Maailm

TÕELINE KANGELANE: Bussijuht sai infarkti, reisija hoidis ära suurõnnetuse (33)

LISA KOMMENTAAR

vana ja tark26. september 2017, 10:28
see on ju loomulik reaktsioon, kui inimene sõita oskab..või mitte?! aga, et 76 aastane siiski ametlikult nii vastutavat tööd teeb, pole ka õige, kuigi haigus võib tabada palju nooremaidki, kuid siiski- vanusepiir peaks tõesti olema, näiteks 65-70...
Asjast26. september 2017, 09:19
Kui mees rooli tagant ära kukkus, vabanes ka gaasipedaal ja rakendus retarder. Mägises kohas on retarder tavaliselt kuiva teekatte korral viimases, ehk siis kõige tugevama pidurduse asendis. Retarder on käigukasti külge ehitatud hüdropidur, on ka elektrilisi.
Kui kuulete autobussis hoo mahavõtmisel vinguvat heli, siis see ongi märk sellest, et rakendus retarder.
Retarderi ja mootoripiduriga oskuslikult ümber käies pole jalgpidurit vaja praktiliselt üldse kasutada. Mägedes põleksid piduriklotsid ruttu ära.
Ma soovin sellega öelda seda, et buss juba iseeneseslikult pidurdas.
Ei väsi imestamast26. september 2017, 13:19
Kaks miinust pannud on arvatavasti arengupeetusega? Või arvavad, et kuna nende jalgrattal pole retarderit, siis on jutt ka jama?
Taat25. september 2017, 19:33
Terviserike võib tabada ka noori inimesi,kuid arvan,et mingi vanusepiirang peaks ikka olema!
..25. september 2017, 19:28
iseliikuvad bussid on tulekul...
bussijuht 5625. september 2017, 19:17
Kas tõesti on Austrias nii väiksed pensid et 76 aastane peab bussijuhina!? töötama.
Mina olen Tšernobõli veteran ja saan 3,5 aasta pärast pensile ja ei kavatse päevagi kauem seda ametit pidada, ei suuda seda päeva kuidagi ära oodata.
Pärast lähen sõiduautoga maakonna posti laiali vedama, parajalt pensile väike lisa.
bussijuht 56-le25. september 2017, 19:57
Tubli---sihid paigas ja võimalused välja mõeldud.
Ziil25. september 2017, 20:52
Miks ei või tööd teha? Mis ta siis tegema peab? Kodus istuma ja nina nokkima? Tean isiklikult vägagi mitut pensionäri, kes saavad üsna head pensionit aga töötavad ikkagi. Ja point ongi selles, et oleks tegevust ja nad soovivad endit kasulikena tunda.
25. september 2017, 21:25
enda rakkes hoidmine hoiab kaua tervema ja ajaga kaasas käivana. aju on võimalik petta!
Ikka võib tööd teha,26. september 2017, 09:15
Aga bussijuhina on ta töö liikluses ja tema vastutusel on kümned elud! Tehku sellist tööd kus pinge ja vastutus on väiksem.
Riil26. september 2017, 09:46
Kui on tervist siis võib pensionär töötada ja kimada oma autoga kas mägedes või asfaldil. See on tema enda otsus ja vastutus lähedaste ees. Aga olla bussijuht nii kõrges eas on küsitav. Vastutad paljude inimeste elu eest.
Jussibuht25. september 2017, 18:51
76-ne bussiroolis??? Ebanormaalne. Ettevõtte juhil ja personalijuhil puuduvad ajud.
Miks arvatakse ,et see mingi firma alluvuses ,25. september 2017, 19:09
on ju eraisikute bussid ja juhid ,kes teevad just linnaekskursioone ,
selliseid leidub ka meil siin ...
marks25. september 2017, 19:58
Mis see ettevõtte juht asjase puutub, Vahest ikka seaduseandja. mis siis meil teisiti , pensioniiga tõuseb , väidetavalt eluea pikenemise tõttu. Nii et pensionärid , kui pensioniga välja ei tule mingem bussijuhtideks. Nagunii pension 380 Euri , aga keskmine palk 1500 Eurot. Ehk Hispaanlase pension , mida eesti riik maksumaksja rahaga toetab.
