Näitleja pole mitte ainult teatris läbisõitja, näitleja on ka teatrikultuuris läbisõitja. Ta ise valis endale selle saatuse. Kõik nad on läbi sõitnud. Minge tänavale, küsige, kes oli Paul Pinna. Küsige, kes oli Liina Reiman. Mida tänavainimesed teile ütlevad? Näitlejad on kõik enesetapjad. Isegi salvestusi ei vaata enam keegi.
Aga näitleja on inimene praegu, ta on edevam kui mittenäitleja. Ta tahab parimal viisil lahendada loomingulisi ülesandeid ja nendega teatrilukku minna. Kui talle neid ülesandeid ei anta, ekspluateeritakse tema ampluaad, siis tunneb ta, et elab tühja. Minu meelest on see probleem. Teatrijuht vastutab iga näitleja nekroloogi eest.
Ja vastutab teatriloo ees. Et tuleviku Lea Tormistel oleks midagi raamatuks kirjutada. Vabandust, mida oleks meie sajandi 17 aastast kirjutada Lea Tormise kahe raamatu järjeks? Lavastusi tuleb nagu Vändrast saelaudu ─ aga kus on Suur Lavastus? Kus on Jaan Toominga "Põrgupõhja uue Vanapagana" mõõtu tulemus? Linnateatri suurim lavastaja olevat Diana Leesalu. Vabandage, kes on Diana Leesalu?
Lavastaja on huvitavalt ja targalt mõtlev inimene. Lavastaja ─ vabandan isiklikuks minnes ─ ei ole Tarmo Jüristo. Eesti teatrilugu ei vaja suuremat osa praegu esietenduvatest lavastustest. Ja neid ei ole mõtet juurde teha.
Nudi on see omavaheliste auhindadega pärjatud teatripilt. Ja nüüd ajas Kalmeti-poiss kõrva ning näpu kikki. Head teed talle minna, ta ei kaotagi kuigi paljut, aga võidab elu. Oma elu.
Aga lavastaja on inimene praegu, ta on edevam kui mittelavastaja. Ta tahab parimal viisil lahendada loomingulisi ülesandeid ja nendega teatrilukku minna. Kui talle neid ülesandeid ei anta, ekspluateeritakse tema ampluaad, siis tunneb ta, et elab tühja. Minu meelest on see probleem. Lavastaja vastutab iga hetke nekroloogi eest.
Ja vastutab teatriloo ees...
Ja nüüd ajas teatri-poiss kõrva ning näpu kikki. Head teed teatrile minna, mis ei kaotagi kuigi paljut... vaid oma loo... ajaloo...