Ema viis kiirabi haiglasse, kus ta ( kiirabi) suri mõne tunni pärast. Hukkunuks oli naine mitte kiirabiauto. Kiirabist muidugi kahju aga kaastunne tütrele ja teistele lähedastels.
Põhimõte: umbes olekus ära kunagi asu autot juhtima!17. veebruar 2017, 14:13
Inimesel peavad olema nii KINDLAD PÕHIMÕTTED, et purjus (või muidu umbes) olekus autorooli ei istu. Kaine peaga ja normaalse kiirusega sõites oleks see juht juba eemalt märganud jalakäijaid sebral. Jalakäijad olid juba sebra keskel. Piltidel näidatud autol oli mölk auto vasakul küljel, mis näitas, et jalakäijad olid juba sebra keskel. Auto kihutas ilmselt liiga kiirelt, sest autotulesid oleksid jalakäijad ju ka kaugemalt näinud.
Bumerangina samal kombel hoolimatule kihutajale tagasi!17. veebruar 2017, 14:18
Nendele peaks kohaldama samasuguse asja tagasi. Ehitada mingi kinnine tunnel (arva ise, mis võiks olla selle tunneli lõpus) suunaga ülevalt alla ja siis sellesse samasse autosse panna toosama kihutaja, las siis auto sõidab ise. Las siis tunneb, kui hea on kihutamise läbi ots leida.
Ei taha kuidagi seda süüdimatult kihutavat autojuhti õigustada, aga helkur oleks tõenäoliselt päästnud hukkunud naise elu.Kui see helkur oleks ka muidugi õigesti paigutatud olnud. Tütar kõnnib nüüd ilmselt helkuriga. Venekeelses meedias (Venemaa kanalitel) võib-olla ei reklaamitagi helkureid?
Ei päästa linnatuledes ka helkur, tuleb ikka enne ülekäigurajale astumist veenduda,et sind on märgatud. Imestan jätkuvalt,kui enesekindlalt inimesed teed ületavad-rajale astuvad kiirustades ja siis hakkavad loivama,nina telefonis, mööda "sebrat".
Panen tähele,et siin netikommentaariumis on sõnasõda.Palun...rahunege maha!16. veebruar 2017, 20:48
Näib et meie ühiskonnas ei muutu vist midagi paremaks.Mind ka väga häirib,et inimesed lähevad valest kohast üle tee.Ja astuvad just siis teele,kui on käes oht. Ma olen ülimalt pahane.Ma hoian oma helkurid jope ja koti küljes alles ja olen liikluses ettevaatlik.Tegelikult kui ma ausalt ütlen,siis mul on firmas igasuguseid inimesi,kes omavahel absoluudselt sõbralikult läbi ei saa.Aga muidu püütakse tööpäeva rahulikult kella 17:00-ni läbi viia.On ette tulnud hetki,kui üks naine soovis mulle paar aastat tagasi halba elu.See oli 2013.aastal.Oli reede hommik 27.detsember kell oli 8:27,siis kolm inimest tulid bussist välja.Siis üks nendest ütles minu kuuldes nii,kui hakkasin üle tee tulema.See lause oli selline:"Soovin et see ajudeta eit võiks auto alla jääda".Üks blondiin ütles 9.detsembril 2016.aastal reedel kella 14:55 ajal nii: Ma sooviks,et see haige ja rõve eit võiks ära surra.Oli oktoobrikuu 2016,siis üks kutt ütles laos nii,Kell oli siis 15:15."Alati kui see eit tööle saabub vaatab lolli näoga mulle otsa.Oli 2014.aasta,siis oli 17.detsember kolmapäev kell oli 12:40-13:29.Kaks naist ütlesid minu selja taga mulle nii:"Sooviksime,et tal võikski terve elu halvasti minna.Ja võiks viibida inimeste hulgas,kes kannatavad raskuste käes.Võiksin olla nende hulgas".Nad jäid mulle halva saatuse soovidega vahele.Ja kardavad mind.Meie hulgas on igasuguseid inimesi.Me teeme kõik mis vähegi võimalik.Halb mis teistele tehakse,läheb ringiga tagasi.Ma parema meelega sooviksin kõigile pigem head!
Ega enne seadusi karmistama hakata, kui mõni riigikoguja või justiitsministri sugulane laibaks sõidetakse, ehk siis hakatakse midagi ettevõtma ! Kõik sellised surmaga lõppenud juhtumid tuleb automaatselt kriminaalseks klassifitseerida ja mingeid kompromisse ei tohi teha, sündmuskohalt minemasõitmine juba iseenesest peab olema küllaldane põhjus kriminaalses korras karistamiseks ! Kaastunne hukkunute omastele.
Lugupeetud Õhtuehe toimetus. Palun pange see kommentaarium kinni. Noor naine kaotas oma pereliikmed ja väga taktitundetu on selles olukorras anonüümselt labaselt kommenteerida.
Paljud kommenteerijad üritavad selgeks teha, et jalakäija PEAB ENNAST NÄHTAVAKS TEGEMA.Kui muudmoodi ei saa, siis kasvõi siin omavahel arutades.Me tahame ära hoida edaspidiseid selliseid mõttetuid surmasid.
Ülekäiguradadel tegelikkusest 16. veebruar 2017, 18:01
Kaastunne antud juhtumis. Pean aga vajalikuks märkida, tean seda piirkonda 1969 aasta lõpust. Näen väga hoolimatuid jalutajaid , ka loomakestega - lastakse rihma otsas tükimaad ettepoole ja liikluses on see ohtlik - loomale otsasõidu ärahoiuks, võib kannatanuks olla omanik või hoopiski teine kodanik, kes alustab tee ületust. Teine, mis on seal piirkonnas- millest peaks ka kodanikud ise lähtuma ja alati- tegemist on parkmetsa piirkonnaga ja siin ei saa kodanik oma eesõigusele loota - peab arvestama looduse varjukülgi ja samuti peab suutma aimata ka liiklusvahendi juht , need ületuskohad on parkmetsas Sütiste teel kõik pisut varjatud ja pimeda ajal lisandub valguse vari . Pealegi on räägitud - pange omale helkur ja ka loomale ! Sellised kohad on ka veel Akadeemia teel , Kadaka poolses otsas kahe ületuskohaga ja kindlasti linnas on veelgi
Kurb ja valus on lugeda selliseid uudiseid. Kurb on, et meie liiklusseadus eirab füüsikaseadusi ja inimfüsioloogia piiranguid ning on kohati absurdne. Kurb on ka et jalakäijatel on kadunud ohutunne. Kadunud on ta aga minu arvates seetõttu, et jalakäijatel on loodud (olemasolevate regulatsioonide toel)võltsillusioon nagu ülekäigurada oleks neile elukindlustus ja et sõidukijuhid ilmtingimata annavad neile teed. Tegelikult sageli ei anna kuna nad ei suuda anda. Uuringud on tõestanud, et tähistatud ent fooriga reguleerimata ülekäigurada on kõige konfliktiohtlikum .Ilmselt seetõttu, et seal ongi konflikt sisse projekteeritud kuna eesõiguse andmisel ei arvestata ohtude realiseerimise riskide ja tõenäosustega. Eile nt avastasin Tartus, Turu -Teguri tn ristumiskoha lähedal uue (minu jaoks uue, sest polnud seal paar nädalat sõitnud)ülekäiguraja mis oli küll märgiga tähistatud kuid valgustamata-rääkimata foorist. Pidin äärepealt 2 jalakäijat alla ajama kes ilmusid äkki pimedusest(kõrvaklapid peas, nina ühel maas ja teisel nutitelefonis) ja asusid enesekindlalt ilma kõrvale vaatamata oma "õigust" realiseerima. Kuigi ma jalakäijaid absoluutselt ei näinud siis mul on kujunenud välja tingitud refleks-ülekäiguraja läheduses hoogu vähendada, et vajadusel pidurdada.Kuna mul oli seekord automaatkäigukastiga auto millel kolme asemel kaks pedaali siis sain kohe vasema jalaga pidurdada. See kord läks napilt õnneks.Aga võinuks ka mitte minna kui pidurdamise eelne kiirus oleks 35 km/ h asemel olnud mul nt 45 km/h?Või kui mul oleks olnud manuaaliga auto seekord. Jala tõstmine gaasilt ja asetamine piduripedaalile oleks röövinud murdosa sekundist ja ma oleks neile otsa põrutanud jne. Minu arvates sellised(tähistatud ent reguleerimata) ülekäigurajad tuleks kas kaotada või parem: mitte anda jalakäijaile üleüldse seal eesõigust. Kui tahetakse anda jalakäijale eesõigust siis peab nende turvalisus olema paremini tagatud(foor, ere valgustus) Tegelikult on absurdne et .nt täislastis veoauto või 40 reisijaga buss peaks tingimata andma teed jalakäijaile. See on loogikavaba absurd.
Nāgime vaid lāhenevaidautotulesid. Jārgmine hetk olime pikali maas. Autojuht siis ikka vahetult enne ūlekāigukohta jōudis tuled sisse lūlitada, nii et ema ja tūtar jōudsid omavahel kokkuleppele, et auto tuled on , aga autost endast ei olnud aega rāākida.
mujumal milline hord enabormaalseid!16. veebruar 2017, 15:21
Rullnokk ajas BMWga alla ülekäigurajal naise ja koera. Punkt. Sõitis peatumata edasi. Koomentaarium avatud. Kümned ..likud kirjutavad et naine ja koer olidki ise süüdi?? Sihukeste kommentaarijatega mingit riiki ehitada on ikka võimatu ülesanne!! See stjopa peaks saama kahekordse eluaegse karistuse. Kui saab tingimisi, otsin ta ise üles ja räägin nagu mees süüdimatu mõrtsukaga!!
Sügav kaastunne. Jalakäijad peavad aru saama, et nemad näevad autotulesid tulemas, aga autojuht ei näe ega tea, et pimedas keegi kuskil teeääres on.Jalakäija PEAB ennast nähtavaks tegema.Nii, kui autojuht autost cälja tuleb, peab ta selga tõmbama helkurvest, et ennast nähtavaks teha.Autost väljudes oleme jalakäijatega ühel tasemel.Meil ei ole selgeltnägijate prille ja öönägemise vahendeid ees.Saage ometigi aru, et helkurid on KOHUSLIKUD jalakäijatele.Olge, nagu jõulupuud, aga siis autojuhtidena me näeme teid.
Neid kommentaare lugedes jääbki mulje, et inimese jaoks ongi teeületus täiesti ületamatult raske ülesanne ning piisab ühest hajevil autojuhist, et teeületaja surma saaks. Enamus justkui ülistavad sellist rumalust ja saamatust. Minul jälle on raske aru saada, kuidas on võimalik teed ületades auto alla jääda kui just pime ja kurt ei olda. Või täiesti opakas. Ma tõesti ei saa aru.
Ja osad siin ülistavad hoolimatuid autojuhte, kes ülekäigurajale lähenedes ei võta kiirust maha, isegi kui on näha, et jalakäijad on tee ääres või teed ületamas. Antud juhul on probleem pigem selles, et autojuht ajas inimese alla. Kuid ta ei suvatsenud peatuda, et abi anda, vaid lihtsalt sõitis minema. Ja auto kiirus pidi olema suur, et nii rasked vigastused tekkisid. Kas juht oli siis nii pilves, et ei saanud aru, mis tema ümber toimus? Enamik jalakäijaid teavad, et alati tuleb vaadata, kas autojuht on teda tõesti märganud ja peatub., et teed anda! Muidu oleks selliseid matse oluliselt rohkem!
Hajevil autojuht??? Autojuht on suurema ohu allikas!!! Kas narko- või alkojoobest hajevil autojuht tohib autorooli istuda!? Pool pilves olekus inimesi ja loomi alla ajada ja siis täisgaasil minema põgeneda? Kahju, et meil on surmanuhtlus kaotatud!!!
Tohib, ei tohi. Mis sellest tohtimisest tolku on kui surnud oled? Inimene võiks ikka endast nii palju lugu pidada, et ei jää sõiduteel auto alla. Ma ei kavatse ega jää teed ületades auto alla ja mind ei huvitagi, kellel seal õigus on, sest mind huvitab ellu jääda ja hea tervise juures olla. Ükski auto ei lähene ülekäigurajale hääletult ega ootamatult, ükskõik kui kiiresti ta sõidab. Pole mõistlik ülekäigurajal tunda end sama muretult kui kodusel diivanil. Koerast võib aru saada- tema on loom aga inimestel pole küll mingit vabandust.
Vahel juhtub seda ikaa ja selleks peab rida asju kokku langema, igas ōnnetuses sūūdi ka kannatanud, selles ōnnetuses ka koer sūūdi, kes usaldas enda elu inimestele.
Liigun piirkonnas, kus on fooridega ülekäigurajad, enamasti. Vaatamata sellele on väga palju kordi, kus jõuan rohelise tulega teed ületades auto eest ära hüpata, enamus seisab aga mõnel on KIIRE! kihutab peatumata. Olen teisi jalakäijaid ka tagasi tõmmanud. Seda ka haigla ees oleva ülekäiguraja juures. Küsimus, kas need autojuhid on värvipimedad või ei huvita neid teise inimese, st jalakäija elu! jalakäija võib ennast ehtida nagu jõulupuu helkuritega, sellisel juhul ju ei aita kui fooris keelavat tuld ei näe. Mõni vajutab veel gaasipedaali
Jalakäijal võib ju olla ülekäigurajal eesõigus aga nagu näha selle eesõigusega kaugele ei jõua. Jalakäija peab veenduma, et autojuht on teda märganud ja peab kandma pimedal ajal helkurit. Raadios vähemalt ütles, et neil ei olnud kummalgi helkurit.
Autojuht on suurema ohu allikas ja ta peab arvestama ülekäigurajale lähenedes, et seal võivad jalakäiad teed ületada. See molkus ajas ju täisgaasiga inimese ülekäigurajal surnuks, nii et sõitis oma Bemmi esiklaasi ka sodiks ja põgenes täie tambiga minema!!! Kahju, et meie karistused nii leebed on...
Mis vahet seal on kas täisgaasiga või poole gaasiga? Eriti nõme on alla jääda ju autole, mis tuleb täisgaasiga möirates ja loota, et see seisma jääb või õhku haihtub? Pole või?
Katjale suur-suur kaastunne. Poisiklutt tuleb panna elu lõpuni maksma. Kui on reguleerimata ülekäik, peab autojuht aeglustama kiirust, nii lihtne see ongi!
Kuhu ma hüppan, kui juba OLEN keset teed ja mulle otsa sõidetakse. Või tohivad jalakäijad alles siis liikuma hakata, kui autojuhid kõik oma sõidud ära on teinud ja koju puhkama läinud, nii kella 3 ajal öösel ?
Ära siis ole seal keset teed. Ole kodus, elad kauem. Me küll näeme hirmsasti vaeva, et ka teiesuguseid elus hoida aga te suudate ikka alla jääda. Ära mine sinna tee peale kui auto tuleb. Kui auto tuled paistavad, siis tulebki.
Elan maal, kuhu pole tehtud kergliiklusteid ja ülekäiguradasid, ja teate, jube on pimedas autoga liigelda, sest teeääres on pidevalt keegi kuskil, nagu tont.Ja kui tondi käest küsida, kus su helkur on, siis vastatakse, et kodus.No nii tarkpead, kuidas ma pean nägema tumedasse riietatud inimest teepeal nägema? Või veel hullem, kui mõni alkojoobes inimene on teepeale magama jäänud?
Pane autol tuled korda. Esimene asi pese klaasid, kui see ei aita, lihvi klaasid. Kasuta lisatulesid, mis valgustavad teeservi, kui sinu autol neid ei ole, siis tuleb panna. Usu, sōit lāheb palju kergemaks.
Südamlik kaastunne. Aga KODANIK võiks enne ränga süüdistuse esitamist oodata ära ekspertiisi tulemused , ning vahepeal uurida Liiklusseadust. On ju jalakäijal sõidutee ületamiseks mitte ainult õigused , vaid ka kohustused. Enne asjaolude selgumist pole mõtet kedagi üles puua ! Samas pole mingit õigustust õnnetuspaigast ära sõitmisel.
Võib-olla hoopis koera tapmine ja enesetapp? Kui inimene astub pimedas, ilma helkurita, sõiduteele (olgugi ülekäigurajal) ja ei veendu selles, et autojuht (sest autotulesid kannatanud ju märkasid, järelikult lähenes auto, milles oli juht) on teda märganud ja peatub, siis on tegemist enesetapjaga. Tüdrukust on kahju, sest ema kaotamine on tragöödia, kuid aru ma ei saa, misasi ajab teda keset seda tragöödiat ajakirjandusele intervjuusid andma.
Teen Õhtulehele veel korra ettepaneku: Kui olete jutu valmis kirjutanud, las keegi teine loeb selle enne avaldamist üle! "Ema viis kiirabi haiglasse"??? Ema kutsus puksiiri ja kiirabi viidi minema?
Sõidan iga päev mitu korda sellest ülekäigukohast üle, teate kui süüdimatult inimesed seal teele astuvad, mul lapse lasteaed seal samas ja tulen selle ülekäigu juurest tänava peale ja olen kohe jälginud, nagu oma hoovis jalutaks.
Eesti autod osaleks kui rallil et iga sekund maksab, Samas kui sellise riskiga punkti B jõuda, selgub et pole midagi tarka teha. Huvitav oleks teada kui ÕNNELIK see kihutaja kojujõudes siis oli ja mida tegi VÕIDETUD-VERISE ajaga.
Eks ta sama õnnelik oli kui see naine, kes elusana sekund varem poole tee peale jõudis. Huvitav on see, et ühele kõlbab vabandus "ei näinud, ei arvestanud, arvasin jne", teisele aga mitte.
Ma samal arvamusel. Eriti vihastavad mind autojuhid, kes sõidavad hirmsa kimaga sinust mööda ja hakkavad siis 200m pärast sinu auto ees pidurdama,et teha parempööret, No kus põleb,et ei suuda oodata oma tee otsa?
Kas kuskil on tüdruku enda konto nr? Selline "saime läbi õnnetuse tuttavaks ja hakkasin heategijaks" on hästi kena ja empaatiline liigutus aga oleksin huvitatud toetama tüdrukut ennast. ja ajakirjanikud ka võiksid ikkagi lähtuda sellest, et neid heategijaid on aegadejooksul üksjagu olnud, kes koguvad ja pärast protsendi endale arvestavad, kuna nii kurnav oli kogu see protsess... Palun asjaosalise kontot. Ja kui siin liikvel see jutt,e t piiga ise ei taha raha siis mis õigus on võõral inimesel seda tema heaks korjata??
Ei maksa nii kiirustada nende kontodega ja raha kogumistega, sest Nikolai ei ole ju veel süüdimõistetud. Teiseks, esitab tütar kriminaalasja raames tsiviilhagi Nikolai vastu varalise ja mittevaralise kahju nõudes, prognoosin nii 80 000 eurot. Seaduse järgi on uurijal ja prokuröril kohustus tsiviilhagi esitamise õigust selgitada ja inimest selles ka abistada. Advokaat Indrek Sirk on meil selline tsiviilhagide vorpija liiklusasjades. Alles hiljuti nõudis ta kannatanule mittevaralise kahju eest 50 000 eurot ja kohus rahuldas 30 000 euro ulatuses. Selles asjas ei saanud inimene surma ja vigastused olid ka tunduvalt leebemad. Nii et vara kogute raha.
Palun pidage nūūd kinni. Korjanduse peame tegema selleks, et advokaadi saaks palgata, ilma Pilve- suguse advokaadita ei ole tal kohtus mingit valuraha taotleda.
pole mingit õigustust,ülekäigu rajal kimab inimestele otsa! Edasi kimades oleks veel eriti irooniline olnud kui oleks tütrele keskmist sõrme näidanud.Kuidagi närvilised liiklejad on meil autoroolis.Käisime Rootsis ja eemalt autot nähes jäime ootama,auto ligines rahulikult ja u 25m enne ülekäiku jäi hoopiski seisma.Juht ootas,kuni olime tee ületanud ja liikus rahulikult edasi.Ei mingit rabelemist ega kiirustamist. Meil on nii,et kui tahad teed ületada,siis pead veenduma,et 100m raadiuses ühtki sõidukit poleks.Tõenäoliselt siin jalakäijad nägid eemalt tulesid liginemas,kuid ei arvestanud,et tulemas on BMW !(need on erilised kihutajad).Bemar oli mõne sekundiga kohal ja nii see traagiline sündmus aset leidiski.Kaastunne tütrele ja omastele. Meil ei ole liikluskultuuri!
Soomes, vāhemalt Helsingis, on nii rahulik, aeglane ja vaba liiklus, etalati on aega jalakāijaid ūkshaaval ūle lasta, Inimesi on tānavatel nii vāhe, et kui keegi peaks ootama jāama, millal grupp koguneb, et ūle minna, siis jāābki ootama.
Mine Soome, kui tahad liikluskultuuritust näha. Eestis, eriti Tallinnas on väga viisakad juhid enamuses - ca 90% juhtidest annavad minule teed, kui ootan ülekäiguraja juures.
Minul pole ka viimastel aastatel muret olnud.Alles üleeile peatus üks juht,et mind üle tee lubada,kuid viipasin talle,et mingu tema.Nii läkski tema,sest mul polnud sel hetkel kiiret.
Mida siis autol peatuda lased, kui aega kūll ūle tee minekuks. Seisa sel juhul kaugemal, nii et autojuht ei peaks arvama, et sul just kiire. Sinu loogika kuulub kōige rumalamatele jalakāijatele.
Sõidutee ületamine on tegelikult tervele inimesele üks lihtsamaid ülesandeid üldse, mis elus ette tuleb. Kes sellega ka hakkama ei saa, on loomaga samal tasemel.
autojuhile on see tõesti üks kõige lihtsamaid tegevusi -- sõidad lihtsalt peatumata edasi. Isegi kui ülekäiguraja ääres on teeületust ootavaid inimesi. Okei, nali naljaks, enamik autojuhtidest on toredad ja hoolivad, kes juba kaugelt näiteks viipavad, et ma võtan hoo maha, mine üle tee või siis nähtavalt vähendavad kiirust, et jalakäija saaks ülekäigurada ületada. Sellistele noogutan või viipan alati tänutäheks. Ja kõik on õnnelikud. Rohkem hoolivust üksteise vastu!
See müstiline jalakäija oleks justkui mingi opakas, kellele peab teed andma, et ta elusana teisele poole teed jõuaks. Looduse kroon muutub lihtsat, kitsast sõiduteed ületades selliseks saamatuks loomaks, et pole lootustki elusana üle tee saada kui talle teed ei anta. Hoolivus hoolivuseks aga auto alla ka ei sobi tormata kui see juhuslikut ei peatu.
Enamus panevad negatiivseid, aga jutt on õige. Mina näiteks ei jää kunagi reguleerimata ülekäigurada ületades auto alla. Tean seda ja kuidas? Sest vaatan paremale ja vasakule mitu korda ja veendun, et auto peatub. Siinkohal ei räägi ma juhtudest, kus sõidetakse teed ootavatele inimestele otsa. Sündmus on muidugi kurb, aga selliseid juhtumeid saab tähelepanelikkusega ära hoida.
mitte, kui näen, et auto tuleb, siis aeglustan sammu või keeran sõiduteele selja, andes märku, et ei ületa teed, sest, mul on palju lihtsam seisma jääda, kui autol, kes ei pruugi libedaga pidama saada, lisaks pidurdamisel ja pärast sõitma hakates saastab rohkem õhku, mida pean ju ka mina siis sisse hingama jne. Samas näen jalakäijaid, kes longivad aeglaselt üle tee, kui autod tulevad jne.
liiklusõnnetustega tegeleva prokuröri arvamust ja tema ütles, et konkreetse õnnetuse juures ei ole alust arvata, et ületati lubatud sõidukiirust. 50 km/h sõitev auto võib tekitada jalakäijale surmavad vigastused. Ja veelkord: enne tee ületamist veendu, et auto peatub. Mis siis, et oled ülekäigurajal, mis siis, et sul on õigus... Peale surma ei ole selle õigusega mitte kui midagi peale hakata.
Te materdate jalakäijaid? Noor , vähese kogemusega , ilmselt vanemate ostetud autoga kimab ringi, sõidab kaks surnuks /koer ka / ja veel õigustate? Ta isegi ei vaevunud peatuma, lihtsalt põgenes. Load võtta ja enam mitte kunagi ei tohi sõita. Ka karistus tuleks karm määrata, siin pole mingit õigustust.
Arge palun riielge, pohjuseid voib olla mitu, noormehel vōisi prillid uduseks minna, voi mis iganes. Inimese vōis sōduteele vedada naiteks koer, me ei tea, mis tapselt juhtus, tunnistajaid toimunud onnetuses ei ole.
toon näite, kui on näha foorita ülekäigul, et on kiirusega tulemas suured rekkad, siis ei lähegi kohe tee äärde välja, oot6an kaugemal, et nad saaksid edasi sõita, sest kui mitu rekat on kiiruse´l, mida raske kohe maha võtta, siis pole ju õige inimesel kohe raja äärde tormata, seda minutit võiks ikka endale lubada, et saaksid autod terves reas mööduda, olen ka vahel käega märku andnud, kui kiirus autotel on suurem.Ja seda peaks ikka igaüks tegema, veenduda autote võimalusest kohe peatuda, pole ju raske pead pöörata, sest kui selline aeg, siis polnud ju kaugemalt kohe nähagi kedagi, ilmselt seepärast ka kiirus niipalju suur,järsku aga mindi veendumata teele.
Jāādki ootama, vōib tund ka kuluda. Asi on ikka liiklusseadusega reguleeritav. Autojuht peab peatuma ja jālkāija ūle tee laskma, samas peab jalakāija veenduma, et auto peatub ja see ka seadusetagi loogiline, sest elu alalhoidmis instikt toimib iga normaalse inimese puhul.
ūksi reka ei tohi suure kiirusega lāheneda ulekāigurajale, enne igat ūlekāigurada on suured kiirused juba maha reguleeritud ja iga autojuht peab teadma oma auto pidurite efektiivsusest ja vastavalt selle valima ka juure, et oma reka enne ūlekāigurada pidama saada, kui selleks on vajadus. Ja ei ole nende rekade pidurid nii viletsad midagi, selleks neil kūmme ratast all ja kōik pidurdavad, samuti on neil stardikiirendus vāga vōimas.
aga pimedas ei pruugi näha jalakäijaid, kui veel helkur ka puudub. Eriti totrad on nüüd niisugused ülekäigurajad, mis on liiga eredalt valgustatud, see pimestab nii ära, et väljapool seda valgusvihku ei pruugi üldse midagi näha.
Kui juht ūlekāigurada ei nāe, siis on lood muidugi pāris kehvad . Kui juht nāeb aga ūlekāigurada ja ei nā sinna tulevaid inimesi, siis juht ikka sūūdi, sest tema peab veenduma, et seal ei ole inimesi. Ja siis tuleb sellistes kohtades, kus nāhtavus vilets, hoog ikka pāris maha vōtta. Paludel autodel puuduvad aga korralikud tuled ja sōitmine kāib nagu pimedal kobamisi.
Lugesin teema läbi täiesti vene nimi Nikolai. Eestlane ikka oma lapsele sellist nime ei pane. Sina harimatu tee ikka omale enne asi selges siis plärtsu.
kahjuks on inimesed muutunud ukskoikseks ja hooletuks koige vastu ja monel pole silmi isegi roolis olles peas viad oma mingis nutis kogu aeg . Sealt siis tulebki see et soidetakse kurat teab kuhu ja kellele otsa !
Juht käitus loogiliselt. Eriti kui tal lõhnad juures olid. Sest põgenemise korral jääb joove ju tuvastaata ning karisus tuleb märksa kkergem. Mingid ÜKT-d või tingimisi. Meie kohtupraktika on selline. Kohtualuse inimõigused ennekõike! Ja tabamise riskki on üsna väikene. On ju meie politsei pea olematuks ära koondatud.
Sōidan autoga ja kōnnin ka palju jalgsi. Roolis olles panen tāhele, et paljud pealtvaatajad astuvad teele vaevamaks pead keerata lāheneva ohu suunas, lihtsalt minnakse, mōni nagu ei tahagi elada. Jālkāijana panen tāhele, kuidas paljud autojuhid peavad ūlekāigurada ei millekski, ikka pūūtakse peatumata edasi liikuda, kui pidurdatakse, siis nii hilja ja jārsult, et teised autod tagant selga tulemas. Paljud autot ūletavad piirkiirust ja iga jalakāija ei ole vōimeline sellega arvestama. Ise olen seni ikka alati jalakāija ūle lasknud, sujuvalt hoo maha vōtnud, et pimedad tagant selga ei tuleks. Pahameelt tekitab jālakāija, kes nāitab ūlekāiguraja ees peatunud autole, et sōida edasi, mōni keerab auto suunas seljaga ja seisab edasi. Olen sellistel kratist kinni vōtnud ja ūle tee aidanud.
juht viimasel minutil pidurdab, siis alati mitte selle pärast,et ülbe, vaid kas ei märganud õigeaegselt või ei saanud jalakäia järgmisest manöövrist kohe aru. mul küll selliseid teel olnud,jääd seisma siis selgub,et ootab hoopis kedagi või naudib sebra ees seistes auto rataste alt lendavat pori või tolmu ja kui vaikselt edasi sõidad astub teele ja näitab näppu ka veel,nagu oleks mingi vaatamis väärtus.
Kui jalakäija astub teele liiga lähedale või julgeb jala ülekäigurajale panna, siis autojuht tige, et mis nad astuvad ette, kui jälle natuke eemal seisad ja ootad, siis ei jää keegi seisma, sest " mis ta passib seal eemal, ilmselt ei tahagi üle tee minna" ja keegi ei võta hoogu maha
kes ei ole roolis olnud, see ei oska teed ületada.... puude varjud on teel petlikud, vilets valgustus, helkur puudub. mõni ime, et nikulai põrutas üle.
Kuhu see õnnetu jalakäija siis kargama peab, kui ta juba ülekäigurajal on ja autojuht täie hooga talle otsa sõidab? Kui ma keset ülekäigurada olen, siis eeldan, et autojuht ikka seisma jääb. Või ei tohigi ülekäigurajale astuda, sest järsku eemalt tuleva auto juht on laksu all, ei viitsi seisma jääda või lihtsalt ei saa pidama ja jalakäija peaks seda juba eemalt oskama hinnata?
Seal jah mārgid puude varjus tōesti, sebra maas ei nāe ( ei ole vōi lihtsalt kulunud ) . Kohalikud on harjunud sealt oma koertega metsa minema ja iga neist sadu kordi ūle kāinud ja ohtu ei osata ennetada.
koerad ei nae pimedas ja nii peaks nendega jalutamas valges, ohtul ainult vaike pissitamine. Sel juhul oli koer ulekaigurajal pikalt ees, ja ema nii kaugel taga, et auto vahelt labi mahtus, ei olnud neil inimestel mingei helkureid. Kui just peab koeraga pimedas liikuma ja koera pikalt ette laskma, selleks on saada koerte helkureid, helkivaid kaelarihmasid ja isegi plinkivad tulukesed kaelarihma kulge panekuks, mida mujal maailmas kasutatakse. Palun tutrel, kes vist keskeas, seda kommentaari mitte kustutada. Tunnel sudamest kaasa.
Aga on ju ülekäigumärk :P ,16. veebruar 2017, 10:11
nüüd l ä h e n m i n a a , mul ju õigus antud , vat selline mentaliteet on enamus jalakäijatel isegi juba teismelistel plikadel , plära jookseb omavahel ei vaata ega veendugi ,mis ümberringi toimub ...
TO: Aga on ju ülekäigumärk :P16. veebruar 2017, 11:11
Kui autojuhid tõesti nii täpselt teavad, et jalakäija nagunii ei vaata enne teeületust ei paremale ega vasakule, vaid astub kohe ülekäigurada ületama, siis autojuhid peaksid ju seda hoolikamad justkui olema ülekäigurajale lähenemisel. Kuid kas on siis? Jalakäijana ma tean, et MINA pean alati vaatama, kas mul on turvaline üle tee minna. Mida pimedam aeg, seda raskem see muidugi on.
Kui sul on ikka seaduse järgi õigus, siis ei kõlba eest ära hüpata vaid tuleb soliidselt alla jääda. Pole tähtis, et oled sõiduteel ja teada on, et seal sõidavad autod. Ei kõlba ju auto tagant üle tee minna, vaid ikka enne autot, sest selline õigus juba on. Nüüd on kõik hästi, sest hajameelne ja ettevaatamatu juht saab karistada.
Nad sattusid siia T-34 -ga. Sealt pole tegelikult suurt midagi välja näha ja võid täiesti valesti ka sõita. Mõni ime siis, et nüüd ei oska kaardilt ka näidata, kus elad.
Nad tahtsid tegelikult Berliini sõita aga tankiroomik lasti Sinimägede kandis katki ja nii nad siia jäidki. Mõned arvavadki, et on Berliinis, seepärast alla jäävadki.
sa keset ülekäigurada oled ja nähtav ka, ei sõida ükski kaine juht sulle osa,kui sa sinna raja keskele just poole sekundiga ei jõudnud(näiteks joostes või rattaga)
Sina vaeseke ei saagi elusalt üle tee. Tegelikult pole vahet kas rumal inimene jääb rumalusest auto alla või sööb midagi mürgist sisse. Nagunii väga vanaks ei ela.
...sinusugused siis ajavadki jalakäijaid auto alla ja kihutavad peatumata edasi? Olete kohe sellise suhtumisega, et mis ta selline ronib mulle tee peale ette ja ülekäigurajale lähenedes ei suvatse küll hoogu maha võtta, mis siis, et jalakäija ületab parasjagu teed? Ahhh, eks tagantjärele on muidugi hea öelda, et oleks võinud minutikese oodata, las oleks auto mööda kihutanud, kuid aega ei saa enam tagasi võtta. Jalakäija võis ju vaadata, et auto kaugel, jõuan üle minna ja kui ta mind näeb, võtab hoo maha. Ei võtnud. Kiirus oli suur, millest ka nii rängad vigastused. Kurb, et sellised asjad ikka ja jälle juhtuvad...
See nüüd pole mõeldud tagantjärele tarkusena vaid Sinule tulevikuks. Sa ei kaota sellega midagi peale jupikese oma eneseuhkusest kui lähed üle tee teeloleva auto tagant, mitte eest. Algul on kindlasti kole alandav teele vaadata ja veenduda, et autosid ei tule või lasevad nad Su üle tee aga kindlasti harjud varsti ära ja elad kaua. Alguses võid ju stopperiga aega võtta ja veenduda, et "minutikest" ei kulu kunag- ikka vaid mõned sekundid. Pikka iga Sulle!
kohe kindlasti ei aja,olen ühe sinusuguse pärast oma auto hoopis vastu kõrget äärekivi ära lõhkund,kuna üks musta pika mantliga Mari tegi järsku täispöörde ja otse auto ette, pidurdamisest ei olnud enam juttugi tuli otsasõidu vältimiseks enda ja autos olnud lapse elu ohtu seada ning kõrvale põigata Õnneks ei olnud sea l teisi liiklejaid,puid või poste. Õnneks oli piisavalt pealtnägijaid ja ennast täis proual tuli kindlustusega suhelda, mulle korvati küll auto remont, aga uuel autol siiski hind maas kui kunagi müüa tahan, peaasi siiski, et suutsin otsa sõitu vältida ja inimesed viga ei saanud. Aga sellest kirjutisest võib järeldada hoopis, et Sinu sugused on need kes vaatamatta sõidu teele kargavad ja kui ellu jäävad siis tervet maailma süüdistavad,et otsa sõideti. Selle asemel,et siin kraaksuda, võiks sellest hoopis õppust võtta ja seda oma ka lastega jagada(muide lapsed on siiski sebradel kõige hoolikamad,kõge hullemad ongi just ;Marid;.)!
Südalinnas muudkui ootan, et millal kõik autod on ära sõitnud ja foor jälle punaseks läinud ja siis kui roheline tuleb ja pööret tegevad autod jälle sõitma hakkavad, jään ma jälle ootama, et millal austatud autojuhid on kõik mööda sõitnud ja nii muudkui seisan aupaklikult tee ääre ?
tõesti teada, mis mu kommentaaris halvasti oli? Kas sõna ;kraaksuma;? Kirjutasin sellepärast selle kirja,et Mari sugused tee ületajad aru saaksid,et nende sugused tee ületajad ei pane ainult enda elu ohtu vaid ka teiste liiklejate, vastasel juhul läheb kõik ju samamoodi edasi. Ei viitsi seda lugu Marile uuesti kirjutama hakata aga kas modereerijad ei leia, etselliste tee ületajate pärast ei ole kannatajad alati teele astujad vaid, et otsasõitu vältides võib viga saada hoopis keegi kolmas või neljas koguni viies? !
Tegelikult on autojuhil samuti kohustus vähendada ülekäigurajale liginedes kiirust ja veenduda, et seda on ohutu läbida. Jalakäija ei ületanud ju teed suvalisest kohast. Ta ületas sõiduteed selleks ette nähtud ja vastava tähistusega ülekäigurajal. Juht ei pannud liiklusmärki/tähistust tähele? Ajas gaasi ja piduri sassi? Aga kui autojuht isegi ei suvatse kiirust vähendada pärast inimesele otsasõitu, vaid peatumata lahkub õnnetuskohalt, siis kuidas küll saab selliseid õigustada??!! Muidugi võib lõpmatuseni vaielda, et miks ta ei kandnud helkurit? Miks ta ei seisatanud pikemalt tee ääres, et lasta lähenevat autot läbi? Miks linn ei tähista ülekäiguradasid paremini? Miks ei panda ülekäigukohtade juurde täiendavat valgustust, et nähtavus oleks parem? Palju küsimusi, kuid lähedaste kaotusvalu see vaevalt kahandab.
KURAT ENNE KUI TEED ÜLETAD SIIS VEENDU ... VAATA ALGUL PAREMALE JA SIIS VASAKULE KUI OLED KINDEL ET AUTOD SAAVAD PIDAMA ..SIIS ÜLETA JULGELT TEED..SEE REEGEL KEHTIB AINULT NEILE KES SOOVIVAD ELADA ILMA RATASTOOLITA
Nägime vaid lähenevaid autotulesid???16. veebruar 2017, 07:58
aga ikkagi astusite teele veendumatta,et autojuht teid pimedaas ka ikka nägi! Käin ise palju jala ja sõidan ka autoga aga kui hooletult paljud jalakäiad teele astuvad, ajab hirmu nahka. Ka valgustatud teel ei ole autojuhil teid pimedas eriti kerge märgata, eriti kui pooltel on tumedad riided ja puudubigasugunegi helkur või on teisel pool auto suhtes.Ei õigusta siin juhti aga inimesed peaksid oma elu eestikka ise ka rohkem hoolitsema, mitte et mul on õigus ja ma nüüd näitan kui kõva tegija ma olen.Tunnen kaasa ema ja ka koera kaotuse puhul! Aga kõik liiklejad(ka autojuhid)peaksid arvestama,et neid ei pruugitud märgata või ei tahetudki seda kuna mul on eesõigus ja ma olen surematu ja kas nsõiduk enam üldse pidama saab, on täitsa savi, kuna on sebra ja mul ON EESÕIGUS.!?
Eesõigus ei luba isegi nii madalalt mõelda. Miks peaks enesest lugupidav jalakäija isegi kaaluma auto läbilaskmist kui tal on seaduslik õigus sõiduteel olla? Enesest lugupidav jalakäija paneb kõrvaklapid pähe, tõmbab kapuutsi peale ega vaata üldse kui teele astub. Teele vaatamine ja ohutu teeületuse hindamine tähendaks juba järeleandmisi oma õigustes.
vihkan neid inimesi, kes jalutades kõnniteel16. veebruar 2017, 08:22
teevad äkki pöörde ja hakkavad üle tee minema, no krt kummagile poole ei vaata. aga nemad nägid tulesid.... jääge seisma, auto ei saa nii äkki ju seisma.
See peaks nüüd küll midagi nii lihtsat olema, et isegi ... aru saab, et üle tee minnes peab jalakäija ühel hetkel ikkagi keset teed olema, kas see siis autojuhile mneeldib või mitte
Inimene saab asja sedamoodi sättida, et sellel ajal kui ta keset teed on, autot ei tule. Inimene ei pea tingimata auto eest üle tee saama, ta võib vabalt ka auto tagant üle minna. Mõni sekund hiljem.
No küll mõni on ikka tark ja teab, et alati tuleb ainult üks auto ja kui jalakäija selle ainukese auto mööda laseb, siis ju enam rohkem neid ei tule. Või elab inimene kuskil põlislaanes ? Linnas sõidab ikka rohkem kui üks auto ja jalakäijal ei ole kuidagi võimalik oodata, kuni need kõik mööda on sõitnud. Võib-olla tuleks jalakäijatele kehtestad öösel 3-4 käigutunnid, et siis nad segavad autojuhte piisavalt vähe, ja need saaksid segamatult kihutada?
ainult sekund ning kõik oleks võinud olla teisiti. nii see elu on. oleks mõni sekund hiljem läinud, oleks kõik ok olnud. aga saatusel olid teised plaanid. kahju.
Su kooliskäiguga olid ka saatusel omad plaanid. Emakeeletunnid jäid vahele. Ju saatus oli juba planeerinud, et jõuad maksimaalselt Maximasse või Soome koristajks. "kahju."
Ajad selle Beebilõustaga sarnast saatuse jama. Vanamutt oleks pidanud auto läbi laskma ja oleks olnud kolm sekundit hiljem elusalt teisel pool teed. Teda ei huvitanud, tal oli õigus. Tallinna vabastaja.
KOMMENTAARID (199)