Eesti uudised

UUS KAVA: kui kaitseväkke ei lähe, jääd juhiloast ilma! (267)

LISA KOMMENTAAR

5. juuli 2017, 16:32
Sellises riigis, nagu Eesti praegu on, ei taha ma enam elada. Miks ei pea kaitseväkke minema riigikogulased ja europarlamendi saadikud? Miks on nii, et Tsahkna jt temasugused pääsesid, sest hakkasid midagi õppima, aga jätsid pooleli?
Hüvasti banaanivabariik..1. juuli 2017, 12:10
Teised riigid pakuvad neid hüvesid,veidi kallimalt, ilma tingimusteta.
Mida asja1. juuli 2017, 09:31
Mis KODANIKUHÜVE ???? Lubade saamiseks tuleb maksta ja käia koolis, maksta ja teha eksam. Kuidas saab see olla riigi poolne kodanikuhüve ???
kõik teie1. juuli 2017, 00:30
kes on ilma jäänud töökohast, lubatud palgast, on tekkinud jama ülikooliga jne selle sunniviisilise terrori pärast, kaebame üheskoos riigi kohtusse. see jama lõpeb siin kohe ja praegu.
nojah30. juuni 2017, 22:43
Olen ise 25 aastane, peale kooli kimasin tööle ära nüüd saadetiarstliku komisjoni kutse, kui aus olla ega väga ei kipugi sinna, kes maksab kõik arved ja asjad?? Ja väkke minnes siis 18 aastane tuleb mulle distsipliini õpetama? Ei aitäh, võtke siis need load. Tubli riik.
Toivo Hillar Haljaste30. juuni 2017, 22:06
Et kes ikka kasarmus pole elanud ja aju'keppi saanud - järelikult pole normaalne kodanik? Vot on ikka tase! Samas, ega sellist 11 kuu kroonu kogemust pole tõesti kuskilt mujalt maa pealt hankida kui ikka sealtsamast kroonust. Vot see on ikka tase!
lmao30. juuni 2017, 19:01
mida nuttu ja hala ... ei viitsinud lõpuni lugedagi. Tõsi ajateenistusest kui meestetegijat imelooma ma ka ei oota, aga mõte et kui tuleb kutse ja peaksid teenima minema ning ei lähe - saad selle eest kopikasse on küll kiiduväärt. aa ja muuseas tsahkna küll ise seda välja ei mõelnud, see on ikka kõvasti targemate välja mõeldud teema.
5. juuli 2017, 16:33
Ise koti pealk leelotades on jube hea teisi tänitada, eks ju. Võin kihla vedada, et Teie kaitseväes käinud ei ole, ja kui olete naine, püüate oma lähedasi sellest hoida. Kõik ei ole loodud sõjaväeteenistuseks ja ei soovi saada hakklihamasinaosaks. Teine asi on kaitseliit.
Farss30. juuni 2017, 18:14
Sõda on illuminaatide pusku ja kes sojavakke laheb on susteemi poolt ara pandud ;) ise ei kainud seal orjasusteemis mis voiks uldse olematta olla koik sojad ja sojavagi
sojauba1. juuli 2017, 10:19
kuidas te aru ei saa30. juuni 2017, 15:55
et palju paremini mõjuks kui asjal oleks positiivsemaid külge. ma arvan et kui kaitsevägi oleks vabatahtlik aga samas oleks selle läbinuile ka mingeid hüvesid, ükskõik milliseid, ei hakka siia ette laduma neid, küll leiaks eesti omale sobivad mehed riiki kaitsma. selle keelan käsin poon suhtumisega ajate te noored riigist lihtsalt minema.
asd30. juuni 2017, 15:58
Nõustun, et kommunikatsiooniga saaks tublisti tööd teha, sest noormehed ei tea ega saa aru, mis kaitseväes toimub, miks see neile vajalik on ja milliseid hüvesid kaitseväe läbimine annab. Hüved pole kindlasti tüüpi "rehvivahetus soodsam 10%" vaid pigem just teadmised ja oskused.
5. juuli 2017, 16:34
Mis hüved? Tulevane kohustuslik resrevteenistuses käimist mõtlete või?
xxxx1. juuli 2017, 10:15
Aitaks see kui riigiametisse saaks tööle ainult ajateenistuse läbinud ja riigikogusse
ning omavaqlitsustesse kandideerijatel oleks kohustus läbida ajateenistus.
5. juuli 2017, 16:35
Ma alustaks riigikogust ja valitsusest.
asd30. juuni 2017, 15:30
Ja veel: misiganes põhjusel kaitseväest vabastuse saanud mehed, kui vähegi jaksu on, siis tasub astuda Kaitseliitu: saate selgeks ellujäämise ja militaarse varustuse kasutamise ABC. Kohustuslikku tegevust on ainult 2 ööpäeva aastas, selle leiab iga mees ja naine, seega väga vaba tegevusgraafik.
Saate varustuse ja endale südamesse teadmise, et misiganes olukord peaks juhtuma, siis tead, kuidas käituda ja iseenda ning enda pere eest hoolt kanda. Päriselu pole selline nagu telefilmides, lahingud ja loodusjõududega võitlemine ei kesta poolteist tundi vaid oskamatud inimesed saavad hukka minutitega.
asd30. juuni 2017, 15:25
Halamise asemel võtke raamatukogust või ostke poest Leo Kunnase värske teos "Sõda 2023. Taavet. Koljat." https://www.rahvaraamat.ee/p/sõda-2023-taavet-koljat/846202/et?isbn=9789949962549
Täiega hull ja täiesti realistlik raamat. Mitte keegi ei saa lubada, et üks nendest stsenaariumidest ei saa teoks juba selle aasta septembris suurõppuse Zapad 2017 ajal. Mõelge, mehed, peaga, mis saab siis kui ükskõik milline katastroofiline olukord juhtub???
Poliitikuid võib sõimata, aga kujuta ette et homme hommikul on misiganes põhjusel sõda lahti: mida sa teed? Paned bemmile hääled sisse? Suure tõenäosusega tõmmatakse piirid kinni. Isegi kui tõmmata, siis mis sa siis teed kui vene sõjalaevad on Soome lahe lukku pannud ja pealetung toimub Läti piirilt või Kaliningradi suunalt?
Tegelikult ka, oled sa mõelnud mis sa siis pihta hakkad? Ilma varustuseta ja elementaarsete oskusteta ühtegi relva käsitseda või äragi tunda???
Või toimub talvisel ajal ulatuslik elektrikatkestus misiganes põhjusel.. mida sa teed? Tegelikult ka?
panen30. juuni 2017, 16:51
bemmile vene numbrid ja sõidan venemaale!
to panen30. juuni 2017, 20:59
pane, pane, fašist. kuna sa vene keelt ei oska, teeb esimene GAI (sa ei tea mis see on, ega?) punkt sind kukeks. :D
rahulik1. juuli 2017, 06:52
Saab lõpuks majanduse käima ja jobud pukist minema. Kartul ja lehmad kasvavad edasi, naabri saab ehk küüdutatud ja tema metsa siis omale.
xxxx1. juuli 2017, 10:26
Elektrikatkestuse vastu aitab ikka ainult diiselgeneraator oma keldris mitte ajateenistuse
kogemus.Tsiviilkaitseteadmistest on tähtis teada kus asub lähim pommivarjend aga
paraku meil ju polegi varjendeid.Seega kiiresti pere autosse ja maale vanaema juurde,
seal vanad head puuküttega ahjud ja korralik maakelder mis kasutatav varjendina.
5. juuli 2017, 16:35
Eks tungleme koos poliitikute lennujaamas ja sadamas.
M4030. juuni 2017, 15:00
Riik peaks organiseerima asja sedapidi, et kõik kellel võimalus tahaksid kaitseväkke minna. Mina ka ei soovinud kaitseväes osaleda ja arvan siiani, et tegemist oli raisatud ajaga, sest praktiliste oskuste asemel pandi suuremat rõhku vaimsele vägivallale. Enamus poisse lugesid päevi millal see jama lõpeb. Muidugi olenes ka sellest kuhu olid teenima sattunud, sest sõber rääkis, et tal Tallinnas sidepatis teenides ei olnud elus paremat aega(raha voolas, rivistusele ei viitsinud minna ja linnalubasid sai iga nädal). Nüüd on muidugi ajad muutunud ja teenistuses on võimalik saada ka kõik autojuhiload.
eu30. juuni 2017, 17:33
Oh sa väetikene.
Asja mõte ju selles ongi, et närvikava proovile panna. Kas sõjaseisukorras lippad ringi, kui peata kana või oskad uudiste ja teabe läbitöötamisest manada endale tegeliku pildi ja kaine peaga tegutseda.
Kas ka pereelus äärmusolukordades hakkad kätega vehkima või suudad vastuseisud väärikalt lahedada?
haha30. juuni 2017, 14:24
No kus on virisejaid lahti lastud.
Tervis ei luba seljakotiga kaheks ööks metsa minna, aga mersuga külapeole karglema pole asigi?
:D
oh jah30. juuni 2017, 13:45
seksuaalsed vähemused saavad omale õiguse ka näidata omavahelist armastust nagu teised, toompea esine rahvast täis. samas kui tervet meie rahvast juba päris pikalt paljaks riisutud on ei ole siiamaani keegi midagi reaalset teha julgenud. ausaltöeldes veidi häbi sellise rahva hulka kuuluda, kui paari aasta pärast marjamaa tolmu jalgadelt pühin, taga nutma ei jää.
mart30. juuni 2017, 13:36
Ja siis imestatakse, et noored lahkuvad Eestist. =D
djaval30. juuni 2017, 13:18
Ainult hirmutamisega ja repressioonidega pole võimalik kasvatada inimeses patriotismi ja austust. Kui inimene tunneb riigi toetust, ehk siis näeb, et riik pole ainult väljapressimise instrument ja mingi kauge keskvõimu kubjas, on lootust patriotismile. Praegu on paraku ainus riigi toetus selles, et aitab kodanikul vabaneda küsimusest, mida teha rahaga. Üks paha paha tegelane ütles kord, pole inimest pole ka probleemi. Nüüd võiks seda ütlust pisut mugandada, pole raha pole ka probleemi rahaga.
Kurt Tumm30. juuni 2017, 11:23
vaatab,paljud sellise keelu eest Austraaliasse-Soome ära lähevad?
Penskar30. juuni 2017, 11:02
Keelame...karistamise... võtame ära....Mõttetu riigiresurside raiskamine.Selle seaduse vastu on juba praegu rohud olemas, näiteks riigilt lahkumine ja muu.
Riik kaotab raha ja inimressurssi.Tehke oma tööd kompetentselt härrad strateegid,
siis pole vaja kasutada terrori.
ps30. juuni 2017, 10:49
Saksamaal 70 aastatest seadus,sõjaväkke ei taha minna,siis äbarikule ei anta juhilube.
õige ka,1. juuli 2017, 09:42
haiged ei tohiks roolitaha lasta.
jarmo30. juuni 2017, 10:36
töötud ja päevavarastest noored nolgid tuleb ilma jätta juhiloast ja muudest hüvedest ning kaitseväkke ajateenistusse kupatada. kes käivad tööl ja /või õpivad, neile lubada hüved, sest nad panustavad maksumaksmisega ja enesearenguga riigi kui struktuuri funktsioneerimisse, s.t. teenivad raha kontoris end laiaks istuvate ja imevate ametnike palgafondi jaoks.
kõrvalt30. juuni 2017, 10:06
inimesed saavad mõttetust molutamisest ja rahakulutamisest aru. Nimetatada seda kohusetäitmiseks oleks patt. Rohkem nagu kindralite jms palga garantii.
Tohoh30. juuni 2017, 10:03
Asi kisub ikka väga NL-i aegseks kätte. Kas mõnel ametnikul on jälle mania grandiosa kallale tulnud kui arvab endast maailmavalitsejat. Soovitan sellistel meelde tuletada, mis rumeenlased oma diktaatoriga tegid. Kaitseväest kõrvalehoidjate jaoks on olemas seadusjärgsed karistusmäärad ja kui neid ei suudeta rakendada, siis selle pärast inimõiguste kallale pole küll kellelegi õigusi antud.
ega eestlased1. juuli 2017, 09:45
nendest mustlasrumeenlastest paremad ole.Jutt inimõigustest on mull,saage aru.Sellel on ainult üks eesmärk,massoonide võimule upitamine.
habe30. juuni 2017, 09:50
Paistab et Eesti riigis on olla mees kuritegu. kas mitte piisavalt noori ei põgene välismaale? Nüüd ei taha mehed enam lapsi kuna riskid liiga suured maksu koorma alla sattuda ja lubadest ilma jääda . Nüüd siis selline lugu veel
ab30. juuni 2017, 09:04
eks siis maalased peavad ka omad ultimaatumid välja tooma, a la kui eriarsti juurde kuu aja jooksul ei saa, opile ei saa, hakkame sotsmin ametnikke pandvangistama...vms deb.i.i.lsusele peab ikka samaga vastama! Riik ju ise soosib seda!
kaak30. juuni 2017, 08:22
Tööle ikka võib minna!? Riigikogulased peaks ka sõjaväe (ajateenistuse) läbima muidu ajavad rumalat juttu. Aasta aega järele mõelda mis tähtis ja mis mitte. Kontoris vegeteerides tulevad naljakad mõtted sealsel seltskonnal. Raha tuleb teenida! Mitte elada maksumaksja kulul. Kes ajateenistuses olevale pereisale palka maksab? Kui veel Naisega koos ajateenistusse minna kes lapsi hakkab toitma?
Sass30. juuni 2017, 08:01
Mis järgmiseks? Võetakse lapsed ära v ? Vaimuhaiged
lisaks30. juuni 2017, 06:49
munad võiks ära lõigata,ning naised steriliseerida lähtudes sugude võrdsusest peaks ka naistel olema sõjaväekohustus!Muidu oleks nagu sooline diskrimineerimine ,või nii!
Ou30. juuni 2017, 01:59
Pohh siis pole lube vaja :)
Huvitav30. juuni 2017, 00:48
kas tõesti enamik kommenteerijaid pealkirjast kaugemale lugeda ei osanud?
Jutt käib ajateenistusest kõrvalehoidjatest, mitte aga neist, keda kaitseväeteenistuse seaduse §38 alusel ajateenistusse ei kutsuta või § 39 alusel ajateenistusest vabastatakse.
kust võetakse 30. juuni 2017, 00:44
selline seadus. mina olen raha maksnud ja load ära teinud. mis õigusega see minult ära võetakse.
Ei võeta ju30. juuni 2017, 05:52
Kui sa naine oled ja noore mehena ajateenistusest kõrvale ei hoia, kui sind just vabastatud pole sellest.
pooletoobiseid sõjaväkke ei võeta,1. juuli 2017, 09:48
samuti ei tohiks neile juhiluba anda.
xxxx1. juuli 2017, 10:32
Siis ei tohiks ka pooletoobiseid riigiametisse lasta.Mitu ministrit meie
valitsuses on ajateenistuse läbinud?
Zoovolinikk30. juuni 2017, 00:32
Kuidas on lood naistega? Kas toimub sooline diskrimineerimine või võetakse naistelt ka load ära.
Väkke30. juuni 2017, 00:26
Kaitse(väkke)!! Väkke on väga halb ja haiseb, saa pidasid silmas Kaitsevägi!
inime29. juuni 2017, 23:34
Kas seda seadust ei võiks ka tagasiulatuva mõjuga teha, et sõjaväest kõrvale jäänud inimestele näidata kui vähe nad riigist hoolivad kuna pole sõjaväeteenistust läbinud kuigi on muudmoodi riigi hüvangusse panustanud? Ehk siis sõda eelkõige ja rahumeelsed variandid on välistatud?
Käigev Ittumets29. juuni 2017, 22:48
Käige v*ttu!
Siiralt, inimesed kes veel usuvad et elavad vabariigis.
imik29. juuni 2017, 23:45
kuradi imik , käi seal ära ja asi korras. Ei pea olema mingi titta ,kes kardab dissipliini ja muud jama.
kimi30. juuni 2017, 16:43
Kuradi imik, käi seal õigekirjatundides ära ja asi korras. Ei pea olema mingi tita, kes kardab grammatikat ja muud jama.
abc1. juuli 2017, 09:47
Kirjuta tissid ja pliinid ning koma ees ei ole tühikut.
xxxx1. juuli 2017, 10:34
Kas düsgraafikuks muutusid peale ajateenistust või olid juba enne selline?
Kas29. juuni 2017, 21:26
eesti eesotsas normaalseid inimesi ka on?
ei ole,1. juuli 2017, 09:50
kõik siin kommentaariumis õigekeelt õpetamas.
29. juuni 2017, 21:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
5. juuli 2017, 16:39
Siis tasub ehk hoopis vanglast läbi käia, neilt pärast karistuse kandmist lube ära ei võeta.
miks29. juuni 2017, 20:48
nii tagasihoidlikult? Kodakondsus tuleks ära võtta ja maalt välja saata. Selleks sõlmida vastvad lepingud teiste riikidega kes võtaksid vastu eesti sõjaväeteenistuse eest põgenejaid. Kõigepelt tuleks rääkida USA, UK, AUSTRAALIA, Soome , Läti , Rootsi, Põhja Iirimaa valitsustega. Kuna noored niikuinii nendesse riikidesse ümber asuvad siis oleks see samm täiesti loogiline.
eestlane29. juuni 2017, 20:13
Mina teeks nii kui tuleb kaitseväkke kutse. Teades, et minister pole käinud siis mina ka enne ei lähe. Läheme koos ja ma tahaks näha, millise väega mind sinna viiakse. See tatiprits, kes on siseminister ja pole kroonus käind, ei vääri kohta meie hulgas.
kolla29. juuni 2017, 20:04
Seda oli Vabadussõja aegas ka näha,vaesed talupojad ja tudengid söötsid kaevikus täisi ja koorekiht oma kukkununnukestega pidas Tallinnas pillerkaari.
Kollake mis sul täidevastu on29. juuni 2017, 20:35
Vaata et söödad loomakestel öhtal köhud ikka täis
Põhiseaduse rikkumine, Isikuvabaduse diskrimineerimine.29. juuni 2017, 20:04
Hmmm 1999 - 2001 aastatel kuulutati kõik endiseid 18-20 aastaseid lastekodulapsi kõlbmatuks! Jehoova tunnistajad ei tohi üldse sõjaväes käija, kuna vana-testamendis on kirjas et mehed on sündides sõdurid. Eks ta ole Diskrimineeriv ja isikuvabaduse piiramine kui ta ei ole otsustaja kas kõlbab või mitte.
Saul Goodman29. juuni 2017, 19:47
Ärge ajage naerma. See jutt on ullikestele. Ma olen üsna kindel et EL kohus ei kiida heaks sellist asja. Kui nad sellise asjad teevad mida Euroopa Komisjon selle peale ütleb, et üks Euroopa Liit, kus igal poole kehtivad juhilubade taotlusele ühesugused reeglid, aga näed Eesti keedab pada nurgas oma suppi. Ma ei imestaks kui Eesti saaks sealt jälle trahvi, millega tava eestlane peab jälle kinni plekkima, nende 101lollii pärast.
põliseestlane29. juuni 2017, 19:42
Sel ajal kui põliseestlased Eesti kaitseväes oma aukohust täitsid kimas Jevgeni Ossinovski pspa kuldse bemariga 170 ga ja Leto Svet au ja kohus Eesti riigi ees.Nüüd on minister ja peasots
Lugejaa29. juuni 2017, 19:09
Just õige ju?? Kui need "pussyd" ei suuda kaitseväkke minna, siis ei suuda nad autoga ka sõita ju.
??? 29. juuni 2017, 19:32
Miks meie tark "lugejaa" arvab, et jalutu ei suuda juhtida käsijuhtimisele kohandatud sõiduautot? Muuseas, minu vanem vend kaotas lapsena mängides ühe silma, kuid sõitis hiljem aastakümneid isikliku autoga. Tööle ja tagasi. Arstide arvates saab ka ühe silmaga nähes autorooli keerata. Samuti ei kutsuta ajateenistuuse ka kääbuseid, küürakaid ja veel, liikumispuudega ning seetõttu karkudega käivaid inimesi. Sina viskaksid vst need kõik saastana prügikasti või? "Karistuseks" sõjaväest kõrvaleviilimise eest? Muuseas, oled sa ise ikka sõjaväes teeninud?
Issver-sussver30. juuni 2017, 00:31
Tundub, et enamikel kommenteerijatest puudub funktsionaalne lugemisoskus. Jutt ei ole ju ajateenistusse kutsumata jäetud (nt. tervislikel põhjustel) või ajateenistusest vabastatud isikutest vaid ajateenistusest kõrvalehoidjatest. Enne kui vahutama hakkate lugege kaitseväeteenistuse seadust , siis ehk saate aru, mis vahe on neil terminitel.
??? 30. juuni 2017, 00:47
Ja kes on siis "nahahoidja-simulant" ning kes on tõeliselt haige? Kas sina oskaksid ainult otsa vaatamisest seda meile öelda? Algul on ju võimatu vahet teha, kes on kes, Viimaseid, s.o. simulante saab paljastada ning häbimärgistada alles pärast seda, kui on suudetud lõpuks tõestada, et mees on tegelikult terve ja tugev kui merihärg. Seega et on ehtne simulant. Aga selleks oleks vaja järelekspertiise j.n.e. Mis ka maksab. Kas ei tule ehk karta, et minnakse lihtsama, kergema ning odavamat teed. Põhimõttel, et kus metsa raiutakse seal laastud lendavad.
Jurist. ( Ilma naljata ).29. juuni 2017, 18:45
Tere. Lubage naerda, euroopas inimeselt vabaduse võtmine.
29. juuni 2017, 19:33
See ei olegi enam see Euroopa!
MADLI29. juuni 2017, 18:36
Ma saan aru, kui paljastatud simulandid ja kõrvale viilijad jalameesteks tehakse. Aga mida saab nendest, kes tõesti mingi tõsise puude all kannatvad? Millega küll sõjaväkke ei võeta kuid autot saab juhtida küll. Näiteks küürakad, kääbused, ühe slmaga, ühe jalaga, muidu liikumispuudega j.n.e. Viimastele on auto lausa eluks hädavajalik liikumisvahend, et mitte tuppa istuma jääda. Eriti veel kusagil puuduliku või lausa olematu bussiliiklusega provintsikolgastes. Mis puutub jalgadesse, siis on olemas ka käsijuhtimisega masinaid. Kas valitsuse tarkpead tahavad neidki õnnetud "karistuseks" jalameesteks jätta? Muidugi on meil ka invataksosid, ainult et need on sellises hinnaklassis, et pärast paari sõitu ongi kogu ivapension läinud.(mõne aasta eest tundsin ma ise huvi, kui palju maksaks transport Virumaalt Tartusse arsti juurde ning tagasi? Sain vastuseks, et teeme sõbrahinna ning teeme 200 euroga ära. Et Tallinnas ja Tartus olevad taksid veel poole kõrgemadk) Kuid 192 eurost, mida meie praegused poliitikud puudega inimestele igati küllaldaseks peavad, ei piisaks selle jaoks mitte. Ja elada ning süüa on kah vaja.
29. juuni 2017, 19:36
Kust sa võtad, et santidel elada ning süüa on vaja, kui neilt kõik ellujäämise võimalused võetakse ära seadustega?
to/29. juuni 2017, 20:55
Raha tuleb märksa tähtsamateks asjadeks kokku hoida!
Hetk29. juuni 2017, 18:21
Naeruväärne, eks istu rooli siis nõrgem pool. Väljapääsmatuid olukordi pole olemas, tuleb vaid natuke mõelda. Kaitseväeteenistus peab olema vabatahtlik. Kohustuslik aga ministritele ja riigikogulastele.
eheheh29. juuni 2017, 18:10
Egas midagi eks laseme siis ilma lubadeta ringi, HR KAITSEMINISTER
kallid29. juuni 2017, 17:48
noormehed - on ka teisi kohti olemas nii et asjad kokku ja minema - ja tunnete end väärikalt !
Mina29. juuni 2017, 17:44
Kaitseminister pole söjaväes käinud, uskumatu!
129. juuni 2017, 18:13
Ära tema autosõidu pärast muretse, sest teal on arvatavasti ametiauto ning ministeeriumi palgal olev sohver peale selle.
Juss29. juuni 2017, 19:45
See eest on ta Kaitseliidus.
29. juuni 2017, 17:38
Kui kaitseväes pole olnud, mlnistriks ei saa.
hulgus29. juuni 2017, 17:20
juhiload tuleks hoopis lisada 9 klassi õppekavasse ja kes siis ära teeb saab riigi kulul. sellisel juhul oleks palju vähem kalvikallesi tänavatel driffimas.
Poisinolk29. juuni 2017, 17:18
Lähen Eestist minema ja teen juhiload välisriigis ja sõidan Eestis palju tahan, nii need Eestlasd välismaale "küüditatakse"...
Mine...29. juuni 2017, 18:21
...kui tahad.Ega keegi sinusugusest ludrist puudust küll ei tunne.
Teeline29. juuni 2017, 19:46
Kui sa alles nolk oled, siis vaevalt sul selliseid ressursse on, millega välisriigis (Euroopas) juhiluba teha.
nimi29. juuni 2017, 17:11
varsti pannakse naha alla kiibid ja sii kui oled võlglane või siis ei ole käinud kaitse väes või on probleeme kuridegevuses ,siis lihtsalt piiratakse elektrooniliselt sinu õigusi ja sa ei saa kaa poest süüa käte
Üks asi,29. juuni 2017, 16:55
et sõjavägi õpetab iseseisvust. Teine asi, keda meil kaitsta? Kas Toompead? Kolmas asi: Kui õiguskantsler põhiseaduse vastast lollust eos ei likvideeri, ei usalda keegi ka sõjaväkke kutsujaid, ehk valitsust.
eu30. juuni 2017, 17:50
Eelkõige õpid kaitsma oma lähedasi.
Muideks, ka heaoluriikides, kuhu lumehelbekesed peitu loodavad pugeda on järjest rohkem musti ja neegreid, kes ei ole just mitte sõbralikud. Kuidas oskad end nende eest kaitsta end ja oma lähedasi nende eest?
hmm30. september 2017, 15:35
Kas sa just ütlesid, et immigrandid kes euroopasse satuvad on vägivaldsed?
www29. juuni 2017, 16:48
see on ju hea uudis ,sest enamus meie poliitikutest pole sõjaväes käinud nüüd peavad minema kui lube tahavad :D
djaval29. juuni 2017, 16:52
riigi juhtimiseks pole lube vaja
Täiesti õige29. juuni 2017, 16:37
Täiesti õige tegu, kas siis hakkavad poisikesed natukenegi mõtlema sõjaväe peale?!! Parem oleks see, kui noormees kes on kutsutud aega teenima ja kohale ei ilmu läheb viieks kuuks kinni. Kas siis tuleb poistele mõistus päehe, et maa kaitsmine on parem kui millestki loobuda.
