Ott Tänak Belgia teedel

Foto: Romain Thuillier / Hyundai Motorsport GmbH
WRC
15. august 2021, 14:32

BLOGI | Belgia ralli võitis Neuville, punktikatse Tänak (35)

Autoralli MM-sari jätkus Belgias, kus kodustel Ieperi teedel võitis etapi Hyundai piloot Thierry Neuville, kellele järgnes tiimikaaslane Craig Breen. Ott Tänak oli parim punktikatsel. Ralli käiguga saab täpsemalt tutvuda allolevas blogis.

Esmakordselt MM-sarja kalendrisse kuulunud Ieperi etappi valitsesid tippsõitjatest ainsatena seal varem võistelnud Thierry Neuville ja Craig Breen, kes tõid Hyundaile kaksikvõidu. Esimesel päeval suutis meeste tempos püsida ka Ott Tänak, kuid tema ralli rikkus laupäeval hommikul purunenud rehv, mille vahetamisega ta kaotas 3 minutit.

Lõpuks sai Tänak kirja kuuenda koha, natuke lahutust pakkus eestlasele järjekordne punktikatse võit. Poodiumi kolmandale astmele tõusis 21aastane Kalle Rovanperä, kes võttis etapi sobivalt kokku. „Ausalt öeldes olen väga rahul. Nägime sellel nädalavahetusel, et varem siin sõitnud kaks meest olid teistest kiiremad, kuid ülejäänutes olin mina parim,“ ütles soomlane.

Ralli seitse parimat:

MM-sarja üldseis peale Ieperi rallit:

Sõitjate arvestus:

1. Sebastien Ogier (Toyota) — 162 (punkti)

2. Elfyn Evans (Toyota) — 124

3. Thierry Neuville (Hyundai) — 124

4. Kalle Rovanperä (Toyota) — 99

5. Ott Tänak (Hyundai) — 87

6. Takamoto Katsuta (Toyota) — 66

7. Craig Breen (Hyundai) — 60

8. Gus Greensmith (M-Sport) — 34

Tootjate arvestus:

1. Toyota — 348

2. Hyundai — 307

3. M-Sport — 135

14:23

MM-sarja üldseis peale Ieperi rallit:

Sõitjate arvestus:

1. Sebastien Ogier (Toyota) — 162 (punkti)

2. Elfyn Evans (Toyota) — 124

3. Thierry Neuville (Hyundai) — 124

4. Kalle Rovanperä (Toyota) — 99

5. Ott Tänak (Hyundai) — 87

6. Takamoto Katsuta (Toyota) — 66

7. Craig Breen (Hyundai) — 60

8. Gus Greensmith (M-Sport) — 34

Tootjate arvestus:

1. Toyota — 348

2. Hyundai — 307

3. M-Sport — 135

14:18

„Meil oli enne siia tulekut palju küsimusi, kuid tundsin end tervel nädalavahetusel mugavalt. Masin töötas perfektselt. Suur rõõm oli Martijnile siin esimene võit kinkida, tunne on väga hea,“ oli belglane näidatuga rahul.

Punktikatse tulemused:

Ralli seitse parimat:

14:14

Neuville jõudis juubeldava publiku ees finišisse ajaga 6.51,9, mis oli 3,9 sekundit aeglasem kui Tänaku sooritus. Punktikatse esiviisik: Tänak, Ogier, Neuville, Rovanperä ja Evans.

14:11

Breen võttis rahulikult, kui ta kaotas Tänakule täpselt 10 sekundiga. Aga iirlane oli väga-väga rahul, sest mees võttis teise teise koha järjest. Samal positisoonil lõpetas ta ka Eestis. „Kõik osised toimivad. Ma pole varem nii hästi sõitnud, selle masinaga sõitmine on privileeg,“ lausus Breen, kes seejärel tänas kõiki abimehi.

14:07

Rovanperä kaotas Tänakule 4,9 sekundiga ehk punktikatsel sättis ta end Ogier ja Evansi vahele. „Ausalt öeldes olen väga rahul. Nägime sellel nädalavahetusel, et varem siin sõitnud kaks meest olid teistest kiiremad, kuid ülejäänutes olin mina parim,“ ütles soomlane.

14:03

Evansil kiirust polnud, kui ta kaotas Tänakule lausa 6,4 sekundiga. Ehkki ta ralli kokkuvõttes on Ogier' ees, siis lõppeks võib prantslane punktikatselt nopituga teenida britist enam silmi. Karm. „Üsna suur pettumus. Suur võitlus, aga täna asjad ei toiminud. Proovisin, aga aegu ei tulnud. Väga suur ärakukkumine,“ tunnistas Evans.

14:00

Ogier pani ilmselgelt hullu ja läks viie punkti järele. Kui ta kiiruskatse keskpaigas kaotas Tänakule vaid 0,2 sekundiga, siis lõppeks jäi vahe 2 sekundit eestlase kasuks. „Kindlasti oli meil ebaõnne, sest teede puhastamine oli ootamatult keeruline. Kuid saime punktid kätte, mis on peamine,“ võttis MM-sarja üldliider Ieperi ralli kokku.

13:55

Tänak jõudis finišisse ajaga 6.48,3 ehk eestlane oli üle 8 sekundi väledam kui hommikul. Kõva avaldus punktikatse võiduks. Millised on emotsioonid Belgia rallilt? „Terve aasta on keeruline. Karm, aga jah, eks näis,“ ütles Tänak.

