Maailm

Lugeja Soomes, anna teada, kas vastab tõele?

Sami Lotila ei ole jälle Eestiga rahul: toit on kallim kui Soomes! (223)

LISA KOMMENTAAR

12. detsember 2018, 11:20
Jää vait, kuradi soomlane!
maamiiz20. august 2017, 21:01
Jutt jumala õige ise ostin möödunud kul pakkimstega või kilo 2.49 juust 2,99 jäätis 24tk vahvli oma 9,95 munad 10tk 0,99 kanakints marinaadis 1,8 €jne
Ja nii ongi.19. august 2017, 23:28
Soomes paljud kaubad odavamad ja mitte vähe.
Milleks prisma 20. august 2017, 13:16
Grossikas või maksima käib kah
Krissu19. august 2017, 11:17
Mida te virisete, küsige tööl vastavalt palka juurde ja asi korras.
Kuulge19. august 2017, 08:53
soome kullaotsijad,minge kooli tagasi ja saate ka Eestis hästi hakkama,ei ole vaja jonnida seal karjas et kõik on halb
kuule20. august 2017, 20:15
sa eluheidik, saan aru küll, et imed omal kõhu täis ja arvad, et elu ongi lill, aga vaata, kõik ei taha endale sellist elu.
eesti ju 19. august 2017, 03:15
maailma kallimaid riike. palgad olematud,korteriüür + elekter. elektrit koorib riik sult kolmekordselt.
Joosep19. august 2017, 00:27
Naljakas on see et sõber tuli paari päeva eest Helsinki st ja ütles et "krt söögi peale ei läinudgi rohkem raha kui eestis , mis ime see on..." :D Fb teatas mulle hetkel seda sama viisakamas versioonis.
jah19. august 2017, 11:11
Tõesti väga naljakas.
trifiid18. august 2017, 23:35
Oleneb maitseeelistustest. Lidl on suvalisest Eesti poest odavam ja seal leidub ka söödavaid asju. Üsna palju Lidli oma brande, millest osa on ka Eestis tehtud (mõned piimatooted) Jutud saksa sünteetikast on üldjuhul müüt.
Ciabatta, mis lõpuks läheb kõvaks (mitte mädanema) maksab 99 senti. Selveris vaatasin, et samasugune on 4 eurot millegagi. Jõukalt elate! No aga need on äärmuslikud näited.
Soomlaste enda tehtud Aino jäätis (vist liitrine karp) on Soome Prismas päris kindlasti alla 4 euro, Eesti Prismas oli umbes 4.12. Käsi ei tõusnud võtma. Banaanid on vist enamvähem sama, hapukoor on Soomes rämekallis, seevastu juust jälle odav ja erinevalt Eesti omast kõlbab süüa.
Vorsti puhul peab vaatama, et lihaprotsent ikka 90 ringis oleks. Igasugust kräppi on ka, mida esimest korda soome sattunud vorsti pähe ära ostavad. HK oma näiteks ei tasu piiludagi, sest inimtoiduks see ei kõlba. Sama firma on muide Rakvere lihakombinaadi omanik ja vist sealt niisugune kraam soome satubki. Söödav vorst on Soomes kindlasti odavam kui Eestis. Leib pigem kallis kuid jällegi - erinevalt Eestist kõlbab enamasti söömiseks.
Tuunikalakonserv on samuti üks huvitav asi, mille ostmiseks peab soome sõitma. Oliiviõliga konserv on 1.40 ja see on ühes tükis filee, mitte purustatud mass. Lihakonservid on samamoodi - Eestist võib muidugi osta ca 2 eur kilo mingeid Nostalgia sarja rupskikonserve kuid soomes on korralik konserv 7 eur kilo. Ma ei tea, kas Eestis ÜLDSE korralikku konservi on?
Lidl19. august 2017, 08:52
Mis need söödavad asjad seal Lidlis on? Kelle jaoks söödavad?
trifiid20. august 2017, 12:14
Lidlis on suht väike valik ja kahte sorti asju. Head ja kallid ning ning odavad ja vaid hädaga söödavad.
Ciabatta, mida nimetasin ongi Lidlis koha peal küpsetatud ja kui õigel ajal ahjust tuleb saab kuumalt kotti ajada. 0.99 päts ja selle küpsetamine ega toorained pole mingi kosmoseteadus. Täpselt sama koostise ja maitsega päts on Eestis, Selveris üle nelja euro.
No nende kallim jogurt on selline, mida Eestis hiljaaegu veel polnudki. - 3,8 % rasva ning 12 % maasikaid on kuskil 1.75 kilo. Saksamaal ja Taanis tehtud juustud ca 5 eur kilohinnaga on OK, odavamasse klassi kuuluv Eestis tehtud juust on selline, mida ei võtaks. Pigem võib natuke raha juurde panna kuigi soomlased ise ajalehes kirjutavad, et imeodav ja täitsa normaalne kermajuusto.
Tomatimahl 1.10 liiter ja Aura või Gutta lögast iga kell etem. Kui janu vaevab, siis õunamahl on 0.49 eurot liiter (nii odavat eestis küll näinud pole ja mahl nagu mahl ikka)
Odavam saksa õlu oli ka vist 0.79 pooleliitrine purk ehlk umbes sama kui Eestis kuid pole sealt ega Eestist enam ammu õlut ostnud. Lätis ja läbi Rootsi Taanis/Saksamaal on oluliselt edulisem.
soomest tulnud18. august 2017, 21:58
toit on seal kindlasti odavam.Pidevalt on suured aled,sealt saab ikka palju soodasmalt kui meil osta.Loomulikult on mõningad asjad kallimad.Aga palgad on ju kolm-neli korda suuremad.ja muuseas see on müüt,et soome lihatooted ei kõlba süüa.Meil ostetud viinerid ja hakkliha sulab ju pannil rasvaks.Üks tuttav soomlanna ostis meilt lehttaigna sügavkülmutatud ja oli väga imestunud,et mis plöga see on.Vot nii.
soomest tulnud-le18. august 2017, 22:18
On inimesed, on arvamused, ütleks su jutu peale. Minu 25 aastat Soomes elav sugulane ütleb endiselt---õiget liha pole seal olemaski, õigest heeringast rääkimata...Ja siis ta kirjeldab värvikalt seda l i h a .
just 19. august 2017, 03:12
soome toit on jama. pole õiget maitset. mis peab soolane olema,on magus. Meira sinep,no tere talv. Vorstid.Väkk...mingi valmistoidu Lidl`ist ostad,teed karbi lahti,jube. Kommid. peale lagritsa suurt midagi polegi.see on müüt või,et soome lihatooted ei kõlba süüa ? No sööd sa ise neid Soome " lihatooteid " ? missugused meie viinerid sulavad pannil rasvaks ? Sellist lambajuttu pole enne kuulnud.
Nojah19. august 2017, 07:18
Rasvaks või mitte rasvaks aga Eesti viinerid ei kõlba praadida. Nõukaajast mäletan ema pani praeviinereid ja praemuna meile võileiva vahel kaasa, et praetud viiner säilib lõunani paremini. Praegu ei saa viinereid praadida.
njhh19. august 2017, 08:11
sardellid on veel jubedamad, sees on mingi purdu taoline ollus. pannil lagunes laiali, sei tuli, mitte rasv, mingi ollus. Koer ka ei söö. Kassist rääkimata.
no mina praen19. august 2017, 10:27
viinereid pannil.tulevad küll kuldpruunid ja krõbedad. ei tea,kuidas teie neid praete,et teil need "rasvaks" pudenevad.
valla sardell on19. august 2017, 10:28
Ärni19. august 2017, 12:49
Kes keelab? Pliiti pole?
19. august 2017, 12:49
proovisin rabarberilehe sees.noh
juga18. august 2017, 21:55
No sedapuhku Lotilal kahjuks täiega õigus.
21. august 2017, 19:57
ma just18. august 2017, 20:06
käisin soomes-ikka hullult kallis oli meiega võrreldes. ma siin saan kuus palga ja muude tuludega kokku mingi 2300 euri, ausaltöeldes elu nagu lill. elukaaslase palk ka siia veel juurde... sööme kolmekesi kuus mingi 600 eest. valmistoitu ei osta, teeme kodus tervislikku. kehakaalud kõigil korras. ausaltöeldes, täitsa ok elu siin eestis, kui viitsid õigel ajal ennast natukene kokku võtta, hariduse omandada ja alkashiks ei hakka. ahjaa, soomes oli toidu hind keskmiselt 2-3 korda kõrgem kui eestis. olid üksikud tooted-näiteks juustulaadne toode, mis maksis odavas poes umbes sama palju kui meil. tasub minna vaatama, enne kui kirema hakata ;-)))
ei tea20. august 2017, 20:53
millises Soomes Teie käisite? Purjus olite või? Eestlasedki ei osta enam Eestist toitu kaasa, kui Soome lähevad, isegi külakostiks mitte.Pole , kes sellist külakosti sooviksid.
Tõepoolest, miks?18. august 2017, 19:49
On paljud toiduained Soomes odavamad. Siin näiteks toodud Valio või ja samuti mitmesugused jogurtid on seda kohe märgatavalt. Muude toiduainete hindadega enam - vähem Soome ja Eesti võrreldavad. On ka kallimaid asju. Juuksur näiteks. Meie tööinimeste palk on aga kordi väiksem. Sealse toidupoe müüja ei tööta 500€ eest kuus. Pealegi sealsed ametühingud, sotsiaalabid, erinevad toetused aitavad inimestel lootusetut vaesust vältida.
Vene propaganda18. august 2017, 19:18
See Lotila ajab Venemaa propagandat siin. Ma ei tea, kas Soomes üldse mõni asi odavam on aga toit see küll pole.
Halloooo18. august 2017, 20:06
Sa vene propaganda oled ikka tõeline keldrikakand, no käi ära soomes, või hind on juba ammu eestis kallim , mitte nüüd ei langetatud hinda soome prismas, eelmine aasta suvel oleks ennast vigaseks imestanud nähes soome kohvi hindasid eestis
Muidugi vene propaganda18. august 2017, 20:16
issand jumal või on Eestis kallim kui Soomes :) Palju sa seda võid siis nüüd näost siise ajad ? Mine vaata kohvi hindasid Lätis sul jääb karp mitmeks tunniks kõrvuni lahti.
Muidugi18. august 2017, 20:41
Mulle pole seda võid ka vaja, asi ongi hindade võrdluses.
Muidugi vene propaganda18. august 2017, 20:50
hindade võrdluses on Soomes toiduainete hinnad 1/3 kallimad kui Eestis. M.O.T.T
19. august 2017, 10:51
algselt on tegu iltalehti eksperimendi põhjal kirjutatud artikliga. propagandast pole haisugi.
Käi 20. august 2017, 20:56
Soome sära ja ära aja siin niisama mulli, vene propaganda.Ikka päris mitmed aastad juba eestlased ei osta Eestis toitu kaasa kui Soome lähevad, sest Soomest saab sama odavamalt, välja arvatud alkohol ja suitsud.Käin Soomest ka riideid ja kingi ostmas, kvaliteet parem ja hinnad odavamad.
Vana Põder Eesti mestsat teavitas selle nädala alkuses:18. august 2017, 19:14
Lotila Sami söö lehti, nagu teisedki lapsed, või koli tagasi Soome ning seisa Kelan ja Helsinki Kallios leivän järjrjekorras!!! Palun seiska selline disinformatsioon ja selle müüg Soome ajalehti. Mine ometi kord kas tööle või tagasi Soome!!!
lihunik18. august 2017, 18:56
Turus ju!18. august 2017, 22:22
Kus nad seal täna jahti pidasidki,mis linnas?
Tule taevas appi. Kas keegi arvab et provokaatorit huvitab18. august 2017, 18:43
eestlaste toidukorv ? Eestisse järjepanu istutatud Soome meedia-provokaatorite ülesanne on külvata eestlaste seas rahulolematust oma riigiga ning kõige võimalikuga mis sellega seoses on.
Eestlased on ammu20. august 2017, 20:58
rahulolematud, seetõttu on 100 000 eestlast Soome kolinud ning saavad hästi hakkama.Nagu eestlastele omane, on suurem osa endale ka majad ostnud, sest eestlasele meeldib vabal aial oma saunas käia ja aias lilli kasvatada.
ohtuleht18. august 2017, 18:25
on vene propagandaagentuuri sputnik filiaal , selleparast ka sellised artiklid , mis on tais lausvalet.
näh18. august 2017, 18:44
kas freedomiteenrile peremees täpitähti eraldanud polegi?
näh-le18. august 2017, 22:22
See freedom meeldib meile,usu, idasikk!
soovitaksin 20. august 2017, 21:00
Teil arsti juurde minna, aga arvan, et olete sellega hiljaks jäänud.Kängund aju enam ei parane.
aga kes 18. august 2017, 17:43
keelab tal oma kodumaale Soome tagasi minna?Kui ei meeldi,mingu ära,kes teda kinni hoiab ?!Ega keegi temast siin puudust küll ei tunne ega taga ka ei nuta.!
Põdrakärbes18. august 2017, 17:58
Täpselt..mu sõbsu emake 90 aastane soomes.. tõuseb hommikul..joob apelsinimahkla ..võtab pitsi konjakit et veresooned laieneksid sööb natsa putru ..paneb TOOMAS ANNI plaadi ja Jussi Tumiola muusikakeskusesse ja tantsib..näole Nivea kreem v kitsepiimaga ..liigub ..ravimeid Ei Võta..vaid maarohuteesid ..mustikat pohla .. jm tarbib ja nende preparaate..Kõige halvem on veresoonte lupjumine ..see algab 25 -30 a .
Aga vabal ajal tapab kärpseid ja sõimab soomlasi,et nende rahvuslind on põdrakärbes
xxxx18. august 2017, 18:04
Aga kuhu eestlased peaks minema?
eks Siberisse,18. august 2017, 18:09
kui siinse eluga rahul pole.
Mehu Katti18. august 2017, 18:21
eestlased istugu oma natsionaal reservaadis nimega Eesti Vabariik ja hääletagu EKRE-mli poolt. See annab kõigile mitte eestlastele tuld ja nuuti ja varastab poole vähem.
Ori Matti18. august 2017, 18:37
kui kausi ligi saavad - küll varastavad nagu kõik teisedki.See on teil geneetiline.
näh18. august 2017, 18:24
valitseva kliki läbukari on ka tööle aetud.Tekst tuttavaks juba kulunud.Ikka pidevalt saadavad kedagi ja kuhugi .ODAV!!!
No18. august 2017, 18:38
kuhu su õel ja ilatsev irvitus jäi :)
näh18. august 2017, 18:42
marss lampkasti tagasi omasuguste junnide manu!Siva!
No18. august 2017, 19:03
piinlik ei ole emmi täis suuga siin matsutada, partjanka :)
vova shalomov18. august 2017, 19:18
näh, tuled ja lutsid mu varbaid, kohe !
kes keelab?20. august 2017, 21:01
Lotila elabki Soomes ja töötab ILTAlehtis, sealt ongi käeaolev artikkel tõlgitud.
just21. august 2017, 20:01
Mina ka ei mõista,kes on Lotila siia kinni sidunud?
Nojah18. august 2017, 17:18
Eestis pool kilo " Valio " võid 5,45€
Soomes sama võipakk 2,39€
No Soomes on ikka kallim ja meil odavam ja parem. Mis need numbrid ? Ei tähenda need midagi! "Postimeest" tuleb uskuda!
jama!18. august 2017, 17:37
Eestis ei osta mitte keegi poolekilost Valio võid. Eestis on võipakid 150-200 grammised.
500g18. august 2017, 22:25
ei tea,kes need Valio pakid siis sinu arvates ära ostab meie poodidest?
hinnatakse alla19. august 2017, 11:41
Hinnatakse alla ja siis põdrad ise käivad siin ostmas, sest neil on kallis.
kolm korda odavam18. august 2017, 17:17
Marlboro paki saab soomes kõigest 6,3 euriga. See on kolm korda odavam kui eestis.
21. august 2017, 20:03
Loodetavasti elavad tervislikumalt.
valetate18. august 2017, 17:14
Seda jama võib ju neile ajada, kes Soomes käinud pole, ülejäänud teavad, et Soomes on kõik poole kallim. Palka saab poole rohkem aga samapalju on ka kõik kallim. Kokkuvõttes pole mingit majanduslikku mõtet seal elada. Maksad korteri eest 1000 euri kuus.
Ise valetad!18. august 2017, 17:27
Kortereid on igas hinnaklassis alates 600€ Helsinki piirkonnas. Tallinnas on ka eramajade üür mitmeid tuhandeid kuus. Reformiametnikel kesklinnas kuuetoalised korterid käes. Mis mõtled, et alla 1000€ või! Mingis kesk-eesti linnas on korterid müügis 100€. Kas sellepärast seal kohe hea ja odav elada või?
Urmas18. august 2017, 18:15
Soomes on mitte poole kallim vaid kolm korda kallim.
Mingit paradiisi näiteks Helsinkisse tööle asudes ca. 3000 kuupalgaga oodata ei ole!
Toit on nii kallis! Korteriüür on jõhker!
Mis, eestis virisevad toidu hinna üle??? Soomes arvestades kommunaalkulude ja toiduhinnaga, siis Soome töötasu 3000 võrdub Eesti 900, Soomes on kõik nii kallis!
U-le18. august 2017, 22:26
Korteriüür on jõhker---sellega panid küll täppi!
Nojah19. august 2017, 07:28
Aga sa vaata, millised on sealsed ridamajade korterid võrreldes Tallinna Nõukaaegsete paneelikate korteritega?! Ja sedagi 30 m2 tuberikku ei jõua poemüüja palgaga endale üürida!
Nojah18. august 2017, 17:01
Meie Elekter on kallim kui mujal €uroopas. Siis veel riiklikud maksud ja aktsiisid jms. jama. See, et meie müüjate , lao- ja transporditöötajate palgad on €uroopa väiksemad ei kata muid kulusid. Seega palgad on poole väiksemad, aga hinnad kümme protsenti kõrgemad. Läti alkohol ja muud kaubad seal muidugi palju odavam. Soomes alkohol sama aga paljud toidukaubad odavamad.
18. august 2017, 16:58
Nüüd pole see soome enam miski,20 aastat tagasi oli mõtet seal tööl olla,Eestis saab väga hästi hakkama kui tahta,nännipunnid ja eluheidikud ronivad vist ainult soome
raha nimel???18. august 2017, 22:27
Ei saa ka aru,mis ajab inimest sinna,kus teda ei sallita.
Just20. august 2017, 20:01
vastupidi, eluheidikud ja nännipunnid jäävad eesti nälgima ja virelema, targad lahkuvad.
Koll18. august 2017, 16:43
Pole siin eestis häda midagi,mingu ostke norrast omale süüa siis
lilli18. august 2017, 16:36
soomega võrrelda on sama mis rootsi, norra või taaniga, meie peame end võrdlema pigem läti või leeduga. ja palku võrrelge eelkõige, seejärel ostujõudu.
käimegi18. august 2017, 18:11
Kurt Tumm18. august 2017, 16:29
vaatame,milal tuleb Jüriöö...jüri,tõmba enne heaga suuska.
esimees Mao18. august 2017, 16:23
Mida hullem seda kiirem lõpp.
18. august 2017, 16:18
Oleneb mida süüa,näiteks terve värske kana on eestis vähemalt 2 korda odavam,värske lest 4 korda, saiakesed 2 korda jne...ja proov sa soome prismast osta normaalset maksapasteeti, kartuli ,makaroni salatit, isegi koee neis ei söö.
Andruz Anzip18. august 2017, 16:15
jah,18. august 2017, 18:12
ma ka uskusin, et peale euro tulekut jäävad hinnad igavesti samaks.
Ei tõsta jah19. august 2017, 17:32
Krooni ajal andsin lapsele nädalas taskurahaks 5 krooni, nüüd 5 eurot. Ei ole ju vahet?!
21. august 2017, 20:07
Krušovice õlu18. august 2017, 16:12
Just praegu võrdlesin Prisma hindu kaupadel, mida mina ostan Eestist. Kõik kaubad pole just samad ja raske on võrrelda aga Eestis on siiski palju odavam. Soomes käies veendusin, et näiteks liha on poole kallim ja sealne kohalik eestlane ostis mingi firmakaardiga hulgilaost toidukaupu ja ikkagi oli minu arvates kõik palju kallim. Mina joon Krušovice õlut ja Eestis maksab see umbes 2 euri pooleliitine pudel. Soomes on sama õlu 3,5 euri. Seal Soome hulgilaos maksis kõige odavam kilone kohviubade pakk 16 eurot. Ma ei osta Eestist kunagi üle 10 eurost.
kurb aga tõsi18. august 2017, 16:21
just ostsin Lidlist 1 kilo espresso kohviubasid 6.95 või oli 6.99 vahet pole.
unes18. august 2017, 16:37
Me siin Eestis ostame unes seda kohvi 99 senti kilone pakk ja õllekohver antakse tasuta kaasa.
18. august 2017, 16:09
Tule taevas appi,enamus vist on soomes maalt ja hobusega....:)
Kallis, jah18. august 2017, 16:05
Pole küll Lotila austaja, kuid selles osas on õigus, et elu Eestis on ikka kohutavalt kallinenud. Palju on ka varjatud kulusid, mis esimesel hetkel märkamatuks jäävad . Kõigest võiks aru saada, kui palk oleks samasugune.
Jah18. august 2017, 16:23
Elu on kallis, ei vaidle. Aga Soomes nüüd küll asjad odavamad pole. Vaata kust otsast tahad aga Eestis on asjad siiski odavamad.
asjad?18. august 2017, 18:15
mina tellisin näiteks autoaku laadija Inglismaalt, tuli ainult pistik vahetada, toodi koju kätte ka. Soomest oleks saanud ka odavamalt kui Eestist, aga Soomest tellida ei saanud.
Johhaidii18. august 2017, 15:51
Ega see soome toit on võrreldes Eesti toiduga alla igasugust arvestust,tule taevas appi milline kiidulaul,kolhoosnikud olete we et aru ei saa et soomes on kallim kokkuvõttes
kuule kolhoosnik,18. august 2017, 15:59
võrdle palku ka, siis näed, kus on ka keskmiselt kallim. Minu pension on 297 euri, kas Soomes sama suur?
Johhaidii18. august 2017, 15:51
Ega see soome toit on võrreldes Eesti toiduga alla igasugust arvestust,tule taevas appi milline kiidulaul,kolhoosnikud olete we et aru ei saa et soomes on kallim kokkuvõttes
to pole tõsi18. august 2017, 15:49
kui kaua sa toiduta vastu pead ? Muud kaubad ei ole ju esmavajalikud nad võivadki kallimad olla.Seega eluks esmavajalik on ikkagi soomes odavam.
to, to, to, toit18. august 2017, 19:17
Miks ma pean toiduta vastu pidama, lammas? Toit ongi Soomes kallim. Toidust ongi jutt.
võrreldamatut ei saa võrrelda,18. august 2017, 15:48
sel juhul peab ka palkasid võrdlema.
Soome on kallim18. august 2017, 15:40
See on ju kõik puhas vale aga kõik kiidavad takka. Imelik.
M18. august 2017, 16:40
Mõned kaubad jah kallimad, toidukraam, kui oskame sättida/kehtib ka eestis/, sealiha jagu kallim, kartul-makaronid-piim-kanaliha, tomatid-kurgid, banaanid jmt, ei ütle, et odavamad, aga samas hinnaklassis küll.
Kallim?19. august 2017, 17:35
Ostsin Tarjoustalost Gevalia kohvi 1 euro pakk. Korraga ei müüdud rohkem kui 2 pakki. Ma käisin mitu korda, tõin kodu-eestlastele ka.
mnjaaaaa20. august 2017, 03:45
huvitav millal sina küll Soomes käisid TARJOUSTALOT POLE JUBA AMMU OLEMAS
Ostja18. august 2017, 15:40
Kui palju see alkoholiaksiis siis ka tõusnud on? Kas tõesti juba 30%? Millega seletada Grossipoes sellist hinnatõusu? Tahtsin kingituseks ühte viiuli või tšello kujulist alkoholipudelit osta. Alles oli selle hind 35 eurot, eile oli hinnaks juba ligi 46 eurot. Kuidas see hinnatõus nii suur on tulnud?
M18. august 2017, 16:32
Taara avitab! Kunst maksab ja nüüd võimalus taas kallimalt müüa. Teg: pole isegi naerukohaks enam meie aktsiisid ja maksud ja kohustused erinevaid aruandeid esitada. Igapäevaselt uudised: juku nii, juula nii, kui miskit norm ka
lugeda=telli päevapilet/kuupilet. Jah, ostan kuupileti, siis nädal enne pileti lõppemist tuleb kiri: a-la- teie leping lõpeb, uuendasime "musimagusat", saate veel parema hinnaga käekotte osta.
18. august 2017, 15:38
Need kes siin Soomet hirmsalt kiidavad ei saa ilmselgelt Eestis hakkama ja siis on solvunud riigi peale,pole see Soome mingi Imedemaa
aga Helsingi18. august 2017, 16:01
kuulub maailma parema eluga 10 linna hulka, mitmes Tallinn on?
21. august 2017, 20:11
Meil oli 50 a.kommunismi poole sammumist,kui Te juhuslikult ei mäleta.
mis sa seletad18. august 2017, 16:39
ma ei taha hakkama saada ma tahan hästi elada ja seda ka soomes teen
vanaema18. august 2017, 15:15
Ostsin kahele koolilapsele koolitarbed 50 euro eest, see on 782.50 EEKi, ja see on 7 825 rubla. Normaalne?
Normaalne koolilaps18. august 2017, 15:37
vanaema, 50 euri on 3473 rubla ja 65 kopikat .
vanaema18. august 2017, 16:21
Sa oled vist nii noor, et ei tea, et enne EEK-i olid rublad,vot tollase kursiga ma arvestasingi, mitte praegusega, lapsuke. Tol ajal palk oli 70 rubla ja elasime hästi.
Normaalne koolilaps18. august 2017, 17:00
Tean ikka. Enne rubla oli veel rubla ja siis enne seda rubla oli Lenin.
min a olin ka siis 18. august 2017, 17:54
noor ja sain 70 rubla palka,aga ma ei saa küll nõustuda,et selle palgaga sai HÄSTI ära elada.Olin küll kokkuhoidlik ,ei ostnud kalleid asju ,aga ikkagi oli kuu lõpus" näpud põhjas".Kas see on "hästi elamine"?Ma saaks aru,kui palk oli 700 rubla,siis jah võis hästi ära elada.Aga 70 rubla kuus?JULGEN KAHELDA.
xxxx18. august 2017, 18:13
No 300 rublase palgaga võis hästi ära elada.Samas õpetaja palk oli vist 120rubla.
