43 kommentaari

L
leo  /   14:58, 14. sept 2017
On palju koole, kus õpetajale laotakse lisatöid järjest selga, lidatasu aga maksta pole ette nähtud. Naeruväärne on praegu see, et tähelepanu pööratakse ainult noortele õpetajatele, aga alamakstud ja ületöötanud keskealisi õpetajaid ei väärtusta siiralt ega tasusta nende panust, kogemust ja vastutustundlikku tööd ei riik, omavalitsus, koolidirektor. Ometi loovad just nemad vaimse keskkonna, kuhu noor õpetaja tööle tuleb. Kahjuks ootab noor õpetaja tuge, abi, nõustamist tihti rohkem, kui diplomeeritud spetsialist seda tegema peaks.
J
Jah  /   10:31, 14. sept 2017
Mind, kui kunagist õpilast huvitab, miks nõuka aja õpetajad õpetavad ka praegu koolides õppeaineid, mida nad õpetasid teise riigikorra ajal, siis millisele riigikorrale on nad lojaalsed?
E
ei saa panna kõiki lapsi ühte patta!  /   13:55, 13. sept 2017
Ma olen seda pidevalt rääkinud! 1 tõrvatilk rikub teatavasti kogu meepoti ja samuti piisab vaid 1 halvasti käituvast lapsest, et kogu klassi õppetöö oleks igapäevaselt häiritud!!! Mis juhtub, kui visata mädaplekiga õun ilusate õunte hulka- ka teised hakkavad mädanema! 1 klassi astuvate laste kohta tuleks küsida lasteaiast iseloomustust, sest selliste laste vanemad üritavad väga osavalt oma probleemseid lapsi sokutada tavakoolidesse, tavaklassidesse ja keegi ei ütle, et see on väike saatan, kui just ise uurima ei hakka ja seda peakski hakkama tegema! Kui ikka on olnud sõnakuulmatu ja pidevalt probleemne laps juba lasteaias, võiks olla koolilõigus keelduda. Vanemad vaadaku ise. ma tõesti ei mõista, miks kogu klass k. a lapsed, kes tahavad õppida ja õpetajat kuulata, miks nad peavad kannatama? Niisugused lapsed, kes ei oska käituda ja pidevalt tundi segavad, on kõik käitumis-ja tähelepanuhäirega ning vajavad õppimist eripedagoogi käe all, mitte tavakoolis, ega tavaklassis! tavaklassis peab õpetaja 10x tunni jooksul seda ühte keelama ja pidevalt kontrollima, kas ta teeb kaasa jne- see ju aeglustab kogu klassi tööd jne. Muuseas vastutustundetutele vanematele teadmiseks, et tavapedagoog ei pea oskama, ega tegelema klassi häirijaga s.t tähelepanu või muu häirega lapsega. Eripedagoogiks õpitakse veel lisaks ning see õpe võtab veel 2 aastat ning nad töötavad erikoolides, sest niisugused lapsed peaksid käima väikeklassides jne. Minu poolest tehtagu erikoole juurde ja need olgu tasulised! Vastutustundetutele vanematele mingigi kooliraha. Ei ole ikka nii, et viid oma mädaõunu normaalsete laste sekka, kellest vanemad on hoolinud ning kasvatanud lapsed viisakateks.
E
Ene  /   11:07, 13. sept 2017
Olen ühe Tallinna kooli endine psühholoog. Panin ameti maha 2 aastat tagasi, kuna midagi parandada oli võimatu (ma räägin siinkohal haridussüsteemi parandamisest hästi käituvate laste kaitseks). Töötan hetkel nõustajana Inglismaal, kus näen enda töö tulemust ja olen rahul. Miks ma ära tulin? Sest neid halvasti käituvaid, kasvatamatuid ning ü l b e id lapsi tuleb juurde, kui seeni pärast vihma! Asi on lihtne ja asi on nende laste v a n e m a t e s, kes ei ole täitnud lapsevanema kohustust, ehk ei ole ise eeskujuks, ega ole õpetanud ka oma lapsi käituma. Sellest algab kõik juba väga varajases lapsepõlves. lasteaiaõpetajad saadavad vanemaid nägemata ka peale vaadates öelda, missugusest perest laps pärit. Ühtegi õppinud pedagoogi ei ole võimalik ära lollitada, öeldes, et :"Oi, ma ei tea, miks mu laps just nõnda käitus täna (homme, ülehomme ja ka edaspidi!)!" Kõik vaatavad vanemate otsa ja nii on. Antud koolis, kus töötasin psühholoogina, käis minu juures nii probleemne poiss (kes oli seda juba 1 klassist peale), tema mõlemad, lahkuläinud vanemad ja õnnetu klassijuhataja, kes on temaga ka praegu veel püsti hädas! Klassijuhataja kirjutab märkusi lapse päevikusse, et vanematele tagasisidet anda, et laps käitub koolis vastuvõetamatult, mitte lapsele! Selleks, et vanemad teeksid oma lapsega kodus tööd, õpetaksid, vajadusel karistaksid- et laps saaks aru, et sama asi ei tohi korduda. Selle poisi vanemad ei teinud märkustest väljagi! kas nad üldse on kunagi karistanud? Aga mõlemad olid väga ülbed ning otsisid vigu koolis ja õpetajas. Sama ü l b e oli ka see 2 klassi poiss ( 2 klass, inimesed!), kes õpetajale näkku irvitas ja ütleski, et tema ei p e a seda või teist asja tegema! Selline karistamatuse tunne ja miks? Sest vanemad ei võta selleg akodus midagi ette ja laps teab seda, vaat sedasi! Ei olnud mul võimalik koostööd teha kummagi vanemaga, sest esiteks nad ei tunnista oma viga (mida kõik niigi näevad), et pole last kasvatanud, teiseks ei võta vastutust. Õpetajast on väga kahju :(
N
Nii ongi!  /   15:03, 14. sept 2017
Laps on oma perekonna peegel! Ülbust õpib laps otse enda vanematelt, ei austa see laps ei õpetajat, ega ka oma vanemaid muuseas. Ja see viimane hakkab välja paistma juba varases teismeeas, 12, 13 aasta vanuselt. Hakkab see karistamatuse tundega laps ringi hulkuma, varastama vanemate tagant, kindlasti ka valetama, näiteks, et läks kooli, kuid tegelikult hulgub teiste endasarnastega linna peal ringi ja teeb pätti! Oi paras teile, hoolimatud vanemad. 13 aastane poiss võib juba rammult ja kasvult olla nõnda tugev, et annab oma vanematele ka vastu pead. Läksin kord oma õe 2 klassi lapsele kooli vastu (see on Jakob Westholmi kool, ütlen ausalt välja), kuna õde oli tööreisil ja laps paar päeva meie hoole all. Garderoobide juures 1 poiss (võis ka olla 2-3 klassi juntsu) võttis kellegi teise vahetusjalatsid ning hakkas nendega märki viskama, kui teine palus, et anna tagasi. Küsisin, et mida sa teed? Lõhud nii teise jalanõud ära, mis vanemad on talle ostnud. Kuidas nii saab ja kas talle meeldiks, kui tema asjadega nii käitutakse? Seepeale jõllitas mulle otsa ja nähvas: Ära mölise! Küsisin, et kuidas ta räägib täiskasvanuga nõnda, lähen otsin kohe ta klassijuhataja üles, mispeale see väike (2 klassi laps!!!) naeris mulle näkku ja ütleski nii: Räägi (mind sinatades, olen 53 aastane!) , kui tahad, niikuinii mulle midagi ei tehta!
A
Aino  /   10:09, 13. sept 2017
Miks meedia kajastab ainult õpetajate ebaõnnestumisi, mitte kunagi edulugusid? See peletab õpetajaametist eemale ka andekad ja võimekad noored.
Psühhiaater ei saa iga häiritult käituva patsiendi pärast kodus nutta. See on professionaalsuse küsimus.
