Richard Carapaz.Foto: Reuters/Scanpix
Jalgrattasport
1. november 2020, 21:43

Hispaanias vahetus liider! Mihkel Räim erakordsest kogemusest: fenomenaalne tõus, pole midagi öelda

Hispaania velotuuri 12. etapi võitis britt Hugh John Carthy (EF Pro Cycling). Suure lõputõusuga sõidul sai teise koha venelane Aleksandr Vlasov (Astana).

Üldarvestuses tõusis liidriks ecuadorlane Richard Carapaz (Ineos), kes möödus Primož Roglicist (Jumbo-Visma). Carapaz oli 12. etapil neljas ja edestas viiendana lõpetanud Roglicit 10 sekundiga. Sama suur on nende vahe nüüd ka üldarvestuses. Kolmandaks kerkis Carthy, kes jääb Carapazist maha 32 sekundiga.

Mihkel Räime (Israel Start-Up Nation) tiimikaaslane Daniel Martin hoiab neljandat kohta ja kaotab Carapazile 35 sekundiga. Martin Laasi (Bora - Hansgrohe) meeskonna liider Felix Großschartner on seitsmes, kaotust liidrile viis ja pool minutit.

Pühapäevasel etapil lõpetasid Räim ja Laas koos, saades vastavalt 139. ja 140. koha. Kokkuvõttes on Räim 148. ja Laas 150. real. Kummagi eesmärk pole taga ajada üldarvestuse kõrget kohta, vaid tööd tehakse meeskonna nimel.

Esmaspäeval on kavas viimane puhkepäev ning Hispaania velotuur lõppeb 8. novembril.

Mihkel Räim jagas Facebookis värskeid muljeid. „Peale eilset olin ikka omadega üsna läbi, aga kindlasti polnud mina ainus. Tänane etapp oli kõigest 109 km pikk aga 3100 tõusumeetrit. Kaks kolmanda kategooria tõusu, lisaks kaks esimese kategooria tõusu. Pluss kõrgeima kategooria tõus nimega Angliru, mida peetakse üheks raskeimaks tõusuks profiratturite seas,“ kirjutas Räim.

Mihkel Räim. Foto: Tiina Kõrtsini

„Mina pidin lihtsalt lootma, et täna on tunne parem ja lõpetan ajalimiidis. Esimesed kaks väiksemat tõusu sain grupiga üle, kuigi tempo oli päris korralik. Esimese suurema tõusu peal punnitamine alguses ja siis sõitsime natuke rahulikumalt edasi. Tekkis selline ca 30meheline grupp, kus palju sprinterid sees ja muud mehed, kes mägedes end mõnusalt ei tunne. Ühesõnaga oli palju turvalisem olla suure grupiga, kui seda oli eile.

Päeva lõpetas kurikuulus Angliru tõus. Saime pidevalt infot, palju võime kaotada või mis tempot täpselt hoida. Mina kasutasin rattal ülekandeid 36x32, kuigi 34 oleks veel parem olnud. Ülekanded ehk siis käigud. Ees väikseim hammasratas 36 hambaga ja taga kõige kergem 32 hammast. Fenomenaalne tõus, pole midagi öelda. Tõusunurgaka kohati 23%. Õnneks läks tõus koos sõbraga (Martin Laasiga - toim) üsna kiirelt ja lõpetasime koos. Seal polnud väga vahet, kas sõidame kiiremini ja raiskame energiat.“