Foto: CD Projekt RED
Esport
19. detsember 2020, 16:09

„CYBERPUNK 2077“ SAAGA: arendajate vihased küsimused juhtkonnale paljastasid mängu nukra saatuse põhjused

Viimaste  aastate oodatuima mängu „Cyberpunk 2077“ ilmumine on olnud kõike muud kui veatu. Ohtrad tehnilised probleemid konsoolidel ning CD Projekti poolne vassimine on jätnud korraliku märgi kompanii mainele.

Hiljuti toimus Poola mängufirmas koosolek juhatuse ja töötajate vahel, vahendab Bloomberg. Paari osaleja sõnul oli tegemist pingelise vestlusega, kus mitmed arendajad küsisid kompanii ninameestel üpriski ebamugavaid küsimusi. 

Üks neist andis üheselt mõista, kes tegelikult peitub teose ebaihaldusväärse staatuse taga. Nimelt taheti teada, miks kuulutati jaanuaris avalikult, et mäng on põhimõtteliselt valmis ja mängitav, kui reaalsus oli hoopis risti vastupidine. Juhatus lubas selle eest vastutuse võtta.

Teine kommentaar puudutas karme kohustuslikke ületunde, tänu millele teos detsembri alguses ilmuda sai. Arendajad tahtsid teada, kas juhatus ei pea olukorda irooniliseks, sest oma olemuselt räägib „Cyberpunk 2077“ loo sellest, kuidas suurkorporatsioonid inimesi ära kasutavad. Vastus küsimusele oli kuuldavasti ähmane.

Mitmed CD Projekt REDi arendajad on kinnitanud, et teose komistuskiviks said juhtkonna seatud ebareaalsed sihtmärgid ja tähtajad.

Sellest tulenevalt on mängu mitmel korral edasi lükatud, konsooliversioonide madala kvaliteedi eest vabandatud ning PlayStationi poest lausa müügist eemaldatud. Tagasisidest hoolimata osutus teos juba esimesel päeval äärmiselt tulutoovaks ning kompanii teenis kõik kulud koheselt tagasi.

Näis, kui palju kaotatakse tagastatud mängude pealt. Hiljuti kuulutas ka Microsoft, et on nõus mängu eest välja käidud raha tagasi maksma. Samuti on seda teed läinud mitmed füüsilisi koopiaid müüvad poed.

„Cyberpunk 2077“ ümbritsevad mured ning muud skandaalid, mis CD Projekti ümbritsevad, on kaasa toonud olukorra, kus kompanii aktsiate väärtus on langenud 12% võrra.