enne 2013 aastat oli LS kirjas :Piki vahe peab olema poolsõidukiirust meetrites või rohkem. Alates 2013 Ls muudatust toodi sisse sekundid ,sest palju vaidlusi oli ,kuidas sõiduki juht teel olles ja sõites peab tajuma , mitu meetrit on pikivahe jms. Nüüd ongi kirjas ,et asula sisel teel peab olema pikivahe vähemalt 2 sekundit ja asulavälisel teel vähemalt 3 sekundit. Lihtne arvutus peast näitab , et tunnis on 3600 sekundit ja kilomeetris 1000 meetrit . = 50km/h läbitakse 16,66 meetrit sekundis ja 90km/h juures läbitakse ühe sekundiga 25 meetrit. Seega maanteel liikudes kiirusega 90km/h peaks vähim pikivahe olemagi 3 x 25 meetrit. Pärnu maanteel on ka tee ääre tähised (platsik postid) iga tähise vahe on 50 meetrit. Lihtne hoida 1,5 postivahet ees sõitva sõidukiga. Need aga kes trügivad vahele ja ei lase seda pikivahet hoida peaks karmilt karmistama-kolmeks kuuks load hoiule!
Ehk oli rahaveokolonnis politseiautol sisse lülitatud ka lisaks sinisele vilkurile ka punane vilkur ja sõiduauto juht arvas, et peab hakkama peatuma. Sel juhul lasub süü hoopis politseinikele.
Kui vastab tõele, et eskord sõitis nii, et sundis teisi teepervele sõitma- pole veokijuhil mingit süüd. Selgitan oma väidet: Peatuma peab punaste vilkurite põlemise korral ja andma teed, sinised sellist kohustust ei anna. Mida tähendab raskeveoki peatumine teepeenral, seda teab iga kogenud raskeveoki juht. Kõnesolev veok on veduri osas "eurokits", ehk ühe tagasillaga sadulveok, koos poolhaagisega. Selle "eurokitse" üks eripäradest on väga halb stabiilsus halbade teetingimuste juures, võimetus võtta lubedaga tõuse jms. Kuna meil pole praktiliselt tõuse, mis oleksid 8-12%, siis on siinmail ja ka läänes selline vedur põhiline. Norra kaalutleb aga selliste vedurite talvisel ajal riiki mittelubamist. Läheme edasi- kui ilmub kauguses eskort siniste tuledega, siis eeldatavasti sõidetakse arukalt, rikkumata teiste liiklejate õigusi, eelpool mainisin, et peatumiskohustus puudub. See tähendab seda, et eskortil puudun´b igasugune õigus tekitada olukord, milles teised liiklejad peavad vabastama tee. Lisaks on selliste vilkuritega sõitmise liikumiskiirus tavaliselt 120- 130 km/h, ehk siis ca 35m/sek. Kes on olnud raskeveoki roolis, see teab sellega pidurdamise eripärasid, ka seda, et teepervele sõitmine võib üldjuhul lõppeda "kääride" ja ümberminekuga. Kõnesolevas juhtumis sundis eskort täiesti seaduse- ja mõistusevastaselt raskeveoki sõitma teelt parempoolsete ratastega maha. Selle tagajärjel vajuvad parempoolsed rattad teepervel pinnasesse ja veok muutub üsna juhitamatuks, pidurdamine sellises olukorras viib "eurokitse" tänu tema sillageomeetriale kergesti sirgjoonelisest liikumisest välja ja "kääridesse", tagant kineetilise energia tõttu pealetrügiv haagis saab kokku veoki kabiiniga, haagise tugijalad lõhuvad kütusepaagi. Kuidas peaks veokijuht nägema ette situatsiooni, et politsei, kes manitseb päevast päeva liiklejaid korralikkusele, üksteisemõistmisele ja teab millele veel, lihtsalt sõidab ta teelt välja. Küsimus pole üldse eesliikujates, kes hakkasid peatuma/kiirust vähendama, vaid selles, et raskeveok sunniti ebaseaduslike võtetega teelt välja sõitma. Jah, De Jure on ka teepeenar tee osa, kuid selles situatsioonis raskeveokile liiklemiseks kõlbmatu. Seega peab politsei olema tänulik, et nende tegevuse tõttu tekkinud liiklusohtlikus olukorras nad ise nii kergelt pääsesid, oleks võinud olla mõni laip, sest ristiaetud raskeveokiga kokkupõrge suurel kiirusel on tavaliselt fataalne. Politsei peaks olulises mahus oma tegevust ja liikluskultuuri korrigeerima, sest see juhtum on näide, mis juhtub siis, kui soovitakse näidata üleolekut teistest. Meil pole Saksa kiirteed, kus teepeenra asemel on pooleteise sõidurea laiune liiklemiseks mitte ettenähtud asfalteeritud riba. Ka pole sellist "eskorti" mujal maailmas, olgu, ma pole sõitnud Aafrika pätiriikides, kus kindlasti sellised asjad kohalike genossede vedamisel toimuvad, aga siinkohal süüdistada veokijuhti on täiesti alusetu. Jurist raskeveokijuhi õigustes.
