Jari-Matti Latvala (paremal), kaardilugeja Miikka Anttila (vasakul) ja Toyota boss Tommi Mäkinen tähistavad 2017 Rootsi ralli võitu. Foto: Reuters/Scanpix
WRC
30. mai 2020, 09:41

Maksuamet ähvardab rallisangari paljaks koorida

Ralliäss Jari-Matti Latvala jageleb Soome maksuametiga. Riik väidab, et Monacos elav Latvala on jätnud kodumaale maksmata 4,8 miljoni euro ulatuses makse.

Ajakirja Seiska andmetel konfiskeeriti maikuus Latvalale kuuluv Helsingi korter, Puumalas asuv suvila ning auto Lexus RX450. „See on kõik, mis mul on,“ ütles Latvala Iltalehtile ega soostunud üksikasjadesse laskuma.

Erimeelsused maksuametiga algasid juba 2009. aastal, kui Latvala kolis elama maksuparadiisi Monacosse. Rallimees väidab, et Monaco ongi tema peamine kodu, kuid maksuamet on märganud, et Latvala veedab suurema osa ajast ikkagi Soomes. Seetõttu leitakse, et 35aastane mees peaks ka oma maksuraha sünnimaale jätma. Praegune vaidlus puudutab 2014. ja 2015. aasta tulusid.

Maksuamet leidis, et Latvala on riigile võlgu 6,2 miljonit, millest 1,4 on rallimees nüüd ära maksnud. Latvala kinnitas eile Iltalehtile, et need numbrid vastavad tõele.

Ta tunnistas, et ei kavatse vaidluses alla anda, sest maksumaksjana on tal asjadest teistsugune arusaam. Suure tõenäosusega jätkub võitlus kohtus, kus hakatakse vaidlema, kui suure osa ajast Latvala ikkagi Soomes veetis.

Latvala sõnul on olukord tema jaoks kriitiline, sest ta on suurema osa karjääri jooksul teenitud rahast investeerinud, kuid koroonakriisi ajal on turud kaotanud väärtust.

Mees lisas, et praeguse seisuga tahab maksuamet võtta kogu vara, mis ta rallikarjääri jooksul teenis.

Latvala hingel on 18 MM-sarja etapivõitu, kuid ometi on äsja 35. sünnipäeva pidanud Soome ralliäss töötu. Viimase aasta jooksul on kõik tema karjääris allamäge käinud.

Mullu tabas Latvalat isiklik tagasilöök, sest ta läks suure meediamölluga lahku oma kihlatust. See omakorda jättis jälje spordile ning lõpuks läks kirja soomlase senise profikarjääri kõige kehvem hooaeg.

Aasta lõpus selgus, et Toyota ei pikenda temaga lepingut. Citroen lahkus üldse MM-sarjast ja töökohti jäi vähemaks. Lõpuks jäigi Latvala ula peale.

Seejärel leidis ta rahastuse, et tulla starti Rootsis, kuid sealne üritus kujunes katastroofiks. Toyota tiimilt laenatud autot tabas kohe alguses tehniline rike, mille eest võttis meeskonna boss Tommi Mäkinen täieliku vastutuse. Võistkond lubas, et Latvala saab Sardiinia rallil uue võimaluse ja uut rendiraha temalt ei oodata.

Siis saabus maailmasse aga koroonaviirus ning praegu tundub, et Sardiinia ralli jääb tänavu pigem ära. Kindel on see, et juuni alguses Itaalia saarel ei sõideta.

Lisaks on Latvalal kindel plaan osaleda Soome etapil, kuid ka sealse ralli seis on täiesti segane. „Raha on olemas, kuid nüüd peame lihtsalt lootma, et võistlus ikka toimuks. Mu plaan oli kindlasti sõita Rootsis ja Soomes. Võimalik, et midagi õnnestuks veel, aga Soome publiku ees sõitmine oleks minu jaoks eriline,“ ütles ta DirtFishile.

Latvala on Soomes triumfeerinud aastatel 2010, 2014 ja 2015. Tema viimane võit MM-sarjas jääb 2018. aasta lõppu.