Richard MillenerFoto: Martin Ahven
WRC
6. oktoober 2020, 16:05

M-Spordi juht: peame järgmise aasta kalendrit hoolikalt kavandama, sest Rally Estonialt oli keeruline Türki jõuda

M-Spordi rallitiimi pealiku Richard Milleneri sõnul peab autoralli MM-sarja 2021. aasta kalendrit ja logistikat ettevaatlikult kavandama, sest tänavu oli keeruline masinaid Eestist Türki viia.

Tänavu oli WRC-sarjas korraks laual plaan, et Eesti, Türgi ja Ieperi rallid toimuvad kolme nädala jooksul. Millener oli toona sellele ideele vastu ja tema silmis oleks selline ajakava tiimid põlvili surunud. Lõpuks otsustati, et Ieperi asfaltralli toimub 22. - 22. novembrini, mis jättis M-Spordile hingamisruumi.

"Kui see oleks juhtunud... No ma lihtsalt ei usu, et seda oleks saanud teha või see oleks õnnestunud. Peame olema MM-sarjas töötavate inimeste suhtes tähelepanelikumad," ütles Millener portaalile DirtFish. "Peame mõtlema veoautodele, hooldusparki rajavatele ja kulisside taga töötavatele inimestele. Tore on asju planeerida, kuid peame ettevaatlikud, et meeskonnad saaksid need ideed ellu viia."

Milleneri sõnul olnuks Eesti-Türgi-Ieperi kolme nädala jooksul sõitmine õudusunenägu, sest juba praegu oli logistiliselt raske Eestist Türki jõuda. "Meil oli piisavalt keeruline. Me ei läinud Eesti ja Türgi rallide vahel koju, vaid valmistasime autod Türgis ette," lausus ta. 

"Kui me poleks nüüd saanud pärast Türgit koju sõita, siis oleks seis läinud tõeliselt raskeks. Eriti seetõttu, et oleksime pidanud kruusaseadega masinad ehitama asfaldile sobivaks," jätkas ta.

Millener kiitis oma meekonda, kes said tiheda ajakavaga hakkama. "Oli meie õnn, et rahvusvaheline autoliit (FIA) lubas meil Türgis rajale saata Teemu Sunineni auto, mis sattus Eestis avariisse. Kaalusime erinevaid võimalusi, kuid katuse vahetamine polnud lihtne," tõi ta näite. 

Kuigi Rally Estonia lõppes 6. septembril ja Türgis tuldi rajale 18. kuupäeval, siis Milleneri sõnul jäädi ikkagi ajahätta. "Kui autod saabusid Türki, pidid kõik kolm masinat läbima keretööd ja värvimise. Värvikoda töötas kolm ööpäeva järjest, et autold oleksid järgmisel hommikul kella kaheksaks valmis. Veamarginaali polnud ja järgmise hooaja kavandamisel peame nende asjade suhtes tundlikud olema," ütles tiimiboss lõpetuseks