Ülikoolis maksti stippi 40rubla ja ühikakoht maksis vist 3rutsi kuus.
mina18. august 2017, 18:19
lõpetasin 1972 aastal kutsekeskkooli ja algaja töötajana sain palka 180 - 210 rbl.
möh18. august 2017, 19:10
Kas te tahate Nõukogude Liitu tagasi või? Kui müüdi vaid 6 värvi värvipliitaseid, vahel harva ka 12. Vildikatest ja guaššidest võis und näha. Mina küll seda vaest aega taga ei igatse.
Kuule möh18. august 2017, 20:18
Kõiki uusi leiutisi ei jätkunud kohe kõigile isegi soomes mitte, soome penskarid räägivad mulle kuidas nad külmkappe hankisid kõigepealt enne kui neid poes vabalt sai osta , sama oli nl. S
ja jaa18. august 2017, 20:31
wc paber oli ka uus leiutis Nõukogude Liidus :)
18:19,-le18. august 2017, 22:31
Ära seleta, 200 rbl. sai näiteks majavalitsuse juhataja, sina oma kutsekooliga kohe kindlasti selle palga peale ei jõudnud.
21. august 2017, 20:13
Mina küll ei saa kiidelda,et 70 rublaga HÄSTI elasin.
21. august 2017, 20:13
pole tõsi18. august 2017, 15:03
See pole tegelikult tõsi. Võib ju tuua üksikuid näiteid kus mõni kaup on mõnes poes odavam kui mõnes Eesti poes aga keskmiselt on kõik ikkagi Soomes poole kallim. Seda on lihtne kontrollida kasvõi netipoodide kaudu.
kas18. august 2017, 16:02
Soomes on palgad ka poole suuremad või hoopis kordades suuremad?
lihtne18. august 2017, 14:59
Siin hoolitsetakse selle eest, et lihtrahvas ennast paksuks ei sööks. Aga kas soomlane ka sellest aru saab? Suhkrumaks on veel tulemas!
ja ja18. august 2017, 14:50
hakkad tööl kollegidega rääkima,et ikka raske on , teed tööd aga palk aastaid väike.Et peaks nagu sõnumini juhtkonnani vima.Ja mis juhtub ? Sind lihtsalt vaadatakse kui mingit reeturit või lolli.Ma ei saa aru,tõesti ,välismaalased ka imestavad,miks te olete kõige sellega nõus.See on ju teie elu ja väärikus...
Mis sa siis tahad18. august 2017, 15:50
et teised viiksid sõnumi juhtkonnani, et sinul on raske ja palk väike ? Ma ka ei saa aru miks sa ise juhtkonna juurde ei lähe ? See on ju sinu elu ja väärikus mitte minu või kellegi teise.
juhtkond vastab,18. august 2017, 16:04
kahjuks praeguse majandusliku olukorra tõttu pole võimalik rohkem maksta, aga omanikud rändavad koos suguvõsaga maailmas ringi. Grossi poes ka palgad väikesed, kaader voolab, aga Gross ostis helikopteri.
Mis sa siis tahad18. august 2017, 17:15
hoopis kopterit ja suguvõsa või tahad, et suguvõsa reisi ja kopterirahad sadada inimeste vahel laiali jagatakse ?
sina muidugi18. august 2017, 18:21
oled min. palgaga õnnelik?
18. august 2017, 14:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
unistuste Soome18. august 2017, 19:21
Eestis söödetakse broileri liha ehk kana koertele. Mul on tõukoer ja ma ei anna sellist kräppi isegi talle. Ime, et te seal unistuste Soomes kassitoitu ei söö.
Harry18. august 2017, 14:30
Kõike pole mõtet ümber jutustada aga Soomes on tõesti kohati toit odavam kui Eestis.
Viimase 15-ne aasta kogemus.
Maali18. august 2017, 14:22
Ma ei saa aru, kui ahned need töösturid ja kaupmehed meil võivad olla! Paljudes riikides on odavam ja palgad 3-4 korda suuremad! Kas me tahame tõesti saada riigiks, kus toit jääbki poeletile seisma, sest rahval pole selle ostmiseks raha? Sellest riigist hakkavad küll paljud lahkuma.
Üks vahe ka,18. august 2017, 14:22
miks Soomes hindu langetatakse, Eestis ei: Kui midagi kriibib, hakkab soomlane nagu üks mees streikima. Kas aga keegi mäletab, millal Eestis streigiti? Kulla rahvas! Millal ükskord jõuab kohale, et kunagi pole kurjategija endale karistust nõudnud? Ikka ja alati on vaid rahvad oma riikides korda majja löönud. Olin minagi kunagi sinisimne (Balti ketist alates). Käisin minagi Toompeal, meelt avaldamas. Mida sain? Rahvalt vaid kommentaarides sõimata. Lasin Soome jalga. Teenisin välja Soome pensioni, + Eesti abiraha. Minuga ärge enam arvestage. Olen oma välja võidelnud. Tehke teie, mis teie kohus.
Kas sa üksvahe18. august 2017, 14:39
tahad veel sõimata saada, et isegi Soomes rahu ei saa ?
Mari18. august 2017, 14:20
kus need Lidl poed veel on
tark19. august 2017, 16:04
googelda, sul nett olemas1
mart18. august 2017, 14:12
Sami Lotilal on igas suhtes õigus, ta pole mitte kriitiline vaid räägib lihtsalt objektiivset juttu.
18. august 2017, 14:08
äri eesti banaaniariigi moodi .
jajah18. august 2017, 14:04
Minule kui suurele kohvisõbrale on üllatuseks Rimis Lavazza qualita oro 1kg ubade hind-25 euri!!?? Ohjaa...Euroopas on selle hind 12euri! Pange takka nn bisnesmenid!
"Lugeja Soomes, anna teada, kas vastab tõele?"18. august 2017, 14:02
Lugeja Soomest, annan teada, jah, vastab tõele!
18. august 2017, 14:00
ega seda eesti võid ei osta kümneeurose kilohinnaga mitte keegi. lätis on odavam, soomes on odavam... ja kvaliteet on neil ka parem!
ühiskonnakriitik18. august 2017, 13:55
Hinnad kõrgemad kui Soomes, aga palgad ja pensionid 5-6 korda väiksemad. Ja siis veel öeldakse, et Eestis on hea elada?!
to Ele18. august 2017, 13:55
kas sa arvad, et soome sündis heaoluriigina ?.Ei,kindlasti mitte.Oli ka seal tohutult vaesust ja madalad palgad ja pensionid.Inimeste mentaliteet on teine.Ei ole sealgi paremad tööandjad,kes tahaks sulle vabatahtlikult suurema palga maksata.Kõik on välja võideldud.Suured streigi kuuekümnendatel,tugevad ametiühingud.Julgus minna oma õiguste eest edasi,saagu mis saab.Ja inimeste ühtsus.Ei ole nii nagu meil-sa mine streigi,mina lähen tööle.Soomes võib selline inimene peksa saada kui streigi ajal tööle ilmub.Et ärge arvake,et see heaolu on lihtsalt niisama tulnud.Selle eest on rahvas vaeva näinud.
