime all mingi "grupp seltsimehi" viljeleb, ei ole usk, ega uskumus, kõige vähem religioon. Mingi suhteliselt väikese grupi fantaasialennust ajendatud tegevus millesse üldjuhul neil enestelgi sügavat usku ei ole, kui üldse. "Teater" teatud isikute eneseupitamiseks.
irw jah naiivik1. oktoober 2016, 10:24
ärge kujutage ette, et taarausk ja maausk vanasti nii nunnukene oli. maausulised hõimud käisid väga hoolsalt teisi maausulisi röövimas ja tapmas. kui ristisõdijad tulid, ka siis ei hoitud kokku. kiseldi omavahel. nii kerge saak teistele röövlitele - sakslastele, rootslastele, venelastele.
maamees1. oktoober 2016, 11:01
Nn.kirikuissidel ongi oma fantaasia lend,ning nad oma tegevust edendavad ainult isikliku kasu eesmärgil.Nende tegevus on võrreldav 101 riigikogulasega,kes just ,kui pasundavad eesti asjast,kuid tegelikult eesti asjasse neil usku pole kunagi olnud.Ainult oma tasku on see ainu jumal.
maamees1. oktoober 2016, 11:08
Kindlasti ei olnud nad nunnukesed,kuid,kes tuli sai kirvega vastu pead,senikaua,kuni jätkus lööjaid.Väikesel Eestil,tolleaegset rahvaarvu silmas pidades polnud lootuski terroristlikule kristlikule maailmale vastu saada,sest kristlastel oli miljoneid lollitatud,vaesustatud debiilikuid,keda saata väikerahvaid tapma,ning kristlikku jura mõõga ja tulega pähe taguma.
Sirje1. oktoober 2016, 12:38
hah
see, et SINA oled rumal ja harimatu, ei tähenda, et eestlastel pole oma religiooni. kui palju tead sa eestlaste rahvapärimusest? see ongi meie RELIGIOON, mis on tunduvalt sügavam ja sallivam, kui kristlus. antud juhul aga ei poolda ma neitsi Maarja kuju jalga tagumist. sinusugused rumalad on aga kergesti manipuleeritavad ning see viibki rassimini ja rahvaste hävitamiseni. ja meie ei religiooni ei "nikerdanud" keegi valmis 100 a tagasi. Kui RUMAL võib üks inimene olla!? tule taevas appi!
Teeline2. oktoober 2016, 22:58
Loomulikult käidi röövimas ja tapmas. Nii, nagu tol ajal kombeks oli.
Aga seda ei tehtud oma usu pealesurumise nimel Käidi röövimas, saak kaasa ja koju tagasi. Ei jäädud usu nimel võõraid maid anastama.
Neitsi Maarja1. oktoober 2016, 07:58
on kristluses EMAKUJU . On täiesti loomulik, et moraalsed värdjad on just EMAKUJU valinud jalaga peksmise objektiks. Ja on täiesti loomulik, et need, kelle jaoks oma ema jalgadega peksta on loomulik, seda toetavad.
3. oktoober 2016, 10:58
Parim kommentaar üldse sellele jamale. Mamma Tarand peaks küll uhke olema, et tal on selline poeg.
Ott1. oktoober 2016, 07:47
Lust, kui keegi aru pole veel saanud, talitab täpselt nii nagu parasjagu soodne. Korjab üles võõraid mõtteid, esitab ladusalt oma eneste pähe viitamata, märkimata algallikaid. Mage, odav, alatu - mina kui usklik inimene. Täna olen kristlane. Järgmine kord siis jõuludel.
sirje1. oktoober 2016, 12:42
Ott
absoluutselt nõus. pole kunagi Lusti austanud, ega austa ka praegu. aga antud juhul olen Lusti kirjutisega nõus. me ei aruta siin Lusti psühholoogilist tausta, vaid murettekitavat ilmingut, mis väljendub praegu naise ja ema sümboli jalaga tagumises. See on aga kurjusele kaasaitamine. võiks asu natuke laiemalt näha.
naine1. oktoober 2016, 16:38
Mina olen ka just nimelt selle Lusti artikli puhul Lustiga nõus.
miu1. oktoober 2016, 07:44
Küsimus on eetiline, millega meil on riigis nagunii juba kehvasti. Kas kultuuripesa peaks võimendama taunitud käitumist? Jalaga ei lööda kedagi ja soovitavalt ka midagi peale palli. Olen hämmingus, et eksharidusminister seda läbi ei hammustanud.