M
mustikas  /   13:28, 13. sept 2017
Vaata ainoke, ega ei kirjutataks, kui tegemist poleks eskaleeruva probleemiga. Hea, et järjest enam häält tehakse. Kui mina koolis käisin, oli ennekuulmatu, et mõni laps õpetajale julmalt vastu vaidleb, tundi segab või veel hullem- näkki irvitab! Kord oli majas ja õpiti. Sellised väikesed ülbitsejad olid haruharv erand. Praegu tundub, et õpetaja on justkui mingi teenindaja, alam? See ei ole normaalne ju! Asi ei ole kehtestamises. Tean väga staazhikaid õpetajaid, kes on olnud autoriteediks õpilastele. Viimased 5 aastat aga ei olegi mingist kehtestamisest juttu, sest lihtsalt ei tohi ülbitsevale 3 klassi pätipoisile midagi öelda, ega klassist väljagi saata. Miks see nii on? See on puhas kasvatamatus vanemate poolt :( Kui ikka pole muud oma lapsega tehtud, kui vaid ilma sünnitatud ja kooli saadetud, lootusega, et küll ta ikka hakkama saab seal...Ei saa! Niisugused lapsed ei taha õppida, ei oska teiste lastega käituda, ega anna aru, et täiskasvanutega ei ülbitseta. Oi, neil (lastel) ja ka teil, kulla vanemad saab raske olema. Keskkooli niisugused logardid ei pääse ja neist ei tule muud, kui vanematelt raha pommivad kalkarid, joodikud! Siis saate oma vilju alles "maitsta" ja paras on!
@
@Aino  /   13:29, 13. sept 2017
Õpetaja ei ole psühhiaater.Nagu maaler ei ole treial.
Kui ma kunagi ülikooli astusin,siis mu vanaisa,elupõline pedagoog ka koolijuhataja,manitses,et ma korralikult õpiksin.Et kooli õpetajaks ei satu.Tema sõnad: "Õpetaja amet on see viimane leib."
M
mari  /   06:46, 13. sept 2017
Vaat nendest nö. kahest segajast klassis tuleb lahti saada. Alati! Ja lapsi ei tohi südamesse võtta. Lapsed on lihtsalt materjal, millega töötada. Enesesse pole mõtet emotsioone koguda ja ennast vastutavaks pidada. Laps elab ikkagi ise oma elu. Ja asju tuleb nimetada õigete nimedega. Lapsevanemad, noh, lõpuks oled ikka sina peremees, arvaku nood, mida tahavad. Lõpuks, töökohti on ju mujal ka, kui liiga ebaõiglaseks läheb.
I
Inimkond degenereerub  /   00:14, 13. sept 2017
Tahaks näha, kuhu vajub EV haridussüsteem siis, kui praegused 50-sed naised, kes seda va eesti hariduseasja asja seni puhtast entusiasmist üleval hoidsid, koolist lahkuvad. Häving saab olema igatahes olema kiire ja totaalne, hea, kui muda suuni ei ulatu. Ministeeriumis istuvad meil tibid, kes teavad, kuidas asi paberil välja nägema peaks, et ka Brüsseli seltsimehed rahule jääksid.
Kunagi istusid seal endised peessekukkund pedagoogid ehk metoodikud, nüüd on nende asemel eu-väärtuste ministeeriumitibid, kes permanentselt süsteemi reformivad. Täpselt nagu igal pool mujal, kus suurteoreetikud praktikutele kaikaid kodaratesse loobivad. Ja õpetaja olgu see õigusteta ori, kes keskmise palga eest ja 70 tundi nädalas peab korraga olema nii politseinik, näitleja, vangivalvur, psühholoog kui ka last but not least - õpetaja!
E
endine õpetaja  /   23:39, 12. sept 2017
Läksin õpetajana tööle umbes 10 aastat peale ülikooli lõpetamist kui olin juba üle 30 ja kahe lapse ema. Siis polnud lapsed nii metsikud kui praegu ja õpetajal õigusi nii vähe kui praegu aga ma sain selgelt aru, et kui oleksin läinud õpetajaks noorena peale ülikkoli lõpetamist, siis ma selle tööga küll hakkama poleks saanud. Selleks peab olema enne kõvasti enesekindlust ja elukogemust kogunenud.
T
tore kirjaviga lipsas sisse  /   23:41, 12. sept 2017
ülikkoli asemel võiks olla ülikooli :)
J
Ja  /   23:32, 12. sept 2017
niisugune näebki tänapäeva kooliõpetaja elu koolis välja. Kahjuks. Ma küll ei tea miks sellest nii vähe räägitakse. Justkui kõik oleks koolides paremas korras. Aga ei ole ju. Varsti jooksevad needki öpetajad koolist ära , kes sinna jäänud on. Lastel on kõik õigused ja õpetajal ainult kohustused.
Õ
Õpetaja unustati ära  /   21:09, 12. sept 2017
Kõigi nende reformidega on sisuliselt õpetaja täiesti ära unustatud. Õigused ei kuulu õpetaja ameti juurde, ainult kohustused. Selle kõigega on mindud liiale, ei taha noor inimene end siduda end kellegi õpetamisega neis oludes.
M
mikk  /   21:25, 12. sept 2017
Öpetajal on samad öigused, mis kelneril, tuukril, kunstnikul, jne.
@
@mikk  /   13:31, 13. sept 2017
Tuhkagi.Tuuker ei pea vee all pättkaladega jagelema.
N
Nojah  /   20:26, 12. sept 2017
Aga vaat niikaua, kui olukorrast mööda vaadatakse ei olegi lahendust loota. Kommentaar ei vasta tingimustele, aga kas selle õpetaja olukord vastas.
K
kommenteerija  /   22:06, 12. sept 2017
Moderaator ei vasta ka tema ameti nõuetele. Miks sellist ei asendata normaalse mõistusega inimesega?
Q
Qwert  /   19:48, 12. sept 2017
Hea õpetaja on eelkõige meesterahvas, kel peab seljataga olema sõjaväekogemus. Viimase puhul isegi reservohvitseri taust, kuna oskab juhtida vägesid. Lapsed on julmad, kas see meile meeldib või mitte, kuid see on nii. Seepärast on plikaohtu õpetajatel raske gümnaasiumi õpilastega hakkama saada. Istuvad talle lihtsalt pähe, ja kõik. Meesterahvas teeb asja aga lihtsamalt ära, nii et ükski õpilane ei hakka köhimagi.
S
see-eest  /   20:02, 12. sept 2017
tikuvad kaasaegsed "lumehelbed" kas laialt kasutatavas tagasisidestamises või kodudes kaeblema (õpetatud-õpitud abitus), sealt jõuab nö info juba töödeldud kujul (lapsukesel pole enesekriitika veel arenema hakanud!) koolijuhini. Ilmselt nn "ülalt-alla" stiili puhul ja iseenda ametispüsimise huvist lähtudes (5-aastast tähtajalist lepingutki enam ei ole) saab "triibulised" õppeaine sisu oluliseks pidav ja eeldatavat mõistlikku suhtumist-käitumist eeldav õpetaja, olgu naine või mees. Tagurpidi klass ju trendiasi ... kopi-pastesid üle ilma kokku kogutud, üks reform teise otsa. Lapsed-noorukid suures osas kannatavad, erandeid on vähe, harvad edukad on "kaanepoisid-tüdrukud" uute õpilaste kooli saamiseks. Raha ju mängib haridussüsteemis olulisemat rolli kui teadmised, ministeeriumi kantsleritest ja allasutuste töötajatest alates. Turumajanduse põhireegel: üks teeb tööd, tulemus jagatakse/külvatakse laiali. Ja töökäte puudus süveneb ... Seosed?!
M
meenub  /   21:49, 12. sept 2017
Üritasin ca 15 aasta eest töötada lasteaiakasvatajana (asendasin lapsepuhkusel olijat, oman pedag. kõrgharidust, kuigi mitte alushariduse alal) ja tulin sealt tirinal tulema. Isegi 4-5 aastased oskavad pähe istuda ja õpetajat "kiusata", mis siis veel koolist rääkida. Kusjuures eraldi võttes olid nad väga armsad, aga see karja vaim teeb paljud ul l iks. See oli eesti-vene segalasteaed ja kui avatavasse vangasse vajati valvureid, kirjutas mitu muukeelset kasvatajat sinna sooviavalduse! Nii et -- pedagoogiks sobib inimene, kes sobib ka vangivalvuriks!
U
uss  /   19:30, 12. sept 2017
Ma arvan, et enamus inimesi ei oska endale ette kujutada, kui metsikud võivad olla teismelised, kui neid on paar-kolmkümmend koos ja õpetaja peab neile selgeks tegema mingeid põhiasju, mis neid paraku üldse ei huvita, sest hormoonid möllavad parajasti. Sisu on täiesti teisene, sest taltsutamisega läheb nii massiliselt energiat ära.
M
mis teismelised...  /   10:30, 13. sept 2017
need 2, 3, 4 klassi omad on KÕIGE hullemad! Kasvatamatud tatikad, oma ükskõiksete vanemate (tavaliselt ka lahkuläinud vanemate) viljad! Üks vanem süüdistab üht, teine teist, last aga ei kasvata, ega õpet akäituma mitte kumbki! Ja õpetaja, kes klassis nõuab rahu aj vaikust ning kaasatöötamist veel takkatippu kiusab nende last, vaesekest...
J
juhhei Lugejale  /   19:12, 12. sept 2017
Mida sa sonid?
Ikka veel töötav pedagoog  /   18:26, 12. sept 2017
Tahan öelda, et mõistan Teid täiesti. Olen küll koolis töötanud üle 30 aasta ja tulnud normaalselt toime, kuid tänaste lastega (lastevanematega) on see iga päevaga raskem. Kui inimeste väärtusmaailma ei mahu mõisted: lubatud ja lubamatu ning et lõigata saab vaid seda, mida mingisugusegi vaevanägemisega külvatakse- on õpetaja töö peaga vastu seina jooksmine. Kaua võib?
L
leo  /   15:03, 14. sept 2017
Näpp läks viltu. Annan 10 poolthäält sellele kommentaarile.
L
Lisaks  /   18:12, 12. sept 2017
Igale ei sobigi töö lastega. Pigem töö loomadega.
T
tead  /   10:38, 13. sept 2017
Lapsel j alapsel on vahe. Need lapsed, kellest vanemad tõepoolest hoolivad ja soovivad, et lapsest kasvaks õnnelik, kohusetundlik ja endaga suurepäraselt hakkama saav täiskasvanu- vaat need vanemad õpetavad lapsele käitumist juba maast madalast! lasteaiast peale. Et ollakse viisakas, ei segata täiskasvanute (ka õpetaja) jutule vahele, tehakse korralikult ja kohusetundlikult ära, mida õpetaja palub sul teha, enda järelt koristatakse ära jne jne. Aga need kasvatamatud tatikad, kes juba lasteaias on probleemsed, ei ole lapsed, vaid taak ka oma enda vanematele! vanematele, kes ei austa ka teineteist, rääkimata lapse kasvatamisest või õpetamisest, kuidas elus hakkama saada. Need vanemad lihtsalt sünnitavad lapse, keda tegelikult kumbki ei soovi. Need vanemad viivad ta lasteaeda, mõeldes, et seal õpetajad peavad õpetama ja kasvatama ideaalse lapse. Need vanemad saadavad oma lapse muretult kooli, kes ei püsi ka 10 min paigal, keskendumisest rääkimata. Segab teisi, kiusab, ega tee tunnis kaasa. Kui niisuguse lapse päevik hakkab pea märkustest kubisema, et laps ei oska käituda, vaat siis on kõik õpetajad pahad ja kiuslikud. Kuigi vaadata tuleks enda otsa: Kas sa oled õpetanud oma lapse käituma? Käitumisreeglid (kõige elementaarsemad) peavad lapsel selged olema juba enne 1 klassi minekut! Miks niisugusi lapsi ei saa koolist välja visata, miks? Rääkimata sellest, et teevad õpetaja töö võimatuks - õpetaja kohustus on anda oma ainet, mitte pidevalt korrale kutsuda, keelata ja suhelda tähelepanu ja kasvatust vajavate lastega! Teiseks on sellised kogu ülejäänud klassile halvaks eeskujuks ning takistavad teistel õppida ning süveneda!
A
Aino  /   11:12, 13. sept 2017
Siiski, siiski. Ka see "taak" ja "tatikad" on tegelikult lapsed. Lapsed, kes ei ole ise valinud, missuguse diagnoosiga ja missugustele vanematele sündida. Sina tahaksid nad koolist välja visata -- kuhu? Kas esimesest klassist otse vanglasse? Või loomaaeda lõvisöödaks? Ja milleks talle päevikusse märkusi laduda, kui on ilmselge, et see ei mõju?
