Foto: CD Projekt RED
Toimetas Sten Kohlmann 30. september 2020 10:08
Möödunud aasta maikuus lubas Poola mängustuudio CD Projekt RED, et nende novembris ilmuv rollimäng „Cyberpunk 2077“ valmib ilma kohustuslike ületundideta. Sama kinnitati umbes kuu aega hiljem. Täna puhuvad Varssavis aga teised tuuled.

Nimelt vahendab Bloomberg, et stuudio töötajatele on saadetud e-kiri, mille sisu teavitab neid 6-päevaste töönädalate saabumisest. Ees ootavad ärevad nädalad ning kuud, sest „Cyberpunk 2077“ peab poelettidele jõudma juba 18 novembril.

Varasemalt on ületunnid olnud n-ö vabatahtlikud, ent tänu töökaaslaste survele julgevad vaid vähesed neist loobuda. Positiivseks uudiseks saab lugeda asjaolu, et eesootavad lisapäevad on tasustatud (paljud stuudiod lubavad töötajaid tasustada peale mängu ilmumist boonuste näol).

Jõhkrad ületunnid ehk crunch on juba aastakümneid mängutööstust vaevanud. Viimaste aastate jooksul on aegunud süsteem langenud aina suurema kriitikatulva ohvriks.

Stuudio juht Adam Badowski mõistab olukorra irooniat ning lubab ise kõikidele lubadustest lahtiütlemisest põhjustatud kriitikanoolte ette hüpata.


Pole imestada, et „Cyberpunk 2077“ lihvimiseks ületunde rakendatakse. Tegemist on massiivse mänguga ning kuigi selle põhilugu on lühem kui poolakate eelmise megahiti „The Witcher 3“ oma, tunduvad taustal töötavad mehaanikad mahukad ning keerulised. Näiteks võib mängija lõputiitriteni jõuda nii, et ei lõpeta põhilugu ära

Suure töö tulemuseks võib pidada ka teose süsteeminõudeid arvutil, mis on kõike arvesse võttes üllatavalt tagasihoidlikud.