Kui RB tehtaks läbi Tartu siis ei oleks kokkuvõttes Poolasse sõit 35min pikem vaid rohkem sest see annaks head argumendid ka Lätil ja Leedul trassi painutada mõnest nende linnast läbi ehk kokkuvõttes läheks veel pikemaks. Ei, RB peaks olema nii otse kui võimalik. Iga käänak muudab kogu projekti mõttetumaks.
hämmastav lollus pakatab kommides teadmiseks 1. RB on EU ühisprojekt, mitte Eesti poliitikute kapriis 2. Kui asi lõplikult tuleb ka Soome tunnel 3. Mis poolitamine- kogu Euroopa on autobahne ja kiirraudteid täis 4. Euroopa vene rööpmelaiusesse investeerima ei hakka jne
Siiani küll investeeris Jewroopa vabalt Soome ja Vene rööpalaiusesse (näiteks need porgandrongid, nende uue kõrgusega perroonid ja ka rööbastee remont). Kust võtad, et rohkem ei investeeri?
RB oleks õigustatud, kui selle rajamisel rakendatakse tehnika viimast sõna - see, mida praegu kavandadakse on üleeilene, seetõttu on mõttetu kogu see ehitus ja investeeringud... keegi saab kasu - vaadake sinna, kes saab- mingi aegunud tehnika müüja... otsiga kasusaajaid!
Kahju kui need "rahva äratajad" ajavad jama ja külvavad segadust. RB ei saagi meeldida autotranspordifirmade omanikele ja meie idanaabrile, kelle propagandateenistus meil täiesti usinalt toimetab. Salastatud on see projekt tõesti nende jaoks, kes pole sellest huvitatud olnudki ja nüüd on nad tänuväärsed kaasahõiskajad nendele, kellel mingi põhjus RB vastane olla.
lust on korduvalt silma paistnud putinile meelepäraste ülesastumistega. näiteks 9. mai paiku külastab ta juba aastaid pronkssõdurit ja noomib teisi eestlasi, miks nemad seda ei tee
kuuuurijas tõi gräzin võrdluse fosforiidisõjaga. lust libises kiiresti sellest teemast eemale. miks? sest alles see oli, kui ta ise tiit vähi suuvoodrina igalpool fosforiidi kaevandamist õhinal propageeris. uuriv ajakirjanik ei saa olla nii, et vaheldumisi ajad õiget asja ja siis oled jälle kellegi huvide kinnimakstud propageerija.
Aga räägiti ju! Juba palju aastaid on räägitud Pärnu suunast. Lihtsalt kuulata on vaja, Tartu teeb ringi, olemasolevat Tartu trassi kasutada ei saa, Läti on keeldunud Valga kaudu minevast RB'st. Aga pärnu arengule on sellel kindlasti oluline positiivne mõju.
Selle kurikuulsa memo salastamisel on 2 põhjust. 1. Häbi. Sellise pealiskudse ja loosungirikka põhjendusega selline eksistentsiaalne otus teha -- see on ju kellel tahes lihtsalt häbiväärne. 2. Pange ritta nende "tegijate" teod ja on selge, et teistsugusateks tegudeks pole neil mingeid eeldusi: minstrid Kilekott, Kolesammas, Rollu, Eesti Õhk, Utah, Praamid jt. + nõunik hr. Nilsson.
Õiguskantsler-see ei ole põhiseadusega vastuolus.Meenutab Molotav-Rippetropi pakti mis samuti oli salastatud.Ajalugu kordub kodukootud partside ansipite poolt,jälle tuuakse õnn meie õuele?
RB- osa ei hakkagi kommenteerima, neid kommentaare on siin küll ja küll. Pööraks aga tähelepanu artikli algusele, kus on jutt sellest, kes maksab rohkem ja kes vähem Euroopa ühiskassasse ning Eesti justkui saaks sealt rohkem kui ise maksab ning Soome vastupidi, maksab ise rohkem kui vastu saab. See võibki teatud tabeliridasid võrreldes nii olla, kuid mõni aeg tegin kiire umbkaudse arvestuse ka EU-s liikunud tööjõu kohta ning sain tulemuseks selle, et praktiliselt kaotame selle nö Euroopa poolt kingitud raha meilt lahkunud tööjõu näol. Mõni arvutada oskav ajakirjanik võiks täpsed numbrid ka välja arvutada. Ehk siis sisuliselt -- isegi kui Euroopa poolt "kingitud" summad enam-vähem võrduvad kaotatud tööjõu maksetega, siis tegelikult on Euroopa raha näol tegu suuresti ressurssidega, mille kasutus on otsustatud mitte Eestis vaid Brüsselis ning tööjõu kaotus seisneb just nooremate, aktiivsemate, kvalifitseeritumate inimeste lahkumises kodumaa pinnalt. Ühesõnaga korvamatu kaotus.
Olen kogu aeg seda meelt, et ühiskassast jagatava rahaga kujundatakse turgu ümber nii nagu see "rikastele ja ilusatele" Euroopa tippotsustajatele kasulik on. Las aborigeenid Ida -Euroopas ehitavad oma hirmkalleid teid ja sildu, peaasi, et nad "päris" asju ei teeks. Ja hoidku jumal kui nad äkki hakkavad veel mingit tulevikutehnoloogiat leiutama. See toetuste jagamine on kõige ehtsam turu moonutamine.
Kui selle RB läheb nii nagu on ette arvata, polegi asi väga hull: algul tehakse valmis, ka lihttöölised saavad ehituse ajaks tööd ja tsipa palka. Edaspidi jääb trass ju kasutult seisma ja siis pole tast ka suurt ülalpidamise kulu oodata. Elame edasi!
kui NÜÜD LUGEDA hOLOLEY "MÄÄRATLUST, ET TEGEMIST ON EUROPROJEKTI MUSTERNÄIDISEGA, SIIS KAS SELLEST PEAB JÄRELDAMA, ET OTSUSED TEHAKS mujal JA RAHVAST LOLLITATAKSE ning rahvast lollitatakse igasugusate projektijuhtide, koordinaatorite ning meedia kaudu.? AITÄHH, HR. HOLOLEY! saime "puust ja piunaselt" selgeks, milles on europrojektide si MÕTE JA SISU.
Need tänased RB ihaldajad,teen ettepaneku teile ,paigutage oma säästud mille te olete juba rahva käest koorinud raudtee alla ja kui ükskord kui raudtee hakkab kasumit( teenima)saate selle raha tagasi.Tahaks näha sellist inimest kes on sellega nõus.Võin kihla vedada,et Eesti riigis sellist inimest ei leidu ega saa kunagi olemagi
jah,mingi 3100+ haritlast andis allkirja,20. veebruar 2017, 13:20
et sellist monstrumit EI TEHTAKS.Allkirjastajad olid igate kanti projekti uurinud ja vaaginud,kuid mingi seltskond peab end targemaks,eks rahastagu siis ise. Miks rahvast EI KUULA keegi?Kas need asjapulgad,kes iga 4 aasta tagant vahetuvad ja kõiki erinevaid juhtpositsioone proovivad on ikka pädevad? Hoiatan kõiki oma tuttavaid,et valimistel TULEB jaoskonda kohale minna,EI MINGIT E-varianti.
Mis kasu on sellest Tallinn-Pärnu suunalisest rongist Kagu-Eesti piirkonnale? Ei mingit. Kas suur osa rahvast, kes on sunnitud sellest üpiirkonnast äraelamiseks käima tööle põhjamaadesse, saab kiiremini üle lahe laevadele? Ei saa. Ei ole ikka muud kui vaid mitme ümberistumisega bussid ja auto. Kui Kagu Eestist tahaks selle kuulsa rongi perale, siis sõida endiselt kas tallinnasse või Pärnusse. Ja miks peaks siis neid linnu kasutama, pigem sõidag Kagu-Eestlane siis juba oma autoga kohe Riiga lennukile! Ja kuidas see kuulus trass aiataks selle piirkonna majandust, kui seda kaupa ei ole millegagi kuhugi sadamasse, suuremasse keskusesse ikka muuga tarnsportida kui suure autoga/rekkaga? Milleks siis seda kaupa vedada Kagu-Eesti maanteid koormates ja lõhkudes rekkaga, kas kulub vaid Tallinn-Pärnu maantee? Juba käivad jutud Emajõe kaldale planeeritavast tselluloosi tehasest... Metsaveoga lõhume teid edasi, reostame sealset loodust, aga kuidas see toodang siis jõuab Tallinnasse või Pärnusse selle kuulas kaubarongi peale, et Eurpoopasse maha müüa? Lühidalt - Kagu-Eesti piirkonnale ei ole sellest minngit kasu!
Sisetunne ütleb, et pooleli see ehitus jääb kui ehitama hakkavad.. Maailmas on palju, palju ehitatud selliseid raudteesid, lennujaamu jne.. mis seisavad, rohtuvad ja lagunevad.. Väga loodan, et terve mõistus võidab ja kui tõesti ehitama peab, ehitagu läbi Tartu, siis oleks vähemalt sellest mingitki kasu.
Eesti rahvas saab veel hambaid kiristada ja issanda poole kisendada ja kõike seda karistuseks selle eest,et rahvas on valinud võimu juurde suhkrunägudest ilukõnelejaid,klounidest lauljaid ja sportlasi!
Juba vanarahvas on siinmail öelnud, et kas palju räägib see vähe teeb. aadel räägib lõpmata palju ja loodab , et see ongi jõud, mis hallid massid tööd rabama suunaks.
Pärnu ei võida RailBaltikust eriti midagi. 20 sõiduaeg lüheneb, see on väike asi 60-70 tuhandele(koos maakondadega) inimesele, kuid läbi Tartu väheneb 400 tuhandele (koos maakondade) inimesele üle tunni aja. Pärnust väljuvad bussid nii Tallinna, kui ka Riia suunas iga tunnitagant. Tartust Riia suunas kõigest 4 bussi, millest kaks on läbisõitvad. Kuist võtavad valitsejad jultumuse vastu vaielda majandusgeograaf Hardo Aasmäe ja teiste akadeemikutele, meie ajudele.
Asi pole sõitjates, vaid proovi Riiga mööda maanteed sõita. Kui Pärnukaudne maantee on Lätis viidud linnadest kõrvale, siis Tartus riiga on maantee nagu 50 aastat tagasi. Nüüd küll hakati tegema, kuid ikka läbi linnade. Selles aga point ongi, et miks kaks suurt trassi ViaBaltika ja RailBaltika pannakse üksteise kõrvale konkureerima???
...seda kõike lugedes...jäi mulje, et eestlased elavad vaid TARTUS... !!! Ja arusaamatuks jääb, et kuidas aru ei saada... siis ju meie Toompea eliit saab tunduvalt kiiremini ja mugavamalt...EUROOPA asju ajada...!!!
Mul tuli täna selline mõte, et selle raudteega saab teatud ohuolukorras kõik eestlased ära evakueerida. Ning neid mitte kunagi enam tagasi lasta. Sest muld on meil viljakas ja vett palju, tehakse rahva vahetus.
Euroopas on küllaga lennujaamu, teelõike, sildu jms, mida ei kasutata. Rahad lahustati ehitamisel ära ja ehitati lennujaam kohta, kuhu pole mõtet maanduda mitte ühelgi lennukil. Ehitamine ehitamise pärast, et rahastada omasid.
Seda RB-d ei tehtagi eestlaste jaoks, sellest saab kiirrong, millega Euroopasse tulnud mustadel ja üldse lõunamaadest pärit pagulastel on vastavalt ilmale mugav mööda Euroopat ringi kihutada ja otsida hetkel kõige sobivamaid ja mugavamaid paiku vegeteerimiseks.
No seda kuuuuringut küll tõsiselt võtta ei saa, kui isegi Nõmmelt Tallinna kesklinna sõiduks kuluv aeg on kuu pealt võetud. Maalehes on seeriate kaupa majandusspetside põhjalikke ja argumenteeritud analüüse ilmunud, mis RB praegusel kujul elluviimise laus kahjulikkust tõestavad.
Nõmmelt kesklinn võib sõita vabalt 45 minutit. Pärnu liini bussgi veedab olulise aja oma tund ja viiekümneminutilisest sõiduajast just Tallinna linnapiirist bussijaama saamisega.
Mõelge nüüd loogiliselt: Tallinn Pärnu rongid sõidavad juba täna ja RB osas öeldakse, et sellel hakkavad sõitma kiirongid, kuid nüüd, sic! enamus eestlasi jäävad sellest kiirrongist ilma, kui kiirrongi väljub Tallinast ja esimeseks peatuseks on Pärnu või enne Pärnut üks ja siis alles Pärnu. Kui tuleks aga rohkem peatusi, siis poleks tegemist ju enam kiirongiga, mis hakkaks dubleerima olemasolevat Tallina - Pärnu rongiliiklust. Samas poleks mul selle vastu midagi, kui üks väga väike osa eestimaalastest saaks Pärnu kaudu ka Riiga või sealt edasigi sõita. Pole usutav, et nt põhja või lõuna eesti suuremate linnade elanikud hakkaks Riiga või Vilniusesse sõiduks Tallinna sõitma (siis mindaks bussi või sõiduautoga). Kui aga jutt käib kaugemale sõidust, RB-l liikuva kiirrongiga, näiteks, siis tasub igal juhul minna lennukiga kas Tallinanst või Riiast, sest tuleks ilmselgelt odavam.
kellele ja miks ? vaja on lahendust, mis võimaldaks kiirelt paisata varustust ja kaupu läbi Valgevene ja Kaliningradi oblast vahele jääva kitsa koridori. selleks, et kaasata siinset rahvast ehituse ja raudtee ekspluateerimise rahastamisse lubatakse neile ka kiiret reisirongiliiklust - ühendusteed kesk-euroopasse. seda, mis selline reisirongiühendus ilma riigipoolse dotatsioonita maksaks, ei julge keegi ka vaikse häälega välja öelda. samuti peibutatakse siinseid poliitikuid ja ärimehi võimalusega saada osa tee-ehitusse kaasatavatest suurtest rahadest. ja on ju igati loogiline, et kaubaveotrass külgeb punktist A punkti B lühimat teed pidi ning kõik muu on kõrvalise tähtsusega kulutusi tõstev ballast.
Tsahkna on ju esiletükkiv,kuigi IRL on viimasel kohal. Ainult ennast oskab kõrgele oksale panna. See ei kuulu küll artikli juurde,kuid Tsahkna oma erakonnaga on mitte midagi ütlev.
Vas tik, va stik, va stik! See PIDI ole ma se ot ud just sõ jalise ees mär giga. Ke egi ei us ku nud un es, et Tru mp või dab ki lla ry a sem el. Kui Tru m p Ve nema aga le pitu st ots ib, p eab ta siit il m selt om a raua tõesti är a veda ma. S iis läh eb k äiku var guspr ojekt "K õik Va rad E es tist Vä lja". Ja rah vas ma ks ab v arg a näg ud ele v eel p ea legi. Ig a ka he t un ni tag ant 7 00 me etri pik kune r ong ja 14 000 rei sij at k u us - no ma ei tea, m inu taksi koe rgi sa ab aru, et see on hu llus. Uue sti kä test kin ni ja tr assi eh itust t a kista ma.
ole ma se ot ud just sõ jalise eeski lla ry a sem el. Kui Tru m p Ve nema aga le pitu st ots ib, p eab ta siit il m selt om a raua tõik Va rad E es tist Vä lja". Ja rah vas ma ks ab v arg a näg ud ele v eel p ea legi. Ig a ka he t un ni tag ant 7 00 me ei tea, m inu taksi koe rgi sa ab aru, et see on hu llus. Uue sti kä test kin ni ja tr tik, va stik, va rei sij at k u us - no ma
kui ehitatakse see raudtee on see eestiriigile ja rahvale tulevikus hooldus kulude poolest ,vankrirattana kaelas.pole neid kauba voogusid mis teeniksid need hoolduskulud tasa.venemaa poolt pole küll neid veel ,sellisepoliitilse olukorra tõttu näha.soomest tulevaid kaupu onl lihtsam ja odavam laevadega lääneeuroopasse saata kui tallinas ümber laadida.poola piiril peab ka vist rööpme laiuse tõttu über laadima või ratta paare vahetama.lõpuks see kiirus ühest euroopaliidum ühestotsast teise otsa reisimiseks ,aeg maksab rohkem
Kui Simpsoni poole pole mõtet sõrmega näidata, siis ehk Ratase poole? Kui Gräzin soovis telesaates " Pooltund Gräziniga " tutvuda selle projekti dokumentatsiooniga , siis öeldi riigikogulasele EI. See olla salastatud (€) Ja salajas ei hoia enam mitte Parts vaid tänane valitsus.
Tuleb meelde jutt, kuidas tsaari käest tuldud küsima, kust ehitada Petrogradi---Moskva raudtee. Tsaar võtnud siis joonlaua ja asetanud venemaa kaartile üks ots moskva, teine peterburgi peale. Tõmmanud siis pliiatsiga mööda joonlauda joone, kuid päkk jäänud ette, ning viskas sirgele joonele looga sisse. Tsaar ei teinud sellest välja, vaid öelnud küsijatele, vot selle joone järgi kaartil tehkegi raudtee. Pole ise sõitnud seda raudteed, kuid paljud räägivad tõemeeli, et muidu läheb raudtee otse läbi soode, metsade ja poolitades külasi, kuid ühes kohas teeb raudtee jõnksu sisse.
Mingeid teid pole meile vaja! Aitab, et rahvas käib välismaal, tuleb hoopis passid ära korjata ja panna rahvas koobastesse negu vanasti et rahvuskultuur säiliks ja kõik oleks rahul.
Eliit ei muretse rahva pärast, vaid enda heaolu ja vara pärast, rahvas vöiks Eestist üldse lahkuda, siis saab eliit Eesti maa ja metsa maha parseldada ja oma luksuslikku eluviisi jätkata, osa rahvast juba lahkunudki. Kas töesti TM Ilves on seisnud Eesti rahva eest?
pigem kukub trepist alla. Tuletaks meelde hardo aasmåed ja pankrotistunud årimeest guido sammelselga, kes kukkus bulgaarias trepist surnuks. Palju tavalisi inimesi trepist surnuks kukub? Yldjoontes on aga rail baltic tåiesti møttetu yritus. poola piirini, sest poolakad ei taha seda monstrumit oma maale. eesti poliitilisele eliidile on aga seda raha hådasti tarvis, sest kust muidu see majanduskasv peaks tulema, kui mitte euroopa liidust tulevatest ehitusrahadest. keegi kuskil saab køvasti liipreid myya. eestlastele jååb vøibolla 2000 eurise palga eest mingi aeg raudtee ehitusel tøøtada. ei usu et møni eesti firma vøidab møne hanke sellel ehitusel. vaataks asja pigem sellise 50 aasta pårast tagasivaatava pilguga. rahvas on maksnud meeletult raudtee korrashoiule maksude nåol peale. kusjuures yks aspekt asja juures on ka see et kust kohast tøøjøud tuleb. praegused eestimaa tøøandjad ei suuda vøistelda euroopa liidust tuleva rahaga palkade osas. våhegi tervemad mehed suunduvad raudteed ehitama. aga våhegi tervemate meeste hulk on eestis piiratud ja muud tøøstusharud paratumatult kannatavad selle pårast.
eestlastele pole tõesti vaja mingit rongiteed sellisel moel19. veebruar 2017, 16:52
tänapäeval lennukid sõidavad - milleks ningi raudtee ja veel paljude inimeste kodu hävitamise hinnaga. Lisaks on ka helikoptereid,kellel kiire, kasutagu neid,kuid jätke Eestimaa eestlastele alles.
Kui Nõmmelt sõita bussiga Balti jaama, seal rongi oodata ja siis sellega Pärnu sõita, on Pärnu raudttejaamast veel edasi vaja jõuda. Kogu protseduur kestab kindlalt üle paari tunni. Või sees on muidugi Pärnumaa Audru valla rahvas , kes Pärnuga liitus ja sel juhul rongiga kohe koju saavad.
pange tähele, kuulete ka vabariigi aastapäeva kõnes19. veebruar 2017, 16:33
kui raske ja ohtlik süürias inimestel on. Eesit pole ja rahvast ei pea enamus võimurid mingit lugu. Siiani oli mul 24.02 ikka pidupäev, sel aastal langetame pea ja paneme musta lindiga küünla kunagisele eestile.
Ega seda Rail Beldicut ei tehta Tallinnast Tartusse sõitmiseks. Isegi see 53 minutiga Tartusse viiv trass oleks olnud Riia suunal asjatu ring ja lisanud Tallinnast Riiga jõudmise ajale vähemalt pool tundi. Küllap see saigi määravaks. Parim, mis saab juhtuda, on see, kui Rail Beldicut üldse ei tuleks. Sellest edasi on tükk tühja maad, ja siis tuleb võimalikult lühike ja odav trass Riiga (Pärnu kaudu), ja kuskil nimekirja lõpus paistavad "tunne Eestimaad" stiilis ringid läbi Tartu, Narva või Kuressaare.
