see on ju loomulik reaktsioon, kui inimene sõita oskab..või mitte?! aga, et 76 aastane siiski ametlikult nii vastutavat tööd teeb, pole ka õige, kuigi haigus võib tabada palju nooremaidki, kuid siiski- vanusepiir peaks tõesti olema, näiteks 65-70...
Kui mees rooli tagant ära kukkus, vabanes ka gaasipedaal ja rakendus retarder. Mägises kohas on retarder tavaliselt kuiva teekatte korral viimases, ehk siis kõige tugevama pidurduse asendis. Retarder on käigukasti külge ehitatud hüdropidur, on ka elektrilisi. Kui kuulete autobussis hoo mahavõtmisel vinguvat heli, siis see ongi märk sellest, et rakendus retarder. Retarderi ja mootoripiduriga oskuslikult ümber käies pole jalgpidurit vaja praktiliselt üldse kasutada. Mägedes põleksid piduriklotsid ruttu ära. Ma soovin sellega öelda seda, et buss juba iseeneseslikult pidurdas.
Kas tõesti on Austrias nii väiksed pensid et 76 aastane peab bussijuhina!? töötama. Mina olen Tšernobõli veteran ja saan 3,5 aasta pärast pensile ja ei kavatse päevagi kauem seda ametit pidada, ei suuda seda päeva kuidagi ära oodata. Pärast lähen sõiduautoga maakonna posti laiali vedama, parajalt pensile väike lisa.
Miks ei või tööd teha? Mis ta siis tegema peab? Kodus istuma ja nina nokkima? Tean isiklikult vägagi mitut pensionäri, kes saavad üsna head pensionit aga töötavad ikkagi. Ja point ongi selles, et oleks tegevust ja nad soovivad endit kasulikena tunda.
Kui on tervist siis võib pensionär töötada ja kimada oma autoga kas mägedes või asfaldil. See on tema enda otsus ja vastutus lähedaste ees. Aga olla bussijuht nii kõrges eas on küsitav. Vastutad paljude inimeste elu eest.
Mis see ettevõtte juht asjase puutub, Vahest ikka seaduseandja. mis siis meil teisiti , pensioniiga tõuseb , väidetavalt eluea pikenemise tõttu. Nii et pensionärid , kui pensioniga välja ei tule mingem bussijuhtideks. Nagunii pension 380 Euri , aga keskmine palk 1500 Eurot. Ehk Hispaanlase pension , mida eesti riik maksumaksja rahaga toetab.
Kas sellised mädanenud puust piirded ongi mõeldud ainult "mõttelise piirdena" , neist pole õnnetuse korral küll mingitki abi loota. Eestis vahetatakse välja metallpiirded, mille kinnitusaugud ei vasta euronõuetele, aga noh, eks Eesti ole rikas riik ka, mitte nagu ...
Just nimelt nii ongi.Seal oskavad juhid erinevalt meist, ka tegelikult sõita. Palju hullemad kohad on ilma piirdeta ja tee on kitsas aga keegi ei nurise. Nii ongi, et mõistuse puudumisel on lihtne lõpetada pool km allpool, nagu Norraski. Eesti oleks võinud olla rikas riik, paraku rumalusega seda ei saavuta, nagu inimesed nõnda ka riik
Norras on samuti palju puust piirdeid ja "eesti mees" ei saaks seal üldse liigelda- kogu aeg peaks ta ju pükse vahetama. Mõnes kohas pole seal üldse piirdeid.
Alates 60-st eluaastast ei tohiks lubada busside rooli taha inimesi,kes peaksid vedama reisijaid. Mis aga veel vanematest rääkida, see on juba suur risk.
Mis tal muud üle jäi, kui elada tahad, tubli muidugi, ei kaotanud otsustus-tegutsemise võimet. Aga lugu meenutas noormeest, kes Tln. - Narva maanteel samuti bussi analoogselt peatas.
Kõik ei istunud ju juhi vahetus läheduses, et aidata, mingi luuluteema jälle. Leidke üks inimene kes oleks antud olukorras teisiti käitunud. Pseudokangelaste tekitamine.
Kui kõik oleksid sellised, siis õnnetusi-tapsmisi ja vägistamisi praktiliselt poleks. Enamus inimestel pole nutti õigel ajal õigesti käituda ja peaaegu kõigil puudub tavaline julgus kasvõi vahele astuda, kui tegemist pole isegi ohu võil ootamatu reageerimisega. Inimesed on mannad. Vai üksikud oskavad-suudavad-julgevad...jah nad on kangelased.
KOMMENTAARID (33)