Ei tasu seda pakirobotit nii väga üle tähtsustada. see on ikka füüsiline, ja mitte eriti suur ese, mis on kerge saak kurjamitele. Paar tükki ära kaob, on ka eufooria kadunud.
kas robot läööb vastu, kui talle kaikaga virutada või ta kotti toppida? pitsapoiss igatahes lööb! mitme roboti häving tekitaks olukorra, kus nende taastootmine ei ole enam tasuv?
Kunagi kaugel vene ajal osteti ühte meie suure kodumaa piimatööstusesse täisautomaatne Jaapanist pärit juustu tükeldamise- ning pakendamise liin. Liini jaoks oli vaja kindlate mõõtmetega ruumi. Liini alguses oli laost tulev lint. Järgneva lindi peale, mis astses esimese suhtes täisnurga all pidi 40 kilose juustupätsi tõstma robotkäsi. Kuna aga kohalik ruum ei võimaldanud robotkätt paigaldada asendati see turjaka transporttöölisega. Ja TÄISAUTOMAATNE, PIDEVAKS TÖÖKS mõeldud liin peatus transporttöölise nupuvajutuse peale iga kord, kui oli vaja juustupäts ühelt lindilt teisele viia. Täpselt sama toimub ka selle pakirobotiga. Palju kisa, vähe villa.
minul juba on pakirobot, mahutab enamvähem 15 karpi õlut ja mõned kastid kangemat, töötab diiselmootoriga, ise pean muidugi kaasas olema ja teda juhtima (mul on selleks ka vastav luba olemas) ,kasutan seda ca kord kuus Iklas käimiseks ,ees ja taga on firmamärgid - VW
Väga haige fantaasia. Esiteks--on pakirobot tohe tunduvalt aeglasem, kui kullerteenistuse auto. Teiseks--peab ka kümne aasta pärast iga robotiga kaasa marssima saatja, nagu pissitatavale koerale. Robot (tänasel kujul) peab iga paki kohaletoimetamise järgi uut võtma tulema. Ja lisaks--üks või kaks sellist pakirobotit maksab juba ühe korraliku kaubiku hinna. Loomulikult on tore katsetada ja selliseid mänguasju leiutada, aga jäägem ikkagi realistideks. Mäletan mingit analoogi--see oli 1989. aastal Äänekoskis, Euroopa ühes suurimas tselluloositehases, kus tselluloosipakke vedasid robotid. Maha oli märgitud kollaste joontega "püha ala", mis oli ainult robotite liikluseks mõeldus, ja seal keskel oli mingi selline joon, mille järgi robotid liikusid. Kõik justkui toimis, andsid teineteisele teed, peatusid ootamatute takistuste puhul (kui näiteks inimene ette töllerdas). Kusagik viis--kuus aastat hiljem vurasid nendel teedel aga millegipärast jällegi inimese poolt juhitavad akutõstukid. Mõõdus paar aastat , tselluloosi ja paberi tootjad esitasid järjekindlalt omanikele palga ja töötingimuste nõudeid--omanikel viskas vedru õle, ja mingi paari aastaga koliti kogu tööstus lihtsalt Hiinasse. Tööta jäi 12 000 töölist. See küll ei ole enam robotitega seotud--aga väikene hoiatus neile, kes oma palgasoovidega võivad pilli lõhki ajada.
Suurte meest mänguasjad . KAugele see pakirobot sõidab . Kas mitte ei ole auto ( emalaev ) ,mis viib robotid teatud piirkonda ja siis nad veavad pakid 2 km raadiuse ala laiali. Suuri asju sellega vedada ei saa, Mitu inimest sellega siis tegeleb ,et see robot süidaks ?
Kui kaua see ratastega 10 operaatori juhitud geenius kliendi ukse taga ootab, kui too juhuslikult samal ajal korraks poodi läksin? Uksel on kiri, et tulen kohe tagasi. Ja mis otsuse need 10 operaatorit vastu võtavad? Nad ei tule iial selle peale, et naaber paki vastu võtaks, Kas siis läheb tore robotikast tagasi sinna kust mersust väljus ja ootab truult, et see jälle peale korjaks? järgmine päev kõik kordub? Mitu Euri see lõpuks maksma läheb? Sorry. See nali küll nii vägevat pealkirja väärt pole. Samas unistada pole keelatud. Ma loodan ka igakord Eurojackpotti võita.
OK, maal nad ei sõida, metsas ei sõida, lumes ja sopas ei sõida, getos ei sõida, tiheda liiklusega tänavatel ei sõida, paneelikate vahel ei sõida. Uksetaha nad kaupa ei too ju, trepist üles ei lähe. Talvel pean siis paksult riidesse panema ja õue vastu minema kui ma 5. korrusel elan ? väga spetsiifilistes piirkondades saab kasutada. Keskklass(vähe vargaid), madalad majad lagedal ilma aedateta(et saaks uksetaha), väga head teed. Noja viietonnine auto robotitega on vaja ikkagi kaupa täis saada, nii et piisavalt tihedalt peab olema asustatud. Palju see robot maksab, palju raha sinna üritusse sisse tambitud on, palju on vaja tagasi teenida ? mnjaa, mina olen skeptik, a ju EAS viskab juba pealkirja lugedes eurorahad peale.
Tõepoolest haip kuubis. Ainuke küsimus kellele reklaam suunatud on, EASile või "investoritele" ? "Väikese paki kättetoimetamiseks pole mõistlik kasutada viietonnist veoautot" - jep, kõik on nõus sellega. Samamoodi pole mõistlik kasutada täringute kohaletoimetamiseks naftatankerit, mis siis ? Kes kasutab viietonnist autot väikese paki kättetoimetamiseks ? "...segi paiskamas mitmemiljardilist kullerteenuste tööstust" - ja jah, muidugi. Kui palju nad neid roboteid tulevikus Tallinnasse plaanivad, ideaalvariandis ? Mis siis saab kui riistvarategija Hiinas hakkab neid roboteid ise kokku panema ja odavamalt müüma ? Moslemi ja neegrite getodesse nad neid ilmselt ei saada ? Kui palju üldse üks masin maksab ? Berliinis näiteks ei saagi mõnda piirkonda mitte-midagi tellida. Robot käib lukus, ahsoo. Peale seda kui Mooses ukseluku leiutas pole enam korteritesse sisse murtud. Ok, viietonnist autot hakkab asendama viietonnine auto kus on robotkäru peal. Mnajh tundub et kui investeerida siis firmasse kes seda riistvara toodab kuskil aasias.
absurd kuubis, kas see robot toob pakid kätte ka maapiirkondadesse Obinitsa, Lüübnitsa, Võmmorskisse, Värskasse, Saatsesse jne jääme ootama, kui tellime muruniiduki või murutraktori, uskumatu ikka mida välja mõledakse
Isegi Võõpsu potimeistrid saavad oma osa.Jah, meie rahvas on leidlik raha tegema aga tulev välja nagu alati . Taskud punnis ja padavai uut innovatsiooni nuputama.
Liikluses on nad totakat valget värvi - raske märgata ja autojuhina ei hakka hästi silma. Silm ei ole harjunud sellist objekti märkama. Tobe on veel, kui ta seisab ülekäigurajal ja sa ei tea, mida teha, et kas peaks teed andma või ei. Kas ise liikuval asjal on eesõigus? Ilmselt mitte. Ja sa ei saa kuidagi kehakeelest lugeda ka, et mida ta järgmisena teeb või teha võib. Praegu see väga tore liikluses igatahes ei ole - eriti jama on just see valge värv - ta peaks olema selgelt mingites erksates värvides.
Võib-olla,et võiks olla helelilla lill helerohelise lehekesega peale maalitud.Mina olen näinud,et saatja laseb autovoo läbi sõita enne kui teekonda jätkab.
Uus taktika - hirmutada inimesi neid omaks võtma, selline asi nagu talupoja loogika ütleb 100%, et tegu on investoritelt raha petmise skeemiga ja mitte toimiva alternatiiviga kullerteenustele. Ma poleks nõus oma raha eest ka wc paberit usaldama sinna vankrisse.
Praegu promotakse hullult seda kuukulgurit aga kui tähele olete pannud, siis Transferwise omad juba tükk aega vakka olnud. Tea, kas rahad on otsa saanud? Aga olen ka näinud neid ja suurim probleem liikluses on ülekäigurajad. Robot jääb seal seisma, autojuht viisakusest samuti ja siis nad seal seisavad vapralt. Robot ei saa liikuda kuna auto on lähedal ja viisakas autojuht ei julge liikuma hakata,, kuna ei tea, mis see aparaat tegema hakkab. Korra nägin ka sellist varjanti, et kuukulgur võttis üht kurvi natuke liiga servast ja sõitis üle äärekivi, jäädes sinna kõhu peale kinni.
Ega see ei ole siin mingi Perekooli keelefoorum, kus igale veale on vaja tähelepanu juhtida. Õhtulehes on enamik artikleidki vigases eesti keeles kirjutatud, mis siis veel kommentaariumist tahta.
