WRC

Urmo Aava: tõenäosus, et WRC etapp Eestis toimub, on suur  

Toimetas Mihkel Talivee, 18. juuni 2020, 17:02
Urmo Aava.Foto: Tiit Tamme
Rally Estonia direktor Urmo Aava käis Vikerraadio saates Uudis+ rääkimas WRC etapi Eestisse toomisest. Endine rallipiloot usub, et meie võimalused korraldamiseks on suured.

Kui etapp peaks toimuma, siis tõenäoliselt leiaks see aset septembri esimestel nädalatel. "Arvan, et inimestel oleks mõistlik planeerida septembri algust, kas esimest või teist nädalavahetust, kuupäevad pole veel lõplikult paigas," lausus Aava.

Kuna ralli korraldamises kokkuleppele veel jõutud pole, siis sajaprotsendilise kindlusega väita ei saa, et etapp Eestis toimuks. Šansid selleks on aga suured.

Mõistagi on teisigi riike ja võistlusi, mis etappi endale soovivad - kasvõi Liepaja ralli Lätis.

"Tegelikult oleme aastate jooksul konkureerinud kõikide rallidega maailmas, kui rääkida MM-ist. Aga on tulnud teatud kitsendused: FIA (rahvusvaheline autospordiliit – toim.) ja [WRC] promootor näevad, et aastalõpu etapid saaksid toimuma praeguse plaaniga Euroopas. Otsitakse tugevaid ja tublisid Euroopa tegijaid ning pigem mitte suurtest riikidest, vaid väiksemaid korraldajaid, kes on väga häid rallisid teinud ja kes suudavad lühikese ajaga asja ilusti ära teha. Ilmselt neid rallisid, kellega konkureerime, on kümmekond Euroopas," selgitas Aava.

Siinkohal peab Rally Estonia direktor silmas, et kümmekond rallit konkureerivad neljale või viiele etapile, mida tänavu veel korraldada loodetakse.

"Kui ma tean, siis planeeritakse nelja kuni viit võistlust minimaalselt, et saaks autoralli MM-sarjas kokku pidada seitse etappi, praegu planeeritakse ka kaheksandat, et oleks väike varu sees. Ehk nelja ja viie etapi kohta konkureerib minu hinnangul kümme võistlust," sõnas Aava.

41aastase Rally Estonia juhi sõnul on tähtis, et etapp ei jääks ühekordseks suursündmuseks, vaid et seda oleks võimalik korraldada ka järgmistel aastatel. Seetõttu tuleb jõuda rahvusvahelise autospordiliidu ja WRC promootoriga sellisele kokkuleppele, mis rahuldaks mõlemaid pooli, mitte survestada neid raskes olukorras.

"Võime piltlikult öelda, et rahvusvaheline autospordiliit ja promootor istuvad ühel pool lauda ja meie Eesti korraldajatena, Eesti riik ja meie toetajad teisel pool. Oluline on see, et läbirääkimised peavad meie poolele lauda andma parimad tingimused, aga ei tohi ära unustada kogu kooslust, kes ümber laua istuvad, sest meie plaan on ikkagi alati olnud pikk. Kui me selle etapi saame Eestisse, siis [tahame, et] sellest tekiks traditsioon. Iga-aastane traditsioon on võib-olla liiga suur ootus, aga üle aasta või üle kahe aasta [võiks toimuda]."

"Kui läheme läbirääkimistega liiga karmilt liiale raskes olukorras, milles on täna promootor ja autospordiliit, siis me vähendame ja kahandame neid võimalusi saada tulevikus. Hakkamegi läbi rääkima tingimuste üle, mis annaks Eesti autospordile ja riigile need väljundid, mida me soovime ja lõpptulemuse, aga [nii], et teine pool oleks ülimalt rahul. Kui peale võistlust vaatame kogu asjale otsa, siis võiksime koos tõdeda, et oleme suurepärase asja teinud. Me ei kurna ära partnereid väljaspool Eestit," lisas Aava.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee