WRC

Ungari ERC-rallit juhib üldarvestuses Andreas Mikkelsen ja omas klassis Ken Torn 

Toimetas Eigo Kaljurand, 8. november 2020, 08:59
Ken Torn Ungari rallilFoto: Sven Kollus
Kui autoralli MM-sarjas jäi novembris toimuma pidanud Belgia etapp ära, siis Euroopa meistrivõistlusel õnnestub Ungaris sõit ära pidada. Avapäeva järel juhib üldarvestuses Andreas Mikkelsen, Ken Torn hoiab ERC3 ja ERC3 Junior klassi esikohti.

Autoralli Euroopa meistrivõistluste hooaja neljandale etapile anti reede õhtul start Ungaris,  Nyíregyháza linnas. Õige võistlus sai alguse laupäeva hommikul, kui ees ootas kaheksa sügiseselt libedal asfaldil sõidetud kiiruskatset, mille jooksul läbiti 118,78 kilomeetrit.

Üheksanda kiiruskatse järel juhib rallit Škoda Fabia R5'ga sõitev Andreas Mikkelsen, kelle edu Hyundai R5 roolis oleva endise meeskonnakaaslase Craig Breeni ees on 23,6 sekundit.

"Oli suurepärane sõidupäev. Olime konkurentsivõimelised ja meil on homseks edumaa," võttis Mikkelsen laupäeva õhtul seisud kokku. Norralasele on Ungari ERC-etapp tänavu üks esimesi starte, sest möödunud kaheksal aastal WRC-sarja tehasetiimidesse kuulunud sõitjale tänavuseks hooajaks kohta ei leidunud.

Ott Tänaku tiimikaaslane Craig Breen on Ungaris ühtlasi ka India rehvifirma MRF testisõitja. "Oleks oluline saada poodiumile. Homme tuleb vältida rehvipurunemist ja vigu. See polnud sugugi kerge päev," ütles Breen.

Samal teemal

Neile kahele mehele suutsid laupäeva avakatsetel konkurentsi pakkuda vaid Aleksei Lukjanuk (Citroën C3 R5) ja Oliver Solberg (Škoda Fabia Rally2 evo), kuid venelase võistluse rikkus viieminutiline ajakaristus ja rootlane lõhkus kahel kiiruskatsel rehvi. Nii hoiab kolmandat kohta 21aastane luksemburglane Gregoire Munster (Hyundai i20 R5), kes kaotab liidrile minuti ja 21 sekundit.

Ken Torn lõhkus rehvi, kuid juhib ERC3 klassis

Ungaris ERC3 Junior klassi meistritiitlit jahtivad Ken Torn – Kauri Pannas (Ford Fiesta Rally4) alustasid võistlus oma klassi teise ajaga. Katsevõitjatest jäid eestlased maha 1,2 sekundiga, kuid seda suuresti tänu sellele, et katse stardis puudusid stardikell ja stardituled.   

Hoolimata libedatest teeoludest alustasid eestlased laupäeva väga heas tempos, võitsid kaks esimest kiiruskatset ja tõusid klassi liidriteks.  

Päeva kolmandal katsel tegid Torn – Pannas väikese sõiduvea, mille järel pidid tagurdama ja kaotasid konkurentidele aega. Hoolimata ajakaotusest jätkati ERC3 Junior klassi liidrina, nende edu teiseks tõusnud hispaanlaste Josep Bassas Mas - Axel Coronado Jiménez (Peugeot 208 Rally4) ees oli 24 sekundit.

Laupäeva katsete esimese ringi lõpetas 10,19 km katse, mille keskel eestlaste Ford Fiesta rehv purunes. Mehed otsustasid rehvi mitte vahetada ning nii katse lõpuni sõita. Hispaanlastele kaotati katsega 35,6 sekundit, mis tähendas, et eestlased kukkusid ERC3 Junior arvestuses teiseks ja jäid nüüd liidritest maha 11,6 sekundiga.   

Peale hoolduspausi ootas võistlejaid ees hommikuste katsete kordused. Kohe esimesel sõitsid eestlased väga heas tempos, kuni kohtunikud nende hoo punase lipuga maha võtsid eespool startinud võistluspaari avarii tõttu. Katse võit hispaanlastele, kes suurendasid edu eestlase ees 24,1 sekundile.

Järgnevalt ootas ees võistluspäeva pikima katse kordusläbimine, millel eelmisel katsel aega ära andnud Torn gaasi põhja surus. Eestlane edestas katse finišis Bassas Masi koguni 36 sekundiga ning tõusis taas ERC3 Junior klassi esikohale.  

Ken Torn Ungari rallil Foto: Sven Kollus

Torn – Pannas võitsid ka kaks järelejäänud katset ning läksid ööpausile ERC3 Junior ja ERC3 klassi esikohtadel. Kaheksast laupäeval sõidetud kiiruskatsest viis võitnud eestlaste edu teisena jätkavate hispaanlaste ees on enne pühapäevaseid katseid 27,9 sekundit. 

"Päev oli sündmusterohke ja oli palju üllatusi teel olnud muda näol," rääkis 27aastane Ken Torn. "Viiendal katsel purunes katse keskel rehv. Pidurdusmaal oli üks paha lohk, millest läbi sõitmise tagajärjel läks rehv hetkega tühjaks. Kuna tegemist oli betooni peal sõidetava katsega, siis veljest midagi suurt järele ei jäänud. Hoolimata sündmusterohkest päevast nautisime iga hetke autos. Homme on veel pikk päev minna ja keskendume oma tegemistele ning naudime edasi."

Ka tema kaardilugeja Kauri Pannas tõdes, et laupäev oli põnev. "Ühel katsel ei õnnestunud mahapööre, ühel purunes rehv. Ise ma väga aegasid ei jälginud, sest arvasin, et oleme suurest mängust väljas aga nagu näha, Ken võttis kiirusega kõik tagasi. Olen rahul ja üks tugev päev veel minna," leidis ta. 

Ungari ralli jätkub pühapäeval seitsme kiiruskatsega, mille jooksul läbitakse 69,88 kilomeetrit. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee