Ott TänakFoto: Mari Luud
WRC
16. aprill 2021, 11:47

Tänak: Horvaatia teede tavapäratu profiil tundub huvitav

Järgmisel nädalal algava Horvaatia MM-ralli eel andis Ott Tänak intevjuu Betsafe'i blogile. Hyundai piloodi sõnul pole Horvaatia teede profiil kuigi tavapärane.

Eelmise MM-etapi ja Horvaatia ralli vahele jääb sisuliselt kaks kuud. Kui palju selle aja jooksul puhata said ning kui palju tuli teha tööd?

Vahepeal oleme teinud Horvaatia testi, Sanremo ralli ja Portugali testi, et päris vaikne ei ole olnud. 

Horvaatia ralli teeb MM-sarjas tänavu debüüdi, kuid varem on seda sõidetud nii kohaliku etapi kui ka Euroopa meistrivõistluste etapina. Kuidas käib tippsõitjatel WRC jaoks uue etapi kohta eelinfo hankimine ja millises mahus seda tehakse? Kui oluline on üldse enne Horvaatiasse jõudmist katsetest ülevaade kätte saada?

Olen teinud ühepäevase testi Horvaatias ja olen näinud mõnda videot katsetest, aga see on ka enamasti kõik. 

Mida sinu „luureandmed“ räägivad – millise iseloomuga Horvaatia teed ja katsed on? Kas neid saab võrrelda mõne teise WRC asfaldietapiga?

Päris elusast peast ei ole katseid veel näinud, seega on raske midagi hinnata, aga huvitav faktor tundub olevat see, et teede profiil on omajagu üles-alla käiv ja see ei ole asfaldil päris tavapärane. 

Millised olid sinu peamised eesmärgid Sanremo rallil ning mida kasulikku sealt teada said?

Sanremo idee oli sõita asfalti. Senimaani me ühtegi puhast WRC etappi Hyundaiga asfaltil veel sõitnud ei ole, seepärast ongi mõistlik mõned väiksemad rallid eelnevalt läbi sõita. Eelmisel aastal oli sama eesmärk ka Alba rallil, mis toimus niisamuti Itaalias. See aasta on WRCs ka uus rehvitarnija ja õnneks olid Sanremos vesised olud, mille tulemusena saime ka kõik rehvisegud ära proovida. 

Koroonapandeemia ajal on WRC jõudnud mitmesse paika, kus varem pole käidud – uutest etappidest on kalendrisse lisaks Eestile ja Horvaatiale jõudnud veel näiteks Belgia, Monza ja Arctic Rally. Kui saaksid ise valida, siis millised uued (või unustatud vanad) rallid võiksid samuti lähiajal tee WRC-sarja leida?

Monza idee ja ülesehitus oli teistest rallidest erinev ning see oli tegelikult isegi põnev. Arctic oli sügaval metsas ja omamoodi ning samuti Belgia peaks olema üsna spetsiifiline, aga eks näis, kui seal sõita saame. Kui rallil on mingi taust või seal on mõni eripära, mida mujal väga ei esine, siis see on võistlejale alati väljakutseks ja taolised väljakutsed muudavadki võistluse huvitavaks.

Täispikka Horvaatia ralli eelset intervjuud Ott Tänakuga saab lugeda Betsafe'i blogist.