Daniel Martin (vasakul) ja Primoz Roglic.Foto: AP/Scanpix
Toimetas Kaarel Täll 27. oktoober 2020 18:50
Hispaania velotuuri seitsmenda etapi võitis kanadalane Michael Woods (EF Pro Cycling), kes edestas nelja sekundiga hispaanlasi Omar Frailet (Astana) ja Alejandro Valverdet (Movistar).

Martin Laasi (Bora-Hansgrohe) tiimikaaslastest kerkis kõige kõrgemale kohale hollandlane Ide Schelling, kes lõpetas kaheksandana, võitjast 13 sekundit hiljem. Mihkel Räime meeskonna esinumber Daniel Martin sai 34. koha, kaotust Woodsile kogunes 56 sekundit.

Räim ja Laas lõpetasid täna koos, saades vastavalt 149. ja 150. koha, võitjast jäädi maha ligi 17 minutit.

Üldarvestuses hoiab Daniel Martin kolmandat kohta, Richard Carapaz (Ineos) edestab teda 20 ja Hugh John Carthy (EF Pro Cycling) 2 sekundiga. Primož Roglic (Jumbo-Visma) jääb neljandana Martinist maha 10 sekundiga. Laasi tiimikaaslastest on kõrgeimal kohal austerlane Felix Großschartner kuuendal real, kaotust Carapazile minut ja 30 sekundit. Laas on kokkuvõttes 157. ja Räim 158. kohal, kaotus läheneb kahele tunnile. Kummagi eestlase ülesanne pole kõrge lõppkoha jahtimine, vaid oma tiimi liidrite aitamine. Lisaks püüab Räim etapivõitu sprinteritele sobivatel etappidel.

Kolmapäeval on sarnaselt tänasele kavas mägine etapp, kuid neljapäevaks reedeks naastakse siledale maale. Seni ainsal sellisel etapil saavutas Räim kaheksanda koha.

Esmaspäeval oli Vueltal kavas puhkepäev ning Räim selgitas sel puhul täpsemalt, milliseid ülesandeid ta suurtuuril täidab.

„Kiire ülevaade: Dopingukontroll, hommikusöök, kerge trenn(1,5h), lõunasöök, massaaz, osteopaadi visiit, siesta ja õhtusöök,“ võttis ta kõigepealt kokku puhkepäeva graafiku.

„Kuna päevast suurt midagi kirjutada pole, siis otsustasin teist teed minna ja rahva nõudmisel selgitada lühidalt ja arusaadavalt, kuidas meil tiimis liidri abistamine toimub. Nimelt on hetkel meeskonna peaeesmärgiks Dan Martinit kõrges mängus hoida ja siiamaani oleme sellega hästi hakkama saanud. Dan ise on muidugi super tugev olnud!

Enamjaolt on minu ülesandeks mõnikord Dan grupis ettepoole vedada, näiteks kui spordidirektor ütleb raadiosse, et 5 km pärast on väike linn, kus palju kurve ja ohtlike kohti või siis 10 km pärast võib olla küljetuule oht. Tema ette tassimine on enamjaolt vajalik sellepärast, et vähendada riske. Eelkõige kukkumisi ja muid ohtlikke olukordi, kui mõni tiim otsustab gaasi põhja panna jne.

Samuti üritame alati 2-3 meest meeskonna liidri läheduses hoida, sest kui midagi juhtub, siis koos suudame olukorra ilmselt päästa. Tavaliselt on minu panus rohkem siledal maastikul, sest tõusu peal minust väga kasu pole ja proovin anda enda panuse seal, kus tunnen end mugavamalt.

Veel üks näide, kuidas saame kasulikud olla või aitame tal veidi jõudu säästa on see, et kui tal vaja keha kergendada ja loodus kutsub, siis jääb keegi meie omadest temaga koos maha ja aitab pärast peagruppi tagasi sõita. Jällegi saab liider tsipa jõudu kokku hoida. Muidugi kõige selgem abistamine on see, kui keegi meist teeb grupi ees tööd, et esimesed kinni püüda või saadame kellegi kõva tempot tegema, et Dan saaks peale seda rünnata. Sellised detailid  teevad kokkuvõttes suure asja kokku ja tiimitöö on väga oluline. Paljud ei mõista, et rattasport on vägagi meeskonnaala.

Loodan, et avasin veidi uue vaatenurga sellest, mis meil meeskonnas toimub.

Homme (täna - toim) on kavas üpriski raske etapp, kus mitu suurt tõusu sees. Minu eesmärk on meeskonnale kasulik olla ja ohutult finišisse saada.“