Sebastien Ogier.Foto: Reuters/Scanpix
WRC
18. jaanuar 2021, 16:50

Sebastien Ogier: kõik teavad, et Monte Carlo on ralli, mida kõige rohkem võita tahan

Toyota rallimeeskonnas alustavad oma teist hooaega nii valitsev maailmameister Sebastien Ogier, mullu teiseks tulnud Elfyn Evans ning 20aastane Kalle Rovanperä. Tiimipealikuna alustab karjääri Jari-Matti Latvala. Ka masina juures on mõningaid muudatusi - nimelt kasutatakse sellest aastast Pirelli rehve. Nii piloodid kui ka boss lähevad Monte Carlosse hooaja avaetapile hea enesetundega.19 aastat MM-sarjas sõitjana kaasa löönud Latvala roll on tänavu teistsugune ning 35aastane soomlane selgtias, et seetõttu on mõistagi ka ettevalmistus olnud tavapärasest pisut erinev.

"Monte Carlo ralliks valmistumine on sel aastal tekitanud teistsuguse tunde. Selle asemel, et mõelda autodega sõitmisele, pean keskenduma sellele, et kõik meeskonnas oleksid esimeseks etapiks valmis. Tiimis on atmosfäär väga hea. Eelmisel aastal sõitsid meie piloodid rallil Yaris WRCga esmakordselt ning sellele vaatamata võitlesid Seb ja Elfyn võidu nimel. Nüüd tunnevad nad autot paremini, seega peaksid nad kindlamal positsioonil olema. Nagu me teame, on Monte ilmselt aasta kõige keerulisem ralli. Alati võib juhtuda midagi üllatuslikku ning ilmastikutingimused võivad mängida olulist rolli," lausus Latvala meeskonna pressiteate vahendusel.

Ta usub, et meeskond on kõigele vaatamata hooaja avaetapiks teinud korraliku ettevalmistuse. 

Kuid tunnen, et oleme hästi valmistunud. Teise rehvitootja juurde minemine on tavaliselt üsnagi suur muutus ja meeskond on Monte testimisel keskendund just Pirelli rehvidega harjumisele. Teele võib sadada palju lund, kuid oleme saanud erinevaid rehve proovida erinevates ilmaoludes ning see on meile ralliks väärt informatsiooni andnud," lisas Latvala.

Monte Carlo ralli kuuel korral võitnud ning mullu teiseks jäänud Ogier sihib tänavu taas esikohta.

"Kõik teavad, et Monte Carlo on see ralli, mida ma kõige rohkem võita tahan. Kuid tingimused teevad selle väga keeruliseks ning tuleb olla nutikas, et see etapp võita. Tänavusel aastal on see natuke teistsugune. Mul on alati olnud seal palju toetajaid, kuid isegi siis, kui nad ei saa tee kõrval kohal olla, olen kindel, et nad elavad mulle televiisori ees kaasa ja proovin neid rõõmustada," sõnas Ogier.

Seitsmekordne maailmameister leiab, et võrreldes mullusega on ta algava hooaja eel Toyotaga paremini kohanenud.

"Olen selleks hooajaks rohkem valmistunud, olles saanud Yaris WRCga rallidel sõita ning see annab mulle enesekindlust. Peame siiski kohanema uute rehvidega, eriti Monte Carlos, kus meil on suurem varustus kui teistel etappidel. Kuid ma väga ootan seda, sest minu jaoks on see üks huvitavamaid aspekte ralli juures: kasutada rehvivaliku puhul parimat strateegiat ning kasutada neid võimalikult hästi," lausus Ogier.

Ka Evans arvab, et eelmisel aastal sai hangitud tublisti kogemusi, nüüd ollakse algavaks hooajaks paremini valmis.

"Tegin tugeva esimese hooaja, kuid mõistagi keskendusin osaliselt [auto juures] uute asjade avastamisele. Nüüd, 12 kuud hiljem, olen tiimis rohkem kohanenud ja see peaks aasta alguses asjad kergemaks tegema. Kuid püüame jätkuvalt areneda ning tahame kogu aeg paremad olla, kuna oleme väga võistlushimulised. Rallikalendris on mitu traditsioonilist etappi, mida oleks vahva võita, Monte Carlo on loomulikult üks neist. Tavaliselt on katsed väga mõnusad ning saab sõitmist nautida, kuid tingimused võivad olla keerulised. Eriti siis, kui pime on ja teel on palju jääd ja lund. Sel juhul on väga raske hinnata auto pidavust. Pirelli rehivdega testides olid mul kahel päeval väga erinevad tingimused ning see on andnud hea ülevaate meie võimalustest rallil," lausus Evans.

Mullu kokkuvõttes viiendana lõpetanud Kalle Rovanperä tõi välja, et eelmise aasta viimasest etapist, Monza rallist, pole jõudnud kuigi palju mööduda ning uus hooaeg on väga kiiresti peale tulnud. 

"Sel aastal on ettevalmistusperiood olnud väga lühike. Tundub, otsekui läheksime lihtsalt järgmisele rallile, mitte ei alusta uut hooega. Õppisin mullu väga palju, kuid hooaeg oli liiga lühike ning ma pole autoga väga palju kilomeetreid veel kogunud. Loodan, et sel aastal saame palju rohkem sõita, siis paraneb tunnetus. Monte Carlo ralli on alati olnud kõige keerulisem. Tahan olla parem kui eelmisel aastal, kuid vigu on alati väga kerge teha. Loodetavasti õnnestub puhtalt sõita ja hea tulemuse saavutada. Pirelli rehvidega testimine on Montes olnud hüvitav. Meil on olnud nii lund, jääd kui ka kuivemat [rada]. Mul on päris hea tunne olnud," sõnas Rovanperä.