vaatab kogu projekti valest nurgast. Mäletamist mööda surus reformierakond läbi projekti ehitada Tallinn - Tartu maantee neljarealiseks. Kellele ja milleks ??!! Kaubaveod on sellel trassil pea kaks korda väiksemad kui Tallinn - Pärnu - Riia. Sõiduautosi liigub samuti vähem kui Tallinn - Pärnu - Riia teel. Tänasel päeval võime nimetada Tallinn - Pärnu maanteed " surmateeks ". Kui vähenevad kaubaveod Tallinn - Pärnu - Riia maanteetrassil ja koormus langeb raudteele saame ehk sellise nimetuse nagu " surmatee " unustada. Tallinn - Pärnu maanteel on liiklus tihedam kui Pärnu või Tartu keslinna tänavatel. Tartu keskne valistemine reformierakonna poolt ei lasknud tookord läbi projekti ehitada neljarealiseks Tallinn - Pärnu maanteed mis oleks olnud ainuõige lahendus. Aga raudteed, uut sadamat, lennujaama on Pärnule vaja ja eelkõige kogu Eestile. Tallinn ja Tartu pole veel kogu Eesti.
miks seda on vaja Pärnule, see sinu jutt on Pärnu keskne, ära tervet Eestit siia kisu, enamusele eestist on täiesti savi, et need rööpad lähevad läbi Pärnu, enamusele sobib Tartu variant palju rohkem.
huvitav, kes seal Tallinn-Pärnu maanteel nende sõiduautodega seda palju sõidavad? Pärnus on mingi 40000 elanikku, veidi veel maakonnas. Kuidagi ei vea välja, et sõiduautosid Pärnus enam on kui Tartus ja samasse kanti jäävates teises Lõuna-Eesti linnades. Pärnu lennujaam - aga kellele? Pärnust on alla 200 km nii Riia kui Tallinna lennujaamadesse, pole nagu erilist mõtet nendega konkureerida või?
Tartu on Pärnu kõrval täielik provits. Pole seal õiget tööstust, kuurortit ega turistide tulva. Enamik kaubast mis eestisse ja kunagi Tartu jõuab läbib enne alati Pärnu.
Hea artikklel on endiselt õpetajalt, ajakirjanikult ja tänaselt pesnsionärilt sellel teemal Urmas Hännile: Täies ilus Via Baltica jääbki õhulossiks Pärnu Postimees 14. detsember 2016 0:00
" Miks ikkagi ei räägitud meile trassi valikust juba 2012. aastal ja miks ei lastud rahval Rail Balticu osas samuti sõna sekka öelda. " Sest siis oli võimul Reformierakond ja peavoolumeedia on ju nende käpa all.
Kas tõesti on meile ropu raha eest vaja Baltikumi sisest kiirraudteed .See ei ole ju saladus ,et asjad Poolas ei liigu nii nagu vaja ja kuhu vaja.Keegi ei tea millal valmib RB suunal Poola-Berliin kui üldse .Selles ongi ju kogu iva ,saada kiirühendus Euroopaga mitte jätkata Leedu-Poola piirilt hääletades Berliini suunas.
Tartus on sada tuhat, Pärnus nelikümmend tuhat elanikku - ilmselgelt oleks tartlased hääletanud Tartu kasuks. Ütled , et sõit läbi Tartu oleks läinud ainult 53 min pikemaks. Aga põhiliselt hakatakse ju reisima Riiga ja Leetu, - mis mõte oleks sõita Riiga Tallinnast kolme tunniga?Pealegi Tartusse on meil juba raudtee olemas, miski ei takista tasapisi selle kiiruse tõstmist pea Rail Balticaga pea samale tasemele.. Miks ei võiks siis Pärnussegi raudtee olla?
Katrin , sa tegeled praegu küll demagoogiaga. Minu mäletamist mööda kaaluti kõiki variante ja tutvustati ka avalikkusele. Selge see, et otsuse pidi tegema spetsialistid. Sellist asja ei saa ju panna rahvahääletusele.
muidugi,maksumaksja EI TOHI otsustada?(Väinole)19. veebruar 2017, 16:09
et siis pole ka rahvahääletust vaja!?Otsuseid tehakse üle-pea kaela ja kogu aeg on keegi kuuma kahvliga taga ajamas... Kui praegustel otsustajatel on rahapuu kuskil keset metsa,andku minna.Niikaua kui maksumaksja maksab,peab ta ka muusika tellima. Rabistati vabadussammas valmis teha-mis sellest välja tuli? RB on megaprojekt ja see jääb maksumaksja kaela kümneteks aastateks.Lisaks hävitatakse osal inimestest nende kodud.(Kas Väino on nõus,et buldooser igati korraliku ja hoolitsetud kodu maatasa teeb?) See monstrum jääb Lausa mitmeks põlvkonnaks maksumaksja kaela ja vot siin peab enne "lõikamist 19x mõõtma,mitte 9 korda.Kui see veel äpardunud projekt on,mis rõõm siis seda maksta?Keegi otsustajatest ju ei vastuta.?
Tartus on sada tuhat, Pärnus nelikümmend tuhat elanikku - ilmselgelt oleks tartlased hääletanud Tartu kasuks. Ütled , et sõit läbi Tartu oleks läinud ainult 53 min pikemaks. Aga põhiliselt hakatakse ju reisima Riiga ja Leetu, - mis mõte oleks sõita Riiga Tallinnast kolme tunniga?Pealegi Tartusse on meil juba raudtee olemas, miski ei takista tasapisi selle kiiruse tõstmist pea Rail Balticaga pea samale tasemele.. Miks ei võiks siis Pärnussegi raudtee olla?
Mis me trassi asukohast räägime, keegi pole isegi küsinud, kas Eesti inimesel ja meie väikesel riigil on üldse sellist raudteed vaja. Mingi "ümarlaud" tegutseb oma mammona ja ametite pärast, mõtlemata sellele, kes püramiidskeemi rahastama peab. Jube, metsad maha, meeletu maaala mingi tee alla ja milleks see kõik, kes seda kasutama ja rahastama hakkab?
See ei saa ju kunagi valmis.BAM sai ka kunagi valmis,mis sellest nüüd saanud on.Sama on ka RB-ga.Pannakse hirmsad miljonid rahva raha magama,muud ei midagi.
kedagi ei ole hoitud teadmatuses. see, et trass läbi pärnu tuleb, oli teada tõesti juba 2012 või isegi enne seda. et see paljudele inimestele üllatusena tuleb, on lihtsalt enda huvipuudus, info on kogu aeg vabalt saadaval olnud ja seda on ajakirjandus ka käsitlenud.
Autor unustab ära, et RB pole Eesti-sisene raudtee. Trassi valik sõltub muuhulgas lätlaste valikutest ja nemad panid oma valiku - Pärnu suunal - ammuilma paika. Me saaksime ju teha ise Valgani, aga kui lätlased tulevad Pärnu suunal, siis äkki need otsad ei saa kokku?
Jälle see nimi kõlas läbi kes sai preemiaks mitme varasema kahjuliku otsuse eest triibulise rõiva asemel hoopis sooja koha Kontrollikojas. Aga kogu see projekt on oma maksmuselt selline katastroof, et see tuleb peatada. See jutt, et enam ei saa midagi teha paneme pea ees edasi kuristikku ei vääri midagi. Otsus mõjutab meid kümneid aastaid ja paljud muud, ning vajalikumad asjad jäävad selle rahakulu tõttu tegemata. Omaosalus on laenuraha. Riigil üleliigset raha sadades miljonites järgnevatel aastatel kindlasti ei ole. See RB sellisel kujul tuleb peatada!
raha on meil ju nagu ratsahobuse si..a, sest tehakse ju teoks akadeemia kolimine Narva, Pärnu mnt. nelja realiseks, Rail Baltic, jne, Ja kui raha otsa saab, siis saab ju kohe makse tõsta, selle saab mõne nädalaga reaalseks teha ja raha jälle tuleb, eesti rahvas on nagu lüpsilehm, alati saab rohkem lüpsta. MOTT.
Parts on ju Eesti targim mees, leiab USA kõrbest elektri tootmiseks suurtes kogustes vett, ehitas võimsa lennufirma üliandeka juhiga, enne valimisi õpetas pensinäre säästma ja tõmbas kaardile õige RB trassi (muidugi on veel suuri edukaid projekte), nüüd juhib EL rahavoogusid, sest Eesti jäi nii targa mehe jaoks lihtsalt väikseks.
õige, piiril olevat alkot müüakse mahuga, sellest ka hind odavam, see on sama kui minna ehituskauplusesse ostma, sealt saad enamasti odavamalt kui maaletooja käest. alkoga on täpelt samamoodi.
KOMMENTAARID (139)