Sinul on pikk jutt mis ei anna midagi, ära aja id ika juttu,ühe tagasillaga, minul on kahe tagasillaga ja sa jobu ei teagi mileks teine sild. Vaadake millised trop pid käivad targutamas.
Juhtumisi olen selle "teise tagasillaga", mis oli boggy sõitnud mööda Norra mägesid "MiLeks" see on sinul, ma tõesti ei tea, aga minu veduril ole seLLeks, et seda vajadusel üles tõsta ;).
Teie automaatne moderaator vajab uptatimist. Lugedes kommentaare, siis kõik keelatu läheb läbi. nilbustest roppusteni. Kui aga kirjutad puhta mõtte, siis mitte????
on pardakaamera salvestuselt näha politseibussi paremalt poolt sõidukit möödasõitu üle pidevate joonte! Täielik korralagedus, kas seda õpetatakse teile, või on teil õigus teha teedel seda, mida heaks arvate?
Jukukene sa pead kooli minema veel ja harima end, sa isegi ei tea millal pensionile minnakse. Minul isa 61 teeb noortele meestele silmad ette. Sina ajukääbik ei elagi kuuekümneni.
avarii, kus veoautojuht kaldus vastassuunavööndisse, seni olid sinna kaldunud ainult traagiliselt hukkunud. Sõiduautojuht vähendas operatiivautode lähenedes kiirust, veoautojuhil polnud seda aga plaaniski ja nii see juhtus.
vähendas sõidukijuht ja väidetavalt ootamatu pidurdamisega kiirust? Kui politseikolonn sõitnuks omal sõidurajal, poleks ju vaja vastutulijatel teepervele tõmmata ja kiirust vähendada! Kas keset teed laiutamine oli ohutu-ei olnud!!! See pole esimene sarnane avarii! Mina sellises olukorras küll vähendaks kiirust, aga teepeenrale ei sõida! See on ohtlik ja mina tahan elada!!! Punkt!
siis om mats selle saatemasinaga kui ei osata omas rajas püsida. Täielik saatemasinate kräpp. Pole ma veel näinud välisriigis kus saatemasin saaliks paremat vasakule või vastupidi, samuti ei laiutata keskteljel vaid sõidetakse omas suunavööndis. Sellest pole vist raske aru saada aga no need on ju eestlased kellele seadused ei kehti.
Kas omal sõidurajal püsimine pole ohutu? Või ei mahu juhi ego ühele rajale ära? Mul töötab aknal pardakaamera ja kui politsei tahab laupkokkupõrget teha. siis palun. Mina jään ilmselt ellu. Kohtus võime edasi vaielda.
Sel juhul oleks see veokijuht sõitnud sisse ees pidurdanud sõiduautole, mitte politseimasinale. Aga politsei kaamera järgi on sõidukas veokast tükk maad eespool.
oma rumala jutuga....delfi videost on näha, et sõidukas vähendas kiirust ja sõitis teepeenral, arusaamatu miks ta seda tegi? Liiklus tundus tihe olevat, oli ristmiku koht! Autojuhid peaks ikka jälgima, mis toimub tema ees ja taga ning valima koha kus klots kinni vedada! Loomulikult jäetakse süüdi veokijuht, sest kes hakkab seda nn avariitekitajat süüdistama, temal kindlast vabandusi veel ja rohkem!
Vaadates uuesti videot, siis on näha, et buss sõitis määda teepeenart ja minupoolt kõneolev sõidukas samuti! St, et siiski politseieskort sõitis keset teed ja tekitas liiklusohtliku olukorra! Niisugust laiutamist mujal maailmas ei näe! Kas kaasliiklejad peavadki siis mööda kraave sõitma, kui mingi politseieskort vastu tuleb?
näen...kõigepealt tuleb politseikolonnile vastu buss, kes sõidab teepervel, tema järgi sõidukas, kes samuti sõidab teepeenral ja siis juhtimise kaotanud veok!
Kordan, mujal maailmas ma seda ei näe! Teepervel, eriti bussid ja seda enam raskelt koormatud veokid kaotavad juhitavuse ehk siis sulle personaalselt-esirehv lõikab pehme pinnase läbi ja kaotab juhitavuse! Kas seda on vaja? Kordan, niisugust laiutamist pole vaja, tulemus oli käes!
Teinekord, kui ooatad minu veoki taga olematu pikivahega möödasõitu, siis ära pahanda kui järsult pidurdan, eksole!? Hiljem räägin sama juttu-sõiduautojuht 100% süüdi!
Mina ka ei saa aru??? Ohutum oleks oma reas püsida ja kõigil parem.Ego mendid ,turvalisem oleks ka kui presidendi saateautod sõidaks oma tee poole peal.Jääb mulje nagu vägisi tahaks keegi halba.Kui Ilvesti vilkutati siis sama lugu tihti sattusin Tln -Pärnu peal kokku.Isegi Pärnu Kaubamajaka Rimi ukse ette parkiti et mine ise kuidas tahad poodi.Labane.
Alles eelmine nädal oli üks rahavedu? Mis seda raha ühest kohast teise pidevalt lohistada? Kas need on merkelimuti veeringud toompea bossudele, meie peagi kaevandama hakatava fosforiidi eest? Või hoopis ermale öökappi hoiustatavad rahad?
Ma lugesi 3 korda seda juttu ja ei saa midagi enamp aru. Politeniku sõitseva bussiga aga kas neil pilet oli ostetu. Kos nüüd MUPO om ?. Politseinike tuleb nüüd trahvida sõitseva ilma piletita. Üts politeinik viidi arstliku kontrolli, nojah ta viias Jämejalga tiip ennast lolliks ja jääbki trahvist ilma. Ahh ei sa ma aru, lõpuks tuli põder ka metsast välja inimestega juttu ajama. Kuidas mõtselajas mõistap inimese keelt või eesti keelt või kuidas mõtsloom om võimeline kõnelema. Ahh, siin tulep neid kõikki Jämejalga saata. Kulla inimese kuulake nüüd põder tuli metsast välja politseinikega juttu ajama. No seda ma küll ei usu.
Tubli Setu parem rumal olla kui mõni magister kes ei jaga midagi. Teame Sind juba ega Sa nii rumal ole aga väga hästi õieti ja targalt saate kõigest aru. Oleks kõik Sinutaolised magistrid olnud oleks lõbus elada olnud. Hea kui inimene võtab kõike huumoriga. Edu Sulle soovime veel Sinuga kohtuda.
Sellest atriklist on juba aru saada, et süüdi jääb rekkajuht. Politsebussi piltidest on näha, et mingit kokkupõrget ei olnud oli vaid politseibussi paremapoolse küljega vastu rekkat hõõrumine. Olen kindel, et ekskortbussid sõitsid keset teed nagu valvaksid presidenti, et neist keegi mööda ei kihutaks ning ei arvestanud rekka suurusega. Olen ise sellises olukorras olnud, kui künka tagant ilmub välja vilkuritega politseiautu , kes kihutas keset teed ja oli presidendi eskordis. Vaevalt jõudsin teeselvale poorata. Ja rekkal "vist ei ole ka videoregistrit" (praeguse elektroonika ajastul ainult laisal ole seda gadgetit). Lihtsalt hakkab juba vastik, et politsei varjab oma tegusi. Vähe sellest, et politseipeadirektor politsei maine alla plintuse lasi nüüd veel niisugused teod.
Tüüpline.Sellist asja nagu äkkpidurdus pole olemas.Kui ilmub ette ootamatu objekt, siis sellele kas sõidetakse otsa või pidurdatakse,võimaluse korral ka möödutakse.Nii lihtne see ongi.On olemas selleks pikivahe.Kui aga kujundataks ennast eesõitja taha, nii et tikutops mahub hädaga vahele, siis autol on rohkem mõistust kui tegelasel rooli taga.
... et tuleks kontrollida veoauto pidureid. Ei jookse poolhaakega auto asfaldil kääri kui järelhaagise pidurid on korras. Nii lihtne see ongi, hoia pidurid korras ja tee siis äkkpidurdust või sujuvat. Vaadates seda vana romu, siis asi on kahtlane.
Ajakirjanikud järjekordslt ei tea, et see politseisõiduk ei olegi üldse buss. Omavahel võib ju mis tahes rääkida, aga ajalehes on kimńlasti vaja enam korrektsust.
No see on sul nüüd küll rumal jutt! Iga haritud inimene teab, et kui on selline karbimoodi, siis on buss, kui on pikk nina ees, siis on auto. Kui on taga midagi järele vedamiseks, siis on reKa.
Bussijuht sinule 16 : 38 a7. detsember 2016, 16:58
No sina küll ülikoolis käinud ei ole. Ülikoolis käinud inimesed ei aja nii rumalat juttu. Raskeveokitel ei ole nina ees kas need ei olegi autod ? Sellist rumalat soomekeelset sõna reka ära elus kasuta. Sinu mõttes karbitaolised kaubikud on bussid. Hiljaks oled jäänud, järgmisel sügisel mine kindlasti täiskasvanute põhikooli.
Näiteks seda, et bussijuhtideks hakkavad need, kes mujal hakkama ei saa ja koolis ei õppinud. Seega ei maksa eriti sõna võtta ja oma rumalust eksponeerida. Auto on ninaga, kus on sees mõni inimene, bussis on palju ja see on kandiline, reka on pikk koos käruga masin- mis siin keerulist on, et bussijuht aru ei saa? Mul on magistrikraad muide.
Olen ikkagi arukas inimene7. detsember 2016, 18:02
Haritud inimesed maakatega ei vaidle, isegi siis, kui need ei tee bussidel rekadel ja autodel vahet, olgu su buss, kulla bussijuht, kasvõi kerakujuline. Geomeetriast sa nii ehk teisiti midagi ei tea, aga kerakujuline on näiteks pall.
See "magistriharidusega ajakirjanik" olen mina, küll tõesti hea haridusega, aga samas ka juhitunnistusel juba aastakümneid kõiki kategooriaid omav tegelane, kes Euroopa, Skandinaavia ja ka osa Venemaad ja Valgevene läbi sõitnud. Oli tore tõmmata saag käima ja siis teie vingumist kuulata ;). Eriti tarkade inimeste, nagu Ille, kelle kirjutisest silmadega üle libistades leidsin kohe kaheksa õigekirjaviga, stiilivigadest rääkimata.
Ille, Ille naersin ka end purukssinu kommentaari lugedes, nii rumal ei saa ju olla, et "magistrikraadi" kommentaare tõsiselt võtta. Sinusuguste jaoks olidki need mõeldud.
Ostad mulle saapad? Kust sa tead, et mul pole saapaid!? Kuule, ole tänatud, helista mulle kohe 626 9301, lepime kokku, kus kalli annetuse kätte saan ;).
