WRC

WRC-sarjas osalemise eest üle 2 miljoni euro peale maksnud Greensmith sihib tasuta sõitjakohta 

Toimetas Eigo Kaljurand, 22. juuli 2021 20:42

Gus Greensmith tänavusel Rally Estonial.

Foto: Erki Pärnaku

Kui Hyundai ja Toyota rallimeeskonnad on oma põhimeestega 2022. aastaks lepingud sõlminud, siis M-Spordi seis on segasem, sest ametlikult pole Fordi masinaid putitaval tiimil kontrahti ühegi piloodiga. Tänavu nende ridades sõitev Gus Greensmith loodab, et üheks valituks saab tema ja selleks ta enam ei pea peale maksma. 

Järgmisest aastast tulevad WRC-sarjas kasutusel hübriidtehnoloogiaga Rally1 autod. Nende arendamise osas on eesrinnas M-Sport, kes loodab Fordi masinad tõsta taas rallisarja tippu. Kuid on üks mure – ralliässad Thierry Neuville, Ott Tänak, Kalle Rovanperä ja Elfyn Evans on praeguste meeskondadega lepinguga seotud ka 2022. hooajal. Nii peab M-Sport valima teise ešeloni meeste seast. 

Ühe koha võtab suure tõenäosusega endale energiajookide tootja Red Bulli ja Prantsusmaa autospordiliidu rahastusel võistlev 26aastane Adrien Fourmaux. Nii on lahtised veel kahe Fordi masina piloodid.

Sisuliselt terve oma karjääri Fordi roolinud 24aastane Gus Greensmith sõidab WRC-autoga teist täishooaega. Kuigi mehel suuri tulemusi pole, siis leiab britt, et järgmisel aastal ta enam ei peaks koha eest maksma.

„Minu eesmärk on jätkata sama arengukõverat ka järgmise 3-4 ralli jooksul. Vaatame, mis saab. Kui jätkame samamoodi, ei näe ma põhjust, miks ma ei võiks järgmisel aastal WRC-auto roolis olla oskuste põhjal,“ rääkis Greensmith portaalile Dirtfish. 

Gus Greensmith.

Foto: Mari Luud

Samal teemal

Soome veebilehe rallit.fi andmetel on Greensmith viimase paari aasta jooksul WRC-masinaga sõitmise eest maksnud M-Spordile umbes kaks miljonit eurot. See pole noormehe pere rahakotile siiski väga suur löök, sest neile kuulub Suurbritannias ettevõte Crown Oil, mille väärtus on üle 200 miljoni euro.

„Pean lihtsalt keskenduma sellele, et areng jätkuks, ja võitma paar kiiruskatset. Siis võib-olla saame aasta lõpus võidelda juba poodiumikohtade eest,“ jätkas Briti sõitja. Möödunud lühikeseks jäänud hooajal oli tema parimaks Türgis teenitud viies koht, tänavuse aasta säravaim tulemus on Keenia ralli neljas positsioon.

Mehe lootus tasuta kohale saada näib üsna habras, sest tippsõitjaid on vähem kui töökohti. Näiteks tänavu pidid kõik M-Spordi sõitjad rajale pääsemiseks oma rahakotirauad avama.

Sellest hoolimata sihib Greensmith kohta briti tiimis. „Me kõik teame, et M-Sport oskab ehitada kiiret autot ja nende masinad on hooaegade alguses alati kiired. Seda tuleb arvestada. Olen sõitnud 2022. aasta Rally1 autoga, nii et mul on sellega kogemusi. Vaatame, kuidas läheb,“ lisas Greensmith.

M-Spordi radaril on ka teisi sõitjaid. Aastaid M-Sporti esindanud Teemu Sunineni tänavune hooaeg on erakordselt kahvatu – nii haistavad oma võimalust teiste seas Rally Estonial Hyundaiga teisena lõpetanud Craig Breen ning tänavu WRC-töökohata Andreas Mikkelsen ja Esapekka Lappi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee