Jalgrattasport

Mihkel Räim: ei tohi veel end lõdvaks lasta 

Toimetas Kaarel Täll, 7. november 2020 09:51
Mihkel Räim (keskel) rühib südilt Hispaania velotuuri lõpu suunas.Foto: israelcyclingacademy.com
Reedel sõidetud Hispaania velotuuri 16. etapi võitis taanlane Magnus Cort Nielsen (EF Pro Cycling), kes edestas lõpuspurdiga Primož Roglicit (Jumbo-Visma) ja Dion Smithi (Michelton-Scott).

Sama ajaga järgnesid Alejandro Valverde (Movistar), Richard Carapaz (Ineos) ja Felix Großschartner (Bora-Hansgrohe). Samasse gruppi kuulus ka Israel Start-Up Nationi esisõitja Daniel Martin.

Martini heaks tööd rügav Mihkel Räim tuli üle finiši 105. mehena, Großschartneri abiline Martin Laas viimase ehk 143. ratturina.

Samal teemal

Laupäevase raske etapi eel juhib üldarvestuses Roglic, kes edestab 45 sekundiga Carapazi ja 53 sekundiga Hugh John Carthyt (EF Pro Cycling). Daniel Martin on neljas, kaotades Roglicile ligi kahe minutiga, kuid kolmandast kohast lahutab umbes minut. Großschartner on seitsmes, kaotust liidrile enam kui seitse minutit. Räim hoiab 140. ja Laas 141. positsiooni. Sõita jääb veel kaks etappi.

Mihkel Räim vahendab igapäevaselt muljeid Facebookis. Reedese etapi kokkuvõte:

„Etapp algas suhteliselt suure stressiga, kuna tuul oli kõva ja oli võimalik, et esimesed 25 km on küljetuult. Kõik olid valmis, tehti pukkidel sooja ja tarbiti ohtralt kohvi, et olla stardiks valmis. Tihti juhtub nii, et kui ollakse valmis ja kardetakse kõige hullemat, siis ei juhtu midagi.

Nii oligi, suurest stressist sai NO STRESS. Hoog võeti maha ja mõned vennad hüppasid jooksikute hulka. Meile sobis. Tundus, et vana hea rattasport on tagasi, aga ei läinud kaua aega kui UAE ja Bora mõtlesid, et tegelikult võiks grupifinišit proovida. Eks igal meeskonnal on oma taktiga ja eesmärgid, aga täna (reedel - toim) olid mõlemad liiga optimistlikud. Ilmselt sellepärast, et eile (neljapäeval - toim) vallutati 4000 tõusumeetrit ja täna (reedel - toim) oli tõusu vähem. Seal oli üks, tegelikult isegi kaks „probleemi“. Ei arvestatud sellega, et täna (reedel - toim) olid ikka suuremad ja järsemad tõusud, pluss Ineos võttis ohjad enda kätte ja andis korralikult minna.

Mina üritasin alguses Dan Martini lähedale hoida ja tuule eest kaitsa. Sain hakkama ning pärast mägisemal trassil olin juba tagapool. Esimese tõusu elasin üle ja parandasin laskumisel positsiooni. Mõtlesin, et kahel tõusul oleval siledal alal saan veel kasulik olla, aga tegelikkuses polnudki see väga sile ja kurve oli palju ning punt oli pikk. Ineos tõmbas asja pikaks ja viimase tõusu all võtsin käigu välja ning sõitsin väiksema pundiga finišisse.

Homme (laupäeval - toim) on kavas viimane raske etapp. Ei tohi veel end lõdvaks lasta. Finiš on tõusu otsas ja on lootus, et Dan suudab end kokkuvõttes poodiumile murda. Kerge see ei ole, aga üritame teda nii palju kui võimalik enne viimast tõusu toetada.“