Malcolm Wilson: konkurentsi Tänaku ja Ogieri vahel on juba tunda (2)
Teade, et Volkswageni rallitiim pakib 2016. aasta hooaja järel jäädavalt kohvrid, vapustas rallimaailma pärast oktoobrikuist Walesi MM-etappi. "Nii nagu kõik teisedki olin ma väga kurb, kui kuulsin uudist, et Volkswagen ei jätka tipptasemel. Sellest oli neetult kahju, sest nad andsid alale viimasel neljal aastal väga palju juurde," meenutas Wilson.
"Aga samas pidin mõtlema ka sellele, milliseid võimalusi see meie meeskonna jaoks lõi – maailma ilmselt kolm parimat sõitjait olid järsku turul saadaval. Kui uudis avalikuks tuli, oli mul silmi vaid ühele konkreetsele piloodile, kelleks muidugi Sebastien."
Wilson jättis prantslase kosimisele eeltöö tegemiseks minemata hooaja viimasele etapile Austraalias. Niipea, kui viimane kiiruskatse maakera kuklapoolel läbi sai, kihutas Euroopasse tagasi ka Ogier, kes testis esmalt Toyota ning siis ka M-Sporti uut masinat.
"Ma sain temalt toona kinnituse, et ta on autoga rahul. Jah, mõningad asjad olid teisiti, aga iga auto ongi omamoodi. Ta andis oma sõnadega mulle selle kindluse, et nüüd pean hakkama vaeva nägema, et tehingu finantspool paika saada," rääkis Wilson.
M-Sporti eristab teistest MM-sarja tiimidest tõik, et nii Citroen, Toyota kui Hyundai on tehasemeeskonnad, M-Sport aga Wilsoni eraprojekt, mis saab Fordilt tuge piiratult. Inglane on vaatamata sellele kõva töö ja vaevaga äri õitsele ajanud ning alles äsja andis M-Sport teada suurest laienemisest. Muidu positiivne uudis asetus Ogieri palkamisplaani arvestades uude valgusesse.
Wilson selgitas prantslase palkamiseks raha kokkukraamimist: "Ajastus polnud ideaalne, sest nagu kõik vist teavad, investeerisime just kõvasti oma uude tehasesse. Aga samas ei jää ma ka ju nooremaks. Ju oli (Ogieri iga hinna eest palkamine - toim) ka veidi isekas otsus, aga ma tahan jälle võita ja loodetavasti saab kogu firma sellest pikas plaanis kasu."
Tiimibossi sõnul on neljakordse maailmameistri meeskonda tulek tervele M-Sporti kollektiivile mõjunud adrenaliinisüstina. Kui tähtis tõelise tippnime enda manu meelitamine on, andis aimu video, kus Wilson uudise töötajaile teatavaks teeb.
"See päev, kui ma töötajatele uudisest teada andsin… Ma ütlesin seda neile punkt kell viis pärastlõunal. Alles üheksa minutit neli läbi andis Sebastien oma lõpliku nõusoleku," muheles Wilson.
Kui Ogier oli otsuse teinud, siis mis olid tema uue ülemuse esimesed sõnad? ""Kuidas kurat ma sellega nüüd hakkama saan." Sest uskuge mind, see protsess, et anda talle optimaalsed vahendid oma töö tegemiseks, on olnud väga nõudlik."
Wilson on kindel, tuleval hooajal on tal Ogieri ja eestlase Ott Tänaku näol viimase kümne aasta andekaim sõitjateduo. Ning prantslane ei saa juba ainuüksi tiimikaaslase pärast lubada endale loorberitele puhkama jäämist.
"Ta oli eelmisel aastal piloot, kes pakkus Sebastienile kõige kõvemat konkurentsi," rääkis Wilson Tänaku kohta. "Mõlemad mehed olid ka meie iga-aastasel ametlikul õhtusöögil ja oli tunda, et nende vahel on juba teatav konkurents," lisas tiimiboss, et veidi pinget meeskonnakaaslaste vahel ongi mõlemale heaks lisamotivatsiooniks.
Kommentaarid