Oliver Solberg Volskwagen Pologa Rally EstonialFoto: Aldo Luud
WRC
2. detsember 2020, 19:04

KAHJU! Volkswagen tõmbab ralliprogrammil lõplikult juhtme seinast

Hooaegadel 2013-2016 WRC-sarja võitnud ja viimastel aastatel R5 masinaid tootnud Volkswagen lõpetab rallimasinate tootmise.

Eelmise kümnendi alguses rallimaailmas ilma teinud Volkswagen teatas, et lõpetavad masinate tootmise. Nende piloodid võitsid aastail 2009-2011 Dakari ralli, alates 2013. hooajast osalesid nad täisprogrammiga WRC-sarjas. Järgneval neljal aastal tuli nende piloot Sebastien Ogier sõitjate arvestuses ja tiim ise tootjate arvestuses maailmameistriks.

Peale edukaid aastaid otsustati üldsuse jaoks ootamatult MM-sarjast taanduda, kuid samas toodeti edasi Volkswagen Polo GTI R5 autosid. Tänavusel Rally Estonial võitis R5 klassis Oliver Solberg just nende masinaga, sama firma autot roolisid ka Karl Kruuda ja Georg Linnamäe.

Volkswageni sõnul lõpetatakse Polo R5 masinate tootmine selle aasta lõpus. Pikas perspektiivis tagatakse Polo ralliautode ja ringradadel sõitnud Golf TCR varuosade tarne, kuid 169 mootorispordi osakonnas töötanud inimest suunatakse lähikuudel muudesse allüksustesse.

Uudis on seda valusam, et rallifännid lootsid, et Volkswagen võiks olla tulevikus üks tiime, kes WRC-sarja naaseb. Nüüd näib võimalus, et Saksa tootja hakkab lähiaastail arendama Rally1 hübriidmasinat, üsna olematu.

Kui rallimaailm kaotas ühe autotootja, siis kontsern laiemalt panustab Dakari võistlusesse. Volkswageni tütarfirma Audi loobub uuest hooajast Vormel E sarjast ja hakkab sõitma kõrberallisid. "Astume järgmise sammu elektri jõul liikuvas autospordis ja seal seisame silmitsi kõige ekstreemsemate tingimustega. Paljude tehniliste vabadustega Dakari ralli on meie jaoks ideaalne katselabor," ütles Audi boss Markus Duesmann..