Esapekka Lappi.Foto: Mari Luud
WRC
14. september 2020, 22:17

Bossil sai soomlaste hädaldamisest villand

Soome ralliässad Esapekka Lappi ja Teemu Suninen olid Rally Estonia eel oma tööandja ehk M-Spordi osas kriitilised, kohati isegi iroonilised.

Meenutame intervjuud, mille andsid soomlased neljapäeval ehk vahetult enne Rally Estonia algust.

Te pole suvel eriti autot testinud. Milline oleks selle taustal hea tulemus Rally Estonial? 

Lappi: „Hea tulemus oleks, kui suudaksin tiimikaaslasi edestada.“ 

Suninen: „Nõus, tahaksin olla oma meeskonna kiireim.“

Kas teil on üldse võimalik Toyota või mõne Hyundaiga konkureerida? 

Lappi: „Kui meil tõesti veab, siis äkki õnnestuks Thierry Neuville'iga konkureerida, aga teiste vastu pole meil mingit lootust.“

Suninen: „Usun, et konkureerimiseks peab neil tekkima tehnilisi probleeme.“

Esapekka Lappi. Foto: Aldo Luud

Peagi liitus video teel toimunud meediakohtumisega ka tiimi boss Richard Millener, kuid tol hetkel ta soomlaste sõnavõtte ei kommenteerinud. Küll tegi britt seda nüüd DirtFishi vahendusel.

„Nad lasid pea norgu ja seda ei taha me enam näha. Kõik teame, mis seisus oleme ja peame saama hakkama,“ rääkis Millener. „Kutid muretsesid, kui konkurentsivõimeline on meie auto, kuid pärast seda võitis Esapekka esimese kiiruskatse. Tõsi, see oli lühike kiiruskatse, aga ta oli ikkagi kõige kiirem. Keegi ei läinud seda katset sõitma mõttega, et ta ei taha võita.

Ajaloliselt on M-Sport valmistanud usaldusväärseid, kiireid ja tugevaid autosid, usume, et Fiesta ei erine eelmistest. Nägime paari aasta eest, milleks oleme võimelised,“ vihjas ta perioodile, kui Fordi roolis tuli maailmameistriks Sebastien Ogier.

„Peame minema Türgi etapile positiivselt. See on hullumeelne ralli, kus võib juhtuda kõike. Kutid peavad olema piisavalt kiired, et püsida selles segaduses.“

Eelmisel hooajal sai Lappi Türgis teise koha. Toona sõitis ta veel Citroeniga ja kaotas vaid tiimikaaslasele Sebastien Ogier'le. Suninen oli 2019. aastal Türgis neljas, ratsuks oli M-Spordi Fiesta.

Teemu Suninen. Foto: Aldo Luud