Ott Tänak ja Martin Järveoja kihutamas Leigo järvede vahel.Foto: Aldo Luud
WRC
7. september 2020, 14:27

Tänaku boss keerulisest perioodist: unetute ööde arvu mäletab ainult minu padi

„Eesti väärib MM-rallit palju rohkem kui mõned riigid, kus tegelikult sõidame. Rally Estonia meeskonnal oli piisavalt julgust, et võtta see vastutus,“ kiitis Hyundai boss Andrea Adamo ralli korraldust. Koroonaviiruse pandeemia ajal on ära jäänud hulk etappe, kuid eestlased tõestasid, et rallit saab sõita ka praegu.

Ott Tänaku ja Martin Järveoja tööandja baseerub tegelikult Saksamaal, aga praegu jääb osa tiimi Tartusse. „Järgmise kahe nädala jooksul valmistume Türgi ralliks. Osa meeskonda läheb Saksamaale, osa jääb Eestisse. Meil on palju inimesi ja saame teha palju asju! Mõned jäävad Tartusse, see on ilus linn!“ selgitas ta.

Adamo avas ka tausta, kui keeruline oli tiimi jaoks koroonapandeemia algus, kui maailmas valitses suur teadmatus ja kartus tumeda tuleviku ees. „Märtsi esimeses pooles toimunud Mehhiko rallil olime kõik koos ja võtsime vastu kiire otsuse naasta kodudesse, sest polnud selge, milline olukord valitseb Euroopas,“ rääkis ta.

„Järsku pidin tegelema 254 inimese ja nende peredega, sest kõik nad ei ela Saksamaal. Inimesed küsisid minult, mida teha. Otsustasin, et kõik lähevad oma kodudesse. Pidin nende eest hoolitsema ja neid aitama. Eesmärk oli garanteerida kõigile töökoht ka edaspidiseks. Ütleme nii, et märts oli väga keeruline kuu. Püüdsin olla kõigi vastu kena ja ohjata olukorda. Võtsin vastutuse, mida näeb ette ka minu roll. Hiljem otsustasin, et alustame tööd n-ö kodukontorites. Selge see, et mehaanikute kodukontorit on mul raske teile selgitada. Aga kõigi inimeste palk säilis saja protsendi ulatuses. Aitäh, Hyundai! Mul on au töötada teie seas! Koreast tuli loomulikult ka küsimus, kas tõesti on vaja jätkata raha kulutamist. Unetute ööde arvu mäletab ainult minu padi, aga see on osa tööst.“

Andrea Adamo. Foto: Martin Ahven

Hyundai tegigi pooleaastase pausi jooksul suure sammu edasi. Seni on neid kritiseeritud, et auto ei suuda kiiretel kruusateedel Toyotaga konkureerida, sest näiteks Soomes pole Korea tiim kunagi võitnud. „Hea oli siin kõigile, kes kahtlesid meie sõitjate võimekuses, näidata, et asi oli autos, mitte meie sõitjates,“ selgitas Adamo.

Rally Estonial tõid Ott Tänak ja Craig Breen neile kaksikvõidu, Thierry Neuville katkestas laupäeval ja pühapäeval rajale naastes tabas teda tehniline probleem, mille sisu jättis Adamo veel avaldamata.