Maailma suurim kruiisilaev Symphony of the Seas.Foto: AFP/Scanpix
Spordivaria
16. mai 2020, 11:27

Soomlanna on endiselt lõksus maailma suurimal kruiisilaeval: „Atmosfäär on väga veider.“

Soome iluuisutaja Juulia Syrjänen on viimased kaks kuud veetnud lõksus maailma suurimal kruiisilaeval Symphony of the Seas.

20aastane naine läks poole aasta eest kruiisilaevale tööle, kuid nüüd on ta kaks kuud istunud perekajutis ja oodanud, et koroonaviiruse pandeemia lõpuks läbi saaks.

Laevafirma on püüdnud töötajaid koju aidata, kuid teatud segaduste tõttu pole Syrjäneniga see õnnestunud. Kuna üks tema kaastöötajatest andis äsja positiivse koroonaviiruse proovi, jäi soomlanna veel kaheks nädalaks karantiini. Tema enda koroonatest oli negatiivne.

„Atmosfäär on väga veider, igal pool on vaikne. Tegelikult hakkasin alles tasapisi normaalse laevameluga harjuma,“ rääkis ta MTV-le. „Veider on vaadata, et peaaegu kõik kohad on suletud. Tavaliselt pulbitseb see laev elust.“

Tegelikult oli Syrjänenil juba märtsikuus lennupilet koju. Suuremat sorti segaduse pani püsti laevafirma, kes väitis, et nende andmetel on Soome piir suletud ja kedagi ei lasta enam riiki. Lennupilet tühistati. Veidi hiljem selgus, et loomulikult oleks Syrjänen saanud koju, kuid selgus saabus liiga hilja.

Samas on võimalik laevafirmat ka mõista: ainuüksi Symphony of the Seasi pardal töötab 2200 inimest kümnetest riikidest ning kojusaatmise logistika on keeruline. Kokku on firma erinevate laevade peal tööl 60 riigi kodanikud ja piiriregulatsioonid muutuvad kõikjal ning pidevalt.

Symphony of the Seas. Foto: Reuters/Scanpix

Symphony of the Seas asub praegu Kariibimeres. Uus päästeplaan näeb ette, et Syrjänen läheb ühe teise laeva peale ja sõidab Inglismaale Southamptonisse, kust edasi peaks lennukiga Soome pääsema.

Maailma suurim kruiisilaev ulbib hetkel Bahama lähistel. Õnneks või kahjuks pole nad üksi! „Ühel päeval jalutasin tekil ja lugesin horisondilt kokku 20 laeva. Kõik oleme siia kanti end ära parkinud,“ kirjeldas soomlanna.

Iga kahe nädala tagant käib laev Miami sadamas, kus täiendatakse kütuse- ja toiduvaru. USA pinnale koroonariskiga laevaelanikud astuda ei tohi. Siit koorub välja ka üks põhjustest, miks on koju pääsemine nii keeruline. Paljud riigid on otsustanud, et kruiisilaevade rahvaga peab olema eriti ettevaatlik.

Symphony of the Seas pääses koroonakriisist üsna leebelt. Kokku haigestust 31 pardal olnud inimest, kellest üks suri. Ruby Princessi pardal jättis elu 22 ja Diamond Pricessi pardal 14 inimest inimest.

Suurem osa maailma kruiisulaevade külalistest on praeguseks tagasi koju pääsenud, kuid umbes 100 000 töötajat on endiselt merel.

Symphony of the Seas valmis 2018. aastal ja ehitamiseks kulus 1,35 miljardit dollarit. Bahama lipu all seilav laev on 361 meetrit pikk ja mahutab 6680 reisijat ning 2200 töötajat. Laeval on 18 korrust.