Malcolm WilsonFoto: Joosep Martinson
WRC
31. jaanuar 2021, 10:30

M-Spordi boss Wilson: ohverdame tänavuse hooaja, et oleksime järgmisel aastal tipus

M-Spordi boss Malcolm Wilson tõdeb, et nende pilgud on suunatud järgmisele aastale, kui loodetakse olla taas tipus. Briti sõnul meeldiks talle, kui tema tiimis oleks mõni tippsõitja, kuid meeskonna rahaline olukord on selline, et tugeva piloodi palkmiseks peaks koondama 100 inimest. 

M-Spordi rahaline seis on keeruline, mistõttu loobus meeskond kahe hooaja vahel Esapekka Lappi teenetest. Monte Carlo etapil starditi kolme autoga, kui Teemu Suninen ja Gus Greensmithi roolisid Ford Fiesta WRCd ja prantslane Adrien Fourmaux Fiesta Rally2 masinat.

Samas tekitas tiimi sõitjate valik fännide seas paksu verd. Isa rahakotiga endale koha ostnud Gus Greensmith sõidab WRC-autoga ja on tippudest ilmselgelt aegalsem, aga mitmed temast kiiremad mehed sõidavad WRC2 klassis või on sootuks töötud. Wilson nendib, et see on asjade paratamatu seis.

"Kas inimesed arvavad, et see ei tee haiget, kui sa tead, milleks on tegelikult su tiim võimeline?" küsis Wilson, kes saab aru, et ehkki M-Spordil on maailmatasemel taustajõud, siis masin on hetkel kohutav. "See on praegune olukord."

"Loomulikult mulle meeldiks, kui mul oleks meeskonnas Sébastien [Ogier], Ott [Tänak] ja Elfyn [Evans] ning me sõidaks nagu 2017. aastal. Uskuge mind, kui see oleks võimalik, siis see oleks nii ja tulemused oleksid samad nagu toona: me võidaksime kõiki," jätkas Wilson DirtFishi vahendusel.

Tiimijuhi sõnul on praegu prioriteedid mujal ja sihitakse 2022. aastat: "Teen kõike, et ettevõte toimiks ning tuleks läbi koroonaviirusest ja Brexitist sündinud muredest."

Wilson nendib, et tegelikult on tehtud tööd ka tänavuse hooaja masina kallal ja pööras tähelepanu Adrien Fourmaux tublile sõidule. Mees lootis, et prantslane on järgmine talent, kelle M-Sport üles kasvatab.

"Meenutage François Duvali, Markko [Märtinit], Mikko Hirvoneni, Jari-Matti [Latvalat] ja teisi. Adrien on meie silmis järgmine. See, mida ta WRC2s tegi, oli fantastiline. Ta sõitis kiirelt ja küpselt. Ta pidi surve all masina finišisse tooma ja tegi seda,” kiitis Maarjamaa Risti V klassi teenetemärgi.

25aastane prantslane lõpetas Monte Carlos WRC2 klassis teisena, Andreas Mikkelsenile kogunes kaotust pea kaks minutit. Võimsamate masinate seas päädis Teemu Sunineni võitlus esimese kiiruskatse lõpus, kui ta sõitis teelt välja, Greensmith lõpetas etapi kaheksndal kohal.

Tiimil on valida, kas töötajad või maailmaklassi piloot

"Suurt pilti vaadates on mu isiklik eemärk, et 2022. aasta oleks nagu 2017. hooaeg, kui meil oli kiireim auto ja kiireim juht. Tahan järgmisel aastal olla tipus. Kui selleks peab tänavuse hooaja ohverdama, siis seda me ka teeme." 

Wilsoni sõnul võiksid inimesed vaadata suuremat pilti. "Me oleme juba koondanud 100 inimest ja meilt küsitakse, miks me ei palka miljonite naelade eest pilooti. See on väga lihtne. Sellega me hoiame ära, et peaksime veel 100 inimest koondama," nentis ta.

Wilsoni sõnul üritatatakse Sunineni, Greensmithi ja Fourmaux’ga anda endast parim. Mehelt uuriti, kas ta oli vihane, kui Teemu Monte Carlos välja sõitis.

"Muidugi olin," ei hakanud Wilson varjama, kuid samas astus soomlast ka kaitsma. "Vaatasin pardakaamera pilti ja enne õnnetust polnud mitte ühtegi ohtlikku momenti. Mitte. Ühtegi. Aga ta võttis ühes kurvis vale sõidujoone ja maksis selle eest väga-väga ränka hinda. Mind ei huvita fakt, et ta tegi avarii, olen õnnelik, et ta näitas meie auto kiirust."

Kuna Greensmith jõudis kaheksandana finišisse, siis M-Sport on teeninud punkte 257 järjestikusel MM-etapil. Wilson nendib, et seeria jätkumine pole siiski eesmärk omaette.

"Jah, see on tore, et oleme alates 2002. aasta Monte Carlost teeninud igal rallil punkte. Aga ausalt öeldes – kui rekordseeria saab läbi, siis ta saab läbi. Peamine eesmärk on, et sõitjad pingutaksid ja näitaksid meie masina kiirust," rääkis Wilson, keda liialt ei huvita, mida üldsus nende tiimist arvab. "Kui inimesed teaksid, mida meeskond enne Monte Carlot üle elas, siis nad mõtleksid enne kirjutamist."