Täiesti vale30. juuni 2017, 01:32
Maale oleks ju pigem kahjulik, kui siin sõda peetakse: pommiaugud, söötis põllud, kõik sõjamajandusse kuluvad ressursid. Sõjaga kaitstakse tänapäeval riiki, mitte maad. Ärme ajame kontseptsioone segamini. Aga me kõik oleme inimesed, v2rdjad inimesed.
eu30. juuni 2017, 17:56
Noored neiud, kui hakkate valima endile meest, siis võiks olla esimeseks küsimuseks - kas sõjaväes käidud.
Sõjaveteenistuse läbiteinud meeste puhul on tõenäosus suurem, et saate abikaasaks mehe, kes ka rasketes olukordades on suuteline rahulikult mõtlema ning ka käelised oskused võivad olla etemad, kui nendel siidikäpakestel, kes sõjaväest kõrvale hiilivad.
..29. juuni 2017, 16:27
Olen ise eelmisest aastast kaitseväe läbinud(ei märka küll et oleksin nüüd sellest tulenevalt "mehisemaks" muutunud või mingi hullu distsipliiniga inimene mida kõik 70+ aastased seniilid või teismelised tüdrukud arvavad, et kaitseväes kindlasti tuleb), aga sellist debiilsust on ikka raske lugeda.. Kurat mõnel inimesel on reaalselt ka mingid tervislikud probleemid mis takistavad neil kaitseväkke minemast (näiteks seljaprobleemid mis ei takista kindlasti autoga sõitmist kuid takistavad täiesti mõttetuid 20km rännakuid 20kg+ kotiga) mõnel inimesel reaalselt ei ole ka täna eraelule võimalus kaitseväes osaleda, näiteks oletame, et sa oled 25(mitte ammu ei olnud see masu aeg kus kaitseväes olid kõik kohad kinni ning isegi vabatahtlikult ei saanud kaitseväes ära käija) sul on võtedud maja laen ning sul on naine ja 2 last, mis te reaalselt arvate, et selle häbiväärse 100 eurose toetusega on võimalik need 8/11 kuud ära elada? Ja ärge rääkige siin et elu tuleb planeerida, kõik inimsesed ei taha 28 eluaastani või millal iganes kaitseväes kohti tekib kodus ema kulul elada.
Tühja sa käisid!30. juuni 2017, 07:38
Või vähe käisid. Mine käi veel, ehk saad meheks, va laenuori. Õige mees ei võta laenu.
wtf30. juuni 2017, 14:42
20km rännakut 20kg kotiga? sa olid kusagil siidikäppade osakonnas w?
mina käisin siis kott oli 40kg ja rännak oli 65km
METSAVEND29. juuni 2017, 16:09
Järjekordselt näide sellest ,et nrmaalse mötlemisega need tegelased just ei hiilga ja pigem on tegemist labaselt rumala mötlemisega ,et allutada köiki valimata vahendeid . Möelge kasvöi sellest ,et palju on kasvöi neid noori kes on juba siit lahkunud ja töenäoliselt ei kavatse enam siia tagasi tulla ,sest praegust elu Eestis saab vörrelda selliselt palk mida makstakse on elamiseks vägagi vähe ja suremiseks liialt palju ehk vöib teisiti öelda ,et elatakse peost suhu ja suust pihku .Miks ei saada jätkuvalt aru ,et seni kuni pole Eesti riigis toimivat majandust ei muutu midagi .
eu30. juuni 2017, 17:58
Need lahkunud noored ongi saamatud, kuna ei suuda Eestis elamisega toime tulla.
A.1. juuli 2017, 10:55
Ma saan aru, et mingi eksiarvamus liigub ringi, nagu oleks maailma suurimates lennujaamades suurfirmade personaliosakonnad koos limusiinidega ees ootamas kõiki eestlasi, kes suvatsevad saabunud lennukitelt maha astuda... Seltsimees, kui te pole kordagi Eestist emigreerunud täiesti tundmatusse kohta, kaasas olematu raha. vähene keeleoskus ja pea mitte mingeid tuttavaid, siis ärge rääkige saamatusest. Te arvatavasti ei ole saatnud iga päev välja 30-40 CV ja kaaskirja küll koerajalutajaks, nõusid pesema vms. et saaks mingigi töö alustuseks. Enamikes maades ei saa pangakontot nii avada, et marsid panka sisse ja ütled et tahad. Selle jaoks peab olema enne tööandja, elukoht ja lisaks pead Sa esitama ka mõne arve , mida Sa regulaarselt maksad (nt. elekter, gaas, telefon) tööandja aga soovib, et inimesel oleks juba pangakonto olemas. Arve saad enda nimele alles siis, kui Sul on olemas elukoht, selle üürimiseks tahavad paljud aga saada soovituskirja tööandja käest. Nii et sellest läbi närimine võtab väga palju aega ja pingutust. Seega, inimesed kes lahkuvad võivad olla kes ja mis iganes, aga mitte saamatud. Eesti riik ei anna Sulle surres medalit, et Sa oled olemasolevad elutingimused vapralt ära kannatanud....
A.1. juuli 2017, 11:04
Täpsustuseks: iga päev 30-40 CV KUU AEGA järjest või jalutanud iga päev 10 km kesklinna ja tagasi, jagades enda CV-sid kohvikutesse jne. Jalutanud-miks? Sest kui ostad bussipileti, siis söögiks enam raha ei jätku. Õnn on see, kui saad tööle ühte kohvikusse, kus on tasuta lõuna ja iga päev võib koju kaasa võtta ühe saiakese. Sellest igapäevasest saiakesest saab kuu aega Sinu õhtusöök. Ja siis kui saad esimese palga, siis võtab selle ära üüriks ja kommunaalkuludeks Sinu kaasmaalane eestlane, kelle käest Sa tuba üürid. Kuna Sul ei ole veel enda isiklikku pangakontot, aga Sa oled suutnud nii teha, et kohviku omanik maksab palga Sinu kaasmaalase kontole, kes siis jätab Sulle järgmiseks kuuks 3 naela... Nii et pigem ärme räägime asjadest, millest me ei tea midagi...
rein29. juuni 2017, 16:05
peale lubade äravõtmist ei peaks sedalaadi petturid saama ka kandideerida riigiasutustes juhtivatele kohtadele, parlamendist rääkimata
??? 29. juuni 2017, 15:54
Küsimus meie targale soovolinikule. Kas see pole mitte meeskodanike diskrimineerimine, kui sõjaväes teenimise soovimatuse korral neid juhilubadest ilma jäetakse, diskrimineeritakse. Naisi aga mitte. Vahest peaks sel juhul olema vastukaaluks ka mingi vastutustundetuid naisi diskrimineeriv seadusesäte? Näiteks juhiloast ilma jätmine nende naiste suhtes, kes ei soovi täita oma riigi ja rahva ees oma bioloogilist kohustust ning lapsi sünnitada? Näiteks kui nad sellele hoopiski karjääri ning a,b.o-r.t-e eelistavad?
vanasõna29. juuni 2017, 15:47
Kus häda kõige suurem, seal abi kõige lähem!
Elame ju ühtses euroliidus! Ja kui EW mõnedele isikute nende tagakiusamise eesmärgil juhilube ei väljasta, miks nad ei võiks siis taotleda juhilube kusagil Soomes, Lätis või Saksamaal? Sest minu teada saab nende lubadega Eestis sama hästi ringi kimada nagu Eestis välja antutegagi.
Küsimus29. juuni 2017, 16:13
Kas poleks väärikam oma kodanikukohust täita?
jou29. juuni 2017, 16:42
djaval29. juuni 2017, 16:55
Kas praegu on väärikam teenida kui eelmiste okupantide all?
küsimusele29. juuni 2017, 18:16
Väärikusega on nii agu see on. Kellel on ning kellel ei ole seda mitte. Ning ega see, kellel väärikust pole, seda ei häbene. Pigem on uhkegi oma taibukuse pärast.
Teeline29. juuni 2017, 19:49
Eks sa mine tee, maksad kordi rohkem, kui Eestis. Pealegi pead selleks oskama kohaliku riigi keelt ja minu teada seal ka töötama-elama.
!29. juuni 2017, 15:43
Praktiline ning efektiivne otsus! Kuid huvitav, ida ütleks selle peale Euroopa iniõiguste kohus, kui avaldused lõpuks sinna jõuavad? Maaimas on palju väga praktilisi asju, näiteks kuritegevusega võitlemisel (sil.sima vastu printsiip, käte maharaiumine, piitsutamine,häbipost, hukkamine, veej- ja leiva peal kartser, sunnitöö j.n.e,) Kõik nad annaksid häid tulemusi jaoleksid efektiivsed. KuidEuroopa inimõigused seda ei tunnusta, lausa keelustava. Huvitav, kuidas oleks reaktsioon sellistele diskrimineerivatele survemeetmetele?
vello5529. juuni 2017, 14:59
ükski normaalne inimene sellisesse inimvaenuliku riigi sõjaväkke ei lähegi...raiuge see endale pealuu sisse.
meh29. juuni 2017, 17:58
läksin vabatahtlikult - sain valida väeosa, aja millal minna ja kestuse.
ma ei ole siis normaalne?
keegi teine29. juuni 2017, 23:41
Tundub, et ma ka ebanormaalne. Tuli kutse, leppisin arstliku komisjoni tädidega viisakalt kokku kuhu lähen ja sinna läksingi. Õppsin meeskonnatööd, ennast kaitsma, relvi käsitlema ning avastasin enda reaalsed füüsilised piirid. Lisaks sain uusi, usaldusväärseid sõpru.
"Ebanormaalne"
Al29. juuni 2017, 14:55
Mis on ültse hüve? Kui ma ise olen oma raha eest teinud load ja ostnud auto, siis kus see hüve on?
Kui auto ja load oleks riigi poolt, siis ma saaks veel aru. Unustage ära see jaburus.
Tore on29. juuni 2017, 14:54
Margus Tsahkna selle ulme välja mõtles ja nüüd siis on see lollus käiku lastud, tore on. Tsahkna tahtis ju veel naistele teha sõjaväe kohustuslikuks, kuhu see siis jäi? Ma ei tea, kes seda seaduse täitmist hakkab kontrollima aga esimesena tuleks algus teha Tsahkna endaga sest tema ise pole ju sõjaväes käinud. Ei tea, kas tal on relva- ja kalapüügi load aga autoga ta ju sõidab ja kui lähtudes seadusest, siis ta peab ju juhiloa ära andma, või kuidas? Ja nüüd, kus Tsahkna on vaba poiss, saaks ilusti sõjaväes ära käia ja tore oleks kui võtaks sõjaväkke kaasa ka oma naise, kellega saaks teha eeskuju teistele pereemadele ja kuulda selle naise arvamust, kas sõjavägi on ikka naiste koht?!
.. 29. juuni 2017, 14:51
Olen nõus, kui ei saa heaga, siis saab kurjaga. Poisikestest vormibki sõjavägi mehed, õpivad distsipliini ja saavad elus paremini hakkama. Ei tea küll ühtegi kes kahetseb, et sõjaväkke ei läinud. Ja praegune sõjavägi on vene kroonuga võrreldes lapsemäng.
aadu29. juuni 2017, 15:11
Pole eesti sõjaväes käinud ja ka ei kahetse.
kaks täppi kaldkriipsule29. juuni 2017, 15:19
Ei tea jah-õigus,ühtegi,kes kahetseb,et sõjaväkke ei läinud!
Urrr29. juuni 2017, 15:43
Kooliskäimise tõttu mind kaitseväkke ei võetud omal ajal - kahetsen, et ei ole saanud käia kaitseväes.
ei vormi ta midagi29. juuni 2017, 16:07
käidud ja midagi olulist juurde ei andnud. Lapsepõlv seevastu veedetud tänavatel ja metsas, andis selle mida mul vaja on.
Käisin ajateenistuse EV algupoolel.
Sõjaväe distsipliin ei tööta täiearulistele (pooletoobistele võib olla siiski) inimestele, kuna ei kehti alati ja kõigile ühtemoodi - mida ei saa öelda loodusseaduste kohta.
Tahate täisväärtuslike täiskasvanuid mehi kasvatada - siis on vaja teisi võimekusi - kodust kasvatust ja koolis haridust, mis kasvatab poisikestest mehed (väärtuste, oskuste ja vaadetega). See aasta-kaks ajateenistust (liiga kõrges vanuses (18+) on jama. Maast madalast kasvatakse täisväärtuslikke inimesi ja väärikaid kodanikke.
vanaema29. juuni 2017, 14:40
Olen täiesti sellega nõus.Vaata neid noormehi,istuvad arvutis,söövad rämpstoitu,lihased olematud.Jalgu ei jõua tõstagi,lohistavad neid lihtsalt kuidagi.Ajateenistuses käik teeb nende kehahoiaku korda.Ja kui viilivad kõrvale,siis juhiload ära.Pole nad nii haiged midagi.Lihtsalt laisad.
Ex-soomlane29. juuni 2017, 14:58
Väike riikis mehed kes ei täitma oma kaitse kohustust, teevad samal ajal otsuse et muu meeste on vaja neid ja nende kallid kaitsma. Minu arvamus on et sellise pätti õige koht on vanglas / sunnitööl.
Teet29. juuni 2017, 14:22
selle asemel, et mingeid seosusetuid karistusi välja mõelda, andku ajateenijale kuupalk mida ta ennem ajateenistusse astumist teenis ja kes tuli ajateenistusse töötuna siis sellele eesti keskmine....prooviks ennem heaga asju parandada.
keskerakondlik mopeed29. juuni 2017, 14:28
Pole midagi lihtsamat: kui ei saa aru - õpetame , kui ei taha - sunnime !
Indrek29. juuni 2017, 14:20
Vot millega nüüd noori hirmutada kül.Mingi auto juhtimine, mis saab lähiajal ajalooks nagu sajand tagasi kutsar hobust juhtimas, jahi- ja kalaload huvitavad ainult mõnda üksikut.
Ex-soomlane29. juuni 2017, 14:47
Auto juhtimine ajalooks? Ehk maailmas kus pole mitte mitte ühtegi arvuti viirust (automaat autode barjäär) ja maailmas kus kogu aeg on ilus ilm ja "grid system" teed (nagu Los Angelesis kus google autod, Teslad jms. on proovitud). Loodan et autod ise ei lähe ajalugu sest see tähendab et elu on nagu P-Koreas, inimised seisavad Winston Smith haalariasus bussipeatusel ja ootavad et liiguda koju kuulama roheliste juhtide kanglas lugu raadiost samal kui sööma muru.
noh29. juuni 2017, 15:01
Sundimist on mitu varianti. Kui tola oled,siis sunnitakse sind. Kui ennast mõnitada ei lase ja surma ei karda - keerad püssitoru mõnitaja poole ja see jääb ta viimaseks ürituseks. Kui aga esimene variant oled, siis pistad pea ahju ja ei mõtle sellele et miks ma nii tola olen ja teise tola käsku täidan
n.7729. juuni 2017, 14:10
Küll sellest saaks toreda anekdoodi ja veel palju EKJ-dest,mõelge,saab isegi naerda nats lollustepeale.
Uraaa29. juuni 2017, 14:05
Nägin täna valget laeva taevas See oli Rossia lennuk Uraaa uraaa uraaa
no nii 29. juuni 2017, 13:54
loll jutt riigijuhtidelt on küll põhiseadusvastane ja karistatav.kas mikser tsahkna ratas luik on sõjaväes vahepeal ära käinud või?
Torment29. juuni 2017, 23:43
Kõik käisid sõjaväes oma minstri aegadel ära, endex
lambikas29. juuni 2017, 13:44
viga peitub poliitikutes kes ei näita üles hoolivust ja tahet oma rahvast kaitsta(eeskuju puhtal näol meie noortele), selleasemel lakutakse merkeli rasvunud tagumenti ja toetust jagub vaid valgete genotsiidi edendamiseks ning pagulasrahvuste sissetoomiseks.
huvitav29. juuni 2017, 13:31
Selle väikeriigi valitsusel käib igasuguste inimõiguste piirangute sisseviimine ikka lapseliku kergusega. Eriti hämmastama panev on antud juhul see kui uskuda samas kui tohutu on rahva enda kaitsetahe ajakirjandust jälgides.
Vanamees29. juuni 2017, 13:47
Aga võiksid mõelda ,miks nad ei taha ! Äkki riik ei olegi seda väärt !
teadja.29. juuni 2017, 13:02
See on ehe näide, et miks Eesti toetab poisslaste sünde. Esiteks mehed teevad paremini tööd ja maksavad rohkem makse. Kui naine jääb rasedaks, siis tänapäeval ei olene enam mitte mehest, et mis sugu laps tuleb, vaid selle määravad naistearstid. Nimelt naistearst saab muuta raseduse algusjärgus südameanduriga loote südametööd vastavalt poisi löögi sagedustele.
29. juuni 2017, 13:15
seega lapsi üldse mitte sünnitada või minna siit kiirelt ära
29. juuni 2017, 13:25
jõudsid 9/11 FALSE FLAG videote vahelt tulla kommentaare kirjutama?
tehke nii29. juuni 2017, 12:58
Ja nad tulevad koos sõprade ja sugulastega teid uuest pukki valima.
Pureva29. juuni 2017, 12:49
WTF ? Kus on inimõigused ?
29. juuni 2017, 13:14
Teeline29. juuni 2017, 13:59
Kas juhiloa omamine on inimõigus?
Patsifist29. juuni 2017, 12:41
Mulle pole juhilube vaja sest naisel juba on ja saame suurepäraselt hakkama.
29. juuni 2017, 13:17
võtke ükskõik millise riigi kodakondsus ja saate uuesti inimeseks
troll30. juuni 2017, 14:46
LIBEERIA siit ma tulen !
juku29. juuni 2017, 13:45
kalvi-kalle sina või??
maamiis29. juuni 2017, 12:36
pigem motiveeriks noori just vastupidine ,lähed kaitseväkke saad juhiload .Poeg just seepärast läks kaitseväkke ,aga loomulikult ei saanud .Mingi seersandi paberid ainult!Mis nendega peale hakata tavaelus?Mahavisatud 11 kuud nüüd!