13:51

Greensmith vajutas aja 6.59,0, millega päeva esimesel läbimisel saanuks kolmanda koha. Kuid eeldatavasti uhavad kõik järgnevad mehed kõvemini kui hommikul. „Polnud hea nädalavahetus. Õnnetus oli minu viga ja peale seda ma ei leidnudki enam rütmi, aga nii juhtub, kui sa kellegagi koha eest ei võitle,“ raputas britt endale reede eest tuhka pähe ja samas tänas tiimi tehtud töö eest.

13:45

Ohjah, Hyundai must päev jätkus, kui Pierre-Louis Loubet lõhkus masina parema esirehvi ja mehed asusid seda vahetama. Adamo nägu oli päris morn, sest sellel katsel olid probleemid nii Loubet'l kui Grjazinil. Loodetavasti Hyundai WRC-ässad tulevad puhtalt läbi. Loubet rehvi lõhkumisest: „Ei tea, mul pole aimugi, miks see juhtus.“

13:43

Citroeniga sõitev Yohan Rossel oli parim WRC3 arvestuses ning powerstage'l vajutas aja 7.17,7. „Tänan oma tiimi ja kaardilugejat Alexit. Oli väga hea sõit,“ lausus prantslane.

13:41

Kokkuvõttes sai WRC-sarja silmad kirja teinegi belglane Pieter Jan Michiel Cracco, kes selle sõiduga kindlus endale Belgia meistrisarja esikoha. „See on väga-väga eriline hetk. Sooviksin, et mu isa, kes suri eelmisel aasta, oleks siin. Aga küllap ta vaatas mind taevast“ rääkis pisarsilmi punktikatsel seni kiirema aja (7.24,9) sõitnud Cracco. Peab möönma, et vähemtuntud sõitjate intervjuud annavad punktikatsele kõvasti emotsiooni juurde.

13:37

42aastane Vincent Verschueren sai punktikatsel aja 7.24,9, kuid koduteedel sõitnud belglane mahub kokkuvõttes kümne parima sekka ja teenis (vähemalt) ühe punkti. Sealjuures tema kaardilugeja on varem olnud praegu Neuville'le nooti lugev Martijn Wydaeghe.

„See oli väga tore. Ma ei oodanud seda. Ma ei pidanud vajutama, aga seal oli nii lõbus! Väga hea nädalavahetus meie jaoks,“ oli mees üdini rahul.

13:33

Üldkokkuvõttes teise kümne lõppu jääv Jari Huttunen võitis WRC2 arvestuse. Mees sai selle arvestuse debüüdil kohe võidu, kuid väga tõsist võitlust selles arvestuses polnud, sest Suninen, Solberg ja Kristensson kolmandal päeval starti enam ei jõudnud ning Grjazin kaotas parimatele üle tunni.

Kas pidid viimase kiiruskatse sõitma ilma roolivõimuta? „Oli väike leke. Polnud lihtne ralli, ei läinud nii nagu soovinuks. Olen rahul, et masin jõudis siia. Oliverist (Solberg) on kahju, aga peamine, et me kohale jõudsime,“ lausus soomalne, kes sai kirja aja 8.13,4.

13:30

Grjazini nukker ralli sai jätku, kui mees veeres rahulikult stardist minema ja kummalist häält teinud masin ei saanudki kiirust üles. Aeglus pole venelasele kuigi suur mure, sest üldkokkuvõttes ta poolesaja parima sekka ei mahu ja WRC2 arvestuses jõuab finišisse nagunii ainult kaks masinat, kellest Grjazin on teine. Tema masin jäi tavasõiduks mõeldud road mode'i. „See oli põhjus. Ma ei saa sellest täpsemalt rääkida. Aga oleme kohal, oluline oli finišisse jõuda,“ lausus ta.

13:17

Punktikatsel saavad telepilti: Grjazin, Huttunen, Verschueren, Cracco, Rossel, Loubet, Greensmith, Tänak, Ogier, Evans, Rovanperä, Breen ja Neuville.

12:09

Tänakule veel üks katsevõit, sest Neuville kaotas talle 0,7 sekundiga. Ehkki belglane liigub rallivõidu suunas, siis mees sõidab väga ilusa rütmiga. „Üks katse on veel minna, ootan seda väga. See on tolmune ja keeruline, aga loodetavasti võtame hooaja esimese rallivõidu. See oleks väga tore,“ lausus ta.

Eelviimase kiiruskatse tulemused:

Seis kokkuvõttes:

12:06

Breen kruiisis kiiruskatse läbi seni kõige aeglasema ajaga, kaotust parimale kogunes 10,1 sekundit. Iirlase lähenemine on arusaadav, sest Neuvillega võidu ta ei tohi sõita ning Toyotad on tema selja taga ohutus kauguses. „Proovisin sõita nii puhtalt kui suutsin. Üks katse veel minna,“ lausus eeldatavasti teist rallit järjest teise koha noppiv Breen.

12:02

Kuigi Rovanperä polnud enda sõiduga rahul, siis Evans oli temast ikkagi 1,1 sekundit aegalsem. Paistab, et soomlane võtab poodiumikoha, sest enne viimast katset edestab ta Evansit viie sekundiga. „Peame punktikatsel kõik andma. Muidugi on see pettumus, et talle taas kaotasime,“ tunnistas britt, et kolmas koht libises eeldatavasti näppude vahelt.

11:59

Mõneti üllatuslikult asfaldirallil Evansit ja Ogier'd edestav Rovanperä jäi Tänakule alla täpselt kahe sekundiga. Nüüd oleneb väga palju sellest, mida teeb Evans. Kas sellest piisab briti ette jäämiseks? „Ma pole kindel. Kiiruskatse alguses oli päris palju alajuhitavust, rohkem kui esimesel läbimisel. Ei saa rahul olla,“ sõnas soomlane.

Loe rohkem