3. oktoober 2016, 11:02
Haridus ongi ministrite nägu, "läbi hammustamine" on koolis rangelt karistatav.
ajaloohuviline1. oktoober 2016, 07:43
Kaarel Tarand on ju stalinlikku kommunistlikusse parteisse kuulunud seltsimees Paul Viidingu tütrepoeg. Egas käbi kännust kauegele kuku.
sirje1. oktoober 2016, 12:45
Indrek tarand on aga globaliseerumise pooldaja- siis teiste sõnadega rahvuste hävitamise pooldaja. seal tegeleb ju terve pere hitlerlik-stalinistlikke ideede elluviimisega.
aino1. oktoober 2016, 13:58
Ja Jürgen Ligi püüab oma sugulaste sarnane olla - vanaemad ju õed
Elsa3. oktoober 2016, 16:51
Paul Viiding oli nn. kodanlik natsionalist, keda samuti nagu Tuglast igati taga kiusati. Tema elu polnud kuigi kadestusväärne, et seda nüüd lapselastele ette heita.
msi1. oktoober 2016, 07:27
eksponaat on tobe. selle Viilma postituse peale oleks võinud lisada lühikommentaari fb-sse, aga selle eest ei maksa keegi pappi. ja ongi lust koolilapseliku kirjandi kirja pannud ja üldtuntud tõdesid ümber jutustanud.
ei ütleks, et lust paljudes maades elanud on. lisaks eestile kahes. usa-s viibimise aeg ei ületanud tavalise turismiviisa piire.
mida lust usklikuks olemise all silmas peab pole selge. kogudusse kuulumine on formaalsus. halba on ta teinud paljudele inimestele, enamasti neile, kes talle midagi halba pole teinud.
ma ei väsi meenutamast sellesama blogi postitust, kui lust lubas surmavalt haige tuntud daami peale oksendada. ainuüksi sellepärast, et etiketi õpetaja oli avaldanud arvamust üle 30-aastaste naiste juuste ja seeliku pikkuse kohta.
lust vaidleb teise ilma läinud Maaja Kallastiga siiani -mida kaugemale aastanumber 30-st jõuab, seda lühemaks lusti seelikud muutuvad. kirikusse minnes paneb küll räti pähe, aga tõsiste teemade käsitlemisel võiks ka riietus vastav olla. inimsööja naise intervjueerimisel pidas kats vajalikuks riietuda mingisse aiapeo jaoks mõeldud ürpi.
no kokkuvõtteks. blogi on igav haltuura. aga ma ootan põnevusega filmijutustust sellest, kuidas kats keskerakonna kontorist välja tõsteti. kuidas nad küll võisid? tegemist on ju parteijuhi erilise lemmikuga. karta on, et parteijuhi vahetumisel muutub kõvasti ka lusti blogi. kaovad presidendikandidaadi poolvenna masti meeste poliitkommentaarid.
Ehh1. oktoober 2016, 07:20
Kui nüüd lõpuni aus tahta olla, siis selle puusliku koht on okupatsiooni muuseumis
Põhiseadus1. oktoober 2016, 07:17
§ 12. Kõik on seaduse ees võrdsed. Kedagi ei tohi diskrimineerida rahvuse, rassi, nahavärvuse, soo, keele, päritolu, usutunnistuse, poliitiliste või muude veendumuste, samuti varalise ja sotsiaalse seisundi või muude asjaolude tõttu.
Rahvusliku, rassilise, usulise või poliitilise vihkamise, vägivalla ja diskrimineerimise õhutamine on seadusega keelatud ja karistatav. Samuti on seadusega keelatud ja karistatav õhutada vihkamist, vägivalda ja diskrimineerimist ühiskonnakihtide vahel.
§ 13. Igaühel on õigus riigi ja seaduse kaitsele. Eesti riik kaitseb oma kodanikku ka välisriikides.
Seadus kaitseb igaühte riigivõimu omavoli eest.
§ 14. Õiguste ja vabaduste tagamine on seadusandliku, täidesaatva ja kohtuvõimu ning kohalike omavalitsuste kohustus.
Usklik1. oktoober 2016, 12:34
Siin on tegemist usulise diskrimineerimisega. Seadus peab selle eest kaitsma. Kui Viilma või Eesti kirikute nõukogu kohtu kaudu seda nõuab, peab seaduse järgi kohus käskima Jumalaema kuju mõnitamise lõpetama.
noo2. oktoober 2016, 11:02
Siin on tegemist ajaloolise tõega - no mis jäi pühakujudest ja -piltidest järele peale reformatsioonituhinas usumäratsejate tegutsemist?
Ja usuline diskrimineerimine käib siin põlisrahva suhtes juba kaheksa sajandit.
piiks ja puuks1. oktoober 2016, 07:06
haritud inimene ei löö kunagi midagi jalaga, saati veel naist!
ätt.1. oktoober 2016, 07:13
Need ju Luukas ja Tarand-tuleks mõista ja andestada !
Paintball1. oktoober 2016, 07:37
Samuti ei sihi humanitaar kedagi relvaga!
Ragnar1. oktoober 2016, 07:40
Elts2. oktoober 2016, 11:24
London Lustil ju ei ole haridust, ta visati ülikoolist välja.
3. oktoober 2016, 11:09
Ja siiis, õppejõududega konflikti sattumine on imelihtne, võta mõni uus euroideoloogia ja võta see pilbasteks, oledki rahvavaenlane valmis ja tehakse kõik, et sa ei lõpetaks.
Sander1. oktoober 2016, 06:57
Sina Katrin ja teised muinasjutu mullis elavad, rahunege maha! Reaalne elu on tiba teine kui teie maailm, tegelge millegagi tõsisemaga, seda jätkub.
3. oktoober 2016, 11:10
Sinu euromull ja globalism on reaalne elu?
7.päeva adventist 1. oktoober 2016, 06:38
Reformatsiooniga on lõpp,maailmas pole enam ametlikke kirikuid,kus üheks õpetuseks on ,et paavstlus on antikristus,see õpetus on nüüdseks keelatud mitte ainult luterluses ,vaid ka kõige protestanlikumas kirikus ehk adventismis.
Tahaks teada kes sellise "taiese" välja mõtles s,t. autor välja.1. oktoober 2016, 05:58
Täiuslik tõrvatilk meetünnis.
Piret1. oktoober 2016, 01:27
Maailmas ringi rännanuna ütlen, et selline eksponaat on solvav. Kummaline - tavaliselt on kultuuritemplites pigem mure ebaviisakate külastajatega, meil on asi vastupidi.
ants1. oktoober 2016, 01:05
Niisugune, jalaga taotav eksponaat ei ole kohe kindlasti asi, mis väärt muuseumis olemist.
erm21. oktoober 2016, 03:15
Minu meelest on seal kõik mõttetud eksponaadid!
Mart1. oktoober 2016, 00:49
Seni, kuni seal selline eksponaat on, mina sinna muuseumi ei lähe !
Ja6. oktoober 2016, 12:09
Totakate usklike koht polegi muuseumis, Mine tao altari ees otsaosist vastu põrandat ja kiida issandat!
Kas keegi teab,1. oktoober 2016, 00:45
mis kell see klaasuks seal maha prantsatas ? Jalaga virutati Maarjale Eesti Rahvusringhäälingu vahendusel 29.sept kl. 20.30
3. oktoober 2016, 11:12
Loodame katuse sissekukkumist?
mrk1. oktoober 2016, 00:42
Mina ka ei saa aru miks see piiskop seal õnnistama pidi. Riik on kirikust justkui eraldatud kuid ikka need usumehed pressivad end igale poole vett pritsima. Siinkohal aga Lustile kommentaariks, et ilmselt seda õnnistamist tegema mitte niivõrd ei kutsutud vaid eks nad ise ihalesid sinna tulla sest mõelge - kui kohutav pühameestele kui neid ühel päeval enam ühelegi taolisele üritusele ei kutsuta.
Usuvad nad küll!?1. oktoober 2016, 10:58
Viilma vast ikka ei "pressinud" ennast sinna kristlikku õnnistusrituaali läbi viima. Eks see direktor Luukase isiklikul"õnnistusel" seal toimus.
Jumalaema Maarja, alias Neitsi Maarja ei ole ka protestantlikust Kirikust välja heidetud, ta on siiski "jätkuvalt" Jeesuse ema, ta on pühadus ka protestantide jaoks, kuigi mitte kultuslikult kummardatav. Katoliikluses on pühakud võrdsustatud peaaegu Jumalaks olemisega, protestandid keskenduvad Jumalale kui kesksele "objektile" Olge te protestandid või katoliiklased - kristlased ei löö Jeesuse ema, saati veel jalaga ja paganad on alati austanud ema, ema üldiselt kui viljakuse sümbolit. Tuleb välja, et isand Tarand ei kuulu kristliku Euroopa kultuuriruumi ja ei mahu ka paganlikku ruumi. Kes sa oled, härra Tarand?
Kas ERM ehitati kui "tarandite ja luukaste" pensionisammas? Kui lugesin, et Luukas on ERM-i direktor - tõrge tekkis, ma ei pea teda mingiks eriliseks "akadeemiliseks persooniks", et ERM-i direktoriks olla. See muuseum ei ole ju ainult muuseum, see on ka teadusasutus. Või ei ole?
.. 1. oktoober 2016, 00:38
Jah, Katrin Lustiga päri. Samas võib seda võtta ka nii, et naist võib jalaga lüüa.. ?? mis sõnumit sellega edastatakse ja kellele??
Naised Laevas1. oktoober 2016, 00:45
Kui Pöhja siis Pöhja!
niimodi1. oktoober 2016, 06:36
tehakse nendes riikides keda euroopasse eksporditakse.oo allahh.
3. oktoober 2016, 11:15
Valge naine on ju uusasusajate silmis ainult prostituudiks kõlblik, miks mitte siis jalaga löömisks? Üldiselt on EL islamiseerimise kavaga see kõik hästi kooskõlas.
to bbb1. oktoober 2016, 00:36
"Mingisuguse usuga"???
Ma ei tea kedagi, kellele see uus ERM meeldib. ka Signe Kivi ütles otse, et eks lastele läheb selline asi peale.
Mingi jama ja jura. Puudutad näpuga lauda ja näed, mida esiisad sõid- ikka sibulat ja leiba ja piima- kui põnev!!
vabandan väga, kuid ei meeldi! ja Neitsi Maarjat tapmist näitavad ekraanid on jube!
alles see oli1. oktoober 2016, 00:32
alles see oli kui Prantsusmaal miskid karikaturistid miskit pilasid ja seletasid nagu uhkelt et "vabadus " see on meie reliikvia. Ja seejärel kui inimesi tapeti ja seejärel kui miskit leinamarssi korraldati.
Aadam1. oktoober 2016, 00:28
See on väga väike probleem selle juures et meie maarjamaa saab endale potselanpresidendinna, sellise kähkulanna ala Ilves Evelin II, ERMi juures on palju tösisem küsimus kas sellist tühja polügoni üldse kellegile on vaja, sama mis uue presidendi häda variandiga ja Kumu kui ERMi majaga näitamaks ei tea kellele ei tea mida! Isegi Öpetetajate palgal pole midagi viga kui see 1000€ on aga miks nii palju peab betooni seda raha valama, isegi pöhjamaades ei ole selliseid koole ja taristuid, puuduvad aga spordi ja huvitegevuseks hooned. Kirik on tapnud paljusid eestlasi ja selles küll probleem ei ole selle söjaga saame mee hakkama!
Ära vöta nii traagiliselt,1. oktoober 2016, 13:09
sinna vöib ju muu kuju asemele panna. Kas meil Eestis on vähe neid,kellele tahaks jalaga panna?Saab panna lausa iga päev uus.Suurtes kaubanduskeskustes ja igas linnas vöiks säärased automaadid vöimis nimi olla, maandaks pingeid.Ja kujudeks ikka ebapopulaarsed poliitikud.Rahvale on ju vaja tsirkust,piitsa saavad niigi iga uue seaduse ilmumisega.Nüüd vägistatakse veel rahvale tundmatu ja mittemeeldiva presidendi paika surumisega.Aga neitsi kuju on seal küll kohatu,kiiresti välja vahetada.