Sebastien Ogier Rally Estonial.Foto: Mari Luud
WRC
12. oktoober 2020, 16:32

Ogier on taas pahur: see on kummaline, et Hyundai tiimi mänedžer on järgmise MM-ralli korraldaja

Ogier on viimastel nädalatel järjepidevalt võtnud sõna rahvusvahelise autoliidu (FIA) ja WRC-promootori tegevuse osas. Nüüd jäi tal hambusse asjaolu, et Ieperi ralli korraldaja on Hyundai meeskonna mänedžer.

Autoralli MM-sarja kuues etapp sõideti nädalavahetusel Sardiinia kruusateedel, aasta kaks viimast võistlust peetakse Belgia ja Itaalia Monza asfaldil. Novembri keskpaigas toimuv Ieperi ralli on enamike sõitjate jaoks tundmatu.

MM-sarja üldarvestuses teist kohta hoidva Sebastien Ogieri sõnul pole tal võistluse kohta mingit teavet. "Peame end hästi ette valmistama, videoid vaatama ja õppima nii palju kui võimalik. Teeme ka teste. Vähemalt Belgias ei ole vagudega probleeme," vahendas rallit.fi Toyota sõitja Ogier sõnu, kes lõpetas Sardiinias kolmandana, ehhki ta kurtis avapäeval kehva stardipositsiooni üle.

Hyundai piloodile Thierry Neuville'e on Ieper koduralli, mistap Belgia sõitja on teedega juba tuttav. "Eeldame, et Thierry on seal tugev, kuid ootan seda väljakutset. Annan endast parima, et võistlus võita, kuigi sõidan seal esimest korda," ütles Ogier. "Olen tuleviku suhtes lootusrikas. Ma pole kahe eelmise ralliga päris rahul, kuid olen rahul seal näidatud kiirusega. Nüüd läheme asfaldile, mis on nauditav."

Kuuekordsel maailmameistril paluti pressikonvrentsil selgitada, kas lisaks testimisele saab kuidagi Ieperi ralli kiiruskatseteks ja tingimusteks valmistuda. "Muidugi ei tohi me enne võistlust kiiruskatsetele minna. Loodan, et olukord on kõigi jaoks sama," vastas ta.

Pranstlane vihjas olukorrale, kus Hyundai meeskonna mänedžer Alain Penasse on samal ajal ka Ieperi rallit korraldava organisatsiooni juht. "See on veidi kummaline, et võistkonna mänedžer on ralli korraldaja. Kuid ma ei taha alustada arutelu selle üle. Valmistume meie käsutuses olevate vahenditega nii hästi kui võimalik. Vaatame, mida saame teha," viskas Ogier väikese süüdistuste õhku.

Ralliportaal Dirtfish haaras Ogier sõnasabast kinni ja küsis Alain Penasse'lt vastust: "Kõik teavad minu ametit ja minu suhteid Ypresiga, nii et me ei pidanud seda uudiseks."

Penasse sõnul käib praegu ralliks ettevalmistus. Kui mitmetel võistlustel on korraldajad pannud kurvidesse niinimetatud lõikamisvastased takistused, siis Ieperis seda ei teha.

"Kas te kujutate ette, kui me hakkaksime neid asju sisekurvidesse panema? See oleks tohutu töö, sest nurki on nii palju," ütles Penasse. "Selle ralli iseloom pole selline. Me ei taha [tee äärde] takistusi panna. Mis juhtub, kui keegi sõidab ühele takistusele sisse ja see lendab publikussse?"

Kui sõitjad saavad kurve lõigata, siis nad paratamatult toovad teele pori ja muda. Kas see võib anda MM-sarja liidrine esikohalt startivale Elfyn Evansile eelise?

"Novembris liiguvad põllumehed põldudel ringi, teed pole sel aastaajal kunagi puhtad. Lisaks läbib null-autot tee esimesena. Okei, võib-olla on asfalt esimese auto jaoks vähem määrdunud kui viienda masina jaoks, aga tee pole esimesel (autol) puhas," sõnas Penasse, kes sellega lükkas ümber Ogier süüdistused. Ehkki ta on Hyundai tiimi töötaja, siis selle otsuse tõttu saavad pigem eelise Toyotad.

Ieperi MM-etapp sõidetakse 19. – 22. novembrini. Hyundai edestab tootjate arvestuses Toyotat seitsme punktiga, sõitjate seas juhib Evans 14 silmaga Ogier ees.