Vanasti oli Häädemeestel teedevalitsus, kohalikud teadsid teede olukorda ja teed olid korras. Nüüd käivad teede hooldajad teisest Eestimaa otsas ja neil pole aimugi, milline olukord teel on. Juba esmaspäeva õhtul sadas jäävihma.
Eks süüdi on kôik korraga aga mitte keegi konkreetselt22. november 2017, 00:08
Ûhed ei tule teehooldusega toime. Teised annavad vastava kategooria sôiduki luba isikule kes ei oska seda söidukit ohjata. Lisaks see viimane ei suuda koorma korralikult kinnitada. Kuigi tôele au andes, ilma spetsvahenditeta paberirulle suht raske kinnitada, et paigal püsiksid.
Kohtu alla anda teedeminister, kui ei suuda korraldada teede soolatamist ja hooldust ööpäevaringselt, kahjutasud teedehooldajalt tuleb sisse nõuda ja kulud hukkunu perekonnale. Samuti tuleb teedehooldajal kinni maksta kõikide autode kahjum ning kauba kahjum.
Suud putaks tuleks Vainol teha Politsei ja Maanteeameti jüngritega saade ja tõepoolest rääkida suud puhtaks! Kui keegi hakkab sõna võtma-kiirus tuleb valida vastavalt...siis surun oma soki, mis päev otsa jalas on olnud selle kaadri..
Käparditest riigivedurijuhid on juhtimas kogu riigirongi uppi. Olukorra päästmiseks oleks vaja korraldada erakorralised valimised, sest Riigikogu ei ole saanud oma ülesannetega hakkama.
Poolakad eiravad pidevalt liiklusreegleid. Pikivahe tihti ainult meeter...Ja mis libe. Katseta -> pane auto teele seisma ja mine vaata kõrvalt, kas libe lükkab auto kraavi - ei. Süüline on rooli ja pingi vahel...
Kus on Sakala teehooldajad kes võitsid hooldushanke. ? Tallinn-Pärnu-Ikla mnt-e k. 06.00 ajal libe ei ühtegi soolatamist ei ühtegi hoolduasutot. Ei ole ju tegemist külavaheteega vaid ikkagi Tallinn-Pärnu-Ikla mnt-ga. Kas tõesti Sakala teed ei vastuta tegamatta töö eest ning kus on maanteeameti silmad.
vastutus hakkab alles peale 10 hukkunut , kas nii tuleb aru saada21. november 2017, 14:22
enne pole vaja tee hooldusega jamada sest eelmise päeva õhtul sadas sealkandis jää vihma ja oli siis juba üli libe, ilmselt nii peabki olema ... muide teine vana Pärnu - Riia maanteel tehti küll täna alles 11.30 soolaga seda hirmsat libeduse tõrjet
See on kohutav, kus on Sakala teehooldus kes peab hooldust teostama. Kella 06.00 ajal teel Pärnusse maantee libe, ei ühtegi soolatamist ei ühtegi teehooldus autot, kui Sakala teed võitsid hanke siis peavad nemad ka vastutama teehoolduse eest mitte istuma kodus sooja teki all.Tegemist on ikkagi Tallinn-Pärnu-Ikla maanteega mitte külavahe teega.
No ma ei saa aru, miks ei tehta ennetustõrjet,kas tõesti on Eestis soolakilo kallim kui inimene. Siin ei jää muud üle kui maanteeameti juht tuleb tagandada, muud võimalust ei ole ja riik peab korvama vähemalt inimeste matused. millal see jama lõpeb.
esiteks ei ole tegu kilogrammi soolaga.. vaid sadade tonnidega. ja andke andeks, see on kallim kui kümnete inimeste elud. inimene sureb, saadetakse viimsele teele ja ongi asi ants. pole inimest, pole probleemi, aga soola pealt kena kopikas kellegi arvel. ja kelle arvel, seda ei koti kõige vähematki, et keegi on looja karja läinud. ostab verise raha eest naisele lilli ja lastele kommi.
Tuleb meelde kui Soomes oli 2004 suur önnetus kus 14 inimest sai surma. Rekkas oli tööstuslike paberirullide last, pärast uurimise käigus selgus et 800 kiloset 5 paberirullid olid lahtiselt seal rekka taga kondis.
Rekkal tiksub kellaaeg ja kiirust antakse ei rohkem ega vähem kui 90, kui sellise kiirusega auto libisema läheb, ei ole juhil teda sirgeks võimalik vedada, sest masin rohkem ei lähe. Koorma sidumisest-olen laos töötanud ja paberirulle sidunud-sellisesse tenti on keeruline neid niimoodi siduda, et tagaks löögi energia, antud hetkel ei ole kõrval olnud, ei oska kommenteerida, aga mõni rull peaks ikka alusele jääma.
NELJAS TALV( hooaeg) on lumevaba, suures osas sulailmadega. Kuhu on jäänud(jääb) maanteede korrashoiuks eraldatav raha? Kui vasakule see läheb. Enda inimeste peal lastakse liugu
Huvitav, et politsei manitseb alati autojuhte valima õiget sõidukiirust aga kunagi ei manitseta maanteeametit , et tehku oma tööd hoolsamalt!!! Alati kui on juhtund raske avarii on teehooldajad jõudnud sündmuskohalt mööda sõitma alles mitu tundi hiljem???? Kas enne ei tehta hooldust kui alles peale avariid????
See elu jääb peaminister Ratase ja siseminister Anvelti hingele. Otseselt nende valikud, et raha tambitakse täiesti absurdsetele asjadele (välisabi Aafrikasse, ühiskonda väärastava ajupesuga tegelevad mtü-d ja sihtasutused, EAS-i rahapõletusprojektid jne), aga kõige elementaarsemad vajadused on katmata.
aga on siis raske teehooldajatel teele libedusetõrjet teha?? Miks peab uisutama??? Ei saada väikeses eestis teehooldusega hakkama-minge ja istuge oma ülemustega kodus (palgata puhkusel) milleks on vaja peale laksu politseinikud ja laibad soolaga üle puistata??
. sest hooldust hakkas tegema ju vähem pakkunud firma. riigihange ju ikkagi. kuidas tasu, nõnda töö. kui aga maksta suudad, on sul võimalus tellida teehooldust . veel parem. mine ise teehooldajaks tööle või osta endale soolapuistur :-)
samal teemal siin ja soovin uuesti seda teha! Politseil on vaja muretseda pikivahemõõtjad ja hakata nendega tööle! Poolakad on eriti pahatahtlikud kolonnis sõites vaevalt 10m-st pikivahet hoidma!
Esimese matsu puhul: on väga raske hoida pikivahet vastutuleva sôidukiga. Teine mats kui otsa sôidetakse parklas seisvale sôidukile, siis tegemist on käpardiga roolis, sama kehtib ka esimese matsu Scania "tihendi" kohta.P/S Kolmas samasugune tegelane PL numbrimärgiga lendas täna uppi puidukoormaga Soomes Varkause -Joensuu vahelisel teel.
seekord jah, tegemist poola või siis ukraina juhtidega22. november 2017, 20:46
Väga palju ukrainlasi sõidab nii leedu kui poola veofirmades! Aga mis puudutab pikivahet ja seda vastutuleva sõiduki-veoki puhul, siis pole vaja kiibitsedas, eks ole? Sina ja sinusugused taovad rusikaga rinnale ning peavad ennast maanteede kuningateks, aga tegelikult on teie hulgas väga palju neid, kes ei oska ei sõita ega normaalselt tööst vabal ajal pausi pidada st peale pausi minnakse purjus või pohmas peaga rooli..ja avariisid on ka teie sooritatuid, üle mõistuse palju! Soovitan sul teiste peale näpuga mitte näidata!!
targutamise asemel avalda siis saladust kuidasd hoida pikivahet VASTUTULEVA SÔIDUKIGA. Muidu kritseldasid hunniku l0lli ila, Teiseks pole môtet vôrrelda kuningaid j0budega.Ja neljast tegelasest siin artiklis kaks olid J=bud suure algustähega.
Teedes pole asi? Need uued teed kus pole killustikku pealmises kihis ollagi on juba suvel väikseimagi vihmaga tattlibedad. Mitu päeva sadas vihma, öösel tuli külm. Ja teemeistrid ei tule selle peale, et teed on lauslibedad? Aina jahutakse õigest sõidukiirusest. 40.ga igudes võib sellisel teel samuti surma saada kui reka käest läheb. Kas õige kiirus on hommikuti tee ääres seistes? Ja maanteeameti stamplause välistab igasuguse vastutuse. Varsti hakkame kuulma-lugema kuidas sool ei mõju kuna väljas 5 kraadi külma. Ühel hommikul selliste teeoludega võiksidki juhid teede äärde seisma jääda ja soolapuisturit oodata.
Paberirullid ilma koormarihmadeta,rääkimata kummimattidest põrandal mis takistaks koorma liikumist.Kui auto läks libedaga vibama siis selge et see 20-24 tonni sealt läbi tendi pääses teele surma külvama.Soome sadamates näeb aegajalt ikka selliseid külalisi keda on tollimehed koormat siduma pannud.Eestist ei tea midagi,kas ka siin selline kontroll sadamates või parklates olemas on.
Ärge arvake, et mina " eu " kommentaari kirjutasin, kuigi palju aastaid tagasi sõitsin sõiduautos kiirusega u. 140 km tunnis Tallinna poolt Pärnu linna, jäin sõiduga rahule, kiirus peaks mõistuse piiridesse jääma.
Ikka ja jälle kordub sama jama. Sügisel hõiskavad meedia vahendusel, et nad on talve tulekuks valmis. Saabub esimene libedus ning esimesed suured avariid. Loodetakse, et küll sulab päeva peale ja ei pea kallist tehnikat välja ajama.Kui aga hakata konkreetselt karistama neid vastutajaid siis hakkab asi ka paranema.
Sa vist ei saa aru või on füüsikaseadused sinule arusaamatud?21. november 2017, 12:58
1923 kg 1 rull - see on nagu teise, korraliku, sellise luksusauto mass, umbes nagu 7. seeria BMW. Kui see veok nüüd liikus maanteel 90km tunnis ja mingi järsu manöövri või kursimuutuse tagajärel inertsiga rull nihkus kuhugilepoole siis see on suht sama nagu see pea 2tonnine auto maanteel liikudes - ta omab täpselt samasuurt kineetilist energiat. Ma ei viitsi hakata arvutama hetkel aga see on mitukümmend tonni, ühe rulli puhul. Näha, et seal oli ehk kümmekond niisugust? Kui üks avas omale tee kus pääses liikuma, polnud teistel temale järgneda enam probleem. Tõenäoliselt vineerpõrand, seal mõne kruviga koormakinnitused - polegi vaja neid lahti rebida, pigem need koormarihmad ei pea sellele inertskoormusele vastu. Need lähevad järskude koormuste rakendamisel hetkega puruks, olen ise näinud 1500kg koormarihma purunemist, see käis hetkega, ei mingit venimist ega hargnemist, raks ja puruks ta oligi. Nende rullide vedamine on üpris riskantne, merekonteineris oleks ehk kõige turvalisem aga furgoonist, veel hullem - presendist tuleb see läbi nagu nalja.
1500 kg? Ära vôrdle oma tiki treileri koormarihma rekka omadega. Rekkade koormarihmad on arvestatud 4-10 tonniga. Ja neid peab olema vastav kogus, et koorem kinnitatud saaks.
Tegelik põhjus on on Eesti maantee ameti vähem pakkumised igaks uueks tee hoolde perioodiks,võidab alati vähem pakkumine.Selline on reaalsus üle Eesti riigi.Inim eludega ei mängita. Teemeistrid peavad tegema reallselt tööd selleks on ameti autod neil istumise all.Samas paberi rullide kinnitus oli poolhaagises olemattu kui külg libisemisel rullid lihtsalt läbi tendi maha pudenesid.Kaastunne hukkunu omastele,maantee ametile soovitan soojalt...LÕPETAGE TEEHOOLDUS VÄHEM PAKKUMISED ! Te olete ju kõrgelt haritud asjamehed seal maantee ametis !
