Traagiliselt hukkunud sporditähe vend asub võitlusse sõidu ajal mobiiltelefoni näppivate autojuhtidega (14)
Scarponi perekond kavatseb asutada sihtasutuse, mis hakkab propageerima turvalist liiklemist. Marco Scarponi on palunud asuda kampaaniat juhtima paraolümpial käsiratturite konkurentsis kulla võitnud endise vormeliässa Alex Zanardi, vahendab rattauudised.ee.
“Võib-olla on targem jätta auto garaaži, kui sõita sellega mõned meetrid poodi, baari või lasteaeda,” ütles Marco Scarponi. “Terve, jätkusuutlik ja turvaline eluviis sõltub sellest, kuidas me teid kasutame. Ükskõik kas meile meeldib see või mitte, kuid nii kaua, kui peame end süütuteks, oleme kõik potentsiaalsed mõrvarid.”
Statistika on karm. Eelmisel aastal sai Itaalias maanteel surma keskmiselt üks rattur päevas ja keskmiselt hukkus kaks jalakäijat päevas. Aastas saab Itaalias liiklusõnnetuse tagajärjel surma 4000 inimest.
Michele Scarponi sai kodu lähedal treenides autolt löögi. Uurimine on pooleli, kuid arvatakse, et sõidukijuht tegeles sel saatuslikul hetkel mobiiltelefoni näppimisega.
Positiivne, et meedia kajastab seda teemat ja see on põlev ja ohtlik teema, mille üle tuleks kindlasti rohkem arutelu tekitada.
Minu subjektiivne arvamus maanteeameti kampaaniatest on seni vähe kasu olnud ja need pole kuigipalju tähelepanu tekitanud.
Telefoniga rääkimine sõidu ajal segab juhti ka siis, kui tal on handsfree olemas. Samamoodi reisijatega rääkimine raadiojaama vahetamine, auto esipaneelil display käppimine jne. See teema on ehk liiga pikk mida käsitleda, kuid neid segavaid faktoreid, mis sõidukijuhti häirivaid on palju ja kõige hullemad on need juhid, kes hoiavad oma silmad reaalsest liiklusest kõrvaltegevustega eemal pikka aega. Sõnumite kirjutamine, mõttetu scrollimine telefonis jne on metsikult ohtlik ja tõstab õnnetuse riski mitmekordselt. Siin üks hea reklaamklipp pikkus 1min ja 15sek
https://www.youtube.com/watch?v=yf9Jw4xZY-s
Kuidas lahendada probleemi?
Tõesti liiklusjärelvalve tõhustamine ja sekkumine on positiivne ja tõhus vahend, kuid ametnikke pole ju meil Eestis nii palju ja kõigepealt peaks PPA määrama selle prioriteetseks rikkumiseks.
Teadvustada inimesi ohtudest ja selgitada riske, mida nad võtavad niiviisi käitudes.
Üksikindiviidist algab pihta liikluskultuur. Kuidas Sina käitud liikluses näitab teistele eeskuju ja tee kõik selleks, et see eeskuju poleks ohtlik ja halb, vaid mõistlik ja sõbralik.
Pikk jutt, kuid see teema häirib ja põhjustab palju õnnetusi ja kannatusi nii siin Eestis kui mujal maailmas ja loodan, et meedia võimendab seda teemat ja hakatakse lahendusi otsima.