Ferrari on täielikult liimist lahti. Juba aastaid...Foto: ZUMA Press / Scanpix
Vormel 1
12. juuli 2020, 16:37

„Praegu pole meie tiim Ferrari nime vääriline.“

Ferrari vormelitiimi aastatepikkusel mõõnal ei paista olevat otsa ega äärt. Alati, kui kuskilt hakkavad ilmuma üksikud lootustandvad märgid, läheb peagi midagi jälle nässu. Tundub, et ka tänavu ei suuda nad tiitliheitlustes konkurentsi pakkuda.

Individuaalselt krooniti Ferrari maailmameistriks viimati 2007. aastal, kui rooli keeras soomlane Kimi Räikkönen. 2008 tõsteti viimati pea kohale konstruktorite tiitel, lisaks Räikkönenile aitas trofeeni jõuda Felipe Massa. Pärast seda on Itaalia tiimi tabanud aga täielik tiitlipõud.

Allakäik algas juba 2009. aastal, kui meeskondlikkus arvestuses lõpetati hooaeg neljandana. Kirja läks vaid üks etapivõit, mille tõi Räikkönen.

2010 palgati pikalt maailma parimaks vormelisõitjaks peetud Fernando Alonso, kuid Sebastian Vetteli ja Red Bulli vastu ei saanud temagi. Alonso ja Massa duo püüdis tiitlipõuda lõpetada neli aastat, kuni lõpuks toodi brasiillase asemele uuesti Räikkönen. Ja siis omakorda asendati Alonso neljakordse maailmameistri ehk Vetteliga.

Soome-Saksa duo kihutas punase vormeliga neli aastat, kuni viimaks otsustati Räikkönen asendada Charles Leclerc'iga. Siit saab alguse ka Ferrari uus strateegia: kuna maailmameistrite palkamine edu ei toonud, siis proovitakse läbi lüüa noorusliku energiaga - järgmisel aastal asendab Vettelit hispaanlane Carlos Sainz Jr, samuti jätkab tiimis Leclerc.

Tänavusel avaetapil oli Leclerc teine ning Vettel kümnes. Teise etapi kvalifikatsioonis oli Vettel kümnes ning Leclerc alles 11. kohal. Seega pole mitte kuskilt näha, et 2020 tooks pikale mustale perioodile mingit leevendust.

„Peame aru saama, mis on valesti ning asju muutma, sest praegu pole meie tiim Ferrari nime vääriline,“ tõdes Ferrari boss Mattia Binotto pärast laupäevast kvalifikatsiooni. „Oleme väga pettunud. Peame mõistma, et stopper ei valeta mitte kunagi. Me polnud kvalifikatsioonis konkurentsivõimelised.“

Kui tundus, et nädalavahetus Austrias ei saa enam kehvemaks minna, siis võidusõidu avaringi kolmandas kurvis põrkasid Vettel ja Leclerc kokku. Mõlemad mehed katkestasid... Mõned minutid hiljem tõusis Binotto oma toolilt püsti ja läks pilootidega nõu pidama.