Vaadake, mida need "kõrgelt haritud" tegelased Aaspere-Haljala vahel korraldasid. Kui veel vaadata millistele ristmikele (Mäo, Jõhvi, jne.) on ehituseks allkiri antud siis tundub, et tegemist on rohkem mõistuse, kui hariduse puudumisega.
Tegemist tõenäoliselt kõige ohtlikuma teelõiguga Eestis, nimelt Pärnu-Ikla. Kas ,,asjamehed" on seal ise sõitnud? Rekkad ja väikesed sõiduautod vuravad teel koguaeg elu ja surma piiril. Ongi hästi, et seal niivähe õnnetusi juhtunud.
kuidas on tulnud soome keelne sõna rekka. Ajakirjanik, paistab teadvat et reka. Kui see soome keeleks hääldada, oleks rega. Selliseid aga pole Soomeski.
Kusjuures on AS-s EV palju röganinasid, kes jutustavad imelikke muinaslugusid Poola teedest, samalajal tuututavad saksa "baanidest" - ilmselgelt pole need rääkijad neil teil sõitnud ega neid ka isegi näinud, nii Poola kui Saksa omi siis. Raudpolt, et Poola teed on paremad. Warsavist võid Saksa piirini lennata tõenäoliselt kogu matkal 250+km/h (kui see oleks lubatud) ja probleeme ei tekiks. Piirilt edasi enam niihea ei ole. Point on selles, et Poolakad ehitavad tee betoonplaatidele ja need on nagu loodiga rihitud. Tüütu on mitusada km sõita, ei mingeid künkaid ega lohke, nagu meil. Ja miks nad võõrsil töötavad? A miks eesti rekkamehed purjenpääga saksamaal teemärke maha sõidavad - on ju elu eestis nii hea, et mujale ei pea minema (hirmus lagin naeru saalis) - kui on kaup vaja teisest riigist teise viia siis kuidas see sinna saab? Ise läheb?
Asi pole selles, kas oli poolakas või keegi teine.Selge on see,et tegeist teehooldajate tegemata tööga. Selle töö tegijatel ei saa olla põjus ,et ilmastik muutub. See on ju nende töö ja nad peaksid juba oskama ka arvestada muutustega teel.
Kus sa võtad, et selle libeduse tõttu surma sai? Valida tuleb siiski teeoludele vastav kiirus. Samuti veokijuht oleks võinud need rullid ju ilusti kinnitada, et sellise külglibisemise tõttu ei oleks need sealt välja vupsanud.
Töö on tegemata, imetakse näppu või midagi muud, selle asemel, et oma tööga tegeleda. Olgu mis siis surma põhjuseks mis iganes, see ei muuda fakti, et meie teehooldajatele tuleb talv alati ootamatult ja lõpeb kellegi surmaga. Siis veetakse ennast kohale, kui laip on juba surnukuuris.
poleks, tulnuks! Ainuke selgelt teadaolev fakt on see, et tee oli väga libe ja hooldamata. Kõik muu on oleks. Võiks ka teistpidi öelda, olnuks tee hooldatud, oleks inimene elus:
Mina jälle vallandaks kõik ülemused, kes peavad vastutama libedustõrje eest ja töö tegemata on! Alati reageeritakse alles siis, kui keegi on surma saanud! Õudne. 4aastat pole korralikku talve ja lund olnud. Hakaku lõpuks tööle!
Kaastunne omastele. Minu kogu pere on Haademeeste kandist parit ja iga kord kui sinna minemas olen, loon risti ette. Arusaamatu misks seal nii palju onnetusi juhtub; vaga hea nahtavusega tee ju ometi.
KOMMENTAARID (105)