Toro Rosso F1-meeskonna piloot Carlos Sainz.
Vormel 1
24. märts 2017, 04:00

F1-pilootide mure: 2017 tuleb teha rohkem trenni, aga tohib vähem süüa (1)

2017. aastal F1-sarjas kihutavad vormelid on varasemast kõvasti väledamad ja aerodünaamiliste uuenduste tõttu on kõvasti kasvanud ka kurvikiirused. See tähendab, et pühapäeval puruneb üpris kindlasti Michael Schumacheri 2004. aastal Albert Parki tänavaraja senine rekord: 1.24,125.

Kiiremad autod tähendavad koormuste kasvu ka sõitjatele, sest suuremad G-jõud teevad masinate kontrollimise varasemast jõudunõudvamaks. "Hariliku 50 minuti asemel teeme [trenni] 90 kuni 120 minutit – ühe GP pikkuse jagu," rääkis esimeste testisõitude eel oma uute treeningkavade kohta Toro Rosso sõitja Carlos Sainz. Esimest korda võidusõitjakarjääris tassis hispaanlane hantleid, loopis topispalle ning upitas traktorirehve. Kõige selle tulemusel kaalub Sainz nüüd 70 kilo – neli rohkem kui mulluse hooaja lõpus.

Õnneks on tänavuse hooaja eel kasvanud ka autode lubatud kaal. Kahjuks söövad selle kasvu ära aga laiemad Pirelli rehvid ehk sõitjad peaksid olema samas kaalus kui mullu. Juurde tulnud lihasmassi tuleb seega kuidagi kompenseerida…

"Ma olen kogu aeg hirmsas näljas," kurtis Motorsport.comile Force India piloot Sergio Perez. "Mida rohkem ma alla võtan, seda parem meile." Võrreldes Barcelonas toimunud testidega märtsi algul on mehhiklane juba kaks kilo kergem.

"Ma olen neil viimastel nädalatel nii väga proovinud kaalu kaotada," selgitas Perez. "Mõistagi juba ainuüksi rohkem treenimisega ja lihasmassi kasvatamisega olen ma võrreldes eelmise aastaga kaalu juurde võtnud. Aga terve eelmise nädala olin ma karmil dieedil ja see jätkub laupäevani."

Olgu mainitud, et teiste sõitjate söögikordadega seis päris nõnda drastiline ei ole – Force India on lihtsalt ilmselt tänavuse stardirivi kõige raskem auto ning miinimumkaaluni jõudmiseks on kergem kilosid maha viilida sõitjate kui tehnika pealt.