Juhid ei tea, mida teha, kui siniseid vilkureid näevad ja hüppavad kahe jalaga pidurile, selle asemel, et rahulikult oma teekonda jätkata. Mul on korduvalt olnud situatsioone, kus vastutuleva operatiivsõiduki korral jookseb eesliikuja aju kokku ja ta lohinal pidurdab. Samas ei pruugi see juht peatuda tema taga sõitva ja punaste vilkuritega opsõiduki peale, küllap arvates, et tema taga sõidab keegi tagurpidi ja ta näeb selle gabariiditulesid. Kui eessõitja äkkpidurdas, siis pikivahest siin politseimees küll unnata ei tohiks.
Mine ise autokooli, ma olen ammu kõik katid kätte saanud ;)7. detsember 2016, 16:28
Kui peaks arvestama kogu aeg, et ees äkkpidurdatakse, siis ei mahuks autod teedele ammu ära. Raskeveoki kabiinis on juhi silmad 2,5 meetri kõrgusel ja ta näeb palju kaugemale ja näeb ette ka ohtusid, hargbnevaid teid jms, millega arvestab enne, kui eesliikuva sõiduauto juht. Küll ei oska ette aimata sõgeda tegutsemist. Muide, autokooli küüditaja- selline asjatu pidurdamine on KEELATUD. Kui just kindlustuspettust pole kavandatud.
Jah,tuleb arvestada,et enamik tänapäeva autokooli läbijatest näeb tee peal viirastusi ning tunnetavad ohtusid mida reaalselt pole ning võivad äkkpidurdada olukordades kus see tegelikult vajalik pole ning piisab ka sujuvast kiiruse vähendamisest.Aga mida ma siin soiun,ma olen ju maniakk kui möödun täpselt 90km/h sõitvast autost,sest miks on vaja kiirustada sedasi,sõidud on ju alati metsa marjule minemise eesmärgil.
Viirastusi olen ka profina näinud7. detsember 2016, 17:34
Kui olin järjest 2000 km sõidul (Rootsist Prantsusmaale), siis esimest viirastust nägin Kasselis, Saksas. Enne Prantsuse piiri läks asi päris hulluks ja ma pidin tunnikese magama, siis sõitsin lõpuni. Saksa kiirteed panevad vägisi öösel magama ka siis, kui kiirus on 160 km/h, pidev lint jookseb ja navi teatab: "Järmine mahasõit kakssada nelikümmend kolm kilomeetrit.". Seega näevad ka vanad, kümneid aastaid roolis olnud tegijad viirastusi. Ükskord ikka ;)
OK, võtame siis Liiklusseaduse: § 46. Piki- ja külgvahe (1) Juht peab vastavalt sõiduki kiirusele ning tee- ja ilmastikutingimustele hoidma sellist pikivahet, mis võimaldab vältida otsasõitu ees ootamatult pidurdanud või seisma jäänud sõidukile. § 45. Sõiduki asukoht sõites (1) Teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud sõiduteel tuleb sõita sõiduraja piirides. § 50. Sõidukiiruse valimine (7) Juht ei tohi: 1) põhjendamatult aeglase sõiduga takistada teisi sõidukeid; 2) järsult pidurdada, kui see pole vajalik ohutuse tagamiseks. § 84. Eritalituse sõiduk (2) Alarmsõiduki juht, kelle sõidukil on sisse lülitatud sinine vilkur või sinine märgutuli koos erilise helisignaaliga või helisignaalita, võib avaliku võimu ülesannete täitmisel kõrvale kalduda käesoleva seaduse 2. peatükis sätestatud nõuetest, välja arvatud §-des 69 ja 70 sätestatud nõuded (5) Eritalituse sõiduki juht peab käesolevas paragrahvis nimetatud õigusi kasutades tagama liikluse ohutuse.
Teeb talve sajab lund ja sulab ja päikke kulgeb madalalt üle silmapiiri ning läigib vastikult märja asfalti pealt vastu. Ja mida ja palju te siis autoroolis ja üle eessõitja näete? Proovige järele et mis tingimuset siis on ennetavaks sõidustiiliks. Sel korral sama tegur,piiratud nähtavus vastupäikkest sõitjatele pluss paanikasse aetud autojuhid
KOMMENTAARID (76)