Foto: Twitter
WRC
18. jaanuar 2017, 11:35

Autoralli MM-hooaja eel on põletavaid küsimusi ohtralt. Esimesi vastuseid on oodata täna.

Kes kukutaks Sebastien Ogieri? Ega ometi Ott Tänak? (13)

Monte Carlo ralli algab täna testikatsega ja esimest korda läbivad kõik neli uut 2017. aasta WRC autot võrdsetes tingimustes samu kilomeetreid. Lõpuks saab mootorispordimaailm aimu, mis seisus meeskonnad uue hooaja künnisel on.

WRC autode mootorivõimsus on 2017. hooaja eel 315 hobujõult kasvanud 380 peale. Autode aerodünaamikakomponendid on läinud laiemaks, et hoida rallimasinad kurvides paremini teel. Parendatud on ka autode turvavarustust, ent siiski on uute masinate taltsutamine selline pirukas, et rahvusvaheline autoliit FIA lubab nende rooli ainul tehasemeeskondade poolt heaks kiidetud piloodid – rikastel pühapäevasõitjatel uute WRC-elajatega asja kihutama ei ole!

Kokkuvõttes tähendavad kõik ette võetavad tehnilised uuendused, et kõik viis WRC sarjas võistlevat meeskonda – M-Sport, Hyundai, Citroen, Toyota ja Volkswagen – ehitasid enda tänavuse võistlusmasina nullist üles. Volkswageni töö läks luhta, sest 2016 hooaja järel pakiti rallikodinad kokku, ent ülejäänud neli uut autot on Monte Carlos stardijoonel ja insenerid kibelevad teada saama, kes on kokku pannud kiireima komplekti.

Seni on kõik tiimid testinud oma graafiku järgi ja otsest võrdlusmomenti pole olnud. Ainsa märgina, et viimati 2000. aastal WRC-radadel nähtud Toyota on ilmselt konkurentidest maas, on Sebastien Ogieri otsus pärast nii Yarise kui M-Sporti Fiesta testimist ja vaatamata jaapanlaste hiiglaslikule palgapakkumisele eelistada Ott Tänaku kodumeeskonda.

Ogieriga on seotud teinegi peamine uue hooaja eel õhus olev küsimus. Kui prantslane jätkanuks vanaviisi Volkswagenis, võinuks talle viienda järjestikkuse MM-tiitli sama hästi juba Monte Carlo stardijoonel kaela riputada. Ent Volkswagen lahkus ja Ogier valis oma järgmiseks sõidupaigaks saadavaolevatest valikutest kaugelt kõige väiksema eelarvega M-Sporti. See algatas koheselt arutelu – kas mõni "suure" tiimi piloot suudab seekord Ogieri alistada.

Maailma rallieksperdid peavad prantslase suurimaks ohustajaks Citroeni esisõitjat Kris Meeke’i, 37aastast veterani, kes tegi MM-sarjas debüüdi WRC-autol juba 2005. aastal. Mullu, kui Citroen keskendus uue auto arendamisele ja täishooaega kaasa ei teinud, suutis Meeke kergelt amortiseerunud masinal Portugalis ja Soomes isegi võita, ent need olid kruusaetapid, kus lõikas kasu tagantstartija eelisest. Nüüd visatakse mees aga esmakordselt vette tiitlipretendendina ja pigem annavad kihlveokontorid selles lahingus eelise Ogierile.

Ford Tänaku käe järgi ehitatud

Tänaku MM-tiitlile lubavad kihlveokontorid panustada koefitsendiga 12,0 ehk see on üle 400 korra tõenäolisem sündmus kui Leicester City mullune triumf Inglismaa jalgpalli kõrgliigas. Ja miks ei peakski Tänak tiimikaaslasele Ogierile vastu saama? Monte Carlo ralli on oma mägiteedega küll nõnda spetsiifiline, et seal lõikavad pigem lõivu Lõuna-Euroopa sõitjad, ent edaspidi kihutatakse juba Tänakule sobivamal pinnasel ja kui Ogieri testimisaeg uues autos on olnud piiratud, siis meie esipiloot oli uue Fiesta WRC peamiseks arendussõitjaks ja tunneb end masinas koduselt.

Lisaks kehtib Ogieri ja Volkswageni suhtes ka vastupidine küsimus – äkki tegi prantslase võitmatuks just mäekõrguselt parim auto ning nüüd on esimest korda võimalus temaga kui lihast ja luust mehega mõõtu võtta

Küsimustetulv on sellega aga alles alanud. Kui hästi klapivad autos Tänak ja tema uus kaardilugeja Martin Järveoja? Kas Hyundai suudab tänavu vältida rumalaid eksimusi nagu ebapiisavalt tangitud kütus (Thierry Neuville katkestamise põhjus mullu Portugalis)? Kas Volkswageni väljaarendatud 2017 Polod sekkuvad siiski Korsika rallist MM-karuselli? Kui palju segavad kaarte alates Rootsist võistlustulle astuvad erasõitjad? Kas mullu kaks MM-etappi võitnud Andreas Mikkelsen leiab endale hooaja teises poolest koha WRC autos? Kes lõikab enim kasu reeglitemuudatusest, mis tõstab katsete stardijärjekorra ümber juba laupäeval varasema pühapäeva asemel? Nagu ütles

Ott Tänak M-Sport tiimi pressiteate vahendusel: "Ma ei jõua hooaja algust ära oodata. Ümberringi on toimunud nii palju uut ja ees seisab värske väljakutse – see kõik saab olema väga huvitav!"

Monte Carlo ralli testikatse algab Eesti aja järgi täna õhtul 17.00.