Thierry Neuville oli üks neist, kes tänasel esimesel kiiruskatsel oma rehvi pidi vahetama.Foto: RAIGO PAJULA
WRC
20. september 2020, 19:33

Rehviboss selgitas täna hommikul Türgi rallil toimunud kaost

Rehvitootja Michelini rallimänedžer Arnaud Remy heitis valgust sellele, miks lausa neli meest pidid Türgi rallil täna oma rehve vahetama.

Kui täna hommikul alustati ralli üheksanda kiiruskatsega, sattusid jamadesse Hyundai mehed Sebastien Loeb ja Thierry Neuville ning Toyota masinates istuvad Sebastien Ogier ning Kalle Rovanperä. Kõik neli sõitjat pidid purunemise tõttu oma masinatel rehve vahetama ja see tõi ralli käiku olulise pöörde, sest ajakulu tõttu kerkis liidriks Elfyn Evans (Toyota), kes kokkuvõttes ralli ära võitis.

Dirtfishi portaal uuris Michelini rallimänedžeri Arnaud Remy käest, mis kõikide meeste rehvidega ikkagi juhtus. „Kui näed selliseid kahjustusi, siis eeldad, et süüdi on augud, mis on rehvidesse tekkinud. Tegime põhjalikuma analüüsi mitte ainult rehvidele, aga ka velgedele,“ rääkis Remy.

Tema sõnul olid süüdlaseks hoopiski autode veljed: „Nägime, et 90%-95% vigastusi ei olnud põhjustatud aukudest, vaid seotud hoopis velgedega. Kui veljes on auk, lekib õhk sealt välja ja sa kaotad rehvirõhku. Siis ei suuda rehvid oma kaalu õigesti jaotada ja siis sa kaotadki rehvi. Seega on see kõik rohkem seotud velgede probleemiga.“

Remy lisas, et ilmselt peaksid meeskonnad tuleviku jaoks rohkem vaeva nägema oma masinate vedrustusega, et autode rehvid ja veljed ei kannaks nii suurt koormust, mis omakorda vähendaks nende kulumise ja probleemide tõenäosust.