pole mingi robot jalakäija. Eestis on kombeks keerutada ja veiutada seni, kuni rahvas on süüdi. Tegelikult on "sebra" jalakäijate jaoks. Kõik teised, kes pole jalakäijad, ei oma rahvusvahelise kiiklusseaduse järgi, eesõigust. Nägin, kuidas Soome liikluskomissar vastas telekas. Ütles, et Soomes ollakse liiga harjunud jalgrattaga üle jalakäijate radade sõitma, arvates ennast jalakäijaks. Tegi selgeks, et avarii korral jääb süüdi jalgrattur, kuigi keegi kedagi meelega alla ajada ei taha. Eestis on üldse liiga palju vee sogamist seadustes.
See on puhas valeväide. Kas ei saa Soome liikluskomissar aru oma riigi reeglitest, mis ei ole sugugi ebatavaline, või ei sa kommenteerija aru, millest rääkis Soome liikluskomissar. Ka Soomes peab pöörde lõpul kõigile liiklejatele teed andma. Ka Soomes on jalakäijal ülekäigurajal eesõigus otse liikuva auto ees. Need reeglid ei ole meil välja mõeldud, vaid tulenevad Viini liiklusreeglite konventsioonist.
Mis võib muidugi Soomes teistmoodi olla, on see, et seal ei tohi üle 12-aastased jalgrattaga kõnniteel sõita ja alla 12-aastane ei tohi ülearu jalakäijaid häirida. Meie seaduses on see jäetud halliks alaks, nähes, et meil on väga tugev ja levinud rattaga kõnniteedel sõitmise traditsioon. Ka eelmise liiklusseaduse ajal, kui kõnniteel sõitmine oli konkreetselt keelatud, olen politseinike suust kuulnud, et nemad ei hakka selle reegli rikkujaid tülitama, kuni jalgrattur ei häiri ülearu jalakäijaid. Aga ka Soomes on jalgrattateed reeglina kõnniteede küljes ja ristumistel sõiduteedega ei ole mingeid imereegleid: kui autojuht pöörab, siis on eesõigus jalgratturil, kui autojuht sõidab otse, siis on eesõigus temal, v.a kui märgid näitavad teistmoodi. Täpselt sama mis meil.
Olen ka parempöördel kohanud tänavanurgal kohanud pakirobotit. Võtsin hoo maha, vaatasin, et see ikkagi vist ei kavatse edasi liikuda ja pöörasin igaks juhuks suurema kaarega. Asi näeb täpselt samamoodi välja, nagu siis, kui ma ei saa aru, kas tänavanurgal seisev inimene kavatseb hakata teed ületama või mitte, selle vahega, et inimese poole võib ka sõnaliselt pöörduda. Jalakäijad ja jalgratturid on harjunud, et teed on ratastega kaste täis. Erinevalt pakirobotist või isesõitvast bussist ei või iial teada, millise "juhtimisalgoritmi" järgi toimetab autonimeline ratastega kast või kas üldse keegi või miski seda parajasti juhib.
ei märganud seda allameetri meest/TERMINATOR (eriti pöördel tekkiv pimenurk ja jääb ka kapotialla varju). Ning see lipuke, mis peaks nähtavamaks tegema, ei olnud ka suurem asi tähelepanu ärataja. Need masinad peaks ikka olema helkuri ja neoon kollase oranži triibulised vms. JA LISAKS see robot ju jäi seisma kõnniteel ka e. pigem isegi hakkas tagurdama ja jäi ikkagi seisma ... see tundub juba tahtlikult nagu lavastatud allajäämisena.) Hinnanguliselt , kui poleks "robot" seisma jäänud ja KA pisut tagurdanud, siis poleks ka alla jäänud autole. Lisaks "kulguri" camouflage/maskeering on ka selline, et must kiiver ja alumine osa, nagu ka sõidutee must asfalttee ja valge osa nagu sõidutee jooned/sebra.
Pakirobot peaks olema nähtav ,mitte nagu mingi pisike mänguasi maas liikumas nähtamatuna. Pole isegi mingeid tulesid küljes vist. Ei mõista kuidas nii elementaarse asja peale ei tulda tänapäeval, keerulise tehnika ajastul.
on mõeldud huumorina? no siis naeran. koera, kassi või mis iganes looma allajäämisel poleks juttugi.. nüüd on robot liikleja. isegi nalja kohta on see loll nali.
Ta on sellepärast huvigruppide lobistide poolt riigikogus liiklejaks seadusesse vormistatud, et kapitalistihärrad saaksid raha kui keegi õnnetu Vasja nende masina katki teeb.
et pkirobotil peaksid olema ka mingid tuled ( näiteks punane vilkuv) nagu jalgratastel, sest varsti hakkav olema küllaltki suur aeg päevast pime ja sellist kastikes pimedas märgata on peaaegu võimatu.Ja üldse peaks umbes 1.10 m kõrgusel olema mingi tuli või lipp, et autojuht üle kapoti teda üldse näeks. See on ka umbes 5-6 aastase lapse pikkus - kui mõned võrdlesid üksi tänaval liikuvate lastega seda 40 cm asjandust.
Kuhu on robotitel kadunud need punased varre otsas lipukesed, mis pildil on? Ilma nendeta ei olegi võimalik autojuhtidel neid näha. Siin tuleks minu arust roboti omanikku karistada, et mittekomplekse liikuri tänavale lasi, mitte öelda, et antud olukorras on süüdi autojuht.
Autol ja pakirobotil oli mõlemal roheline tuli aga auto sooritas parempöörde ja seega oli kohustatud andma teed. Ülekäigurajad ja eesõiguse-teeandmise märgid EI puutu töötava foori korral asjasse...
Kohustus on vöötrajal anda teed pakirobotiga liiklejale.21. september 2017, 12:40
Antud juhul seisis robot (seljaga sõidutee poole?) kõnniteel ja alustas iseseisvat (üksinda) liikumist vöötrajale kui auto oli juba pool pööret teinud ja tegi seda auto varjus ("kummargil") teele veeredes. Kui see eemalseisja oli roboti juht, siis ta ei hoidnud ära juhtunut.
Aga vaata millise kiirusega see auto 21. september 2017, 13:06
tegi seda paremat pööret !!! tahtis ilmselt läbi lipsata temale vasakult tuleva auto eest ,igaljuhul autojuht süüdi ,aga oleks sealt mõni väiksem inimene üle tee läinud ,ega ta siis ka teda ei oleks näinud ,nagu juht väitis ,et ei näinud ... erilise ettevaatlikkusega oleks pidanud nägema ju tervet rada ,juba enne pööret !!!
1. Temale vasakult tulev auto peab järgima parema käe reeglit ja andma talle teed. 2. Pigem kiirustas, et jõuda enne jalakäijat, kes tuli teiselt poolt teed. 3. Juba enne pööret ja isegi üle poole pöörde aja ei olnud seal vöötraja otsas kedagi üleminekut ootamas - ei inimest ega robotit. 4. Teele ei tormata, isegi kui on eesõigus - seda õpetage ka lastele.
Kõigil oli roheline: paremale pööraval autol, vasakule pööraval autol, üle tee tuleval jalakäijal, üle tee tormaval pakirobotil ... ja nüüd räägime parema käe reeglist.
vaata, see pakirobot on ju mingi 40cm kõrge, kuidas seda nii väikes näha ?? sellele kommneteerijale, kes rääkis et last näed, laps on ka palju suurem kui see pakirobot
Kohustus on vöötrajal anda teed pakirobotiga liiklejale.21. september 2017, 13:11
Kuidas ma tean, et seisis seljaga? Aga seepärast, et Eestis kehtib parempoolne liiklus. Ja vöötrajale ei tormata, enne vöötrada tuleb peatuda ja veenduda ohutuses ja lasta läbi juba liikuvad objektid või oodata, kuni sulle teed antakse. P.S. On ennegi olnud nendega probleeme, et nad ei tunne parempoolset liiklust (valmistuvad vist inglise turule). Olen sellele ka robotijuhtide tähelepanu juhtinud aga kasu pole miskit.
Pooled autojuhid arvavad, et jalakäija peaks sõiduteele astuma, sest muidu ei saa autojuhid aru, et jalakäija tahab üle tee minna. Pooled autojuhid jälle arvavad, et jalakäija peaks alandlikult tee ääre ootama kuni mõni juht suvatseb teda märgata ja hoogu maha võtab ( ega siis ei tea ka veel kindel olla, kas autojuht on jalakäijat märganud ja kas ikka tohib teele astuda). Samas ei suuda ka jalakäijad visuaalsel vaatlusel otsustada, millise koolkonna esindaja parajasti roolis.
Kolmas variant on jätta väga tugev mulje, et sa ikkagi kavatsed teele astuda. Neljas ja natuke õelam variant on seejuures teha nägu, nagu sa ei kavatsekski paremale-vasakule vaadata. Kõik lasevad ilusasti kohe üle tee. Sellistele viimastele "Nõuandjatele" teen ma selliseid asju mõnuga. Ah et tema ostis endale auto selleks, et teisele poole teed saada. Mis sa kostad.
https://www.riigiteataja.ee/akt/LS21. september 2017, 13:39
§ 2. Mõisted 27) liikleja on isik, kes osaleb liikluses jalakäija või juhina; 68'1) robotliikur on ratastel või muul veermikul maapinnaga kontaktis liikuv osaliselt või täielikult automaatne või kaugjuhitav sõiduk, mis ... 68'3) robotliikuri juhtimine on robotliikuri liikumiskiiruse või -suuna muutmine füüsilise isiku poolt vahetult või kaugjuhtimise teel elektrooniliste, manuaalsete või muude juhtimisseadmete abil. Robotliikuri juhtimiseks loetakse ka robotliikurile liikumisteekonna või sihtkoha määramist ja sellega seonduvate liikumis- ja peatumiskäskude andmist ajaks, millal robotliikur osaleb liikluses osaliselt või täielikult juhi kontrollita, kuid üksnes ulatuses, milles robotliikur tegutseb nende käskude kohaselt; 73) sõiduk on teel liiklemiseks ettenähtud või teel liiklev seade, mis liigub mootori või muul jõul; § 14. Liikluskord (1) Sõidukite liiklus on parempoolne.
Esiteks, peatus ja veendus - aga eksis, seda juhtub kõigil. Teiseks, fooriga ülekäigurajal ei ole jalakäijal ega kellelgi teisel kõige vähematki kohustust milleski veenduda. Kogu vastutus on pööret tegeval autojuhil.
politsei on siin võimetu, kohtud võimetud. On vaid erafirma diktaat.21. september 2017, 11:33
Mida on oluline mõista: 1) kui liiklusõnnetuse puhul kontrollib politsei liiklusjuhtumis sõidukijuhtide ja jalakäijate alkoholitaset alkomeetriga, siis antud juhul puudub politseil võimalus kontrollida kas robotit telemeetriliselt kontrolliv isik on joonud, narkouimas või lihtsalt üleväsinud (iduettevõttetes ON kasvufaasis ÜLETÖÖTAMINE helgema tuleviku nimel normaalsus). Nimelt on Liiklusseaduse kohaselt ka väsimusseisundis või mõnes muus liikluses osalemist takistavas haigusseisundis sõiduki juhtimine keelatud. Politsei ei saa tõendusväärtuslikult teada, kes oli tegelikult robotit kontrolliv isik, sest firma võib hiljem väita mida tahes, korrigeerides enda andmebaasides vajadusel ka sissekandeid. 2) Ka puudub politseil või ka politsei või kindlustusseltisde poolt kaasatavatel ekspertideks tituleeritud isikutel oskuspädevus ja võime kontrollida, kas roboti "aju"/tehismõistus on hetkel adekvaatne või haige skisofreeniline-suitsidaalne. Politseil lihtsalt puudub kompetents hindamaks arvutiprogramme ja selle taga olevaid andmebaase, mis mõjutavad roboti käitumist, liiatigi need on firma "ärisaladus" ja konkurentsieelis mida ei avaldata. Politseil puudub võimalus aru saada kas näiteks antud päeval katsetati konkreetsel robotil uut tarkvaraversiooni, mis osutus vigaseks tehes liiga riskantseid otsuseid. Kui inimestel diagnoositakse skisofreeniat, depressioni jne, siis kui robot oli hull ja ise ennast tarkvaravea tõttu teele viskas - kes siis süüdi on.. Ja tarkvaravead ja ebatäiuslikused arvutiprogrammides on olemas, räägitagu mida tahes.
Mo arust juba eos tehti viga, et suunati pakirobotid jalgteedele. Nende koht on sõiduteel. Ja loomulikult suurematena ja kõrgematena (pannes nad näiteks neljale jalgratta rattale) ja lisades kasvõi mingi siluett, mis annaks kõrgust ja seega ka nähtavust.
Peamine probleem tundub olevat, et pakirobotil puudub - kõrgel "taevas" vilkuv ohutuli - näiteks kollane. Ja mis siis juba hoopis kaugemalt märku annab, et keegi "masin" liigub. Ja ka jalakäija võib seda robotit samamoodi mitte märgata, kunagi kui temaga kohtusin, siis märkasin kui see mul "juba nina all oli".
Need ( pakirobotid) on võimelised ise navigeerima, näiteks vältima kokkupõrkeid jalakäijatega ja ületama sõiduteid. Selleks on robotid varustatud üheksa kaamera ja muude erisuguste sensoritega. Ainult inimliku rumalusega ei oska need aparaadid arvestada.
Tutvu liiklusseaduse viimase versiooniga. Jalakäija liiklusreeglid, paragrahv 22 lõige 1: Jalakäija ei tohi põhjendamatult takistada teist jalakäijat ega ülekäigurajal, kõnniteel või jalgratta- ja jalgteel liikuvat jalgratturit, tasakaaluliikuri juhti või robotliikurit. Sinusuguste pärast see seadusemuudatus tehti. Ja tagajärg on, et nüüd ei tohi sa kõnniteel ka jalgratturit takistada. Natuke inimlikumast vaatevinklist: sina masinapurustajana näed vastikut robotit, aga kuskil on tühja kõhuga inimene, kes ootab, millal see kast talle suppi toob.
tuleb samastada hulkuva koera ja kassiga. See nn. pakirobot või mis iganes on kõnniteelgi nagu pime kana. Kanagi ei jää teel inimesele jalgu, robot aga küll.
Aga üldiselt on ikkagi meie võimuloojate lollus piiritu. Liiklusseaduse muudatustest loeb välja et ma võtan 5cm kõrguse kasti laon selle kristalli täis panen sellele puldiga juhitava rula alla ja suunan sihilikult samasugust pööret sooritavale autole ette ülekäigurajal. Tegemist on Liiklusseaduse §2 p.68.1 järgi robotliikuriga ja süüdi jääb autojuht, kes peab selle kristalli kinni maksma. Liikluskindlustus seda ei kata. Ükski auto pole ehitatud nii madalate objektide jälgimiseks. Autojuht vaatab pidurdamiseks vajaliku maa piirile ja isegi madalaid objekte jälgitakse (kassid jne) jälgitakse tee ääres olevaks eeldusega et tuleb ette. Sellest piirist lähemal sa enam ei näe madalat eset ja mingi hetk auto nina seda ei võimalda.
kevadel, nähes keset 100 m ulatuses tühja kõnniteed juba pikemalt seisvat robotkasti, küsisin naljapärast reisisaatjalt, et kas rikki läinud- tema kostis, et massin hoopis hindab ohtusid! Mida küll inimsilma nägemisulatuses ei paistnud olevat.
Ei saa aru mida siin jahuda. Alates 14.07.2017 on robotliikur liiklusseaduses sees. https://www.riigiteataja.ee/akt/117032011021?leiaKehtiv Ja kuna auto pööras teele siis: Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites ja robotliikuriga, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil, tasakaaluliikuri juhil ega robotliikuril sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur, tasakaaluliikuri juht või robotliikur ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab. Ülekäigurajal sõiduteed ületades ei tohi jalgrattur ega tasakaaluliikuri juht ohustada sõiduteed ületavat jalakäijat ja robotliikuriga ühtegi eelnimetatutest;
Süüdi on raudselt hooletu autouht. Jutt väiksest nähtavusest on jama. Toimuvad ju ka kokkupõrked reisirongidega. Oranž rong peaks ometi nähtav olema.Autot juhtides pange nutitelefon ja hamburger käest ära ja vaadake teed!
Teil vist endal lubasid pole? Keerates nurga taha ei oska miskit taskurätti varda otsas kartagi, jääb kapoti alla. Pange krt siis oranz vilkur, akut ju on.
Jalakäija ei pea veenduma, et autojuht on teda märganud, kui ta ületab teed fooriga ülekäigurajal rohelise tulega. Sinu mainitud nõue kehtib ainult reguleerimata, ilma foorita ülekäiguraja kohta. Kui jalakäija peaks veenduma ka foori korral, siis jõuame me kohe olukorrani, kus jalakäija ei saa rohelise tulega teed ületada isegi ja ennekõike juhul, kui kõik autod sõidavad temaga samas suunas otse. Sellisel juhul peaks jalakäija veenduma, et mitte keegi ei hakka pöörama ja seda on põhimõtteliselt võimatu piisavalt pikalt ette näha. Väätamise asemel soovitaks kunagi lasta kellegi targemal inimesel endale lihtinimese keeles selgeks teha, mis kõik liiklusseaduses kirjas on.
jalakäijale - heledas jopes laps ei ole 40 cm kõrgune nagu see pakirobotiks kutsutav asjandus. Lipp küljes vaevalt peopesa suurune ja see ei pruugi üldsegi välja paista. Mis on üldse selle mõte? Sotsiaalsete töökohtade loomine või ? See jobutus sõidab ees ja mingi tolgus uitab päev otsa käed taskus tema taga. Võtku pakk kaenlasse ja viigu ise kohale !
see peaks ajutine olema, et saatja taga kõnnib. edaspidi peaks neid plaanide järgi tuhandeid mööda kõnniteed ringi kärutama täitsa üksi. õudne küll ikka.
Süüdi on autojuht. Kui jalakäijal põleb roheline tuli siis, ma ei näinud, ei ole vabandus. Viimasel ajal sõidavad autojuhid tihti üle ristmiku kui neil põleb punane tuli. Liikluses näen kuidas asjad toimivad ja autojuhid panevad tihti teili liiklejaid ohtlikusse olukorda.
Robot-loom-rula-tasakaaluliikur ei olnud rihma otsas ja toimunu järel liigutati esemeid.21. september 2017, 09:30
Tasakaaluliikuri iseeneslikku liikumist takistav seade ei töötanud ja pääses ilma juhita liikuma. LS § 71 (1) Kande-, veo- või ratsaloomadel ning kariloomal või loomakarjal peab olema juht, kes on võimeline loomi igal ajal juhtima, välja arvatud teele sissepääsu juures sellekohaselt märgistatud aladel või parklas, kui loom on kindlalt kinni köidetud. § 169 (6) Sõidukit või liiklusõnnetusse puutuvaid esemeid tohib enne politsei liiklusõnnetuse kohale jõudmist liigutada vaid siis, kui transporditakse kannatanut haiglasse või teiste sõidukite liiklus on nende tõttu võimatu ja eelnevalt on tunnistajate juuresolekul ära märgitud sõiduki ja esemete asend ning jäljed.
Antakse gaasi ja lähevad vähemalt 70-ga punase, mitte kollase alt läbi. Seda saab iga päev näha, ma arvan, et igalpool. Mina näen seda pidevalt Poska ja Narva mnt. ristmikul Tallinnas Kadriorus.
Jõe tänava ja Narva mnt ristmikul parempööret tegevad autojuhid arvavad pidevalt, et nurga taga on tühi preeria, kus kedagi ei liigu ja rohelise tulega Narva mnt ületavad jalakäijad pidevalt ohus
Samuti ka vast valminud reguleeritud ülekäigurada Ülemiste Ärihoone ees. Mõnikord tuleb sõitvate autode vahel laveerida, sest õigust on neil üle. Aasta sees on mind tahetud keelava tulega 3 autot pikali sõita. Õnneks olen eest ära jooksnud.
kõige lihtsam psühholoogia - näed seda mida ootad nägevat. samal põhjusel toimuvad avariid mootorratturitega. need ju hulga suuremad, valjemad ja nähtavad aga autojuhid neid ikkagi ei "näe". kui pakirobotid muutuvad igapäevasteks liiklejateks ja nendega ära harjutakse, hakatakse neid ka nägema. sama ju mootorratturitega
on hoopis see, et autod peavad tuledega sõitma, nii vaadataksegi tulesid, aga pakirobotil seda pole. Nii jääb tihti märkamata ka jalgrattur valgel ajal.
Aga väikene laps heledas jopes näiteks, kas ka temale peab otsa sõitma, sest ah ja oh roolija ei näinud üle kapoti. Minge metsa oma õigustusega, juht peab veenduma, et ülekäigurada on vaba. Kui aga ei näe üle kapoti, siis tuleb kasvada veel, et näeks üle kapoti ülekäigurada, ilmselt jälle telefonis ninaga juht.
40cm pikkune laps heledas jopes, kes liigub umbes nii 5kmh. Neid ikka sibab viimasel ajal kõvasti ringi, niguist emmaljunga müüdud, kohe poekotid kätte ja anna valu, ole ühiskonnale kasulik. Sa seepärast ei oskagi probleemi asjas näha, et jalakäija oled. Muide tankist on veel kehvem nähtavus.
Enamus vastsündinuid on 50 cm pikad sündides. 40 cm pikune tegelane on enneaegselt ilmale tulnud. Käimist alustava lapse keskmine pikkus on 70cm+. Kus kohas on jalakäija näinud kõndivaid enneaegselt sündinuid imikuid? Kus kohas on jalakäija Eestis näinud tänavatel omapäi ringiuitavaid aastaseid väikelapsi? Ei õigustagi autojuhte, aga jalakäija peab ise samuti veenduma oma tegevuse ohutusest ülekäigurajal.
Väga paljud autojuhid 'ei näe' nende meelest alamaid olevusi ehk jalakäijaid, loomi ja nüüd siis ka pakirobotid. Ja autoga peab kindlasti ukse alt ukse alla saama. Kui autojuht on sunnitud teed ületama, siis võidakse ju ka teda eksikombel lindpriiks e ilma autota inimeseks pidada.
KOMMENTAARID (122)