29. juuni 2017, 13:17
minu poeg29. juuni 2017, 14:35
sai küll kõik kõrgemad kategooriad mida soovis, A ja B olid enne olemas.
keegi teine29. juuni 2017, 23:47
Jah, nüüd oskab ainult meeskonda juhtida ja teiste inimestega arvestada...sitt lugu küll!
ddd29. juuni 2017, 12:31
Eesti avaldgu soovi lihtsalt vabatahtlikult minna Saksamaa koosseisu. Siis pole vaja seda 101 klouni ülal pidada 600 eurise palga juures ja riik oleks kaitstud. Ainuke paha asi on see ,et palgad oleks siis 2000-4000 euri kuus ja pensionärid ei teaks mida oma 1200 eurise pensioniga peale hakata.
to ddd29. juuni 2017, 13:15
mina isiklikult ei soovi saksa all elada, neid moslemikarju taluda.
ennem elan veidi tagasihoidlikumalt (kuigi KÕIK on ju olemas!).
29. juuni 2017, 13:18
ilmselt tuleb kiiresti 101 klounist vabaks saada ja riik jälle rahvale tagasi anda
qft29. juuni 2017, 19:44
Arvan, et ainuke funktsioneeriv variant on saada Suurbritannia osaks. Nagu Wales ...
lol29. juuni 2017, 12:30
minge tehke juhiluba soomes,,,,seal tehtud juhiluba kehtib kordades kauem, kui venemeelse eesti oma.
29. juuni 2017, 13:19
parem vahetage see Banaania kodakodsus ka ära
Teeline29. juuni 2017, 14:08
Aga sa mine ja tee! Siis tunned raha maitset. Eestis saab juhiloa ikka väga lihtsalt ja odavalt.
Antz29. juuni 2017, 12:27
Väga õige! Auto on suur relv. Ei saa võtta kätte relva, ei saa ka rooli istuda! Lihtne.
29. juuni 2017, 13:20
kui palju sa ikka neid alla ajada saad
Mis küll toimub?29. juuni 2017, 12:24
Mäe peal tehakse, mis tahetakse. Mäe all vaid küürutatakse. Mis küll Eestist saab?
29. juuni 2017, 13:20
orjad saavad tagasi orjadeks,see teeb meele röömsaks
siiber sellest mängust29. juuni 2017, 12:22
Astugem USA koosseisu ja kaob see pidev värin oma julgeoleku pärast. Saab ka pooletoobisest 101-st lahti, kuna osariigis oleks teistmoodi.
kas29. juuni 2017, 12:37
sinu arust juba ammu ei olda? Kus sa elad? irw
29. juuni 2017, 13:21
tähtis et 101 pooletoobistest lahti saab
RIIK ON NAGU KIUSLIK KOOLIPOISS!29. juuni 2017, 12:17
Kui õue ei tule, siis kommi ei saa! Keelumärgist saab varsti meie riigi logo ja selleks ajaks pole enam Eestlased oma kodumaal vaid igal pool mujal sadamates dokkimas.
29. juuni 2017, 13:23
tuleb siit perega kiirkorras jalga lasta , sest pärisinimesed juba ammu lännu
eu30. juuni 2017, 18:15
Siit lähevad suuremat sorti lumehelbekesed,kes Eestis eluga hakkama ei saa.
Austust nende minejate vastu erilist ei ole kellelgi. Teenida kuskil võõral maal 1000.- euri rohkem, kui kodumaal ja kribada võõralt maalt, kui kõva tegelane oled seal kusagil kaugel???
Peale selle heaoluriikide põliselanikud ei võta sisserändajaid omaks ka ühe inimpõlve jooksul. Oled ja jääd sisserändajaks võõral maal oma elu lõpuni, ka sinu lapsed seal.
C.1. juuli 2017, 17:15
Loomulikult, kui Sa laiutad seal enda Ida-Euroopa ossi kommetega, siis ei võta Sind keegi eriti omaks....Neil endil ka ikka osse olemas, miks nad veel Ida-Euroopa omi peaksid kannatama...
29. juuni 2017, 11:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
H29. juuni 2017, 12:21
Sa oled ise nõme, mine ise minema eestist, hale
29. juuni 2017, 13:24
me kõik normaalsed inimesed laseme siit jalga ja sellised nagu sina jääte siia ... kä.rv.a.ma
Oliver29. juuni 2017, 11:55
Tüüpiline nõukogulik mõtlemine-kui ei taha siis sunnime vägisi...Probleem on hoopis milleski muus.Tänapäeva noori ei ole mõtet rumalateks pidada ja kohelda kui lammast karjamaal - nüüd oled siin ketis otsas ja teine pool päeva seal karjamaal seal keti otsas.Oli aeg kus vanemad panid noored paari vastu nende tahtmist.Tõepoolest -saame neistki noortest lahti , kes veel siin on, et migrantidele ruumi teha.Kui armee on ebapopulaarne siis alustage just põhjustest.Sama on kordusõppustega kuhu jätab üle veerandi tulemata, illest tulenevalt kutsusteksegi vene aegse loogika järgi - et arv täis saada kutsustakse 100 asemel 150.Üleliigsed saab alati tagasi saata.Nii pääses kunagi minu isa vene armeest, kuna arv sai täis komissariaadis ja kästi koju minna.Edaspidi aeti seal midagi segi ja rohkem polnudki tülistamist.
?29. juuni 2017, 12:12
Arne29. juuni 2017, 11:55
Valitsus läheb selgelt vale teed. Mis puutuvad siia juhiload? See seadus oleks küll kindlasti põhiseaduse vastane.
mis see teistmoodi on29. juuni 2017, 12:42
kui elatusraha võlgnikelt juhiluba ära võtta? mõnelt võetakse joomase peaga sõidu eest sõiduk ära, teiselt sama tingimustel ei. seaduse ja kohtunike suva. nii, et põhiseaduse võib ära unustada.
29. juuni 2017, 13:25
kas siin Banaanias üldse seadused kehtivad
to Arne29. juuni 2017, 14:03
Jutt ei ole valitsusest, vaid Riigikogust.
29. juuni 2017, 11:54
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. juuni 2017, 13:26
jah,tuleb kiiresti perega ja sugulastega punnu panna
Edc29. juuni 2017, 11:53
Aga siis on ju teistel rohkem privileege kes pole kodanikud,näiteks hallipassidega, nad ei kuulu kuskile ja sammuti rändavad ja saavad liisinguid ja lube,kool läbi ja liigu kuhu soovid keegi ei sunni kuskile sõjaväkke aega seal raiskama,erite Balti väed kus midagi erilist ei toimi midagi ei saa vastu öelda reamehele ,minnakse kaebama ja ne
29. juuni 2017, 11:52
eests on jälle suurepärane intriig :)
Tohoh29. juuni 2017, 11:48
Millest sellised plaanitavad repressioonid? Kas kõik noored mehed - naised ei olegi nii Isamaalised, nagu reformimeedia kinnitab? Et kõik mehed - naised aina rohkem tahavad astuda kaitseliitu ja noorkotkaks ja kaitseväkke jne.?
29. juuni 2017, 13:27
need pole naised vaid kesksoost mutandid
Tsahkne, Rõivas jne29. juuni 2017, 11:47
ei ole käinud sõjaväes. Lubadest loobugu.
29. juuni 2017, 13:28
nad ku.se.vad sellele valitsusele kurku isegi
Puhh29. juuni 2017, 11:46
Täiesti politseiriik. Kas selline taktika peaks suurendama patriotismi? Sama mis nõukaajal. Võtke load ära, jätke tööst ilma, aga selles vanuses on paljudel juba pere. Järelikult pere ei ole riigile oluline, aga sõjavägi on. Nagu Põhja-Korea. Tõsiselt või. Niigi noored lahkuvad Eestist. Midagi peab ikka väga mäda olema.
Ka valitsuses istujad peaksid sõjaväes käima. Viigu nüüd oma load hoiule nii Tsahkna, Rõivas jne.29. juuni 2017, 11:45
Imelik, et meie sõjaväge kamandab pooliku haridusega inimene ja ta ei ole ka sõjaväes käinud.
29. juuni 2017, 13:29
valitsuses pole ühtegi kes sõjaväes käinud ning samuti riigikogus
No nii, noored mehed!29. juuni 2017, 11:44
Oskate enda eest seista, või olete supinahad? Mingi seadus ei luba ilma põhjuseta koolitusdokumente kalleltki ära võtta. Kui seda teha lubate, olete ka seda väärt. Nii kui nii teist keegi Toompeal, meelt avaldamas ei käi. Närige siis muru! Sest kõrgemale ei ulatu! Eestlane on ikka nii lömmi taotud!
29. juuni 2017, 11:44
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
29. juuni 2017, 13:30
milleks neid to.ta.kaid kaitsta
putukas29. juuni 2017, 11:43
aga miks meile seda kaitseväge - meil ju nato vihmavari nr 5 olemas
Ants29. juuni 2017, 12:08
Sa tola tee selgeks, mida see Nato artikkel 5 tähendab ennekõike. Esmalt peab riik ise suutma end kaitsta.
Ma olen nõus, et mees peab kaitseväes käima, kuid hakata seda nüüd niimoodi sunniviisiliselt ja ähvardustega peale suruma...no ma ei tea, patriotism peab tulema ikka vabast tahtest, mitte pealesurumisega. Peale surudes käiakse see teenistus suure hädaga läbi ja peale seda saadetakse see riik, kus kurat. Mitte keegi ei taha siin olla, kui kõike asju piiratakse ja peale sunnitakse. Aga eks hirm Venemaa ees on nii suur, et ka sandid tuleb püssi alla saata!
Positiivne algatus29. juuni 2017, 11:43
Suurepärane idee. Äkki saab mõne siidikäpa, pehmo, memmeka või muidu desertööri lõpuks ka sõjaväkke.
29. juuni 2017, 13:31
sa tahad kõik valitsuse liikmed sõjaväkke saata,need peh.mod pole ükski käinud
aj29. juuni 2017, 11:41
Soovite edaspidi eesti keeles kirjutada siis minge kaitseväkke , vaadake mis meil toimub hübriidsõdalased "kolm õde" toimetavad üha aktiivsemalt,et võidelda okupantide eest ja nende õiguste nimel.
Hetkel võivad okupandid omas keeles Eestis kõikjal asju ajada ning okupatsiooni tähtpäevi pidada (9 mai) aga sellest on NEILE VÄHE. Soov on suurem mis see on?
Eestlastele vähem õigusi, Eesti NSV , Loone peaminister, Toom president ja Putin jumal!!!!
Mida värki29. juuni 2017, 11:58
Tegelikkuses on sees ikka USA väed. Järjest suuremaid militaarseid üksusi tuuakse sisse Saksamaalt. Aastakümneid siin elanud, töötanud ja makse maksnud Nõukogude Liidu kodanikke ei saa süüdistada Stalini ja Hitleri ajaloolistes sõjakuritegudes.
uuringu tulemus2. juuli 2017, 18:37
Te saavutate 29. juuni 2017, 11:32
ainult seda, et viimasedki pakkivad siit mänguriigist oma asjad kokku ja lähevad minema. Palju õnne!
mõttetu29. juuni 2017, 11:49
Enamikus euroopa riikides kohustuslikku väeteenistust ei olegi. On palgaarmeed. Korraliku väljaõppe saanud, pidevalt treeniv ja vabatahtlik, hästi tasustatud sõdurid. Täiesti mõttetu tänasel päeval eriti veel praegu kui kogu maailmas vaba liikumine, sellist asja peale suruda. Sõdigu need, kel selleks kutsumus. Vägisi sõdima kedagi ei pane. Vägisi armeesse sunnitud poistest pole kindlasti sõjas mingit kasu.
Huvitav.29. juuni 2017, 11:51
Tuleks teha nimekiri, kes meie riiki juhtivatest meestest on sõjaväes käinud?Riigikogu, ministreid, juhtivad ametnikud.
Kas,29. juuni 2017, 13:03
nad tohivad töötada nii kõrgetel kohtadel kui on seadusega pahuksis?
Kas tuleb juhiluba ära võtta ja muud hüved?
29. juuni 2017, 13:27
See nimekiri tuleks oluliselt lyhem, kes on kainud!
29. juuni 2017, 13:33
neist lu.dri.dest pole ükski sõjaväes käinud ja vabastuse saanud aju puudulikkuse tõttu
to /29. juuni 2017, 13:41
kas tõesti arvad, et sõda ja sõdimine on elus ainsad positiivsed asjad, mille nimel pingutada?
Paul29. juuni 2017, 11:30
Siinkohal peaks riik tulema ka vastu nendele isikutele, kes peale keskkooli ei saa minna (pole ruumi) ja on juba pere loonud. Siinkohal mõtlen ma seda, et kui on pere jaoks juba elamine pangalaenuga soetatud, siis ajateenistuse ajaks peaks RIIK täielikult peatama KÕIK maksed.
Samuti kui juba on laps, siis tagama perele vähemalt 1,5 korde miinimumpalga!
Kui need oleks tagatud, siis oleks mehi kordades rohkem. Ise olen läbinud, kuid tean kümneid mehi, kes nihvardavad just selliste murede pärast.
29. juuni 2017, 11:47
Mis pereloojad need peale keskkooli ka on!??? Hakkavad lihtsalt kodu mängima ema-isa rahakoti peal. Paari aasta pärast on moodustunud juba mitu kärgperet. Mis laste isa see saab ka olla, kes ei suuda oma peret ise toita. Ei ole vaja ka neid päikeselaene võtta ja muud jama kokku ajada. Aga pööbel leiab muidugi alati sada põhjust kuidas oma kodumaa kaitsmisest kõrvale viilida.
....29. juuni 2017, 12:00
"Siinkohal mõtlen ma seda, et kui on pere jaoks juba elamine pangalaenuga soetatud, siis ajateenistuse ajaks peaks RIIK täielikult peatama KÕIK maksed. "
Mitte peatama vaid tasuma kõik arved, sealhulgas elamuasemelaenu.
ooo29. juuni 2017, 11:30
Milleks kiusata noori mehi, Venemaa lõpetab varem või hiljem selle vabariigi piinad!!!
m29. juuni 2017, 12:29
Miks sa piinad enast siin vabariigis, võta oma kohver näpu otsa ja hakka astuma Venemaa poole
Surm29. juuni 2017, 14:25
Hakka astuma oma Venemaa poole, ahv.
29. juuni 2017, 18:56
reformierakond andis loa, jah?
to oooooonaneer30. juuni 2017, 20:09
naaber pidi ju roosasid tupsununnususse kandma ja meile üldse mitte ohtlik olema. :D
mis asja...29. juuni 2017, 11:24
kui nii meeldib ameerika värk miks ei tehta nii nagu ameerika s6javäes,vabatahtlik meelitustega ???Kuid karistus meetod tundub NSVL aegne mida kritiseeriti ja siunati,on siis see praegu 6ige?
Külaline29. juuni 2017, 11:24
Täiesti ajuvaba , mis siin riigis toimub. Iga tegevusetuse peale ähvardame juhilubade äravõtmisega. Kari tainapäid seal eesotsas. Võta üks ja viska teist.
Mõttetu külaline29. juuni 2017, 11:48
Kuidas sa pööbli ikka distsiplineerid?
Kui29. juuni 2017, 11:20
sõjaväkke ei lähe, tühistatakse matemaatika riigieksam. Selline lähenemine asjale on lapsik ja naeruväärne. Rahatrahv ja kinnimaja on ikka seadusekuuletule.
CDE29. juuni 2017, 11:20
Ah et privileegitute klassi looma?
luba29. juuni 2017, 11:17
ega luba ei sõida ... hea luua lubadeta-kogemusteta juhte.
Kuritegevus on lodud nähtus ja ei teki iseenesest - ühiskonnas luuakse eeldused, et teisiti ei saa ... miks ei saa (osad ju saavad) kuid kõigile neid eeldusi ei ole loodud (püramiidskeem). Võitjate-kaotajate ühiskond.
otse29. juuni 2017, 11:15
Prouad Mikko ja Pakosta. Kas naisterahvad on vähem kodanikud kui meesterahvad? Miks siis kohustus teenida riiki on vaid meestel?
Mees29. juuni 2017, 11:32
Aegade ämarusest alates on olnud meeste asi oma kodu ja pere kaitsmine. Häda vist selles, et osa mehe hakatisi ei suuda ära määrata kumb olla - mees või naine või veel midagi kolmandat.
to miis29. juuni 2017, 11:39
Mis krdi pere on praegustel 18-aastastel?
ajaloo vingerpuss29. juuni 2017, 11:43
neid, kel sünnib laps, vabastatakse kohustusest kaitsta oma kodu ja pere..
29. juuni 2017, 14:00
Jah, noormehi, kelle perre sünnib laps, ei võeta ajateenistusse.
Gees29. juuni 2017, 11:11
Mina läksin vabatahtlikult. Ma ei saa aru nendest tegelastest, kes nn. "haagivad" omale külge mingi tervisevea, et kõrvale hiilida. Simulandid. Üks kuulsain simulant on meie suur ja täies elujõus mees, kes tunnistati arstliku komisjoni poolt ajateenistuseks kõlbmatuks. See käis omal ajal meediast mitte vähe läbi. Meie korvpallur, kes on jõudnud NBA ridadesse. Aga noh - noor, tubli, tugev terve "härg" ajateenistusse ei sobinud.
29. juuni 2017, 11:59
Mõni aga sobib komisjoni otsusega, kuid ei pääse seaduse tõttu. Nad ju ei mõtle enne kui nuppu vajutavad. Partei tagatuba otsustab. Aasta pärast on teine kobar-koalitsioon ja jälle uus seadus. Nii nad lollitavad. Õiglane oleks ehk kui lapsele ei jätku kohta lasteaias, siis tema sõjaväkke ei lähe! Vms. Muidu elad palgast palgani ja siis oled veel võlgu kah ei tea mis eest. Peaks enne ikka olema riik ja alles siis selle kaitsmine.
Minu mehel29. juuni 2017, 12:30
on näiteks selgroog vigane ja lampjalad. Peale paarikilomeetrist jalutuskäiku tal alati selg valutab ja mitte vähe.
Käis seal sõjaväe arstlikus komisjonis ja arvati et ei ole tal tegelikult mitte midagi viga.
Sai pikendust vaid tänu sellele et meil oli laps. Aga probleem ju ei kao. Sõjaväes pannakse mitukümmend kilo selga ja metsa ja ikka kõva distants, kedagi ei huvita et füüsiliselt ei suuda lihtsalt. Vendadelt kuuldud kuidas on mingi jobu seal eesotsas kes pmst lõugab kõigi peale ja norib mõttetute asjade kallal näiteks voodi pole nii täpselt tehtud või on lihtsalt vaja kedagi kottida siis tõmmatakse kõik sassi ja kästakse uuesti teha. Alandusvägi mitte sõjavägi.
