Hyundai rallimeeskonna testimine Soomes.Foto: Hyundai Motorsport
WRC
19. juuni 2020, 01:00

Adamo meenutas Neuville'i avariid: mul on halbu mälestusi seoses sellega, kui kedagi raadiosaatjasse karjumas kuulen

Kui Thierry Neuville eelmisel nädalal Soomes avariisse sattus, siis paistis, et see lööb Hyundai rivist välja, ent meeskond suutis end kiiresti mobiliseerida ning testimisega õnnestus peagi jätkata.

Hyundai pääses pärast piirangute kaotamist esimesena testimisele ning belglane asus Soome teedel kihutama. Ralliajakirjanikel David Evansil ja Colin Clarkil õnnestus meeskonna tegemistel silma peal hoida ning eile avaldasid nad portaalis DirtFish sündmustest loo. 

Kui Neuville tegi avarii, ei kulunud kaua aega, et aru saada, mis juhtunud on. Tiimi pealik Andrea Adamo mõistis, et midagi on valesti siis, kui raadiosaatja hakkas lärmi tegema, metsatukk oli aga vaikne. Mõned hetked hiljem saabusid päästeautod ning kinnitati, et nende piloot on õnnetusesse sattunud. Boss tegi kindlaks, et nii belglane kui ka tema kaardilugeja Nicolas Filsoul jäid terveks. Seejärel tekkis küsimus: kuidas see avarii juhtus?

Neuville selgitas, et õnnetuse põhjustas kivi, mida esmapilgul ei õnnestunud näha. "Tabasime kivi, mida märkasime päeva lõpus, kui olime mitu korda kurvi läbinud. See saatis meid teelt välja ja käisime mitu korda üle katuse," tõdes Neuville. 

Adamo meenutas, et ta sai kohe aru, et midagi on valesti, kui kuulis oma raadiosaatjat.

"Kui korraldajat raadiosaatjaga nägin, oli ta pisut ärritunud ning tormas seejärel Thierry juurde. Ütlesin endale: "Pe***! See pole hea." Kui kõik oleks hästi olnud, poldaks niimoodi toimitud. Mul on halbu mälestusi seoses sellega, kui kedagi raadiosaatjasse karjumas kuulen, see tuletab mulle neid meelde," lausus Adamo.

Enne testimist oldi viimati Hyundaiga WRC masinaga sõidetud kolm kuud tagasi Mehhiko rallil. Neli päeva võeti Soomes selleks, et tuletada meelde, milline tunne on MM-sarjas sõita. Paraku ei kulunud kaua enne, kui masin õnnetuse käigus purunes.

"Kui nägin, et auto on hävitatud, mõtlesin kogu raske töö peale, mis me tegime, et valmistada auto Soome reisiks ette. Kõik dokumendid, kõik kohtumised, mis ma selleks tegema pidin. Seejärel ütlesin: "P****!" Kuid halb tuju kestis 22 sekundit ja siis lõin endale tagumikku ja ütlesin, et sellise olukorraga tuleb leppida," tõdes Adamo.

Selle asemel, et alla anda, otsustati võimalikult kiiresti järgmise auto töökorda saada ning testimise juurde naasta.

"Kutsusin oma mehed ja ütlesin, et homme lendame koju ja paneme järgmise auto valmis. Läksime tagasi tehasesse ning nad alustasid teise auto kallal töötamist. Selle kallal nähti kõvasti vaeva, mehed kahtlemata varusid aega ja pingutasid tõsiselt. Mõistagi pean mõtlema kulunud eurode peale, kuid peame selle investeeringu tegema, sest testimine on hindamatu. Ning inimeste enesetundele mõjub uuesti töötamine hästi," selgitas Adamo.

Itaallase sõnul oli talle selge, et pärast õnnetust tuleb auto parandusesse viia.

"Ma pole kunagi öelnud, et asjad on tulnud mulle kergelt. Lähme lennukiga koju tagasi ning hakkame otsast peale. Kohe, kui aru sain, et tegu oli õnnetusega, teadsin, et peame auto ära parandama. Tahan, et inimesed mõistaksid, et see tiim on tugev kui kivi."

"Oleksime võinud auto ära parandada. Kuid arvan, et Jerome [Toquet, FIA tehniline direktor] poleks õnnelik olnud. Ma pole inimene, kes alla annaks, kuid arvan, et Jerome oleks mind sundinud seda tegema. Üleüldse - kui sa tuled testima, siis tahad, et auto oleks sõiduvalmis. Seega lähme koju ning valmistume koheselt, et tagasi tulla. 

Meeskond naasis kolmapäeva hommikul Saksamaale Alzenaus asuvasse tehasesse, järgmiseks päevaks oli uus auto valmis Soome tagasi saatmiseks. Reedel asuti testimispaiga poole tagasi teele, Pühapäeva lõunaks jõuti kohale. Neuville oli tagasi kihutamas. 

Kolmapäeval ja neljapäeval sai masinat proovida valitsev maailmameister Ott Tänak.

"Olen õnnelik, nagu kõik teised. Thierry ja Ott töötavad koos väga hästi, mis tähendab, et võime ülesandeid nende vahel jaotada ja saada rohkem tehtud. Oti tugevus on see, et ta teab, mida ta tahab ning kuidas seda saada. Lõpuks on ta Thierry'ga sarnane. Nad usaldavad üksteist. Ott on testinud ja sõitnud mitmete WRC autodega, seega ta teab, mida ta tahab," lisas Adamo.

Ka Tänak ise jäi testimisega rahule.

"Ma tegelikult ei sõitnud seda teed pidi väga mitu korda, vast korra või kaks. Oli tore kogemus ning kindlasti oli autole väga nõudlik. See on kena paik, kus tegeleda arendusega, kuid kuna testi käigus ei võeta kunagi viimast välja, siis põhirõhk oli siiski testimisel. Õnneks olen saanud paar päeva R5 autoga sõita, seega saan öelda, et olen kiirusega pisut harjunud, kuid on olnud pikk paus ning rütmi leidmiseks tuleb keskenduda," lausus Tänak.

Eestlasel kulges hooaja algus keeruliselt. Kui Monte Carlos oli ta avarii tõttu sunnitud katkestama, siis Rootsis ja Mehhikos olid esitused juba korralikumad, kuid kuna etapid sõideti lühendatud kujul, siis täit potentsiaali endiselt Toyota piloodil näidata ei õnnestunud.

Alati on palju teha, eriti sel aastal, mil võimalusi on olnud vähe. Ma pole korralikku rallit tänavu saanud sõita, kõik on enneaegselt lõppenud," tõdeb Tänak.