WRC

Toyota spordidirektor kritiseerib Hyundaid: reeglid tuleb üle vaadata, sest nende sõitjad saavad eelise 

Toimetas Eigo Kaljurand, 12. oktoober 2020, 17:20
Kaj Lindström (keskel) soovib, et MM-sarja reeglid vaadataks üle.Foto: AFP/Scanpix
Autoralli MM-sarjas on Hyundai viimasel kahe hooajal kasutanud taktikamänge, kui erinevatel etappidel vahetatakse kolmandat sõitjat. Toyota meelest pole selline lähenemine õige ja nende meelest tuleks reeglid üle vaadata.

"Reeglid tuleb üle vaadata ja mõelda, kas kolmandat sõitjat tohib vahetada, sest ta saab libedatel teedel alati hea stardipositsiooni," lausus Toyota meeskonna spordidirektor Kaj Lindström Soome rahvusringhäälingule. Meest häirib Hyundai strateegia. Kui nende tiimis osalevad Kalle Rovanperä, Sebastier Ogier ja Elfyn Evans igal rallil, siis Ott Tänaku tiimi lähenemine on erinev.

Samal teemal

Hyundai on alates 2019. aastast, kui tiimi etteotsa tuli Andrea Adamo, roteerinud kolmanda sõitjaga. Kui Ott Tänak ja Thierry Neuville osalevad tänavu täisprogrammiga, siis kolmandat masinat on juhtinud Dani Sordo, Craig Breen ja Sebastien Loeb. See on toonud meeskonnale ka edu. 

Oma hooaja teise lähte saanud Dani Sordo kasutas Sardiinias oma stardipositsiooni suurepäraselt ära, kui ta alustas reedel tippmeestest viimasena ja sõitis laupäevaks sisse suure edu. Sama nägime ka Rally Estonial, kui Craig Breen lõpetas Ott Tänaku järel teisena, millega ta tõi meeskonnale vajalikud punktid tootjate arvestuses.

Kaj Lindströmi meelest on sõitjate rulett seotud just nende stardipositsiooniga. Ehkki pilootide arvestuses on Toyotal kaksikedu, siis tootjate seas juhib Hyundai seitsme silmaga. Väga olulised on just Sordo ja Breeni toodud punktid. Sama nägime ka möödunud aastal. Ott Tänak võitis Toyotaga kindlalt MM-tiitli, kuid parimaks tiimiks pärjati Hyundai.

"Me ei taha seda teed minna ja loodetavasti vaadatakse reeglid üle," lisas Lindström. Soome rahvusringhäälingu ralliekspert Miikka Anttila mõistab mehe muret, eriti pärast Sardiinias toimunut, kuid ta meenutab ka mündi teist poolt.

"Peamiselt ma pole nõus seepärast, et see tekitab MM-sarja töökohti juurde. Hyundais sõidab viis sõitjat, Toyotaga aga kolm," ütles Anttila, kes siiski tõdeb, et kriitika pole täiesti alusetu ja toob näiteks Kalle Rovanperä. Kui Toyota ostustaks sama strateegiat kasutada, siis jääks noor talent mitmetest sõitudest eemale.

Soomlase sõnul peab siiski ka roteerivate pilootide esitus olema veatu ja asi pole ainult nende heas stardipositsooonis. Anttila ei usu, et reeglimuudatust tõsiselt kaalutaks. "Hyundai kasutab reeglit sellisel viisil ära ja oleksin imestunud, kui seda muudetaks. See lisab hooajale värvi, kui etappe võidavad erinevad sõitjad," rääkis ta. Tänavu on peetud kuus etappi, mille on võitnud viis eri pilooti. 

Anttila näeb seda pigem võimalusena, millega noored sõitjad saavad võimalusi. Näiteks Sardiinias WRC3 klassis võitnud Jari Huttunen on tema meelest näide sõitjast, kellele võiks Hyundai poliitika tulevikus kasuks tulla. "Vaevalt nad annaksid Huttunile terveks hooajaks kolmanda auto, kuid nüüd on võimalik saada kohti, kus end näidata," nentis ta.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee