Mads Östberg Citroeni roolis.Foto: Robin Roots
WRC
8. august 2020, 12:46

Norra ralliäss: mu sisetunne ütleb, et Citroen naaseb WRC-sse

Norralane Mads Östbergi sõnul ütleb ta sisetunne, et möödunud hooaja lõpul autoralli maailmameistrivõistlustest loobunud Citroen naaseb WRC-sse.

Pikalt rallisarja valitsenud Citroeni möödunud hooaeg ebaõnnestus. Nende esisõitja Sebastien Ogier jäi kokkuvõttes kolmandaks ning samal positsioonile jäädi ka toojate arvestuses. Kui selgus, et Ogier kolib Toyotasse, pakkis Citroen asjad kokku ja lahkus MM-sarjast.

Prantsusmaa meeskonna säravavaimad aastad oli 2004-2012, kui rallimaailma valitses nende piloot Sebastien Loeb. Mads Östberg usub, et Citroen siiski lähiajal naaseb MM-sarja. Norralane jõudis 2018. aastal Citroen C3-ga paaril korral poodiumile, viimasel ajal on ta sõitnud tehasetiimi R5 autoga.

"Citroeni inimestega rääkides ütlen neile iga korda, et kõige parem oleks, kui nad naaseksid MM-sarja. Kindlasti sõltub see palju uutest reeglitest," lootis Östberg, et hübriidmasinate tulek toob tagasi ka Citroeni. "Koroona on tekitanud FIA-le mõned küsimused, kuidas edasi minna."

"Loodan, et nad teevad reeglites veel mõned parandused, et muuta sari uute tallide jaoks veelgi atraktiivsemaks," selgitas ta DirtFishile antud intervjuus. "Kui asjad lähevad ideaalselt, siis võiks Citroen olla üks uutest tiimidest. Kui usaldan oma sisetunnet, siis see ütleb, et tagasitulek on võimalik. Ma ei tea, mis on Citroeni motiiv MM-sarjas osalemiseks, kuid arvan, et nad tahavad võistleda võimalikult kõrgel tasemel."

Citroeni sarjast lahkumine oli norralasele suur hoop. Mehe sõnul pidi ta enda käsutusse saama võistkonna kolmanda auto. "Pidasime paar kuud läbirääkimisi. Jõudsime kokkuleppele, et Citroen toob rajale kolmanda auto ja mina olen selle juht. Kuid kui läbirääkimisi pidasime, hakkas ilmnema, et nende WRC-programm on lõppemas," ütles Östberg. Lisaks temale kaotas töökoha Esapekka Lappi, kes kolis M-Sporti.

Norralase sõnul oli lahkumine eriti valus ka seetõttu, et 2020. aasta C3 masin olnuks selgelt parem kui eelmiste hooaegade versioonid. Muuhulgas oli oluliselt paranenud Citroeni aerodünaamika.