eesti mees25. september 2017, 18:50
Kas sellised mädanenud puust piirded ongi mõeldud ainult "mõttelise piirdena" , neist pole õnnetuse korral küll mingitki abi loota. Eestis vahetatakse välja metallpiirded, mille kinnitusaugud ei vasta euronõuetele, aga noh, eks Eesti ole rikas riik ka, mitte nagu ...
tt25. september 2017, 20:43
Just nimelt nii ongi.Seal oskavad juhid erinevalt meist, ka tegelikult sõita. Palju hullemad kohad on ilma piirdeta ja tee on kitsas aga keegi ei nurise. Nii ongi, et mõistuse puudumisel on lihtne lõpetada pool km allpool, nagu Norraski.
Eesti oleks võinud olla rikas riik, paraku rumalusega seda ei saavuta, nagu inimesed nõnda ka riik
to tt25. september 2017, 21:23
Sa oled lihtslt sooda
Norras26. september 2017, 09:02
Norras on samuti palju puust piirdeid ja "eesti mees" ei saaks seal üldse liigelda- kogu aeg peaks ta ju pükse vahetama. Mõnes kohas pole seal üldse piirdeid.
reisija25. september 2017, 18:48
Alates 60-st eluaastast ei tohiks lubada busside rooli taha inimesi,kes peaksid vedama reisijaid. Mis aga veel vanematest rääkida, see on juba suur risk.
eesti mees25. september 2017, 18:52
Meil ju üle 79 aasta vanused sõidavad kaugliine, ähivad ja puhivad rooli taga, kuula ja imesta.
Kurt Dumm25. september 2017, 18:47
Soomes sellisel tööpostil 70 ülempiir
Nii vanad25. september 2017, 18:38
inimesed lihtsalt ei tohiks enam sellist vastutusrikast ametit pidada. Mingi vanusepiir peaks ka ikka olema.
Arne25. september 2017, 18:35
Mis tal muud üle jäi, kui elada tahad, tubli muidugi, ei kaotanud otsustus-tegutsemise võimet. Aga lugu meenutas noormeest, kes Tln. - Narva maanteel samuti bussi analoogselt peatas.
76 - aastane bussijuht . . . 25. september 2017, 18:33
ega siis polegi midagi öelda
Kutt25. september 2017, 19:21
Jah, tundub, et 75 tuleb piiriks seada, meil siin siis, ma mõtlesin.
kurb aga tõsi25. september 2017, 18:30
tõstame aga pensioniiga reipalt 100 ni.isegi soomes said vanasti linnaliini juhid 50 selt pensile.ajuvaba.
Opossum25. september 2017, 18:42
Mitte 50 selt aga 25 aastat bussijuhina võis pensile jääda
aga meil25. september 2017, 18:27
olevat vastupidi , kindlalt edasi
25. september 2017, 18:08
Braavo! Tõeliselt tubli mees!
mõttetu25. september 2017, 19:15
Mis siin tublidusega pistmist - ta tahtis ise ju ka ellu jääda.
Imelik oleks olnud kui poleks reageerinud.
25. september 2017, 19:39
kõik tahtsid, aga tubli oli AINULT üks...mõni teinegi kord ei sedagi.
Tulli. mõistagi tubli:)
//25. september 2017, 20:47
Kõik ei istunud ju juhi vahetus läheduses, et aidata, mingi luuluteema jälle.
Leidke üks inimene kes oleks antud olukorras teisiti käitunud.
Pseudokangelaste tekitamine.
26. september 2017, 11:14
Kui kõik oleksid sellised, siis õnnetusi-tapsmisi ja vägistamisi praktiliselt poleks. Enamus inimestel pole nutti õigel ajal õigesti käituda ja peaaegu kõigil puudub tavaline julgus kasvõi vahele astuda, kui tegemist pole isegi ohu võil ootamatu reageerimisega. Inimesed on mannad. Vai üksikud oskavad-suudavad-julgevad...jah nad on kangelased.