M-Spordi uus hübriidajamiga ralliauto.Foto: twitter.com/MSportLtd
WRC
29. aprill 2021, 11:09

Hübriidmasinat testinud Wilson rahustas rallifänne: sellel autol on võimu

M-Sport Fordi testpiloot Matthew Wilson sõitis teisipäeval hübriidajamit kasutava Rally1 masinaga esimese katsepäeva.

Autoralli MM-sari teeb järgmisel aastal revolutsiooni, sest algab hübriidide ajastu. Kuigi rallifännid ja -sõitjad on hooti skepitlised, kas uued masinad on WRC-sarja väärilised, siis M-Spordi testisõitja sõnul on uue ajamiga autol võimu enam kui küll.

M-Sport on Suurbritannias läbi kevade testinud järgmise aasta varuosasid, kuid teisipäeval tegi meeskond Hispaanias sammu edasi. Esimest korda oli Rally1 prooviautol nii Compact Dynamics'i välja töötatud hübriidmoodul kui Kreisel Electricu toodetud aku. Masina testimise au kuulus Matthew Wilsonile. 

"Sõitsime mitu miili sõita autoga, mille aerodünaamikapakett oli 2022. aasta reeglitele vastavaks trimmitud ja uue käigukastiga," selgitas Wilson DirtFishi veebisaidil.

Testi esimesel päeval polnud masina aku veel täielikult laetud. "Väga palju energiat liigub käigukasti ja veermiku kaudu, seega peame veenduma, kas kõik töötab. Ja kõik töötas!" rõõmustas Wilson. "Kuigi meil polnud aku täis, võin öelda, et meil oli piisavalt võimu. Sa tunned seda. See oli korralik hoop selga."

Lisaks hübriidtehnoloogia kasutamisele on Rally1 masinates veelgi uuendusi. Näiteks loovuti senisest labadega käiguvahetusest.

"Mul pole midagi selle vastu, kui rooli asemel kasutan käigukangi. Usun et piloodid sõidavad tänu sellele pühendunumalt," hindas Wilson. "Sama kehtib aktiivse keskdiferentsiaal kohta. Selle olemasolu oleks tore, kuid selle puudumine pole veel maailmalõpp."

Rally1 autode arendustööd pole kulgenud probleemideta. Tehasetiimid pidid hiljuti testimiseks saadud hübriidseadmed Saksamaa firmale Compact Dynamics tagastama, kuid nüüd on vähemalt M-Sport pääsenud taas testima.