ära põe. transferwise'i asutajatel juba ammu muud projektid. kui pole veel kuulnud, siis nüüd kuuled: tuleva toob neile hea kopika tasku ;) ja mitte ainult neile.
ootan kohtulahendeid kui kellelgi luud katki sellise nikerdise pärast , liiklusohtlike olukordade loomine , jalakäiate liikumise segamine lapsevanker ja see kilakola kast , emme roni sõiduteele innovatiivne nikerdis jeesti märk liigub
aga miks me peaks mingite erainvestorite äriliste otsuste pärast muretsema? ei tule mõttessegi. riski hindamine on iga investori oma ja seejuures sügavalt isiklik asi.
Jätkuvalt söödetakse seda firmat avalikusele ette ja leierdatataks üht ning sama plaati, nagu oleks tegemist millegi erakordsega ja edumeelsega. . Nähtavasti otsitkse uusi lollikesi, kes neile raha annaks või rahustatakse varasemaid kelle raha luhftitakse. . Surnult sündinud ettevõtmine ja selliste lookeste juures peaks olema märge sisuurundus, kui üldse neid avaldada. . Sellised "idufirmad" on "niigeeria kirjadega" samal tasemel.
.. projekti üle naeravad, neil on siiski ainult osaliselt öigus. See kulleriroboti projekt, sellsiel kujul nagu ta on, kukub mingi aja pärast kindlasti kokku. Aga - mis järgi jäävad, on kogemused selle tegemisest, patendid lahendustele, arvutiprogrammid - ja nii kui firma kokku kukub, vöetakse need uute tegijate poole üle. Ja töenäoliselt isegi mitte mingi uue pakiroboti jaoks, vaid muudes robootika valdkondades vöi suure töenäosusega ka söjatööstuses. Ning projekt ise vöib suht surnud värk olla, aga hüppelauaks uutele asjadele on töenäoliselt hea kogemus.
paistab et need kes ei vastusesk kommenteerisid ei saa aru kuidas tehnoloogia arendus ja arvutiprogrammide patendid töötavad. Mitte robotkulleri patent ei lähe pärast kellegile teisele kasutusse, vaid nt mingi väike algoritm vöi lahendus kuidas robot elusolendi ära tundis (et selle mitte otsa söita), vöi lahendus, kuidas mootori üelkanne erinevate ilmastikuloude vöi maastiku optimeerida - vöi mis iganes. Need on sellised väikesed programmijupikesed ja kogemused erinevate lahenduste väljatöötmisel, mis pärast kellegile kasu pakuvad. Mitte praegustele investoritele, vaid hoopis kellegile teisele, ja ka väga töenäoliselt hoopis teistel aladel. Nt elusolendi äratundmine autonoomse lahingurelva jaoks, vöi tehniline lahendus mootori ülekande jaoks nt autotööstuses, vöi järgmise Marsi-kulguri ehitamisel. Midagi kasulikku sealt ikka tuleb.. lihtsalt projekt ise on siiski töenäoliselt suht läbikukkumine...
Sinu loogika kehtis näiteks koonduslaagrites kus palju avastusi tehti meditsiini alal, tuhanded maksid oma eluga selle eest. Pyrrhose võit. Selliseid "võite" näha on väga madal.
vörrelda ühte idufirmat, kus teevad tööd hästimagstud programmerijad ja insenerid koonduslaagritega on suht nöme ja allapool igasusgust arvestust. Kas sa endale ka aru annad kui labase ütlemisega sa lagedale tulid??? Normaalne inimene vördleb sellist olukorda siiski nt kosmoseavastuse valdkonnaga, millest edasi kosmosetehnika leitused tavatarbimisse jöudsid.
Talvel nägin oma kodu aknast siis sellist pilti.Kõnniteel vuras artiklis nimetatud pakirobot koos saatjaga.Oli sadanud ohtralt lund ja nendele liikus vastu teepuhastusmasin.Ühel hetkel jäid siis mõlemad seisma teineteisest 4-5m kaugusel.Paar minutit võttis aega arusaamiseks, et üks peab teisele teed andma.No ja andiski nõrgem alla, ehk siis roboti saatja võttis masinal ühest otsast kinni ja vedas tema kõnnitee kõrval olevasse lumehange. Seda pilti vaadates tuli selline kurbnaljakas tunne peale, et ikka milliste lauslollustega inimesed tegelevad suure äriidee sildi all ja tehnilist progressi promodes.
Kas nii hakatakse siis meil töökohti juurde looma? Kas tõesti maailm on hulluks läinud? Sellel pakirobotil peab veel saatja kaasas olema ja aitama seda imelooma nii tuisus, tormis, vihmas või mis iganes takistused ette tulevad. Siis on veel kusagil mingite aparaatide taga omakorda mingid jälgijad jne., jne. Aga kes siis tegelikult paki korrusmajades üles toob? Kas nüüd see robot või saatja? Kui ma tellin näiteks mingi suurema asja (diivan, voodi, kapp ), kas siis on mingid suuremad robotid või annab neid venitada? Uskuge, see kõik ajab lihtsalt naerma. Ja veel, kui senini oli võimalus tasuda kullerile paki kohalejõudmisel, siis kellele nüüd tasuda? Robotile? Roboti saatjale? Kas tõesti Eesti on ka selle hullusega juba kaasa läinud või ajab enne muud asjad korda?
Nagu ki seemnefirmad, on see üks suur haip. Aga head tööd teevad, Taovad trummi niikaua, kuni piisavalt väärtuslik on, et siis mingitele, kellele liiga palju raha üle on, see pull maha müüa. Hea näide on Tesla. Aktsiate väärtuse hinnangul on tegemist maaailma suuruselt teise või kolmanda autotootjaga. Kahjum on muidugi mingi 700 miljonit, samal ajal kui ülejäänud autotootjad teevad miljardilisi kasumeid.
Praegune pakiautomaatide süsteem on ju igati toimiv. Ise tellisin netipoest Edwin Jagger klassikalise raseerija ja vahupintsli, kuna ostusumma oli üle 30EUR, siis pakiautomaati kohalesaatmine oli tasuta. Pakiautomaat on kodu lähedal kaubanduskeskuses, ma ei tahagi, et väikepakk mulle koju tuuakse. Kaubanduskeskusesse on mul aeg-ajalt niigi asja. Kodutehnika puhul on Euronicsis ja teistes elektroonika ja kodumasinate firmades vahel kampaaniad, et tuuakse pesumasin või külmik tasuta kohale ja viiakse vana kodumasin tasuta minema.
Arvatavasti on erinevad "Made in PRC" kloonid juba saadaval, vahetatavad logokomplektid samuti. Ja igale 10-packi ostjale tasuta kaasa 72 kordkasutusega seksnukku.
..üks tellija,siis robotit ei pandagi töösse, sõidabki ainult auto. Ja kas nüüd kohe autoga treppi,vaid juht kõnnib ise roboti tee maha. Ja kus me teama,et see juht robot ei ole. Ah-ah-haa!
Kas kindlustusfirmad on nõus kindlustama neid roboteid kui nad hakkavad kunagi autonoomselt liikuma? Muidu tundub see teenus kohmakas ja ebamõistlik. Sobiks vaid kuhugile suue ettevõtte siseterritooriumile. Õigustus, et suurem pakimasin paiskab väikesed mööda rajooni laiali, tundub ebareaalne. Kui tellijaid on vaid üks? Siis tuleb suur auto ning see ei sõida lõpuni paku ootaja juurde vaid laseb teele roboti kes omakorda siis toimetab ukseni. Kas see on ratsionaalne? Ei ole ju!
Eks see üks kinu on, küll üle läheb. Sokk peas ja varbaga ümber lükates ongi aamen. Tingimustes, kus tahetakse sisuliselt teenust tasuta siis proletariaadile kärab küll. Miks ma pean mingit saiakuivikut tellima? Või toob 4 pakirobotit seinakapi kohale? Kui asjade tellimine muutub lihtsamaks, siis miljard inimest toodab ja ostab jama mida kellegile tegelikult väga vaja ei ole.
Ma ei ole ühtegi sellist kuukulgurit üksinda küll liikumas näinud. Neil on poiss või neiu kaasas kes neid juhtpuldist juhivad. Eks see ole täiesti läbikukkunud projekt ja raha raiskamine. Selline ühe portsioni kaupa toidu kohaletoimetamine maksab rohkem kui toiduportsion ise. Meie ettevõttes toob toidukuller toidu korraga tervele kollektiivile väikekaubikuga ja toit on transpordi ajal termoskastides ja on kohale tuues soe. See väike pakirobot vajab nii palju lisatööjõudu ja ta on ettevõtetesse lõunasöögi transportimiseks liiga pisikene. Eks see mingi rahapesuprojekt on.
See eest luuakse töökohti juurde. Muidu oleks tööd ainult ühel kulleril, kes veaks sada pakki laiali, nüüd aga tööd sajal robotisaatjal. Lisaks selline töö on hästi tervislik kuna koguaeg jalutab värskes õhus. Seega kaks jänest ühe hoobiga tabatud.;)
Oi taevas, milline suurusehullustuses artikkel. Mingi mänguasi tänaval, inimene peab seda valvama ja juba konkureerivad kulleriteenusega? Saime laialt naerda. Kas see robotike mulle paki kolmandale korrusele ka toob....IRW...või pean selleks mõne roboti omaniku palkama?
KOMMENTAARID (94)