Juhtkiri

Juhtkiri | Näiliselt tasuta bussiga libedale jääle (20)

LISA KOMMENTAAR

minu 17. november 2017, 17:52
kogemus on selline: sõitsin eelmisel aastal mõned korrad Tartust bussiga Roelasse. Kella kahe paiku päeval väljus. Mingi aeg tagasi tahtsin sama liini kasutada ja avastasin, et bussi enam ei ole. Ostsin siis pileti Rakverre, sest sealt käib tunnibuss Roelasse. Tartu bussijaamas avastasin, et kahe ajal läheb buss ka Mustveesse. Bussi aknal oli silt: Tartu, Mustvee, ... , Roela, Rakvere. Seega buss sõitis endiselt, aga liin oli kadunud! Käisin bussist uurimas, et miks nii? Öeldi, et Tartust Mustveesse saavad pensionärid soodustusega sõita, aga Mustveest Rakverre ei saa ja sellepärast ei ole võimalik ka netist pileteid müüa. OK, sellest saan veel aru, aga Tartust väljuvate busside sõiduplaani vaadates ei saa kuidagi pihta, et buss Mustveest edasi Rakvere poole sõidab. Tasuta buss on ju väga kena üritus, aga kui tasulise bussi sõiduplaani ei näe, siis on miskit täitsa mokas. Arvatavasti ei ole see ka mitte ainus liin, mille lõpppeatust väljumiskohas näha ei ole.
Lõunaeestlane17. november 2017, 11:39
Mis kasu on Valga, Põlvavõi Võru maakonna elanikel tasuta transpordist töölekäimise eesmärgil maakonnakeskusesse,kui seal on ammu töökohad hõivatud ja uusi juurde ei tule. Praegu käib suur hulk inimesi tööle Tartusse või Tallinnasse, aga peatselt vabanevad KOV-ide töötajad ja siis tuleb veelgi rohkematel tööd otsida suurematest linnadest. Ilmselt kevadel selgub ka koolivõrgu täiendav muutmine ja järjekordsed kõrgharitud tööotsijad vajavad toimivat transporti teise maakonna suurlinna.
Asja iva on siiski selles, et ühest Eestimaa otsast teise viivatel bussidel oleks ettenähtud nõudepeatuste võimalused, bussid jõuaksid mõistlikul ajal enne tööpäeva algust linna, bussi suurus sõltuks sõitjate arvust. Paraku statistika ei näitaseda, palju jäi reisijaid bussipeatustesse pika ninaga bussi ootama, aga buss oli juba suuremas kohas rahvast täis ja teeäärsetest kohtadest rohkem peale ei võetud.
allar_17. november 2017, 10:04
Mäletan seda oigamist, mis enne Tallinna ühistranspordi vabaks laskmist ajakirjanduses oli - inimesed hakkavat lihtsalt niisama lõbu pärast bussiga ringi sõitma, bussipark käivat alla, riik ei suutvat süsteemi eest hoolt kanda. Kuidas siis on? Kas Tallinna ühistransport on kokku kukkunud?
Tallinna17. november 2017, 13:46
tasuta transpordi maksavad kinni teiste valdade elanikud, kes olid sunnitud linna sisse kirjutama, seda ütlesid hiljuti linnajuhid, aga kes maksab üleeestilise?
egon17. november 2017, 14:38
Pooletoobine mula. Keegi ei ole sunnitud hakkama Tallinna elanikuks, kui ta füüsilisellt elab mujal.
tore17. november 2017, 15:12
on see tasuta bussindus aga täielikult mõtetu. Mul on tasutasõidu õigus bussiga ja auto remondi ajal kasutasin oma õigust, viibutasin kaardiga ja sõidsin tore oli. Pagana palju läks aega ja pidevalt passisisin peatuses. Kui auto kätte sain remondist siis õnneks enam aega ei raiska ja kasutan autot.
Nipik17. november 2017, 09:44
Rumaluse tipp! Teadusliku kommunismi realiseerimine eesti moodi. Rahva raha eest ostetakse pööbli poolehoidu - muud ei midagi. Kui kellelgi pole ressurssi ühistranspordiga sõita, siis on see sotsiaalprobleem ja inimest tuleb toetada. Kõik sellist toetust ei vaja. Teiseks. Kui suure bussikolakaga sõidab 4-5 inimest, siis on vaja rakendada teistsugust sõiduvahendit, kasvõi taksot. Säästlikkus on ikka teretulnud meede!
