Carlos Sainz valmistub jõusaalis rassides usinasti uueks F1-hooajaks.Foto: Red Bull Content Pool
Vormel 1
9. veebruar 2017, 19:35

FOTOD | Kiiremad vormelid tähendavad F1 sõitjatele hulle treeningkoormusi! (3)

F1 autode kurvikiirused kasvavad sel aastal märgatavalt ja see tähendab, ka pilootide kehadele mõjuvate jõudude suurenemist. Toro Rosso mees Carlos Sainz selgitas, kuidas ta katsumuseks valmistub.

Laiemad rehvid, rohkem aerodünaamikat – veebruari lõpus esimesteks testideks kalevi alt välja pääsevad F1 autod on kahe hooaja vahel läbinud muutused, mille peamine eesmärk on olnud ilmne: teha vormelid kiiremaks!

Masinate areng seab oma nõuded ka nende roolijatele, kes peavad olema valmis suuremateks kiirendusjõududeks. Näiteks Sainz pole kunagi varem keskendunud hooajaeelse ettevalmistuse juures jõutrennidele, aga nüüd tassib 22aastane hispaanlane hantleid, loobib topispalle ning upitab traktorirehve. Kõige selle tulemusel kaalub Toro Rosso mees nüüd 70 kilo – neli enam kui 2016. aasta lõpus.

Trennid ei piirdu aga ainult muskli kasvatamisega vaid vormeliässadele korraldatakse ka maratonpikkusega crossfit-harjutusi. "Hariliku 50 minuti asemel teeme 90 kuni 120 minutit – ühe GP pikkuse jagu," selgitab Sainz, kes hoiab oma pulsi trenni ajal 180 ja 190 löögi vahel. Sama kehtib tunniajaste ujumissessioonide kohta.

Eraldi hoolitseb hispaanlane, kelle sama nime kandev isa on WRC eksmaailmameister, oma kaela eest, mis peab nüüd kurvides välja kannatama suuremad külgkiirendusjõud. "Me treenime kaela kaheti. Esmalt jõusaalis sellega raskusi tirides ja hoides," selgitab Sainz. "Teiseks käime kaks või kolm korda nädalas spetsiaalselt kardiga sõitmas."

Kardirajal on mehe harjumuspärase kiivri külge kinnitatud ballast. "Lisaraskus teeb mu kiivri poolteist kuni kaks kilo raskemaks, millega kaasnevad sarnased G-jõud nagu F1 roolis," selgitab Sainz harjutuse sisu.

Esimene F1 hooajaeelne test algab Barcelona ringrajal 27. veebruaril.