Samas tean ühte inimest kes tahtis hullult sõjaväkke minna aga ei tahetud kuidagi lasta, leiti üks häda ja teine häda. Kuidagi vist nihverdas ikka läbi.
Ja siis?29. juuni 2017, 15:46
Tuleb juhiload ära võtta, siis hakkab rohkem käima ja ajapikku ehk harjub valuga ka ära.
!29. juuni 2017, 18:20
Naiivne hing! Sest kui lubasid pole, siis sõidab lihtsalt ilma lubadeta! Praegu on selliseid päris palju. Eriti maapiirkondades. Kus töötutel ja samas napsilembestel napib raha nii autokooli kui ka korralike autode jaoks. Sõidetakse selliste sajaeuroste parsadega, mida ükski tehnokontroll läbi ei laseks.
Vanamees 29. juuni 2017, 14:07
Vene ajal oli nii ,nihverdasid ju kõik näitlejad ,lauljad ,n.ö. intelligents,nüüd sama ... Siis öeldi ,et okupatsiooni väed , mis nüüd ? Sama we?
jorss29. juuni 2017, 11:08
milleks keelata ja kiusata. Parem tehke asi nii huvitavaks, et mehed ise tunneks huvi.
29. juuni 2017, 11:18
Teatud grupid ei ole huvitatud sõjaväekohuslaste nimekirja sattumisest, küll aga trügivad sellised võimu haarama.
29. juuni 2017, 11:07
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
aga29. juuni 2017, 11:33
Milliste maade kodakondsust on võimalik taotleda elades Eestis?
Edc29. juuni 2017, 11:50
Eks vaheta selle hallipassi peale ) siis polevaja teenida üldse aj sammuti liigud seal kus soovid mööda kogu geiuropat,
...29. juuni 2017, 12:07
Halli passi ei anta, sest Eesti riik ei tohi võtta Eesti kodakondsust inimeselt, kes jääks seega kodakondsusetuks.
Juba ammu selline mõte29. juuni 2017, 15:48
Siis saaks vajadusel ka siit üha arenevast EU-st minema jalutada. No siis, kui kõrilõikajaid piisav kontingent kohal, maksukoormus viidud praeguse 74% pealt 100% peale, hetero olla on keelatud jms toredus.
Lugeja29. juuni 2017, 11:07
Riigi teenimine kaitseväes on auasi. Imelik et valitsus seda survestab, ehkki hoitakse riigivastaseid erakonnas pilpa peal.
29. juuni 2017, 11:19
Valitsus ei tea ise ka mida kõike ära teeks ja mille aast represseeriks, põhiline on külvata segadust ja vaenu.
No ikka ei ole küll29. juuni 2017, 11:31
Need orjapanga mängud pole kellelegi au asi!
kolla29. juuni 2017, 11:37
Sihukest aumõla aeti mulle vene ajal ka.Ära aja oksele oma patriotismiga.
oiii29. juuni 2017, 12:40
Ilmselt laob nüüd endale ise laike, juu tal on see auasi! irw
Peeter29. juuni 2017, 11:06
Tegelikult ikka võiks kõik teadmisi kinnitavad dokumendid ära võtta. Nii põhikooli, gümnaasiumi, kutsekooli kui ka ülikooli diplomid. Sest autojuhiluba on samasugune teadmisi ja oskusi tõendav dokument kui ükskõik kus mujal saadud teadmisi ja oskusi tõendav dokument. Ma ei poolda kaitseväest eemalehoidmist kuid ära võtta inimeselt kooli läbimise ja hariduse omamise dokumente, pole lihtsalt millegagi seotud kaitseväest eemale hoidmisega.
Ohtlik...29. juuni 2017, 11:20
...ju kui mingi raske terviserikkega hull rooli pääseb.
ja29. juuni 2017, 12:27
See, et mingid hullud pääsevad riigi pumba juurde on vist käpes?
29. juuni 2017, 11:21
Miljon põhjust noortel Eestist minema kolida, peamine on maa uusaasustajatele vabastada, kes loomulikult sõjaväekohustuse alla ei käi.
Kohutav29. juuni 2017, 11:27
Kes küll selle idee autor on ja mis õigusega? Kas tõesti midagi muud enam pole võimalik välja mõelda? See on vastuolus igasuguse mõistliku loogikaga. Tule taevas appi, kuhu me tänaseks jõudnud oleme?
To Peeter29. juuni 2017, 12:09
Veel parem idee, võtaks ehk üldse kodakontsuse ära? Kui niigi juba rahvast üle sõidetakse, saab seda protsessi kiirendada.
Käo Jaan1. juuli 2017, 10:27
tegelikult võiks lisaks kõigele ka silmad peast torkida,kes riiki kaitsta ei taha....las komberdavad kottpimeduses.
29. juuni 2017, 11:01
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
noh, memmekas?29. juuni 2017, 11:05
ei lähe29. juuni 2017, 11:38
Ei ole memmekas aga ei pea vajalikuks seda riiki teenida ja kaitsta
toto noh29. juuni 2017, 13:45
latseke, ma lasin püssist iga paugu pihta juba siis, kui sind veel issi kellakottiski põlnd
eu30. juuni 2017, 18:36
ei lähe/
merkel/junkeri ajupesu kannab vilja. Halli massi esimesed pääsukesed.
Mida siis vajalikuks peetakse? Kas on üldse mingid eesmärgid elus olemas, arvatalt mitte, sest seda ei peeta vajalikuks. Elan ainult hetkes ja homsele ei pea mõtlema, seda teevad emme/issi, kuniks neid on. Mis edasi, ei peeta vajalikuks ka mõtlemist - toimetame nagu peavoolust ette antakse?
Hhg30. juuni 2017, 00:53
Inimõigustest on asi väga kaugel. Kui riik soovib, siis võib ta oma riigis igasuguste sõidukite liiklemise üldse keelata. Juhtimisõigus pole mingi inimõigus.
ÕIGE kah!29. juuni 2017, 11:01
Täitsa arukas mõte. Nii mõnigi memmepoeg, kes arstlikus komisjonis napakat mängib ja komisjoni üritab ära lollitada. jõuab ehk viimaks kaitseväkke. Autoga sõit on ju väga mõnus. Kel tõsine terviseviga, seda see uus kord ilmselt ei puuduta.
Nõus29. juuni 2017, 16:38
Olen teiega täiesti nõus.
Mõtlik29. juuni 2017, 11:00
Nii palju siis EV põhiseadusest!? Kuidas valitsejate tahteid täita! Sunni ja ähvardustega? Eesti riik on koloniaalriik, mille näilist iseseisvust kaitseb Nato. Ajalugu näitab, et suurriikide maailma jagamine on kokkuleppeline!
29. juuni 2017, 11:26
Sügiseks on juba uued tuuled, saab näha kuidas EU armee ja NATO omavahel samu ressursse jagama hakkavad. Kesk-Euroopa on moodustanud oma riikide kaitseks täiesti uue piirikaitse liidu.
jaah29. juuni 2017, 11:51
Uusi makse tehakse aina juurde ja kõik läheb sõjarditele, et neil ikka "motivatsiooni" oleks sõdu alustada ja pidada.
Mõtle...29. juuni 2017, 11:28
...kui "hea" elu oli kui sibulad su eest hoolt kandsid.Vene praportsikute järeltulijad ja sinusugused sabarakud klähvivad nüüd siiani ,nii et lõuad vahtus.
Arne29. juuni 2017, 11:56
30. juuni 2017, 00:50
Mis siin PS-ega pistmist? Juhtimiseõigus on eriõigus, mitte põhiõigus.
riigi taotlus29. juuni 2017, 10:58
Noored mehed, minge Soome ja Rootsi.
Seal,...29. juuni 2017, 11:31
...neid nannipunne niigi palju.
Lugeja29. juuni 2017, 10:57
Naised kes pole 35-aastaselt sünnitanud võiksid minna 2 aastaks asendusteenistusse. Neil on selleks võimalus, ei pea ju kedagi kantseldama.
29. juuni 2017, 10:57
Võrdne kohtlemine? Kui riik suudab vastu võtta u. 30% kutsealustest (rohkemaks pole raha), siis 70% saavad juhiloa ilma igasuguse probleemita. Pakosta võiks nüüd oma kontori seisukoha välja öelda.
irw29. juuni 2017, 11:28
Leiti jälle uus autoriteet.
hmh29. juuni 2017, 10:56
ants29. juuni 2017, 10:56
Kas siis naised kes ei sünnita vanuses 18-28 jäävad ka juhiloast ilma vms???
õige!29. juuni 2017, 10:55
võtke tsahknalt ja muudelt kohe ära!
oot29. juuni 2017, 10:54
Miks see ei puudutaks siis naisi? Muide, esmalt võtke juhiload ära riigikogulastelt, kes pole kroonut teeninud.
mmm29. juuni 2017, 12:57
Naistele tuleb kohandatult see seadus. Kui 3 last pole, siis juhilube ei saa.