Foto: Housemarque / PlayStation
Esport
4. mai 2021, 11:00

PlayStation 5 mängu „Returnal“ loonud soomlased: „Parim loo jutustamine toimub mängija peas!“ (1)

Soome mängustuudio Housemarque uusim üllitis „Returnal“ pulbitseb saladustest. Müsteeriumite otsa võib sattuda igal sammul, seda nii mängutasemetes ringi ekseldes kui ka narratiivi pusletükke omavahel kokku sobitades. Küsimusi tekib mujalgi. Sestap vestlesin arendajatega, et rääkida mängu sünniloost, „P.T.“ mõjutustest kui ka natuke Cliffy B-st ja eestlaste „Disco Elysiumist“!

Soome mängustuudio Housemarque uusim üllitis „Returnal“ pulbitseb saladustest. Müsteeriumite otsa võib sattuda igal sammul, seda nii mängutasemetes ringi ekseldes kui ka narratiivi pusletükke omavahel kokku sobitades. Küsimusi tekib mujalgi. Sestap vestlesin arendajatega, et rääkida mängu sünniloost, „P.T.“ mõjutustest kui ka natuke Cliffy B-st ja eestlaste „Disco Elysiumist“!

„Returnal“ viib mängija tundmatule planeedile, ent see pole tavaline kosmoseturism. Atropose nime kandev taevakeha vangistab peategelase Selena ajalõksu ning nii hakkabki vapper astronaut vastuseid jahtima. Ülesanne pole aga kergete killast, sest Atropos on täis floorat ja faunat, mis protagonisti elunatukest ihaldavad.

Kuigi teos mõjub esmasel pilgul äärmiselt lovecraftilikuna, on Mikael Haveri, Housemarque'i äriarendus- ja turundusjuhi sõnul inspiratsiooni ammutatud mujaltki. Näiteks on „Returnali“ visuaalset külge aidanud mõjutada nii Šveitsi legendaarne kunstnik H.R. Giger kui ka Poola taiduri Zdzislaw Beksinski looming. Mõlemad on varemgi mänguarendajaid inspireerinud. 

Edasi lugemiseks: