Foto: Teet Malsroos
Repliik
27. juuni 2017, 17:20

Küsimus | Miks jätab praamiliiklus paremat soovida? (20)

Saarlane: TS Laevad on vaevalt aasta jagu praame Saaremaa ja mandri vahel vedanud, kuid tänaseks ei ole TS Laevad peale uute, väliselt ilusate praamidega, millegagi oma põhiklientide (saarlaste ja hiidlaste) südameid võitnud.

Nüüdseks võib lisada ka TS Laevade absurdse hommikuse praamikava, kus ennelõunasel ajal polegi lihtsalt võimalik väina ületada. Jutt käib 10.50 väljumisest, mis on ka kodulehel märgitud ohtlike veoste veona ning seeläbi ei saa ka sinna broneeringuid teha ning üldse lastakse laevale vähem reisijaid.

Sisuliselt tähendab see seda, et hommikusel ajal käib praam 9:40 ja järgmine 12:00, sest tõenäosus 10:50 praamile saada on pea olematu.

Ja selline graafik kehtib täiesti suvisel ajal, kus praamidega veetakse ka pidevalt sise- ning välisturiste. Kui TS Laevade kommunikatsioonijuhilt aru pärida, siis hakatakse automaatselt uhkustama reisijate arvu kasvuga ning lisareisidega, mis on summeeritud aastaringselt.

Kas see seis on nende jaoks normaalne, kus hommikusel ajal käib laev Helsingi ja Tallinna vahel ka sagedamini, kui oma suursaarte vahel? Ei ole vahet, kas pardal on 500 või viis inimest – klient on klient ja rahuldav teenus peaks olema tagatud igal juhul.

Kuidas seda teha nii, et see ettevõttele kasu tooks, on nende, mitte meie korraldada. Nüüdseks on asi kujunenud eriti nahaalseks, sest väinaühendust juhivad inimesed, kes istuvad Tallinnas kontoris ning vaatavad Exceli tabelit.

Kaido Padar, TS Laevad juhatuse esimees: Ikka ja jälle on lainetena püütud parvlaevaliiklusega seotut tuua avalikkuse ette, näidates TS Laevades töötavaid inimesi Exceli tabelitena, Tallinna ametnikena ja kalkide kõiketeadjatena. Samas unustatakse ära, et vähemalt pooled 130 töötajast on pärit saartelt või elavad seal ja teevad südamega iga päev tööd, et elu paremaks muutuks.

TS Laevad monitoorib igapäevaselt klientide tagasisidet. Meie klientidelt saadud tagasiside näitab, et kliendid hindavad TS Laevad teenuseid kõrgemalt, kui seda on Eesti teenindusasutuste keskmine.

Saame igapäevaselt ka palju positiivset tagasisidet uute parvlaevade ja oma teeninduse kohta. Kahtlemata on teemasid ja valdkondi, millega teeme tööd, et klientide rahulolu veelgi tõsta, aga juba täna pole häbeneda midagi.

 Pöörame tähelepanu, et TS Laevad osutab riigi tellimusel laevareise. See tähendab, et laevareiside arv on ette antud riigi poolt. Koostöös Saare- ja Hiiu maavalitsuste ning MKMga lepitakse kokku konkreetne laevade graafik.

Suveperioodil teenindavad igapäevaselt mõlemat liini kaks laeva. Virtsu–Kuivastu liinil on tihendatud laevagraafik, mis tähendab seda, et väljumised toimuvad enamasti iga 35 minuti järel.

Ohtlike veoste reisid on üldjuhul planeeritud aegadele, mil reisijate nõudlus on väiksem. Ohtlike veoste reiside puhul on tegemist erireisidega, millele kehtivad ohutusnõuded. Ohtlike veoste reisidel ei tohi reisijate koguarv ületada üht inimest laeva üldpikkuse ühe meetri kohta, mis uute parvlaevade puhul on 114. TS Laevad on lähiajal valmis saamas e-keskkonna arendusega, mis võimaldab meil müüa e-pileteid ka ohtlike veoste reisidele, järgides nõuetest kinnipidamist.

Vastavalt riigiga sõlmitud lepingule peab laevaoperaatoril olema neli põhilaeva ja üks varulaev. TSi Laevad kasutuses on praegu kuus laeva. Mõlemal liinil töötavad praegu korraga kaks laeva. ParvlaevTõll seisab Kuivastu sadamas, kuna liini teenindavad parvlaevad Piret ja Hiiumaa.

TS Laevad osutab teenuseid vastavalt riigi tellitud reisidele ning kooskõlastatud graafikutele.