endine bussijuht17. november 2017, 13:49
Maakonna keskuses läks buss nii täis, et rahvas ei tahtnud peale mahtuda, aga kaugemal oli juba olukord niisugune, et paar reisijat. Kas tuleks siis mitut bussi kasutada, teepeal vahetatakse? Vastasel korral tuleks topelt bussid käiku lasta lisabussijuhtidega, mis see maksma läheks?
ardo koska17. november 2017, 09:09
mis mis kui 8 inimest 30 kellel tõesti vaja seda siis see idee super. joodikuid ei pea ükski bussijuht peale votma. ning need samad suurfirmad ei saaks neid busse kasutada kuna need poleks 200% et inimene paaseb toole. arge olge nii pessimistlikud see oleks super lahendus koigile. igas asjas on alati mingi pahapool. Id kaardile kasutus leitud akki taas ? Pensionarid saaks kaija linnas lihtsalt ning kui bussid toesti hakkaksid kaima to ajaks linna ja ohtul tagasi siis oleks super kui inimene saaks saasta vahe. Koik me vaatame poes samamoodi odavamaid hindu ning lätti olle jarele minna no palun vaga minge ma kujutan ette seda 2 päevast sõitu.
ja kuidas17. november 2017, 13:51
neid joodikuid selekteerida, käsitsi ei tohi kellelegi kallale minna?
Jüri16. november 2017, 23:29
Minu arust in meil ammu nii tasuta transport kui tasuta majutamine, rääkimata igasugusteast muudest hüvitistest ja kompensatsioonidest. Tõsi küll, siiani on need võimaldatud riigikogu liikmetele, valitsusele ja muudele valitud isikutele. Ilmselt on nad saanud selgeks, et tasuta asjad on head ja ei olegi riiki uppi löönud ning on ju loogiline, et nad saadud positiivseid kogemusi ka rahvaga tahavad jagada...
milline reformar 17. november 2017, 13:52
või ekrelane seda tahaks?
Jajah16. november 2017, 21:37
Lapsed jäävad bussist maha kuna tugevamad täiskasvanud trügivad ette. Samuti sõidav buss maapeatustest mööda, kuna linnas sai buss tasuta rahvast täis ja rohkem ei mahu.
ardo koska 17. november 2017, 09:14
Selge see et tasuta asjad on olemas aga need ongi piiratud ning ikka hea kui ta kaks korda nadalas ehk mahub bussi ja hoiab ehk taskurahagi kokku.
Kristiina 16. november 2017, 21:31
Võimalikult paljude jaoks oleks pidanud alustama veeremi korrastusest kuhu saab ka ratastoolis sisse. Saksamaal on juba ka sellised pagasiruumiga bussid kus keskmise ukse juures madal koht ja enamus lähevad trepist.
maakonna bussijuht17. november 2017, 13:55
pole ühtegi ratastoolis reisijat maal näinud, kui üks niisugune ka oleks, kuidas siis kõik niigi väikesed bussid selleks ümber ehitada?
Qwert16. november 2017, 20:37
Juhtkiri esitas liiga keerulise küsimuse Simsonile. Oleks Simson olnud edasi opositsioonis, siis oleks Simson ilusti teadnud, kuidas antud probleemi hoida teoorias. Nüüd kui oleks vaja ka reaalselt asjaga tegeleda, siis enam teoretiseerimisest ei piisa, aga praktikaks mõistus ei võta enam (kui on üldse võtnud).
www16. november 2017, 18:27
Tegelikult on see toetus mõeldud mitte niivõrd maaelanikele, vaid justnimelt ettevõtjatele, kes saavad nii lihtsamini tööjõudu munsterdada. Kas te pole siis näinud neid suuri ettvõtteid, mis ehitatud valdadesse ja on sunnitud hoidma käigus busse, millega tuua töölisi lähivaldadest ja veel enam linnadest.
need 17. november 2017, 13:56
tööaegade sõidud ei kattu ühistranspordiga kõigile.