Foto: ALDO LUUD
Seisukoht
22. august 2017, 17:25

Seisukoht | Ahv apteekriks (7)

Ravimiamet ei luba, et videosilla kaudu konsulteerimise järel ulatab apteegis kliendile tabletid inimene, kel pole taskus proviisori või farmatseudi pabereid. Seda riigis, kus meedikud nõustavad inimesi lausa telefonitsi ja varalahkunud külamehe kallid ravimid toimetab tema lesk naabrinaisele. Seda riigis, kus majanduslikult kehvemal järjel inimesed toovad ravimeid idanaabri juurest hõlma all.

Ravimiamet selgitab keelamist talupojamõistusega inimesele arusaamatus keeles. Et mitteapteekril pole õigust võtta nelja tabletilehega karbist ühte ja seda kliendile anda; et klienditeenindaja ei oska lahustuvat tabletti soojas vees lahustada; et klient ei soovi privaatsete andmete teenindaja kätte sattumist ja nii edasi.

Kui arsti poolt välja kirjutatud ravimi toob vanainimesele koju valla sotsiaaltöötaja, siis temalt ei nõuta proviisori oskusi. Kui sotsiaaltöötaja oskab nõu anda, kuidas tabletti vees lahustada, oskab seda kindlasti ka koolituse saanud klienditeenindaja.

Nii mõnigi inimene ei soovi suuremas apteegis sabas seistes, et teised kliendid kuulevad, mida ta osta soovib. Ometi siin privaatsusprobleemi ei nähta.

Kliendil ei ole mingit vahet, kas tabletikarbi ulatab talle inimene, robot või ahv. Kui seadus kohustab, et proviisor peab füüsiliselt apteegis viibima, siis tuleb seadust muuta, mitte keelata.