@to Ele18. august 2017, 14:18
Mul oli Helsingis mõni aasta tagasi juhtum.Käisin peale tööd tuttavatel külas ja jõudsin hilja koju.Ei vaadanud uudiseid ega viitsinud lehte lugeda.
Hommikul läksin metroosse,et raudteejaamast lähirongiga tööle sõita.Võtsin metroorongis värske lehe ja loen...lähirongide juhtide streik.Ma,lollikene,arvasin midagi nn.Tallinna bussijuhtide streigi taolisusest (1-2 bussi ei sõitnud liinile ja need bussijuhid olla hiljem vallandatud).Jõudsin raudteejaama-he-hee-ei ükski rong liikunud.Jooksin siis maa alla tagasi,et Herttoniemis Malmi bussiga tööle saada.Helistasin tööle,et jään hiljaks-streik jne.Vastati,et ära muretse-enamus jäävad täna hiljaks.Kes autodega ei käi.
See oli streik,mitte pullitegemine,nagu Eestis.
???18. august 2017, 14:42
Kas streik toob raha riigikassase juurde või ?
Kas riigikassa18. august 2017, 15:22
on töölise rahakott?
Mida sa muudki bläägutad - riigikassa-riigikassa-riigikassa, samalajal kui jutuks tulevad palgad oled sina esimene kes:
"kas riik sulle palka maksab" taas lahmima kukud.
Pohlad see riigikassa - enamus läheb nagunii maksumaksjale mitteoluliste asjade kuluks sealt.
???18. august 2017, 16:06
Täitsa nõus! Pensionärid riigikassast maha- mitteoluline kulu maksumaksjale :)
kas sa ise 18. august 2017, 18:00
oled kindel,et ise mitte kunagi pensionäriks ei saa,jääd igavesti samavanuseks kui praegu?
ja siis18. august 2017, 18:24
võid kaotada elu, kui rahatu pensionär su maha lööb, pärast vanglas prii elamine ja läheb maksumaksjale kordades kallimaks.
???18. august 2017, 18:33
ma olen kindel, et streik raha juurde ei too ja kui olen 65-70 aastat vana siis sellist luksust nagu pension ei ole olemas.
osaliselt vastab18. august 2017, 13:54
Võikilo 3,98€, Eesti juust 4€kilo, Arla odavam juust isegi 3.3€ kilo.
Ka liha on kohati odavam (hakkliha 4.5€ kilo, sea kael ja välisfilee 4-6€ kilo).
Kommid odavamad.
Aga eks see võrdlemine ole nii ja naa.
Vaata, mis18. august 2017, 14:25
Lidl-is "Eesti juust" maksab!
janco18. august 2017, 15:57
3.90€ e-piima juust kaaluga 1kg
möh18. august 2017, 19:17
3.90 pole juust, vaid on juustulaadne toode. Kui tervis lubab saasta süüa, siis laske käia...
just tulin18. august 2017, 13:49
ostsin paarisaja euri eest eestisse toitu kaasa. soome või oli eriti soodne Prismas-1.89 pool kilo.
Riietest rääkimata-suveriided mõne euri eest,korralikud puma tossud 20 euri jne jne.Tõest, poes käies märkad alles, kui suur on ikka hinnavahe asjadel. Ja tegelikult kui paljud soomlased teenivad nii 600kuus ??? Enmus ikka 2-3 ja 4 tuhat.Pole siis ime ,et elavad hästi.
vanaema18. august 2017, 14:02
Talvel ostsin lastelastele Kuoma saapad 60 euri paar. Pärast tuli välja, et Soomes Prismas nad maksid 35 euri.
Kuoma18. august 2017, 14:16
Eesti Prismas maksid kindlasti alla 40 euro Kuomad eelmisel hooajal.
@just tulin18. august 2017, 14:26
Ma juba ammu Soome eriti toidukraami ei vii.Heakene küll-suitsuvorsti ja Eesti leiba+veel üht-teist,mida Soomes ei ole.
Koju olen toonud paljusid tooteid,mis on head ja ka hinnalt tunduvalt odavamad kui eestis.
mis sa seletad18. august 2017, 15:30
kõike on soomes saada lähed eesti poodi ja pole vaja eestisse traavida.2018 on eestis ka LIDLid juba olemas kus kaup on odavam kui mujal.näiteks Lidlis maksab või alla 5 € kilo ja eestis tehtud juust 4€ umbes kilo.
vanaema18. august 2017, 15:45
Kas sa hinnasilte vaatad ka nende eesti poodides Soomes?
ei vaata18. august 2017, 16:18
kui laevapileti rahaga seal ju käid pole vaja vaadata
No18. august 2017, 13:48
Haige juhm see Lodila,käi kuu aega soomes poes,näed kuidas on ostukorv kaks korda kallim kui Eestis
Ongi nii või?18. august 2017, 14:28
Kus delikatesside keskustes sa Soomes käid?Kui sa üldse Soomes olnud oled?
18. august 2017, 14:35
sina no oled juhm, sest oled refikas pugeja.
Ei18. august 2017, 14:45
oska arvata, millist toidupoodi sina küll siin soomes kasutad, arvan, et lahmid niisama ja tegelikult ei tea sa hindadest soomes midagi.
Rehvikad ei teagi18. august 2017, 15:30
Olen ka soomes elanud ja olid hinnad juba 6-7a odavamad, riided olid 3-4korda odavamad kui samad asjad siin. 60€ särgi sai soomes kätte 15€, meil sama kaupluse kohalikus esinduses küsimusele hinnavahe röögatust suurusest vastati, et mul olevat eelmise hooaja kaup, et neil alles tuli - no mina ostsin soomest särgi kevadel 12euriga, siin JackJonesis oli sügisel sama särk 54.99 - vot sul hooajad. samas nüüd saksamaal - riided umbes 2x odavamad kui soomes ja toidukraam ka odavam kui soomes - samas on palgad kõrgemad kui soomes :p
Ausalt öeldes Soomega võrrelda ei oska , 18. august 2017, 13:47
aga kallid on tõesti toitained , ei olnud kaks nädalat näiteks käinud kodu Konsumi poes ,külastasin teisi poode Maxsimat , Grossi ja Selvereid ,olin tõeliselt shokkis nii mitmedki toitained olid päris oluliselt kallimaks läinud ja mõnedel hinnad jäigalt püsivad , mitte kunagi ei leia nendelt niiöelda kollaseid silte ,mis on päris igapäevased toitained , aga nendes teistes ,mida linnas külastan on palju odavamad kui on Konsum .
Ma oskan.18. august 2017, 14:30
Ega märkimisväärset hinnavahet ei ole.Mõni esmatarbekaup on Eestis odavam,aga mõni ka Soomes hulga odavam.Keskmiselt teeb 1:1.
Seevastu palgad ja töötingimused-ei kannata võrrelda.
Maamiis18. august 2017, 13:46
Kujutage ette mis juhtuks kui Soomes,Rootsis käitutakse invaliididega nii nagu Eesti tööjõureformi korral! Neilt võetakse ju nii arstiabi kui toetus kui nad tööd(mida pole) ei tee!
vanaema18. august 2017, 13:44
Samil on õigus. Te võite sõimata teda nii palju, kui tahate, aga tal on ÕIGUS!
Ele18. august 2017, 13:43
Mitte mingis mõttes ei saa Soomet Eestiga võrrelda. Soome on heaoluriik, ei raiska raha mõttetuteks sõjamängudeks, seal on peamine hoolitsaus oma inimeste eest vastupidiselt meile. Eelmine valitsus viis meid elatustaseme poolest iimaste hulka. Meid võib võrrelda vaid kõige vaesemate riikidega. Soomes on palgad ja pensionid palju kõrgemad kui meil ja seal võivad olla ka toiduained kallimad, kuid ma kahtlen, et on.
Tõepooles, kaua võib!18. august 2017, 14:13
Soomes tuleks kohe muumimamma ja võtaks Elekese opa, teeks pepukese puhtaks ja topiks pudrulusika ka suhu. Ei ole ühtegi riiki maamuna peal peale Eesti kus pension on ikka ja jälle ainult 300 euri ja palgad nii väiksed, et karjuda ka enam ei jõua suurest näljast ja vihast, et miks mul küll ei ole kõike seda mis Soomes.
no18. august 2017, 14:58
Soomlase pension on -maksud maha- 1370.-kätte.
aga minul18. august 2017, 18:28
297 euri kätte (pangaarvele).
21. august 2017, 20:28
Kuidas Soome sõjamänge nimetatakse?
madis18. august 2017, 13:42
Mina viibin hetkel Itaalias. Hinnad sellised: tass kohvi rannapromenaadi kohvikus (hea masinakohv või cappuccino) 1,30€, veiseliha kilo 6-7€, pudel Heineken õlut (0,66liitrit) 68 senti, pudel head veini 3-4€, on ka halvemaid veine 1€ liitrine pakk. Kana, sealiha umbes Eesti hinnaga, piim natuke kallim.
M18. august 2017, 16:59
Ära tee kadedaks :)
Tass kohvi oli eelm, suvel mandrilt saartele kallim ku soome sõidu laevadel. Veepudel laeval ka 1,30+. Kohvi vist kas 2,30-2,70. Mis marki, ei mäleta enam. Ju tavaline, must, papitopsis. Inglismaal ka odavam osta nii kohvi-riideid-veine-viskisid ku siin kohapeal.
Tea 19. august 2017, 02:00
Ära plära, Itaalias on piima ja lihatooted kallimad kui Eestis. Veinid ja kohv on muidugi seal odavamad, kohvi saab paljudes kohtades 1 euroga.
piiks18. august 2017, 13:42
ei saa aru miks Lotilat pekstakse,ega tema siin kaupustes hindu määra! ja elu on jube k
vähk18. august 2017, 13:38
tulin nädal tagasi Tšehhist ja uskuge või mitte rahakott naerab nii Eesti kui Soome üle.olin seal 2 nädalat oli aega vaadata,mõelda ning võrrelda.
18. august 2017, 13:29
Tead Lodila,äkki koliksid sinna halli Soome tagasi? Trendikas ja väga soositud Tallinn jaksab neid hindasi pidada kyll.
milles Lotila süüdi on?18. august 2017, 13:49
et julges välja öelda?
Trendikas sibulaküla18. august 2017, 13:55
Eriti trendikas on Keskturg ja Tartu mnt (kino Eha) Maksima - puha Euroopa Liidu ainsas keeles suhtlus.
18. august 2017, 14:00
trendikas Tallinn...? Eesti ei ole ainult Tallinn et sa teaksid. Võta silmaklapid maha ja vaata kaarti, peale lennuvälja on nii mõnigi koht veel, mida nimetetakse Eestiks. On meil ikka jobusid ...
On18. august 2017, 13:28
Õige,äragu käigu eestis söömas.
Olev18. august 2017, 13:26
Eestis ju toidukaubal käibemaks 20% Soomes mingi 7-8%.
lemps18. august 2017, 15:21
Saksamaal toiduainete käibemaks 9%
suurepärane!18. august 2017, 13:20
siis püsib see lodila kodus ehk soomes.
fänn18. august 2017, 13:32
Täpselt..mu sõbsu emake 90 aastane .. tõuseb hommikul..joob apelsinimahkla ..võtab pitsi konjakit et veresooned laieneksid sööb natsa putru ..paneb TOOMAS ANNI plaadi muusikakeskusesse ja tantsib..näole Nivea kreem v kitsepiimaga ..liigub ..ravimeid Ei Võta..vaid maarohuteesid ..mustikat pohla .. jm tarbib ja nende preparaate..Kõige halvem on veresoonte lupjumine ..see algab 25 -30 a .
no on ikka maitse! 18. august 2017, 18:28
Seda Toomast ei tahama mingil juhul kuulata,on paremaid lauljaid.
penskar18. august 2017, 13:20
Eks ta tuli siia,sest siin oli odavam.Nüüd siis pambud kokku ja Soome tagasi.
Käisin hollandis ja 18. august 2017, 13:20
seal hinnad odavamad kui eestis
18. august 2017, 13:33
aga see riik on ka kultuurriik võrreldes eestiga
Faschistlik riik ahistab juustukesi18. august 2017, 13:16
Sellist hirmsat arengut oli ette n@ha.
18. august 2017, 13:15
Kartulisalat
Soomes 400g 1.50-1.80€
Eestis 700g ca 4€
18. august 2017, 13:49
soome kartulisalat on äädikat ja säilitusaineid täis,eesti oma on ikka värske ja maitsev ja mis puutub valmistoitudesse,siis need on ikka eestis oluliselt odavamad ja paremad kui ülelombi.
aga18. august 2017, 14:50
sa lammas ära osta seda poolvalmis äädikaga salatit, kuhu tuleb ise asju juurde lisada, tundub, et oled nii loll, et ei oska karbilt lugeda, miks ja milleks.Osta valmis tehtud salatit ja saad ise ka aru, kui värske see eesti kartulisalat on :D.
18. august 2017, 18:19
mis krdi valmis tehtud salatit seal soomes on?plastkarpides atria ja muu vabrikup sk.valmistoit on üldse niisugune kirves,et eestis saad igal juhul palju odavamalt.ja ise oled lammas,krdi küprok!
küprok20. august 2017, 20:09
või mitte aga sina pole vist elus soomes toidupoodides käinud, et ei oska leida normaalset valmistehtud salatit ja kui ka valmistehtud toidud sinu jaoks kallid on, siis, sorri, näri eestis turvast edasi.
Putskin18. august 2017, 13:55
On odavm jah, kuid (äädikat täis, et ei rikneks) süüa ei kõlba, nii et kokkuvõttes tuleb palju kallim.
Ega Soome kartulisalat.18. august 2017, 14:33
Väga süüa kõlba küll.Peab ikka midagi sisse segama.
nimetu18. august 2017, 13:13
aga näed penskar elab 300ga, MAKSAB maksud elamiseks 60 euri,aga ikka elab, valitsus mõtleb uusi plaane kuidas penskareid kõrvaldada
uus plaan18. august 2017, 13:35
mis üle 50-ne jätta ilma arstiabita ja vajadusel kiire eutanaasia
18. august 2017, 13:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
rebu18. august 2017, 13:20
Täpselt..mu sõbsu emake 90 aastane .. tõuseb hommikul..joob soome apelsinimahkla ..võtab pitsi soome konjakit et veresooned laieneksid sööb natsa soome putru ..paneb TOOMAS ANNI plaadi muusikakeskusesse ja tantsib..näole soome Nivea kreem v kitsepiimaga ..liigub ..soome ravimeid Ei Võta..vaid soome maarohuteesid ..mustikat pohla .. jm tarbib ja nende preparaate..Kõige halvem on veresoonte lupjumine ..see algab 25 -30 a .
lihtsalt infoks18. august 2017, 13:27
Nivea on Saksa toodang
18. august 2017, 13:36
ddd18. august 2017, 13:58
memm on seniilne ja arvab et soome oma
@Jaanus18. august 2017, 14:48
Kinnisvaraga on,kuidas on.Tallinnat ja Helsingit võrrelda ei kannata.Käisin kord müügikuulutuse peale Munkkiniemis (elasin sealsamas) 2-toalist korterit vaatamas.Samaväärne mu Mustamäe korteriga.Munkkiniemi korteri hind oli 226 000 eurot.Mu Mustamäe korteri (ülesvuntsitud igatpidi) turuhind üle 75 000 ei küüni.
Soome on suur ja lai.Aasta tagasi müüdi kena 2-toalist korterit Põhja-Karjalas hinnaga 17 000 eurot.Piltidel oli ilus korter,ilus maja,ilus ümbrus.Aga...lähima poeni oli 16km.Muud värgid veelgi kaugemal.Ja töövõimalused praktiliselt 0.
nagu meil18. august 2017, 18:34
Hetk18. august 2017, 13:00
Elatustase on Eestis väga madal võrreldes Soome ja teiste riikidega. Miks rahvas vaikib jääb arusaamatuks. Valitsust tuleb väljavahetada seni, kuni Eestis on elukõlblik elatustase.
Miks vaikib?18. august 2017, 13:08
Võta või siinnegi - rahvas SUNNITAKSE vaikima. Ka sessamas ohtulehe kommentaariumis on hea kui 10st 1 kommentaar ilmub. Sa kirjutad, avaldad kuid sa ei näe seda kommi tavaliselt enne kui tsensor on üle vaadanud, isegi kui see vastab reeglitele siis kui oled mõnes teemas otsekohesemalt ja julgemalt väljendunud siis see komm ei jõuagi eetrisse - suukorvistamine on eesti edu aga see ei kesta kaua - vaikus enne tormi
18. august 2017, 13:38
see polisei-pätiriigi tunnused kui ainult sellist läga pead ajama
Miks vaikib?18. august 2017, 14:53
Õhtuleht on siiski suht liberaalne.Delfinaariumis on mul järjekordne kommentaari veto.Ei mäletagi,kas andsin mõnele padusovetile nina pihta või avaldasin ausalt arvamust islami kohta.Kuid...ma ei ole ühtki ebatsensuurset väljendit kasutanud ega kutsunud ka üles kaootilisele vägivallale.
Ju tõtt on valus lugeda ja mõista.
maamiiz20. august 2017, 21:03
valitsuse käed jäävad lühikeseks lääne ja eesti kapitalistide ihale ja võimalusele siin teenida
nii um18. august 2017, 13:00
et hinnad euroopa kõrgemad aga palk .. olematu! Ettevõtjad ilmselt veel lapse kingades-juurde hindlus 200-500% ja siis virisevad ,et riik piinab maksudega !
kõik on suhteline18. august 2017, 12:56
Lotila suhtes kehtib üks venes levinud nali: siil nuttis ja oigas, aga sõi kaktust edasi... Ja Eesti põhihäda pole mitte hinnad, vaid i...odid. Mingu siis Elvasse, sealne valimisliit tahab kõik lihakaubad ära keelata. http://arvamus.postimees.ee/4213911/ivan-makarov-valimiste-haiguslugu-pustistest-juustest-meningoent...
Huvitav?18. august 2017, 12:51
Eestimaalased ise on rahul ja tema ei ole? Meie omal maal arvame, et toit võiks veelgi kallim olla. Las soomlased lähevad kadedusest lõhki!
mina küll "eestimaalane" ei ole18. august 2017, 13:21
olen eestlane. aga olen rahul.
elad18. august 2017, 18:36
18. august 2017, 12:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
18. august 2017, 13:41
K Menu18. august 2017, 12:49
kohv pool kilo pakk 1,59,hea kohv,eile Supermarketist ostsin,jätkuvalt selle hinnaga ja palju muudCMs lohifilee norra 10,50 kilo filee jne jne
Soome Lidl?18. august 2017, 14:55
Suhteline värk.Mõni toode on Lidl´is kallim kui isegi K-Marketis.
Aga on teatud tooteid,mis on saadaval vaid Lidl´is.
Lotilal18. august 2017, 12:47
jumala 6ige jutt,olin kuu Eestis ja oskan v6rrelda,peale alko tubaka ja bensu on k6ik sama v6i kallim,toit siis,kohvi ja palju muud kannan eestisse,juba wc paberi
18. august 2017, 13:44
mina käin nüüd ainult Lätist süüa ostmas ning auto kütet ning kõiki remandi materjale Valmiera ehituspoest,sest hindade vahe mitmekordne
Helsingist pisut kaugevõitu.18. august 2017, 14:56
Ei tea mille eest18. august 2017, 18:03
Raha ei ole, pension on väike ja palka ei saa. Aga Valmierast ostan kütet, remondi materjale ja süüa ka :)