Ott Tänak ja Kuldar Sikk tõusid 2012. aastal Itaalias esmakordselt poodiumile.Foto: GIUSEPPE CACACE
WRC
18. oktoober 2017, 16:57

Ajajoon: Tänaku tõusud ja mõõnad M-Spordi rallitiimis

Täna sai selgeks, et Ott Tänaku pikk seiklus M-Spordi rallitiimis lõppeb pärast tänavust Austraalia rallit. Siinkonhal on asjakohane tagasi vaadata, millal Tänak üldse Suurbritannia tiimile silma jäi ja kuidas kulges tema teekond rallimaailma tippu.

2009 – Markko Märtini abil pääseb Ott Tänak M-Spordi juhi Malcolm Wilsoni vaatevälja. Peagi allkirjastatakse leping meeskonna järelkasvuprogrammiga. Subaru Impreza roolis teeb ta MM-sarja debüüdi ja lõpetab Portugali ralli 20. kohaga.

Ott Tänak 2009. aasta Lõuna-Eesti ralli poodiumil. Foto: JOOSEP MARTINSON

2010 – Tänak kihutab Mitsubishi Lancer Evo X-i roolis noortele talentidele mõeldud PWRC-sarjas ja võidab omas klassis Soome ja Walesi rallid.

2011 – Tänak debüteerib SWRC-sarjas Ford Fiesta S2000 autoga ja nopib klassivõidud Itaalias, Saksamaal ja Prantsusmaal. Hooaja lõpuks premeerib Wilson Tänakut võimalusega kihutada WRC autoga Walesi rallil. Tänak ei vea alt ja lõpetab kuuendana!

2012 – Usaldus noore eestlase vastu aina kasvab ja mehel avaneb võimalus teha kaasa täishooaeg WRC-sarjas, istumise all Ford Fiesta WRC RS. Tänak on pidevalt kiire, kuid tulemuseks õnnestub realiseerida vaid hooaja eelviimane võidukihutamine: Itaalias teenib saarlane kolmanda koha. Ülejäänud aastat võib pidada selgeks ebaõnnestumiseks.

Itaalia rallil võitis 2012. aastal esikoha Mikko Hirvonen, teiseks kerkis Jevgeni Novikov ja kolmandana lõpetas Ott Tänak. Foto: GIUSEPPE CACACE

2013 – M-Sport heidab Tänaku üle parda. Kaugel pole ka karjääri lõpp. Tänak pühendub oma tiimi ehk OT Racingu arendamisele ja kihutab N-rühma Subaruga kodumaistel võistlustel. Saaremaa rallil kaotab ta Fordi WRC-autol sõitnud Georg Grossile vaid 4,4 sekundiga.

2014 – Pressikonverentsil annab Tänak teada, et Märtini ja teiste toetajate abil liitub ta taas M-Spordiga. Seitsmel rallil sõidetakse WRC2-klassis: Poola ralli võidetakse, Soomes ja Saksamaal kerkitakse poodiumile. Rootsis, Portugalis ja Walesis kihutatakse WRC-autoga: parimaks jääb Skandinaavias saadud viies koht.

2015 – Wilsoni usaldus on tagasi võidetud ja Tänak saab taas kirja täismahus WRC hooaja. Oma potentsiaali ei suudeta siiski tulemuseks realiseerida. Aastat jääb kaunistama Poola ralli kolmas koht.

2016 – Taas otsustamise koht: kas Wilson jätkab Tänaku usaldamist? Jah! Tänakust saab DMACKi tiimi sõitja. Sisuliselt jääb mees M-Spordi liikmeks, kuid tema kasutab erinevalt teistest alles arendamise järgus olevaid DMACKi rehve. Kohati sõidetakse üle ootuste hästi ja rehvi arengusse panustatakse palju teadmisi ja energiat. Poola ralli võit libiseb napilt käest, kuid kokkuvõttes teeb Ott vinge hooaja.

Sebastian Ogier tõstis Poola ralli järel Ott Tänaku õlgadele. Tänavu said meestest tiimikaaslased. Foto: JANEK SKARZYNSKI

2017 – Tänaku suur läbimurre. Itaalia ja Saksamaa rallide võidud, lisaks veel neli poodiumikohta. Kaks etappi enne hooaja lõppu püsib elus ka unistus MM-tiitlist. 18. oktoobril saab avalikuks uudis, et Tänak lahkub aasta lõpus M-Spordist ja liitub Toyotaga.