H
H.R  /   11:28, 13. sept 2017
Aga ongi tatikad, õige nimetus. See, et lapsed pole vanemaid valinud, ei anna ei lapsele, ega tema vanematele õigust häirida kogu ülejäänud klassi tööd! On ju nii? Nii kaua, kui taolised lapsed on klassis vähemuses ei ole neid vaja mitte lõvisöödaks visata, vaid saata normaalsest koolist ja klassist minema koduõppele! Las needsamad vastutustundetud vanemad siis maksavad omast taskust meeletuid summasid eraõpetajale, kes tuleb koju ja keskendubki sellele tähelepanu vajavale lapsekesele. Ehk siis midagi muutuks? Minu meelest ei peaks koolil olema kohustust selliseid hoida koolis ja klassis, kellel pole mingit huvi õppimise vastu. Samuti kui vanemad süüdistavad kooli ja õpetajaid- palun väga, tehku kasvõi koduõpetaja valimiseks konkurss ja saavad just sellise välja valida, kes vastab nende nõuetele :D
N
nimekaim  /   11:46, 13. sept 2017
Austatud proua Aino! Mina olen vanaema. Kasvatasin 2 poega ja olen vanaemaks kolmele vahvale lapselapsele, kelledest üks õpib ülikoolis , noorim käib kolmandas klassis. Teie jutt pani mind tõsiselt mõtlema. Nimelt olen nõus, et keegi mist vanemaid valida ei saa . Paratamatult sünnivad lapsed ka neile vastutustundetutele vanematele, kes tegelikult ei hooli, ei austa teineteist, ega kasvata oma lapsi. Vaatamata sellele, soovite öelda, et niisugusel lapsel on õigus olla koos teistega klassis, häirida igapäevaselt kogu klassi õppetööd ning anda vale eeskuju teistele lastele? Käitudes õpetajatega halvasti, solvates ja ülbitsedes? Mina näen, et teil ei ole õigus. laps on oma vanemate (mitte kooli, õpetajate, ega kellegi teise) vastutusel kuni täisealiseks saamiseni. Seega, kui ta ei oska käituda vastavalt oma eale, ega oska olla kollektiivis endavanuste lastega, ega allu korrale, vastutavad selle eest tema vanemad. Äärmiselt vastutustundetu on ennast ja oma last õigustada ning pealt vaadata kogu ülejäänud klassi ja õpetajate kannatamist! Oleks minu lapselaste klassis niisuguseid lapsi, siis ma nõuaksin nende väljaheitmist klassist. Ja kui seda ei tehta, vahetaksin kooli, uurides eelnevalt, ega tulevases klassis niisugusi halvasti käituvaid lapsi ei ole.
K
ka lastega töötav  /   16:48, 13. sept 2017
olen nimekaimuga väga nõus!
A
Aino  /   17:48, 13. sept 2017
Ilmselt sa kujutad ette, et probleemselt käituva lapse vanemad on mingid ülbed rikkuritest tõusikud, kes ei viitsi oma "tatikat" korrale kutsuda või siis isegi naudivad kaasinimestest üle sõitmist ja õpetaja kiusamist.
Aga võib-olla on need vanemad ise olnud purjus peaga tehtud lapsed, kes on peast natuke lihtsad ja olematu impulsikontrolliga? Võib-olla nad ei ole kunagi elus näinud ega kogenud, kuidas lapsi hoolivalt kasvatatakse? Võib-olla on nad ise elus kogenud ainult tänitamist ja halvustamist? Võib-olla on selle lapse emal kiirlaenuvõlad, kuna ta on, nagu öeldud, lihtsameelne ja olematu impulsikontrolliga (mis tähendab, et talle pole võimalik ühekordse seletamisega õiget elamist õpetada)? Võib-olla nende võlgade tasumiseks see ema magatab külajoodikuid? Võib-olla need joodikud käperdavad seda last ka? Kas sellel lapsel on voodi, kus turvaliselt koolipäevaks välja magada? Kui sellele lapsele ema purjus peaga lõugab "vihkan, et sa tatikas oled mu elu ära rikkunud" -- arvad, et väike inimene suudab selle valuga tunnis rahulikult istuda ja korrutustabelile keskenduda? Mis kasu oleks si‌in mingitest müütilistest "õpetaja õigustest"? Mis kasu on targutamisest, et "vanemad on kohustatud"? On kohustatud jah, aga ei suuda. Mis nüüd edasi?
Kui sa selle lapse tõesti koolist ära sellesse koju saadad -- saada siis parem juba tõesti loomaaeda lõvisöödaks.
G
greenland  /   10:33, 14. sept 2017
Appikene, kulla Aino! Loen teie kommentaare, ega suuda uskuda. Mida te ometi räägite? Õigustate paari halvasti käituva lapse eksistentsi klassis, kus on 30-35 nö täiesti tavalist last, kes soovivad õppida, rääkimata sellest, et te õigustate õpetajate töö häirimist? Jah, ei pea olema käitumisteadlane või psühholoog, et aru saada, et ilmselt selliste laste peredes esineb nii mõnigi sinu poolt mainitud probleemidest ja paljudel juhtudel kindlasti ka mitu häda koos! Ja siis? Vabanda, aga see, et me oma hinges niisugustele lastele kaasa tunneme, ei tähenda, et peaks käsi laiutama ja pealt vaatama, kuidas kogu klass kannatab, sest nad ei saa selle 1-2 segaja tõttu õppida! Niisugustel lastel ei ole kohta tavaklassides!!! Olen nõus, et käitumishäiretega lastele, keda on tänapäeval väga palju, tuleb teha vastavad koolid, koos väikeklasside-ja selle jaoks spetsiaalse õppe saanud pedagoogidega, mitte tavaõpetajatega. Ja need koolid peavad olema tasulised, sest eripedagoog keskendub ja näeb vaeva 5-6 õpilasega klassis kordi rohkem (see töö on palju närvesöövam ja pingelisem), kui tavaõpetaja tavakoolis! Kui ikka neid halvasti käituvaid tavakoolidesse enam ei võeta, ehk paneb see taolised vanemad natukene mõtlema, et ei ole nii, et kõik tuleb sulle tasuta kätte, sina vaid sünnitad, ega vastuta. Ei, ma ei arva sugugi, et need probleemsed on rikkurite lapsed. Just tavainimeste lapsed, rumalate täiskasvanute, kes ei oska oma eluprobleeme ning lahutusi mõistliku inimese moel lahendada ning annavad ka oma lastele karjudes, tülitsedes vale eeskuju või unustavad lapse oma tülide keerises pigem sootuks. Iga laps vajab vanematega aega, vestlemist, huvitavat tegevust ja loomulikult armastust! Rääkimata kasvatamisest!
E
error  /   10:55, 14. sept 2017
Kui päris päris aus olla, nagu sa ise kirjutad, et noh on vanemlikud kohustused, aga ei suudeta neid täita (ehk siis lastele elementaarse viisakuse reegleid õpetada) , et parem visata lõvisöödaks, kui koju jätta? Ehk tõesti! Oleks väga paljudel inimestel lihtsam ja neil vanematel endal ka, saavad lahti sellest tüütuna tunduvast kohustusest, nagu oma laps! Kui ei ole tegeldud, ega kasvatatud, näitab see selgelt seda, et lapsest ei hoolita ja teda pole vaja oma perele. Aga tõesti, see ei ole teiste probleem, et osad nii vastutustundetult lapsi treivad ja need teiste inimeste sekka saadavad.
A
Aino  /   14:16, 14. sept 2017
"Õigustamine" on selles kontekstis mõttetu sõna. Need lapsed vajavad abi. Nad vajavad normaalsete inimeste keskkonda ja tunnet, et keegi hoolib neist, tunnustab nende paremaid hetki ja austab nende inimväärikuse riismeid, mitte ei pea neid mädaõunteks ja tatikateks. Nad vajavad oskustega tugispetsialiste. Siinse artikli õpetaja ju ütleb ka, et kui oli abiline klassis, siis tund laabus. Sildi külge panemine ja kinnisesse asutusse saatmine ei pruugi olla lahendus.
Tasuline erikool? Ja kui see vanem ei maksa, mis siis? Koht läheb haamri alla ja kõik mehed pannakse vangi ja kes neid lapsigi välja jätab? Ei ole mõtet paugutada pseudolahendustega, mis ilmselgelt ei toimiks.
E
ei ole  /   15:22, 14. sept 2017
sinuga nõus! Pealegi enamikes koolides ja klassides neid tugispetsialiste ei ole, kuid kool käib, lapsed lähevad ikka kooli iga päev ja kannatavad. Niisugused segajad klassis aeglustavad teiste õpilaste tööd, segavad ning on halvaks eeskujuks takkatippu! Ei ole absoluutselt nõus, et selleks, et nemad saaksid poputamist ning tavakeskkonda harjumist, peab kogu ülejäänud klass kannatama. Teiste õpilaste arvelt? Õpetaja närvide arvelt? nagu tegelt ka? Las need tugispetsialistid tegelevad sellistega eraldi. Äkki peaks downid ka panema tavaklassidesse peagi? Et harjutada normaalse keskkonnaga? Mul küll lapsi ei ole, kuid kui oleks, oleksin ma absoluutselt niisuguse klassisegaja vastu ja nõuaksin koolist välja saatmist nii kaua, kui see teoks saab või siis valiksin teise kooli enda lapsele. Ainus õigustaja oled siin muide sina, lugedes kommentaare. Hea teada ja tõdeda, et siiski enamik inimesi nõnda ei arva. Nii, et võid uhkelt omaette vastu rinda taguda. Ehk oled ühe sellise kasvatamatu lapse ema?
A
Aino  /   09:25, 15. sept 2017
Nagu ma ütlesin, sõnad "õigus" ja "õigustama" on selles kontekstis mõttetud. Sa võid ju öelda, et tähelepanuhäirega lapsel pole õigus teisi segada. Sama hästi võid öelda, et koeral pole õigus inimesi hammustada. Või et kui pekstud koer kedagi hammustab, siis ei tohiks koera õigustada.
Koolides peavad olema tugispetsialistid. Ja neid peab olema piisavalt. Võib-olla peavad olema ka väikeklassid, rahunemisklassid vms. Tavalises koolis, mitte lollide ja hullude erikoolis okastraadi taga. Ja igas omavalitsuses peavad olema lastekaitse- ja sotsiaaltöötajad, kes asuvad probleemsele perele toeks juba ammu enne, kui nende probleemne laps koolis probleemiks saab. See kõik on kallis, aga see on siiski palju odavam kui tegeleda hiljem fataalselt viltu kasvanud inimese kriminaalse tegevusega. Kahjuks, kui rääkida sotsiaaltöö juhtimisest, on meie vallad ja vallavanemad üldjuhul oma võimekuselt võrdselt mõttetud nähtused.
P
peavad peavad  /   14:45, 15. sept 2017
...muidugi peavad. Aga senikaua, kui neid tugispetsialiste EI ole, ei tohiks olla teiste häirjatel kohta tavaklassides ja punkt! Sa ise oleksid huvitatud enda lapse taandarengust, kuna klassis käib üks pidevalt tundi häiriv tegelane, kelle peal ekulub 80% õpetaja tähelepanust ning seetõttu teiste laste õppimine kannatab? Sedasi võivad keskendumishäired muide tekkida ka tavalistel lastel!
@
@Lisaks  /   13:33, 13. sept 2017
Loomadega on kahtlemata lihtsam.
L
lisaks sullegi  /   15:14, 14. sept 2017
Ja kaugelt mitte igaüks ei sobi lapsevanemaks! Neid muuseas on rohkem, kordades rohkem! Pedagoogi eriala inimene siiski valib ise, vabatahtlikult, andes aru, et see võiks talle sobida/meeldida ning on kutsumuski olemas. Lapsi saada pooled inimesed, kui mitte rohkem- ei planeeri, ega kaalutle: Kas ma tulen toime? Kas mul on piisavalt ajalisi/materiaalseid ressursse jne. Kas ma ise oleksin heaks eeskujuks oma lapsele? Kurb on see, et vohab igasugune elukaaslus ja netitutvused, kus inimesed suhteliselt kiiresti kokku kolivad, saavad lapse ning enne veel, kui laps kõndima õpib juba suure tüliga laiali minnakse...Tülitsedes ja teineteist ikka edasi süüdistades, mida ka laps kuuleb ja näeb, sest lapsevanema kohustusi tuleb endiselt jagada! Perekonda ei seata väärtuseks ning lapse hea arengu ja eluterve keskkonna pärast ei pingutata, ise kasvab!
L
Lugeja  /   18:09, 12. sept 2017
Keskmise õpetaja hirm on et kunagi on töökoht kus palka ei maksa enam riik või omavalitsus. Siis peab ka tunnid täis tegema.
O
omad "tagumiktunnid" teed täis  /   20:08, 12. sept 2017
või šlikerdad stiilis "mõisa köis, las lohiseb". Õpetaja tööst ilmselt päriselt aimu polegi ja omad "harjumused" mõjutavad, subjektiivselt. Mida sülg suhu toob, sellest liigagi sageli kaasaegne meedia pajatab. Laigime? Sheerime? Mõtleme ...

Päevatoimetaja

Merilyn Närep
Telefon 51993733
merilyn.narep@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis