„The Last of Us Part II“ läbimine võib võtta kuni 30 tundi. Nii mõnegi mängija jaoks tundub see liiga palju.Foto: Naughty Dog / Sony
Esport
25. juuni 2020, 13:34

Endine PlayStationi boss: mängud võiksid olla lühemad, nende tegemine odavam

Videomängud on fantastiline ajaviitmismeetod. Kuna aga aeg on raha, peab enda valikuid tegema hoolikalt. Nimelt on paljud mängud absurdselt pikad. Selle väitega on nõus ka endine Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios ninamees Shawn Layden.

Ühes hiljutises intervjuus rääkis Layden, et talle meeldiks, kui mängud naaseksid aegadesse, mil ühe teose kestus jäi umbes 12-15 tunni juurde, vahendab Kotaku. See lubaks tal rohkem mänge läbi teha, väitis Layden.

Lisaks lubaks säärane distsipliin pakkuda mängijatele kompaktsemaid ning köitvamaid lugusid. Layden võrdles antud unistust hästi toimetatud kirjandusteoste või filmidega.

Kuid lühematel mängudel oleks muidki boonuseid. Väiksemad teosed lubaksid mänguarendajatel hiiglaslikeks paisunud kulusid koomale tõmmata. Laydeni sõnul on mängu arendamine iga uue konsooligeneratsiooniga kaks korda kallimaks muutunud. Ta kardab, et kui selline valem jätkub, ei pea mängutööstus antud pingele vastu.

Layden väidab, et ühe korraliku AAA-mängu arendamiseks kulub 80-150 miljonit dollarit. Hiljem lisandub sellele summale veel reklaamikampaaniale kuluv raha.